1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-07-2002

    Import huwelijken...

    Salaam mensen,

    Graag wil ik jullie mening horen over import huwelijken. Tegenwoordig zie je dat de marokkaanse jongeren geen huwelijks partner uit Maroc halen. Althans, niet meer in mijn omgeving.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat de marokkaanse jongeren naar Europa willen. Ze willen tenslotte een goed toekomst en die kunnen ze hier krijgen. Uiteraard laten ze je in de waan dat ze je niet zien als een "toegangskaartje" Maar ik kan jullie verzekeren dat dat degelijk op nummer 1 staat. Ik zou zelf niet in die onzekerheid kunnen leven, omdat je pas na 3 jaar weet of hij echt van je houdt! Maar goed, alles ligt in de handen van Allah...

    Ik hoop gauw wat van jullie te horen.

    Liefs, Ahlam.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    45
    26-07-2002

    Ik verwacht wel een beetje pit van jullie hoor! 14 keer bekeken en nog geen een reactie... Ik wil namelijk graag weten wat jullie meningen zijn. Ik wacht nog steeds op jullie.

    Liefs, Ahlam.
    Het paradijs ligt onder de voeten van je moeder....

  3. #3
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Het is inderdaad zo dat iemand uit Marokko met iemand van hier (Europa) trouwt om weg te zijn uit de miserie daarachter en over het algemeen gaat het dan ook om papieren maar dat gaan ze zeker niet toegeven want dan kunnen ze hun visum wel vergeten. Ze kunnen me toch niet wijsmaken dat er in Marokko geen vrouwen of mannen meer zijn? Daar zijn ze juist in grote getallen.

    Diegenen die jou wijsmaakt dat hij/zij van je houdt om wat je bent, tja, die zijn heel zeldzaam en kan je op je ene hand tellen.

    Het ergste van al is als ze hier zijn, hun papieren hebben, dan komt hun ware aard uit. Blijkt dat ze al een vriend/vriendin in Marokko hebben die ze ook nog acheraf naar hier halen. Die persoon die zogezegd van je houdt verandert opeens in een heel ander persoontje die jou opeens niet meer nodig acht aangezien hij/zij toch al bekomen heeft zijn/haar wens was...Eurpa. Alsof het hier het paradijs is.

    Triest allemaal maar realiteit.
    Intelligente mensen willen je niet beledigen, domme mensen kunnen je niet beledigen.

  4. #4
    Improved Version

    Reacties
    891
    11-12-2001

    Jaja die rechtse poppetjes in Den Haag doen dat toch wel effetjes netjes he? De drempel om zo'n boerinnetje te importeren wordt voor jullie wel opgehoogd marokkaanse mannen! Maar de marokkaan is inventief gebleken, ik ben benieuwd..
    One man's terrorist is another man's freedom fighter.

  5. #5
    la illaha illa Allah

    Reacties
    190
    20-07-2002

    ik wil ook niet iemand van Marokko importeren, ik ben zo achterdochtig...
    اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
    قال عليه الصلاة والسلام(طوبى لمن وجد في صحيفته استغفاراً كثيرا))
    أصدق كلمة في الحب قول الرب تبارك وتعالى"يحبهم ويحبونه"
    فلا تطلبي حباً دونه ]

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    29
    03-06-2002

    Not for me..

    Ik zeg altijd, ik heb er 20 jaar voor gedaan voordat ik me hier thuis ging voelen( in real korter natuurlijk, maar oke 'figuurlijk') Dus laat staan dat je met iemand trouwt uit Marokko, je moet daar heel veel geduld voor hebben. Jij bent dan degene die voor hem moet gaan zorgen, in het begin in ieder geval. Dus tja...ik ben dus te egoistisch denk ik om dat voor hem over te hebben. Als het gaat om liefde dan ligt het misschien anders, maar de situatie lijkt me zoiezo moeilijk, of komt dat misschien omdat ik niet weet wat echte liefde is?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    64
    12-06-2002

    Salaam,
    Voor mij persoonlijk is het niets om met iemand van daar te trouwen...er is zo een enorme cultuurkloof...
    Ten eerste ik zou niet goed met hem kunen communiceren...mijn Marokkaans is wel goed maar het Nederlands kan ik me veel beter uit de voeten maken...
    Ten tweede is het toch zo dat je hem wegwjs moet gaan maken in Nederland, hij moet de taal gaan leren...je zult zeker de eerste maanden heel veel moeten doen...een soort opvoedtaak krijg je er meteen bij terwijl je dan nog eens kinderen hebt!! Met mannetje mee naar de dokter, naar de supermarkt..enz
    Lijkt me erg vermoeiend
    Een man die hier al woont hjoef je niets meer uit te leggen, dus heeft je huwelijk meteen al een heel ander soort start.

