1. #1
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium

    Laten We Samen In Vrede leven..

    Dag Allemaal..

    En hiermee bedoel ik échte vrede..geen slogan..of voorgekauwde vrede..

    Maar échte..berustend op respect voor elkaar..wat het geloof of overtuiging ook mag zijn..

    Vrede van uit het hart
    vrede in de letterlijke betekenis van het woord
    vrede voor elkaar
    vrede met elkaar
    vrede tussen elkaar
    vrede tussen zwart, wit, bruin, rood, geel, blauw, roos,..vrede tussen alle menselijke kleuren
    vrede tussen jongeren
    vrede tussen alle jongeren

    vred, vrede, vrede..


    Het moet toch kunnen..of niet..

  2. #2
    Scorpion for Life...

    Reacties
    20.174
    29-05-2002

    Unhappy Een Utopie...

    Hallo MJ...

    Tja vrede... of zelfs... wereldvrede... een Utopie helaas...

    Ik ben er 100% van overtuigd, dat het NOOIT zal gebeuren... Er zullen altijd wel mensen... en helaas erg véééél mensen... zijn, die menen dat zij beter zijn dan anderen, meer moeten verdienen, anderen moeten gebruiken of misbruiken... denken het recht te hebben om zo te mogen handelen... hun geloof er zelfs voor misbruiken...

    Het ontbreekt zelfs hier op deze site, te vaak aan wederzijds respect, tolerantie, inlevingsvermogen, het willen luisteren ( lezen ) naar wat een ander te melden heeft... en ook al ben je het niet met elkaar eens... dat is op zich niet erg... je kunt de ander toch op z´n minst beleefd en waardig behandelen, en in zijn of haar eigenwaarde laten...

    Je kunt in een discussie nu eenmaal niet altijd je gelijk krijgen... door te praten kun je de ander leren kennen, weten waarom hij/zij zo denkt... en proberen op z´n minst wat begrip op te brengen voor dat standpunt... zelfs een erg verhitte discussie is wel eens goed... zolang je maar wilt luisteren naar de ander... en je kunt altijd proberen om door voorbeelden en ideeën en wat dan ook, jouw eigen standpunt te verdedigen... Je moet tenslotte wel achter je eigen opvatting staan... anders zou die niet echt en serieus zijn...

    Vrede... het klinkt erg cliché... maar het begint toch echt bij jezelf... Toon respect, begrip en vergevensgezindheid... voor alle dingen om je heen... en laat je niet van dat pad brengen door wat anderen doen en willen... Sta voor wat en wie je bent...

    Hoe meer mensen dat doen... des te groter de kans op een positief sneeuwbal effect... insha Allah

    Op dit moment is het nog héél ver weg helaas....


    /me groet iedereen...

    /me zegt... Ma´al salama....


    XXX, Alexei


    :hoedaf:

  3. #3
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door Corrie
    Pas als de mens zich niet meer beter voelt dan andere, zich ondergeschikt maakt aan de hogere macht en al de scheppingen eert zal er vrede zijn.

    Liefde is de sleutel, want de hogere macht is pure liefde.
    Mooi gezegd, zijn mooie woorden. Maar wanneer je alwetend zou zijn zou je de wereld van vandaag 'begrijpen'...
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  4. #4
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Een Utopie...

    Origineel gepost door Harlem69
    Hallo MJ...

    Tja vrede... of zelfs... wereldvrede... een Utopie helaas...

    Ik ben er 100% van overtuigd, dat het NOOIT zal gebeuren... Er zullen altijd wel mensen... en helaas erg véééél mensen... zijn, die menen dat zij beter zijn dan anderen, meer moeten verdienen, anderen moeten gebruiken of misbruiken... denken het recht te hebben om zo te mogen handelen... hun geloof er zelfs voor misbruiken...

    Het ontbreekt zelfs hier op deze site, te vaak aan wederzijds respect, tolerantie, inlevingsvermogen, het willen luisteren ( lezen ) naar wat een ander te melden heeft... en ook al ben je het niet met elkaar eens... dat is op zich niet erg... je kunt de ander toch op z´n minst beleefd en waardig behandelen, en in zijn of haar eigenwaarde laten...

