1. #1
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    ik ben nederlands en draag hoofdoek

    salaam aleykoem

    ik weet niet of het zin heeft om mijn verhaal hier te plaatsen maar ik moet het echt even kwijt.
    ik ben nederlands en ben nu ongeveer 9 maanden hemdoelilach moslim,
    en draag sinds vandaag een hoofdoek.
    ik ging vandaag met mijn moeder naar de stad en ik werdt wel een beetje raar aan gekeken maar ik dacht nou ja dat hoort erbij.
    ik kwam natuurlijk ook mijn vriendinnen tegen de marokaanse vriendinnen reagerde goed hemdoeililach.
    maar de nederlandse vriendinnen vonden het raar ik kreeg ook meteen allemaal telefoontjes waar ik mee bezig was enzo het deet me pijn,ik vertelde dat het bij mijn geloof hoorde en ik blij was dat ik eindelijk de stap had gezet, maar ik had nooit verwacht dat mensen hier zo raar op zouden reageren.
    en nu moet ik ook nog de nare opmerkingen van mijn famillie aan horen.
    zit er iemand in deze situatie of kan iemand zijn mening geven ik zit er toch best mee.

    alvast bedankt walikom salaam Shafia

  2. #2
    Zenuwachtigste Lid

    Reacties
    74
    30-06-2002

    he meid, ik ben trots op je!!!
    Maar heb effe een vraag. Hoe is het zo gekomen? heb je gedroomt of is het op een andere manier gegaan?

    Liefs DesignBoy

  3. #3
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    wat bedoel je designboy? dat ik moslim ben geworden of van die hoofdoek? Shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    ha meid,

    ik wilde je effe sterkte wensen, bij mij is het nog niet zo ver, maar t komt er aan insha allah!
    laat die rare reacties gewoon langs je heen gaan, waarschijnlijk gaan ze het vanzelf normaal vinden!

  5. #5
    Zenuwachtigste Lid

    Reacties
    74
    30-06-2002

    dat je moslim bent geworden.

  6. #6
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    salaam dat zou ik graag vertellen,
    ik heb al hemdoeililach 14jaar een goede vriendin(marokaans)
    mede door haar en haar famillie leerde ik veel over de Islam kennen.
    het intreseerde me erg veel.
    op een geven moment begon ik ook er naar te leven ik hat nog alleen maar Halal en begon steeds meer aandacht er aan te besteden.
    toen besloot ik naar veel denken hemdoeililach (en geloven natuurlijk) de stap te nemen, en ik heb op de dag van vandaag nog steeds het gevoel dat ik de goede keuze heb gemaakt!
    het is alleen jammer dat sommig mensen zowel moslims al niet moslims het niet kunnen begrijpen maar inscha allah komt dat wel goed
    walikom salaam Shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."


  7. #7
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    even voor de duidelijk heid het zijn gelukkig maar een antal moslims die het niet begrijpen gelukkig krijg ik ook veel steun van sommige moslims broeders en zusters
    shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."


  8. #8
    sweetest thing...

    Reacties
    1.017
    10-06-2002

    je moet maar denken:
    de mensen kunnen mij niet beoordelen op wat ik doe.... uiteindelijk kan alleen Allah je beoordelen, en wat jij nu doet is echt goed!!
    ik ben trots op je meid!!!

    kiss
    "als het avond wordt, verwacht dan niet dat het weer morgen zal worden; en als het morgen wordt, verwacht dan niet dat het avond zal worden. Profiteer van je gezondheid voordat je ziek wordt en van je leven voordat je dood gaat"


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    245
    01-07-2002

    salaam,

    wallah ik vind het super dat je die stap hebt gezet.... Daarom wil ik ff zeggen je moet de negatieve dingen laten gaan en proberen om er niet te veel aandacht aan te besteden maar integendeel van het positive die moet je je laten nablijven als dit lukt insha'Allah....wallah ben echt trots op je en ik wens je veel strekte en succes en als er wat is als je je hart wilt luchten kun je dat hier altijd doen of mail iemand van ons... we zullen zeker klaar voor je staan...
    thallaaa
    Ik vraag: om de Qor'aan de bron van mijn hart te maken het licht van mijn borst, de wimpel van mijn droefheid en verlichter van mijn wanhoop...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    356
    26-07-2002

