1. #76
    Jij=nog een keer ik

    Reacties
    12.429
    29-11-2004

    Citaat Geplaatst door KenNet
    Bedankt voor de domper op Hepie en Hepie.


    Maar toch even dit.



    klikkerdeklik
    Deze vragen ben ik allang voorbij.

    Natuurlijk is er leven buiten onze planeet. Alleen kunnen wij dat leven niet herkennen.

    Wij WETEN dat een boom leeft, dat een paddestoel leeft. Maar dat is ons verteld.
    Zouden wij een soortgelijke vorm op een andere planeet aantreffen, zouden we die levensvorm afdoen als levenloos.

    Ook als iets 100x sneller zou bewegen dan wij, dan zouden we dat leven niet als zodanig herkennen. Natuurlijk zouden we dan al vermoord zijn zonder er erg in te hebben.

    Kijk eens hoe wij met onze mede aardbewoners omgaan: we exploiteren ze (vee), vernietigen ze (pestociden) of oogsten ze (vis).

    Andere universumbewoners zullen ons niet veel anders behandelen (exploiteren, vernietigen, oogsten), en vice versa.

    Dus leuk dat er nog meer leven in het universum is. Maar daar wordt niemand beter van

  2. #77
    Anti-New World Order

    Reacties
    1.654
    05-11-2004

    Citaat Geplaatst door Shorty
    Ik schrok me vanmorgen kapot toen ik het nieuws las:

    Asteroïde raakt mogelijk aarde in 2019


    LONDEN (ANP) - Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt, die in 2019 de aarde wel eens zou kunnen raken. De enorme steenklomp is volgens wetenschappers momenteel het meest bedreigende object in de ruimte, zo meldde de Britse zender BBC dinsdag.

    Volgens berekeningen zou de asteroïde 2002 NT7 op 1 februari 2019 de aarde kunnen raken. Maar er bestaan nog veel onzekerheden over deze voorspelling. Het brokstuk is volgens ongeveer 2 kilometer groot, genoeg om een heel werelddeel mee te verwoesten. Ook zou de inslag voor wereldwijde klimaatveranderingen kunnen zorgen.

    Onderzoekers in de Amerikaanse staat New Mexico signaleerden het hemellichaam voor het eerst op 5 juli. Sindsdien houden astronomen uit de hele wereld de asteroïde nauwlettend in de gaten. Volgens de NASA zou nader onderzoek kunnen uitwijzen dat 2002 NT7 de aarde toch niet zal raken.


    Ze zeggen er alleen niet bij dat als het klimaat verandert, dat dat betekent dat iedereen dood gaat. Ze zeggen er ook niet bij, dat de laatste keer dat er zo'n astroide op de aarde insloeg 65 miljoen jaar geleden is, dat was toen de dinosourieers uitstierven.


    Shit man ze hoeden het nieuws gewoon op de achtergrond zodat niemand het opmerkt.

    XxX
    Nog 14 lange jaren te gaan.

  3. #78
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Tat twam asi
    Deze vragen ben ik allang voorbij.

    Natuurlijk is er leven buiten onze planeet. Alleen kunnen wij dat leven niet herkennen.

    Wij WETEN dat een boom leeft, dat een paddestoel leeft. Maar dat is ons verteld.
    Zouden wij een soortgelijke vorm op een andere planeet aantreffen, zouden we die levensvorm afdoen als levenloos.

    Ook als iets 100x sneller zou bewegen dan wij, dan zouden we dat leven niet als zodanig herkennen. Natuurlijk zouden we dan al vermoord zijn zonder er erg in te hebben.

    Kijk eens hoe wij met onze mede aardbewoners omgaan: we exploiteren ze (vee), vernietigen ze (pestociden) of oogsten ze (vis).

    Andere universumbewoners zullen ons niet veel anders behandelen (exploiteren, vernietigen, oogsten), en vice versa.

