1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    19-05-2002

    Me Zus Heeft Een Vriend

    ME ZUS HEEFT EEN JONGEN LEREN KENNEN BEN HEEL BLIJ VOOR HAAR WANT ZIJ IS HELEMAAL GEK OP HEM EN HIJ OOK OP HAAR (EEN MOOIE JONGEN TROUWENS)MAAREH DAAR GAAT HET NIET OM ME ZUS HEEFT EEN VRIEND MAARH DAT MAG NIET BINNEN DE ISLAM MAAREH ALS WIE WEET INSHALLAH ME ZUS GAAT TROUWEN HE MET DIE JONGEN IS HET DAN NOG STEEDS HARAM ????????? WANT VOLGENS DE ISLAM MAG JE GEEN RELATIE HEBBEN BINNEN DE ISLAM MAAREH ALS ZE WIE WEET GAAN TROUWEN ZE HEBBEN WEL EERST RELATIE MET ELKAAR GEHAD IK WEET HET ALLEMAAL NIET MEEEER!
    P.S ZUS VAN ME BEN BLIJ VOOR JE

  2. #2
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Re: Me Zus Heeft Een Vriend

    Origineel gepost door 009
    ME ZUS HEEFT EEN JONGEN LEREN KENNEN BEN HEEL BLIJ VOOR HAAR WANT ZIJ IS HELEMAAL GEK OP HEM EN HIJ OOK OP HAAR (EEN MOOIE JONGEN TROUWENS)MAAREH DAAR GAAT HET NIET OM ME ZUS HEEFT EEN VRIEND MAARH DAT MAG NIET BINNEN DE ISLAM MAAREH ALS WIE WEET INSHALLAH ME ZUS GAAT TROUWEN HE MET DIE JONGEN IS HET DAN NOG STEEDS HARAM ????????? WANT VOLGENS DE ISLAM MAG JE GEEN RELATIE HEBBEN BINNEN DE ISLAM MAAREH ALS ZE WIE WEET GAAN TROUWEN ZE HEBBEN WEL EERST RELATIE MET ELKAAR GEHAD IK WEET HET ALLEMAAL NIET MEEEER!
    P.S ZUS VAN ME BEN BLIJ VOOR JE
    Het is misschien minder erg als de intentie er is om te trouwen. Maar een relatie voor het huwelijk blijft haram. Adviseer je zus om zo snel mogelijk te gaan verloven (ze houden toch van elkaar?). En adviseer haar dat ze in de tussentijd hem zo min mogelijk moet zien en dat als ze hem ziet dat hij haar met geen ene vinger mag aanraken (ook geen omhelzing of een kusje).
    Ze moet verder berouw tonen en Allah om vergeving vragen. Ze moet smeekgebeden doen. En jij als zus kunt ook voor haar smeekgebeden doen.

  3. #3
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    salaam eleykoem
    ja dat is een hele goede! ik besef heel goed dat een relatie harams ik ben ook insch allah bezig om een goede moslima te zijn maar toch vind ik het wel moeilijk om met iemand te trouwen die ik niet goed ken of zelfs helemaal niet want ik kan nooit iemand door mijn ouders leren kenne mijn ouders zijn jammer genoeg zoals julliewel zullen weten geen moslim. ik besef heel goed dat het haram is ik weet ook niet goed hoe ik dit moet dan enzo natuurlijk weet ik wel dat ik mijn eer niet voor het huwelijk wil weggeven maar met iemand trouwen zonder te kennen ik weet het niet maar ja ik vind het heel moeilijk eigenlijk mag het niet maar ja, daarom over je zus mijn broers (heb geen zussen) zouden het niet goed vinden al zijn ze ook geen moslim maar die willen liever niet dat ik een vriend heb ik begrijp het eigenlijk wel want tegenwordig hebben veel meisjes voor ze trouwen wel 3 of meer relaties gehad en ik denk dat dat toch niet de bedoeling kan zijn vraag je zus dus of het niet beter is dat ze gaat trouwen? liefs Shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    alatief alatieff inderdaad gniet ervan, geniet van al die dingen die god verboden heeft...... waar gaat dit heen!
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  5. #5
    HELLO,IT'S ME!

    Reacties
    708
    24-07-2002

    eerst d8 ik ook altijd van ik neem echt wel een realatie(als het aan mij lag zelf van een jaar of 3,had het namelijk al helemaal uitges******d) voordat ik met diegene ga trouwen,die is gek die dat niet doet maar nu ik ouder word denk ik van nee toch maar niet je weet het nooit wat hun bedoelingen zijn etc alleemaal gedachtens en daarom sta ik ook nu voor niemand open tot ik wat ouder ben wil ik best iemand leren kennen(veel praten en dingen over elkaar weten enz)en als we elkaar leuk vinden dan mag hij bij me deur komen dus geen relatie is mijn beslissing geworden en natuurlijk is de hoofdbedoeling dat het haram is want het belangrijkste probeer ik te vermijden
    en tegen je zus ja het hangt er van af hoe ze serieus bezig is met de islam, hoe denkt ze er zelf over? hoe oud is ze?die vragen spelen allemaal een factor want natuurlijk als het serieus is moeten ze zo snel mogelijk trouwen, maar heb wel ooit ana een leraar gevraagd die ons toen godsdienst gaf mag je een vriend nemen?hij zei ja, tenzij je met hem trouwt en natuurlijk als het een goede jongen is en een moslim natuurlijk want een raltie nemen is net als overspel gepleegd maar als je maar met 1 jongen een relatie hebt en ook met degene trouwt dan heb je in principe geen overspel gepleegd want je bent dan gewoon met 1 man in je leven geweest toch?
    liefs
    I'm not your enemy, I'm not your friend but I 'm just somebody

  6. #6
    HELLO,IT'S ME!