    Je kunt in een discussie nu eenmaal niet altijd je gelijk krijgen... door te praten kun je de ander leren kennen, weten waarom hij/zij zo denkt... en proberen op z´n minst wat begrip op te brengen voor dat standpunt... zelfs een erg verhitte discussie is wel eens goed... zolang je maar wilt luisteren naar de ander... en je kunt altijd proberen om door voorbeelden en ideeën en wat dan ook, jouw eigen standpunt te verdedigen... Je moet tenslotte wel achter je eigen opvatting staan... anders zou die niet echt en serieus zijn...

    Vrede... het klinkt erg cliché... maar het begint toch echt bij jezelf... Toon respect, begrip en vergevensgezindheid... voor alle dingen om je heen... en laat je niet van dat pad brengen door wat anderen doen en willen... Sta voor wat en wie je bent...

    Hoe meer mensen dat doen... des te groter de kans op een positief sneeuwbal effect... insha Allah

    Op dit moment is het nog héél ver weg helaas....


    * Harlem69 groet iedereen...

    * Harlem69 zegt... Ma´al salama....


    XXX, Alexei


    :hoedaf:


  5. #5
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Zoals je ziet MJ is vrede een stuk minder populair dan ruzie en oorlog....gek toch....

  6. #6
    Scorpion for Life...

    Reacties
    20.174
    29-05-2002

    Thumbs up

    Dank je MJ...

    Mag ik je bij deze alvast een héél plezierige avond toe wensen...


    Beslama... Alexei



  7. #7
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Safira75
    Zoals je ziet MJ is vrede een stuk minder populair dan ruzie en oorlog....gek toch....

    Inderdaad Safira..ruzie, oorlog, fun, humor, oneerlijke praktijken,..zijn zeer populair..

    Armoede, ernst, psychische problemen, waarheid,..zijn niet populair

  8. #8
    videofilmer

    Reacties
    6.467
    28-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Harlem69
    Dank je MJ...

    Mag ik je bij deze alvast een héél plezierige avond toe wensen...


    Beslama... Alexei


    thanks..en voor jou ook een héél plezierige avond toe gewenst

  9. #9
    Scorpion for Life...

    Reacties
    20.174
    29-05-2002

    Wink Halloooo......

    Origineel gepost door Mohammed Justice



    Inderdaad Safira..ruzie, oorlog, fun, humor, oneerlijke praktijken,..zijn zeer populair..

    Armoede, ernst, psychische problemen, waarheid,..zijn niet populair

    Vrienden.....

    Laten we niet al te somber zijn he...... de meesten zijn niet thuis... op vakantie.... lekker buiten......

    en de meerderheid.... is wel wat jong voor dit pittige onderwerp.....

    Dus wel een beetje te verwachten dat het ( nog ) niet zo storm loopt met reacties...

    Even afwachten maar denk ik...


    Beslama allemaal......

    XXX


  10. #10
    Sim Simma

    Reacties
    1.713
    09-04-2002

    Nou harlem- ik ben niet somber hoor () Maar ook toen het hier propvol met mensen zat - liep het al niet helemaal storm op de positieve onderwerpen. En was het een drukte van belang waar gescholden werd.....

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    356
    26-07-2002

    Re: Halloooo......

    Origineel gepost door Harlem69



    Vrienden.....

    Laten we niet al te somber zijn he...... de meesten zijn niet thuis... op vakantie.... lekker buiten......

    en de meerderheid.... is wel wat jong voor dit pittige onderwerp.....

    Dus wel een beetje te verwachten dat het ( nog ) niet zo storm loopt met reacties...

    Even afwachten maar denk ik...


    Beslama allemaal......

    XXX

    misschien is de boosdoener voor hun niet-reageren wel het ongeloof in vrede
    The_Jackal_A

  12. #12
    Scorpion for Life...

    Reacties
    20.174
    29-05-2002

    Re: Re: Halloooo......