    Dus leuk dat er nog meer leven in het universum is. Maar daar wordt niemand beter van
    Ook als iets 100x sneller zou bewegen dan wij, dan zouden we dat leven niet als zodanig herkennen. Natuurlijk zouden we dan al vermoord zijn zonder er erg in te hebben.
    Op aarde zijn levensvormen die 100x sneller bewegen(leven) als de mens.Denk hierbij maar eens aan insecten.Toch zijn die levensvormen volkomen waarneembaar.Dus ik snapt jou stelling niet,dat buitenaards leven die met hetzelfde quotient als onze aardse levensvormen leven,niet voor ons waarneembaar zouden kunnen zijn.


  4. #79
    Jij=nog een keer ik

    Reacties
    12.429
    29-11-2004

    Citaat Geplaatst door Einherjer
    Op aarde zijn levensvormen die 100x sneller bewegen(leven) als de mens.Denk hierbij maar eens aan insecten.Toch zijn die levensvormen volkomen waarneembaar.Dus ik snapt jou stelling niet,dat buitenaards leven die met hetzelfde quotient als onze aardse levensvormen leven,niet voor ons waarneembaar zouden kunnen zijn.
    Mijn bewering gold voor herkenbaarheid van langzame levensvormen. Natuurlijk herkennen we snellere levensvormen als levende wezens, maar dan is het misschien te laat, omdat ze uit levensbehoud ons al hebben geëlimineerd.

    Ik beschouw de mens als een gevaarlijke, onethische levensvorm. Als ik een intelligent buitenaards wezen zou zijn, en de mens zou in mijn levenssfeer indringen, dan zou ik de mens vernietigen vóórdat deze de kans krijgt om zijn achterban te verwittigen van mijn bestaan.

    Want de mens heeft 2 opties: je bent een levensvorm die me kan dienen, of je bent een levensvorm die me kan overheersen. De eerste levensvorm exploiteren we, de 2e levensvorm proberen we te vernietigen.

    Kijk maar naar hoe we met onze medewezens hier op aarde omgaan, en je moet wel tot die conclusie komen.

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    1.169
    25-02-2005

    Citaat Geplaatst door Tat twam asi
    Mijn bewering gold voor herkenbaarheid van langzame levensvormen. Natuurlijk herkennen we snellere levensvormen als levende wezens, maar dan is het misschien te laat, omdat ze uit levensbehoud ons al hebben geëlimineerd.

    Ik beschouw de mens als een gevaarlijke, onethische levensvorm. Als ik een intelligent buitenaards wezen zou zijn, en de mens zou in mijn levenssfeer indringen, dan zou ik de mens vernietigen vóórdat deze de kans krijgt om zijn achterban te verwittigen van mijn bestaan.

    Want de mens heeft 2 opties: je bent een levensvorm die me kan dienen, of je bent een levensvorm die me kan overheersen. De eerste levensvorm exploiteren we, de 2e levensvorm proberen we te vernietigen.

    Kijk maar naar hoe we met onze medewezens hier op aarde omgaan, en je moet wel tot die conclusie komen.
    Ik ben bang dat ik je hierin gelijk moet geven. Kill or get killed.
    Nomade

  6. #81
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Tat twam asi
    Mijn bewering gold voor herkenbaarheid van langzame levensvormen. Natuurlijk herkennen we snellere levensvormen als levende wezens, maar dan is het misschien te laat, omdat ze uit levensbehoud ons al hebben geëlimineerd.

    Ik beschouw de mens als een gevaarlijke, onetische levensvorm. Als ik een intelligent buitenaards wezen zou zijn, en de mens zou in mijn levenssfeer indringen, dan zou ik de mens vernietigen vóórdat deze de kans krijgt om zijn achterban te verwittigen van mijn bestaan.

    Want de mens heeft 2 opties: je bent een levensvorm die me kan dienen, of je bent een levensvorm die me kan overheersen. De eerste levensvorm exploiteren we, de 2e levensvorm proberen we te vernietigen.

    Kijk maar naar hoe we met onze medewezens hier op aarde omgaan, en je moet wel tot die conclusie komen.
    Wellicht kent het universum geen hogere intelligentievorm dan de mens,misschien ook niet.Wat is intelligentie?.De mens vind van alles uit,maar moord net zo makkelijk z'n medemens uit,als een ordinaire holbewoner. Is het universum gebaat bij meerdere intelligenties zoals de mens?