    En natuurlijk weet je nooit of die man van daar echt verliefd op jou is...of alleen maar op Nederland en het geld...helaas komt dat laatste erg vaak voor.....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    581
    16-04-2002

    Die inburgersgeld is dat nu defenitief ik bedoel is het door de Staat die wet dit jaar geaccepteerd.Ik bedoel als ik mijn man van marokko hier wil binnenbrengen moet ik dan nu zoveel geld betalen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    581
    16-04-2002

    Origineel gepost door Faissa



    Dat is zijn bruidschat...... ...Trouwens dat is nog niet eens alles je moet ook minimaal 1550 euro per maand verdienen..........

    Maar wat ik wil zeggen is dat al in gegaan dit jaar die inburgingsgeld

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    581
    16-04-2002

    Origineel gepost door tarifycht


    Volgens mijn vriendin gaat die regeling per 1 augustus in. Voor alle zekerheid zou je natuurlijk de vreemdelingendienst moeten bellen.
    Ik zou zeggen laat hem maar lekker dokken! Bruidschat niet inbegrepen ofcourse...

    Als je de Nederlandse nationalilteit hebt hoef je trouwens niet zoveel te betalen. Als je maar een vast contract hebt en genoeg verdient voor 2. Nou dat moet toch kunnen als je fulltime werkt (niet bij de AH natuurlijk).

    Anyway, good luck whit it and i hope he's worth it!


    Bedankt voor de informatie en by the way ik ben niet van plan om met iemand van Marokko te trouwen.
    Ik wou het gewoon weten en ik ben blij dat ze die wet ingevoerd hebben.Ik hoop dat in de toekomst minder import huwelijken zijn.
    Mijn ouders zeggen het ook en in mijn omgeving dat ze een STOP moeten zetten aan die import huwelijken.Meestal willen ze alleen maar papieren zowel vrouwen als mannen.Ik bedoel niet iedereen maar toch de meeste.Zelf je neef of nicht van Marokko kun je niet meer vetrouwen om met de huwelijksbootje te stappen.

  11. #11
    Moslima

    Reacties
    182
    08-03-2002

    Salaam oe aleikom,

    Importhuwelijken...het enige wat hier over kwijt wil is dat het voor de een goed uitpakt en voor een ander niet.
    Zowel hier als in landen buiten NL zijn bent en wald ness te vinden.

    In Den Haag denken ze dat ze door die inburgeringscurcus door de mensen zelf te laten bekostigen het juist ontmoedigen om iemand te importeren,persoonlijk denk ik dat niet erg veel zal uit maken.
    Als je van iemand houdt dan zijn die formele voorwaarden niet doorslaggevend om een huwelijk af te blazen.


    wa aleikom oe salaam.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    106
    07-02-2002

    ik ga van volgende week lekker en boerinetje importeren veel mooier en beter dan jullie soort ..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    581
    16-04-2002

    Origineel gepost door ilyas_roebjoe
    ik ga van volgende week lekker en boerinetje importeren veel mooier en beter dan jullie soort ..

    Doe wat je niet laten kunt het is jou leven.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    581
    16-04-2002

    Origineel gepost door Emshoom


    tja......wat kan ik hier op zeggen

    Van jou kan ik het begrijpen je bent nu eenmaal een emshoom

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    106
    07-02-2002

    [QUOTE]Origineel gepost door tarifycht
    Origineel gepost door ilyas_roebjoe
    ik ga van volgende week lekker en boerinetje importeren veel mooier en beter dan jullie soort .. [/QU

    YEAAAAAAH IT WORKS!!!

    Oke in welk opzicht vind jij die vrouwen daar beter?
    in alles normen en waarden eisen niet veel islamitisch houden zich aan regels lief teder zorgzaam , niet als jullie