1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    3.345
    15-11-2005

    MVC Premium MVC Premium

    Arrow Argan olie voor je gezicht (puistjes, littekens) ?? Ervaringen??

    Salam dames,

    Ik heb gehoord dat argan olie heel erg goed is voor je gezicht als je wel eens last hebt van puistjes en littekens, voorkomt rimpels etc...
    Wie heeft hier ervaring mee ?
    En krijg je er ook echt een gave huid van na een tijdje ?

    Thx

  2. #2
    Mimimomammimi

    Reacties
    19.838
    30-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Waar kun je dat halen, heb er ook veel over gehoord
    F.Zohra

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    3.345
    15-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    http://cgi.benl.ebay.be/Huile-DARGAN...QQcmdZViewItem

    Ik heb deze site gevonden, een man uit België en hij verkoopt het..

  4. #4
    Mimimomammimi

    Reacties
    19.838
    30-09-2005

    MVC Premium MVC Premium
    maar niet in Nederland verkrijgbaar?
    F.Zohra

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    3.345
    15-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Hij stuurt het ook op naar Nederland..
    En weet ook niet waar het anders te verkrijgen is

  6. #6
    Mimimomammimi

    Reacties
    19.838
    30-09-2005

    MVC Premium MVC Premium

    Het is in marokko verkrijgbaar ik ga daar een vooraadje kopen.

    F.Zohra

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    3.345
    15-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Zolang wil ik niet wachten

  8. #8
    Eigenlijk niet

    Reacties
    1.040
    13-09-2006

    Oh ik heb argan olie . Ik heb nooit gehoord dat t helpt tegen puistjes enzo. Maar helpt t echt? En hoe moet ik het dan gebruiken?

    xxx eenzaampje

  9. #9
    Ik Hou van BellaAmor

    Reacties
    50
    20-01-2006

    ik heb het o0k en wat er eerder is naar gevraagd hoe gebruik je dat?
    geen bloem als de ROOS, Geen mens als Rasoulullah, geen dag als de laatste dag, geen Vriendin als JIJ............

    Ik h0u van me meisjes




    Ik Hou van BellaAmor

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.718
    18-10-2006

    gewoon een beetje op je handen smeren en dan op je gezicht smeren! net als cremé alleen smeer je het eerst op je handen. Je gebruikt dan ook een heel klein beetje!
    ik vind die lucht niet zo lekker!
    je kan het ook in je haar smeren

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    337
    05-11-2006

    Hallo dames, je moet wel de cosmetische arganolie hebben (voor je huid, die is geurloos) en niet de culinaire arganolie (waar je mee kookt). Voor cosmetische arganolie worden de pitten niet geroosterd, waardoor het tijdrovender is om ze te malen en daardoor is cosmetische arganolie relatief duurder dan culinaire arganolie.

    Ik gebruik sinds een tijdje arganzeep en de arganolie (olie alleen 's avonds)en vind het heerlijk om te gebruiken. Tenminste, als je de volgende dag opstaat heb je een heerlijk gaaf, zacht en stralend huidje. Ik wil ook graag Argane creme hebben voor overdag, alleen weet ik niet of die creme vet is.

    Arganolie is gewoon in NL verkrijgbaar. je hoeft er echt niet voor naar Marokko. Je kunt het zelfs bij de Tuinen bestellen. www.argandor.nl.

    Er zijn verder nog wat sites en salons waar je de producten kunt kopen/bestellen, maar ik ben bang dat de topic anders verwijderd wordt. Ik heb namelijk eerder ook een topic hierover geopend, maar die werd verwijderd 'wegens reclame' .

    Wie geinteresseerd is, moet mij maar pm'en. Dan geef ik de sites!

    Heeft er verder iemand ervaring met Argane creme?

  12. #12
    Eigenlijk niet

    Reacties
    1.040
    13-09-2006

    Jaah klopt ik vind t ook niet lekker . Maar ik probeer t wel

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    337
    05-11-2006

    Citaat Geplaatst door BeWithYou Bekijk reactie
    gewoon een beetje op je handen smeren en dan op je gezicht smeren! net als cremé alleen smeer je het eerst op je handen. Je gebruikt dan ook een heel klein beetje!
    ik vind die lucht niet zo lekker!
    je kan het ook in je haar smeren
    Ja, ik doe het ook in mn haar. Krijg je heel mooi zacht haar van.

    Probleem met Arganeolie is dat je nooit zeker zult weten of het 100 % natuurlijk is, tenzij je familieleden hebt die Arganebomen in hun erfgoed hebben. Omdat het zo kostbaar is, kan het zijn dat er iets doorheen wordt gemengd. Cosmetische arganolie is namelijk geurloos. Maar de Cosmetische olie die ik heb, ruikt toch echt naar Argan. Dus ik ben bang dat ze er Culinaire argane door heen hebben gemengd . Maar ja, dat weet ik dus niet zeker.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    337
    05-11-2006

    Hier wat meer info over de functies van Argane:

    Als schoonheidsserum 100% natuurlijk, bij voorkeur s'avonds te gebruiken op gelaat en hals, heerlijk voor het slapengaan..

    - Voor het evenwicht van een droge, gedeshydrateerde, gekloofde huid
    - Tegen huidveroudering door weersomstandigheden zoals zon en wind,door stress, of natuurlijke huidveroudering
    - Verlicht na het zonnebaden
    - Gaat littekenvorming tegen bij behandeling van acné en spataders
    - Verstevigt de huid
    - Voor massage van het lichaam, om de huid te ontspannen
    - Tegen reuma, zachtjes plaatselijk inmasseren
    - Voor het haar en hoofdhuid als het droog of dof is en het afbreekt, tegen haaruitval en roos,maakt het haar zacht en soepel..ArganeDerm geeft de haren een gloed zodat het weer glanst, gebruik dit twee keer per week als kuur of ArganeDerm een paar uur voor je je haren wast, in je haren smeren.
    - Speciaal aanbevolen voor de nagelverzorging, gespleten en gebroken nagels worden versterkt. Minstens één keer in de week je nagels weken in een badje van 1 theelepel ArganeDerm en 1 theelepel citroensap, dit voor ongeveer 15 minuten.

    Wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat pure Arganeolie de huid verstevigt en hersteld en zo de vitale celfuncties doet herleven en de vrije radicalen neutraliseert.
    ArganeDerm geeft je een mooie, evenwichtige en ontspannen huid. Door haar rijkdom aan vitamine E wordt Arganeolie, naast het cosmetisch gebruik, in de traditionele geneeskunde gebruikt voor het behandelen van spataders, jeugdpuistjes en reumatische aandoeningen..

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    337
    05-11-2006

    Nog meer info:

    De Arganeolie voor cosmetisch gebruik, wordt gemaakt op de zelfde manier maar zonder het roosteren van de pitten. Dientengevolge, heeft het niet het nootachtige aroma en is dus geurloos. Het neemt 30 kg vruchten en meer dan 15 uren werken aan opbrengst 1 liter (33.40 FL oz) olie. Doordat de Arganepitten niet geroosterd worden, zijn ze ook wat harder en is het zwaarder om deze te malen, vandaar dat ArganeDerm zeer kostbaar is...