1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    156
    30-04-2005

    Mijn les geleerd.

    Salaam allemaal.

    Ik wil jullie even iets vertellen.

    Een aantal maanden geleden ben ik iets met een jongen begonnen. We hebben elkaar goed leren kennen en uiteindelijk hebben we een relatie gekregen. Hiervoor was ik zo'n meisje dat altijd zei: ik wil nooit een vriend, ik ga nooit zoenen enz. Maarja, op de één of andere manier komt die vriend er toch.
    In ieder geval, hij was wat ouder en ervarender. Onthou, ik had hiervoor nog nooit iets met een jongen gehad. Naarmate de tijd verstreek, ben ik steeds verder gegaan. Niet de hele daad, maar je kunt je er zelf wel wat bij voorstellen. Ik heb mijn grenzen steeds verlegd. En het ergste: niet omdat hij zo graag wou, maar omdat ik dat zelf wilde! Ik ben de afgelopen maanden meer veranderd en ben mijn geloof gaan verwaarlozen. Ben gestopt met het gebed, en deed verder niks meer aan het geloof. Astagfirhulah.

    Maargoed, Allah heeft dit op tijd gestopt, voordat er ernstige dingen gingen gebeuren. Alhmdulilah. Achteraf gezien vraag ik me af hoe ik zo stom kon zijn. En ik wil er niet eens aan denken wat er allemaal kon gebeuren, was dit niet gestopt.

    Maar toch ben ik er wel een beetje dankbaar voor. (raar maar waar) Want nu weet ik wél wat ik wil en wat niet. Ik wil geen relaties meer, voor het huwelijk. Ik wil het op de halal manier doen, insha Allah. Ik ben iemand die graag alles wil meemaken en uitproberen, en dus ook dit.
    Ik geloof dat alles met een reden gebeurt, en zo ook dit. Ik heb hiervan geleerd en ik ben nu weer dichter bij mijn geloof. Alhamdulilah.
    Soms is er zoiets voor nodig om te beseffen wat echt belangrijk is in het leven.

    Ik vertel dit met één reden: Je hoeft niet alleen te leren van je eigen fouten. Je kunt ook leren van andermans fouten. Meiden (en jongens!)
    onthoudt de reden waarvoor we hier zijn. Vergeet Allah niet en doe je best om je ver te houden van al het slechte. Mocht je iemand leren kennen die je bevalt, praat dan zo snel mogelijk over een evt huwelijk, dan weet je meteen waar je aan toe bent.

    Dit is niet als een preek bedoelt. Ik heb die zelf ook vaak zat gekregen, en het heeft niet geholpen.
    Hopelijk denken jullie beter na over de keuzes die jullie maken. Want het is ontzettend zonde om te beseffen dat je zoveel kostbare tijd hebt weggegooid.

    Wa alykum salaam

  2. #2
    *..Temsamane..*

    Reacties
    891
    20-05-2003

    Hejj meid, een relatie voor het huwlijk is niet voor niks haram.
    Maar gelukkig heb je snel ingezien dat je fout bezig was.. ALHAMDOULILAH...
    Beter struikelen op de goede weg, dan wandelen op het verkeerde pad..