    Re: ik ben nederlands en draag hoofdoek

    Origineel gepost door shafia
    salaam aleykoem

    ik weet niet of het zin heeft om mijn verhaal hier te plaatsen maar ik moet het echt even kwijt.
    ik ben nederlands en ben nu ongeveer 9 maanden hemdoelilach moslim,
    en draag sinds vandaag een hoofdoek.
    ik ging vandaag met mijn moeder naar de stad en ik werdt wel een beetje raar aan gekeken maar ik dacht nou ja dat hoort erbij.
    ik kwam natuurlijk ook mijn vriendinnen tegen de marokaanse vriendinnen reagerde goed hemdoeililach.
    maar de nederlandse vriendinnen vonden het raar ik kreeg ook meteen allemaal telefoontjes waar ik mee bezig was enzo het deet me pijn,ik vertelde dat het bij mijn geloof hoorde en ik blij was dat ik eindelijk de stap had gezet, maar ik had nooit verwacht dat mensen hier zo raar op zouden reageren.
    en nu moet ik ook nog de nare opmerkingen van mijn famillie aan horen.
    zit er iemand in deze situatie of kan iemand zijn mening geven ik zit er toch best mee.

    alvast bedankt walikom salaam Shafia
    laat die vriendinnen stikken
    De liefde van Allah is niet te evenaren met hun 'liefde'(tussen haakjes omdat het precies geen goede vrindinnen zijn, ook logisch eigenlijk)
    en als ik je een raad mag geven
    distancieer je van dergelijke mensen, ze zijn net als gif voor je omgeving,
    ik bedoel er mee dat ze steeds gaan proberen om je terug te doen komen op je besluit

    moge Allah je bijstaan
    The_Jackal_A

  11. #11
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Re: ik ben nederlands en draag hoofdoek

    Origineel gepost door shafia
    salaam aleykoem

    ik weet niet of het zin heeft om mijn verhaal hier te plaatsen maar ik moet het echt even kwijt.
    ik ben nederlands en ben nu ongeveer 9 maanden hemdoelilach moslim,
    en draag sinds vandaag een hoofdoek.
    ik ging vandaag met mijn moeder naar de stad en ik werdt wel een beetje raar aan gekeken maar ik dacht nou ja dat hoort erbij.
    ik kwam natuurlijk ook mijn vriendinnen tegen de marokaanse vriendinnen reagerde goed hemdoeililach.
    maar de nederlandse vriendinnen vonden het raar ik kreeg ook meteen allemaal telefoontjes waar ik mee bezig was enzo het deet me pijn,ik vertelde dat het bij mijn geloof hoorde en ik blij was dat ik eindelijk de stap had gezet, maar ik had nooit verwacht dat mensen hier zo raar op zouden reageren.
    en nu moet ik ook nog de nare opmerkingen van mijn famillie aan horen.
    zit er iemand in deze situatie of kan iemand zijn mening geven ik zit er toch best mee.

    alvast bedankt walikom salaam Shafia
    Ik ben heel erg trots op je! Moge Allah jou bijstaan en je inchallah de djennah schenken.

    Ik had wel verwacht dat er 'moslim-vriendinnen' zijn die het niet kunnen begrijpen dat je een hoofddoek draagt. Heel wat Marokkaanse meiden zijn verder van de islam afgeraakt dan de Nederlandse niet-moslims.

    Maar je moet er niets van aantrekken. De meeste Marokkaanse meisjes kunnen niet eens wat jij gedaan hebt. Klasse!

  12. #12
    bekeerd tot het ware dien

    Reacties
    605
    10-05-2002

    salaam

    bedankt voor jullie goede reacties!!
    echt fijn om te horen ik voel me nu ook minder alleen ze geven me echt een fijn gevoel.
    walikom salaam
    Shafia
    "Allah de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen.
    En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten."