  7. #82
    =============

    Reacties
    2.160
    11-04-2005

    Eergisteren rond 5 uur s'ochtends lag ik op bed, en zag door het raam een vallende ster binnen het atmosfeer doordringen, en zag meteen hoe die vuurbal oploste. Was echt mooi om te zien.







    Cyberman.
    [SIZE="1"]

  8. #83
    Jij=nog een keer ik

    Reacties
    12.429
    29-11-2004

    Citaat Geplaatst door Einherjer
    Wellicht kent het universum geen hogere intelligentievorm dan de mens,misschien ook niet.Wat is intelligentie?.De mens vind van alles uit,maar moord net zo makkelijk z'n medemens uit,als een ordinaire holbewoner. Is het universum gebaat bij meerdere intelligenties zoals de mens?
    Ik denk niet dat intelligentie een doel op zich is. Het is natuurlijk een nuttig medium ter beschouwing.

    Kijk eens naar dolfijnen (alhoewel natuurlijk carnivoren ...). Deze dieren lijken toch meer geneigd tot verzoening en vergeving dan mensen.

    De natuur zoals wij deze op Aarde ervaren is noodzakelijk. Ik bedoel: er KAN niet een andere samenleving zijn dan zoals deze op Aarde is: evolutie, survival of the fittest, eten en gegeten worden.

    Toch vond ik de levenswijze zoals de Indianen in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, en de Eskimo's, Lappen en Mongolen dicht naderen bij de beschrijving van de levenswijze in het Paradijs.

    Neem niet meer dan U gegeven wordt.
    Onze consumptiemaatschappij is het tegenovergestelde.

    Moest toch ff denken aan onze oud-minister Brinkhorst, die zonder met de ogen te knipperen miljoenen varkens, koeien, geiten en schapen liet "vernietigen" omdat dat beter was voor onze economie. En zo iemand loopt nog steeds rond met het zelf idee dat hij tot de notabelen van deze Aardkloot behoort. Voor mij is hij een Satan.

  9. #84
    ' Verloren '

    Reacties
    4.964
    13-08-2005

    Pff we gaan toch dood, kunde gy 15 jaar bang door et leven gaan maar so what? Wie zegt dat we ondertussen nie dood gaan?

    En trouwens ik ben zelf wel beetje bang omda ik eigenlyk nie echt een goede moslima ben geweest, dus beetje bang om me te verantwoorden by Allah swt

    Moge Hij ons moslims genade schenken amien thallaw.

    - Naughty by Nature -


  10. #85
    Jeg hater svinesuger

    Reacties
    20.024
    07-03-2005

    Citaat Geplaatst door Naughty
    Pff we gaan toch dood, kunde gy 15 jaar bang door et leven gaan maar so what? Wie zegt dat we ondertussen nie dood gaan?

    En trouwens ik ben zelf wel beetje bang omda ik eigenlyk nie echt een goede moslima ben geweest, dus beetje bang om me te verantwoorden by Allah swt

    Moge Hij ons moslims genade schenken amien thallaw.
    Jij toch niet?.Jij komt in de hemel hoor.


  11. #86
    MVC Premium

    Reacties
    17.392
    14-02-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Einherjer
    Jij toch niet?.Jij komt in de hemel hoor.
    Jij ook hoor.









































    Hoop ik.

  12. #87
    Poenie likker

    Reacties
    94
    03-09-2005

    niet bang zijn mensen voor die asteriode bedoel we hebben al laser guns die kunnen schieten in de ruimte yehh nooit star wars gekeken ofsooo die dingen zijn op dit moment undercover bedoel het heeft geen nut die laser guns te showen nu als echt gevaarlijk is halen ze die laser tevoorschijn en schieten die dingen total loss zodat mensen denken WOWWW die laser gedoe moet ik ook hebbe dus geld in het laadjee

  13. #88
    wijsheid siert ons..