    Reacties
    708
    24-07-2002

    sorry bedoelde bij de vraag mag je een vriend nemen een NEE MAG NIET
    I'm not your enemy, I'm not your friend but I 'm just somebody

  7. #7
    * RoFFa TuRK *

    Reacties
    98
    27-11-2002

    wat een slappe topic..heilige gedoe zeg..liefde hoort eenmaal op dit wereld
    iYi GuNLeR!!!...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4
    17-11-2002

    JUIST!! Wat een hysterisch gedoe allemaal. Geniet van het leven en zeker van de liefde. Liefde overkomt je en is zeker geen haram! Je moet eerst iemand leren kennen en vertrouwen voordat je je leven met iemand gaat delen. En zeker niet met de eerste de beste trouwen!
    Groeten,
    Sammey

  9. #9
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door Sammey
    JUIST!! Wat een hysterisch gedoe allemaal. Geniet van het leven en zeker van de liefde. Liefde overkomt je en is zeker geen haram! Je moet eerst iemand leren kennen en vertrouwen voordat je je leven met iemand gaat delen. En zeker niet met de eerste de beste trouwen!
    Geniet van het leven yek? Wat is dat voor een advies? Het lijkt mij dat de islam belangrijk is, dan genieten of niet? Tenminste voor een praktiserende moslim wel. En de islam heeft ons een relatie voor het huwelijk verboden. Dat jij een zonde wilt plegen, is aan jou, maar ga anderen niet adviseren om ook een zonde te plegen!

  10. #10
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door soussiasaida
    alatief alatieff inderdaad gniet ervan, geniet van al die dingen die god verboden heeft...... waar gaat dit heen!
    hahaha, ja een biertje erbij nemen, terwijl ze een heisje nemen van een blowtje (is sarcastisch bedoeld, voor de goede orde)

  11. #11
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door MiSsTj
    wat een slappe topic..heilige gedoe zeg..liefde hoort eenmaal op dit wereld
    Slappe topic? Die meid houdt zich tenminste nog met de islam bezig en is bezorgd om het lot van haar zus.

  12. #12
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door chamalgirl
    eerst d8 ik ook altijd van ik neem echt wel een realatie(als het aan mij lag zelf van een jaar of 3,had het namelijk al helemaal uitges******d) voordat ik met diegene ga trouwen,die is gek die dat niet doet maar nu ik ouder word denk ik van nee toch maar niet je weet het nooit wat hun bedoelingen zijn etc alleemaal gedachtens en daarom sta ik ook nu voor niemand open tot ik wat ouder ben wil ik best iemand leren kennen(veel praten en dingen over elkaar weten enz)en als we elkaar leuk vinden dan mag hij bij me deur komen dus geen relatie is mijn beslissing geworden en natuurlijk is de hoofdbedoeling dat het haram is want het belangrijkste probeer ik te vermijden
    en tegen je zus ja het hangt er van af hoe ze serieus bezig is met de islam, hoe denkt ze er zelf over? hoe oud is ze?die vragen spelen allemaal een factor want natuurlijk als het serieus is moeten ze zo snel mogelijk trouwen, maar heb wel ooit ana een leraar gevraagd die ons toen godsdienst gaf mag je een vriend nemen?hij zei ja, tenzij je met hem trouwt en natuurlijk als het een goede jongen is en een moslim natuurlijk want een raltie nemen is net als overspel gepleegd maar als je maar met 1 jongen een relatie hebt en ook met degene trouwt dan heb je in principe geen overspel gepleegd want je bent dan gewoon met 1 man in je leven geweest toch?
    liefs
    Over jou eerste deel van het verhaal: alhemdoelilah.

    Over dat laatste: Het maakt niet uit of je later met die persoon gaat trouwen. Het blijft een zonde omdat het geen voor de islam wettige relatie is.

  13. #13
    Kaaskopje

    Reacties
    254
    07-11-2002

    Ik vind het tof voor je zus dat ze een leuke jongen heeft ontmoet. Ik geloof dat het is toegestaan om te bellen (geen lichamelijk contact) en om te schrijven...

    Verder denk ik dat het gezond is om elkaar beter te leren kennen, maar probeer dan gewoon goede grensen te stellen... Geen gekus etc.. maar alleen samen praten en ontdekken wat jullie gemeen hebben met elkaar.

    Ik kende mijn vriend ook al ruim een jaar voordat ik me met hem ging verloven...

    Geniet, maar geniet met mate!!!!
    Hoe kunnen jullie niet in Allah geloven, terwijl jullie levenloos waren en Hij jullie toen tot leven bracht; waarop Hij jullie deed sterven, daarna doet Hij jullie herleven, en tenslotte zullen jullie tot Hem terugkeren.

    Soerah 2, vers 28

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    26
    11-10-2002

    ja maar en ik haat de joden
    engel

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    10
    30-10-2002

    hoi ik wou even wat zeggen dat je namelijk in deze tijd zeker iemand moet vertrouwen voordat je met hem/haar trouwt, omdat het niet meer kan zomaar met iemand trouwen en ik denk dat allah inshallah haar wel vergeeft het is denk ik niet verkeerd, maar sommige mensen maken er misbruik van die laten bijvoorbeeld zich aanrakan en ik vind gewoon even dat dat echt niet kan, want alleen degene met wie je getrouwd bent mag jou aanraken dus ik wens jou en je zus veel strekte toe groetjes