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    10
    30-05-2002

    Salaam aleykum wa rahmatullah liefste shafia

    ik begrijp heel goed wat je bedoelt en wat je meemaakt. maar je hebt geen keuze, althans zo voelde het bij mij aan.

    ikzelf ben een belgisch meisje. ik heb me bekeerd naar de islam, alhamdoelillah. ik ben een hoofddoek beginnen dragen toen ik 17 was.

    ik heb ook heel wat negatieve reacties gekregen, zowel van mijn ouders, familie en vriendinnen. het nieuws dat ik een hoofddoek droeg, ging ook rond als een lopend vuurtje. de eerste weken dat ik mijn hoofddoek droeg, voelde ik me ook nog heel onwennig. het was precies of iedereen me aanstaarde. sommige mensen die ik kende uit mijn straat, liepen zelfs weg als ze me zagen.

    nu draag ik mijn hoofddoek al 5 jaar, alhamdoelillah. mijn ouders, familie en vriendinnen hebben mijn keuze grotendeels leren aanvaarden. ze weten dat ik er bewust voor gekozen heb en dat deze levenswijze is wat ik wil, mashallah.

    ik zag het dragen van een hoofddoek eigenlijk niet als een echte keuze. ik wilde leven zoals een moslima. mijn geloof is de islam. en een hoofddoek dat bij de bescheiden kledij hoort van een moslima is nu eenmaal een onderdeel van mijn manier hoe ik wil leven.

    ik wens je nog heel veel sterkte en geduld toe, mijn zuster. weet alleen, als islam hetgeen is waar je in gelooft, dan kan je niet anders dan je godsdienst te volgen. je hele lichaam verlangt ernaar, zowel je hart als je verstand zegt dat dat de manier is hoe je wil leven. het is de enige manier om echte (innerlijke) vrede te vinden.

    wa aleykum salaam.

  14. #14
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door Noor22
    Salaam aleykum wa rahmatullah liefste shafia

    ik begrijp heel goed wat je bedoelt en wat je meemaakt. maar je hebt geen keuze, althans zo voelde het bij mij aan.

    ikzelf ben een belgisch meisje. ik heb me bekeerd naar de islam, alhamdoelillah. ik ben een hoofddoek beginnen dragen toen ik 17 was.

    ik heb ook heel wat negatieve reacties gekregen, zowel van mijn ouders, familie en vriendinnen. het nieuws dat ik een hoofddoek droeg, ging ook rond als een lopend vuurtje. de eerste weken dat ik mijn hoofddoek droeg, voelde ik me ook nog heel onwennig. het was precies of iedereen me aanstaarde. sommige mensen die ik kende uit mijn straat, liepen zelfs weg als ze me zagen.

    nu draag ik mijn hoofddoek al 5 jaar, alhamdoelillah. mijn ouders, familie en vriendinnen hebben mijn keuze grotendeels leren aanvaarden. ze weten dat ik er bewust voor gekozen heb en dat deze levenswijze is wat ik wil, mashallah.

    ik zag het dragen van een hoofddoek eigenlijk niet als een echte keuze. ik wilde leven zoals een moslima. mijn geloof is de islam. en een hoofddoek dat bij de bescheiden kledij hoort van een moslima is nu eenmaal een onderdeel van mijn manier hoe ik wil leven.

    ik wens je nog heel veel sterkte en geduld toe, mijn zuster. weet alleen, als islam hetgeen is waar je in gelooft, dan kan je niet anders dan je godsdienst te volgen. je hele lichaam verlangt ernaar, zowel je hart als je verstand zegt dat dat de manier is hoe je wil leven. het is de enige manier om echte (innerlijke) vrede te vinden.

    wa aleykum salaam.
    Masaallah, er zijn heel wat Marokkaanse meisjes en jonge vrouwen die iets van jou kunnen leren van jouw standvastigheid en van jouw godsvrezendheid. Ga zo door en Allah zal je belonen inchallah.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    107
    02-07-2002

    Najib!!!!!!

    Wat bazel je nou man!!! Wat is dat nou voor iets wat je zegt over marokkaanse meisje.Jij hebt altijd van die opmerkingen man.... Nou dat moest eruit
    La illaha illallah wa ashadoe anna mohamed rasoul allah