    Reacties
    345
    26-08-2004

    komt mijn diepste wens toch nog uit....Waneer we toch een keer sterven moeten ,dan maar met z`n allen.Het is toch mooi ?ik begrijp jullie onrust niet hoor...in je eentje dood gaan is toch saai?Dan maar met de hele natie of wereld bij elkaar ,wat word het gezellig daarboven.Bang om dood te gaan ben ik niet..dus laat die asteriode maar komen.

    ik ontvang hem met open armen,

    gr warda
    [SIZE=4]Lees het Ware levens verhaal van de schrijfster Salima....
    het is echt de moeite waard
    http://forums.marokko.nl/showthread....ma.... </font>

  14. #89
    =============

    Reacties
    2.160
    11-04-2005

    Citaat Geplaatst door wardasoussia
    komt mijn diepste wens toch nog uit....Waneer we toch een keer sterven moeten ,dan maar met z`n allen.Het is toch mooi ?ik begrijp jullie onrust niet hoor...in je eentje dood gaan is toch saai?Dan maar met de hele natie of wereld bij elkaar ,wat word het gezellig daarboven.Bang om dood te gaan ben ik niet..dus laat die asteriode maar komen.

    ik ontvang hem met open armen,

    gr warda

    Je mag hartstikke blij zijn dat je nou de gelegenheid krijgt om Hasanats te maken, iets waarvoor je Allah swt om meer tijd moet smeken om op deze aarde te blijven. Zo zijn wij hier slechts voor een doel geboren. Een doel! En de rest is een bijzaak die verloren gaat. Wij zijn hier slechts om Allah swt te aanbidden. Dit leven lijkt vooraf lang, maar achteraf blijkt het kort. Een gunst die wij hebben gekregen, waarbij de meeste Moslims van ons zullen falen. Het besef, komt daar...''waarbij de 'Engel Des Doods', je komt vragen: wie jouw geneesheer is''. Dan zal men in bitter en doodsangst, een afschuwelijke onvergaanbare tijd ingaan... Iets waarvoor wij de moslims, ons hele leven lang voor werden gewaarschuwd! Om maar een voorbeeld te noemen, is de 'slaap' niet al een teken? En kleine bij-teken, zodat wij kunnen begrijpen, dat de dood ook niet meer ver weg kan zijn. Ontwaken van de nachtmerries, zo halen zij opgelucht adem, wanneer de noch wakke ziel, zich weer volledig in het lichaam heeft verschanst.
    Zo heeft Allah swt ons dit teken gegeven om te begrijpen.

    De helbewoners zitten allemaal in een aparte wereld, met de afschuwelijkstuitziende engelen zitten zij ermee opgesloten. De hel is niet te beschrijven met een pen. Niemand die jou ziet, niemand die naar jou luistert, eeuwig zullen zij erin vertoeven.
    ''Kokend lava'', daar zullen zij in vertoeven. als je er een steen in gooit, dat ie over 40 jaar nog steeds de bodem niet heeft bereikt. En dan nog te bedenken, dat je niet meer dood kan gaan, voor euwig in de pijn leven. De ziel is dan verlost van het lichaam, en is op zijn sterkst, geen slaap of dood kan hen nog bezighouden. Daarnaast heb je nog zoveel afschuwelijke plekken, waar ik het niet over kan hebben, totdat ik het zelf heb gezien. Allah swt heeft ruimte genoeg om ieder persoon een aparte kast te geven, een kast die nog niets is vergeleken met dit kleine aardbol.

    Voor Allah swt is het hartstikke gemakkelijk om een persoon in de hel te plaatsen, daarom vreest uw Heer voor deze afschuwelijke plek (allahiehfad)....De meeste moslims beseffen niet dat zij moeten vrezen voor dit, in plaats om er zelf vanuit te gaan dat zij in het paradijs komen. (Allah swt is de enigste die weet, wie er in het paradijs zal komen.)


    Moge Allah swt ons allemaal op het goede pad leiden. (amien.)