    Origineel gepost door The_Jackal


    misschien is de boosdoener voor hun niet-reageren wel het ongeloof in vrede

    Ja dat zou best kunnen, maar het zou wel héél triest zijn, als ze er dan zelf óók nog eens niets aan willen veranderen... hun steentje bijdragen aan een betere samenleving... op weg naar ( ietsje meer ) kans op vrede....


    Ciaoooo... Alexei



  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    356
    26-07-2002

    Re: Re: Re: Halloooo......

    Origineel gepost door Harlem69



    Ja dat zou best kunnen, maar het zou wel héél triest zijn, als ze er dan zelf óók nog eens niets aan willen veranderen... hun steentje bijdragen aan een betere samenleving... op weg naar ( ietsje meer ) kans op vrede....
    Ciaoooo... Alexei
    in de sociologie is er een term zoals
    self-fulfilling prophecy
    perfect van toepassing op dit topic

    (men gaat in iets geloven dat uiteindelijk verwezenlijkt werd door woorden en niet feiten)
    The_Jackal_A

  14. #14
    Scorpion for Life...

    Reacties
    20.174
    29-05-2002

    Re: Re: Re: Re: Halloooo......

    Origineel gepost door The_Jackal


    in de sociologie is er een term zoals
    self-fulfilling prophecy
    perfect van toepassing op dit topic

    (men gaat in iets geloven dat uiteindelijk verwezenlijkt werd door woorden en niet feiten)

    Zoals ik al in m´n eerste bericht zei... persoonlijk geloof ik er niet in...
    maar dat neemt niet weg dat iedereen toch wel z´n best kan doen om het zo sociaal en netjes mogelijk te houden...

    Baat het niet dan schaadt het niet he...

    Alexei



  15. #15
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Origineel gepost door Corrie


    ???????????
    Wie zegt dat ik alwetend ben??
    Ik ben een mens ik worstel net zo als ieder ander mens door het leven heen, ik probeer het goed te doen, maar daar slaag ik lang niet altijd in.

    En wie zegt dat ik de wereld van vandaag niet snap, ik functioneer prima anders in deze wereld.
    Wil je me uitleggen waarom je denkt dat ik de wereld van vandaag niet begrijp?

    Maar je hebt wel voor een deel gelijk, daar niet van, ik snap niets van de afgunst die mensen tegenwoordig hebben, ik snap niets van die machtsdrang, die vernietiging.
    Mijn hart draait zich om als ik zie dat de schepping van de almachtige word vernietigd, mensen, dieren de natuur, ik snap idd niets van die vernietiging, ik snap niet dat mensen zo om kunnen gaan met de schepping die in mijn ogen heilig is

    Ik snap niets van oorlog, waarom mensen oorlog voeren, het is zo onnodig als we alleen maar respect voor elkaar zouden hebben.

    Maar weet je wat het is, ik wil daar ook niets van snappen, ik leef liever zoals me geleerd is, zoals de almachtige dat wil, met respect voor al het leven.
    Ik bedoelde niet dat je alwetende bent, haha...nee dat is geen mens.
    Goed voor je dat jij vindt dat je goed functioneert in deze wereld. als je daar echt van overtuigd bent heb je een goede kans om gelukkig te worden (of blijven )
    Ik denk ook dat voordat je de wereld gaat verbeteren je eerst driemaal door je eigen huis moet gaan.. Maar, kom bij niet aanzetten met het fabeltje dat je niet begrijpt waarom mensen oorlog voeren. En dat mensen maar respect voor elkaar moeten hebben, want dat is te slap, te simpel!

    Elke oorlog heeft een reden. Kom op kijk om je heen, kijk in Afrika. Miljoenen mensen sterven van de honger terwijl in het rijke westen voedseloverschotten verbrand worden. Dit allemaal om de economie draaiende te houden. Je weet toch wat er in Iraq en vietnam is gebeurd?
    Wat oorlog betreft er zit een derde wereldoorlog aan te komen die gigantische gevolgen zal hebben.
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.