    Cyberman.
    [SIZE="1"]

  15. #90
    Jij=nog een keer ik

    Reacties
    12.429
    29-11-2004

    Citaat Geplaatst door Cyberman
    Je mag hartstikke blij zijn dat je nou de gelegenheid krijgt om Hasanats te maken, iets waarvoor je Allah swt om meer tijd moet smeken om op deze aarde te blijven. Zo zijn wij hier slechts voor een doel geboren. Een doel! En de rest is een bijzaak die verloren gaat. Wij zijn hier slechts om Allah swt te aanbidden. Dit leven lijkt vooraf lang, maar achteraf blijkt het kort. Een gunst die wij hebben gekregen, waarbij de meeste Moslims van ons zullen falen. Het besef, komt daar...''waarbij de 'Engel Des Doods', je komt vragen: wie jouw geneesheer is''. Dan zal men in bitter en doodsangst, een afschuwelijke onvergaanbare tijd ingaan... Iets waarvoor wij de moslims, ons hele leven lang voor werden gewaarschuwd! Om maar een voorbeeld te noemen, is de 'slaap' niet al een teken? En kleine bij-teken, zodat wij kunnen begrijpen, dat de dood ook niet meer ver weg kan zijn. Ontwaken van de nachtmerries, zo halen zij opgelucht adem, wanneer de noch wakke ziel, zich weer volledig in het lichaam heeft verschanst.
    Zo heeft Allah swt ons dit teken gegeven om te begrijpen.

    De helbewoners zitten allemaal in een aparte wereld, met de afschuwelijkstuitziende engelen zitten zij ermee opgesloten. De hel is niet te beschrijven met een pen. Niemand die jou ziet, niemand die naar jou luistert, eeuwig zullen zij erin vertoeven.
    ''Kokend lava'', daar zullen zij in vertoeven. als je er een steen in gooit, dat ie over 40 jaar nog steeds de bodem niet heeft bereikt. En dan nog te bedenken, dat je niet meer dood kan gaan, voor euwig in de pijn leven. De ziel is dan verlost van het lichaam, en is op zijn sterkst, geen slaap of dood kan hen nog bezighouden. Daarnaast heb je nog zoveel afschuwelijke plekken, waar ik het niet over kan hebben, totdat ik het zelf heb gezien. Allah swt heeft ruimte genoeg om ieder persoon een aparte kast te geven, een kast die nog niets is vergeleken met dit kleine aardbol.

    Voor Allah swt is het hartstikke gemakkelijk om een persoon in de hel te plaatsen, daarom vreest uw Heer voor deze afschuwelijke plek (allahiehfad)....De meeste moslims beseffen niet dat zij moeten vrezen voor dit, in plaats om er zelf vanuit te gaan dat zij in het paradijs komen. (Allah swt is de enigste die weet, wie er in het paradijs zal komen.)


    Moge Allah swt ons allemaal op het goede pad leiden. (amien.)








    Cyberman.
    Klopt niet helemaal wat je zegt.
    Op de dag des Oordeels / Wederopstanding bepaalt Allah {swt} wie in de Hemel komt en wie in de Hel.
    Degenen die in de hel worden gegooid, zullen inderdaad eeuwig branden, van de boom van Zaqqoem eten, kokend water ingegoten krijgen, en nadat de huid is afgeschroeid, een nieuwe huid krijgen.
    De ziel is dan juist niet verlost van het lichaam, maar de ziel krijgt elke keer weer opnieuw een lichaam om de intense pijnen beter te kunnen voelen.

    En deze onnoemelijke, onrechtvaardige wreedheid is dan ook één van de redenen om dit niet te geloven.

    Bepaalde Christelijke stromingen geloven dan ook wel in de hemel maar niet in de hel, maar het vagevuur.
    Ook het Boeddhisme kent het Nirwana (de toestand van de vlam als deze uitgedoofd is).

    Dat past toch iets beter dan elk hoofdstuk in de Qor'an dat begint met:

    "In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.".

    Want veel barmhartigs en genadevols kan ik niet ontdekken in deze beschrijving van de hel, enkel omdat mensen tijdens hun leven niet of iets anders hebben geloofd.