1. #31
    Just smartie

    Reacties
    122
    08-08-2002

    Tornado,

    Over smart gesproken, lijkt het mij verstandig te proberen (als het enigszins mogelijk is) mijn boodschap te begrijpen. Ik heb het hier over HYPOCRETIE!!Je zegt zelf niemand is perfect en niemand kan perfect volgens de regels leven, klopt! Waar het mij omgaat is dat er zoveel regels niet in acht worden genomen. Wat ik bedoel is TV=haraam, gemengde bruiloften=haraam, epileren=haraam, hakken dragen=haraam, roken=haraam, felle kleuren dragen=haraam, roken=haraam enz. enz.. Betekent niet dat je dan zomaar alles kan maar marokkanen zijn goed in anderen te bestempelen. DAAROM!!! Daar irriteer ik me aan.

    Dus probeer ff de essentie van iemands boodschap te begrijpen en als het ff kan niet alleen met je hoofd, maar probeer dat beetje wat er zit ook te gebruiken, meissie !!!

    Je hebt gelijk wat de rangen betreft in het hiernamaals. Maar ga geen dingen schrijven die ik niet getypt heb, zoals geen recht van spreken hebben als je niet alle regels naleeft!!! Zehma conclussie trekken, PLEASE!!!

    Want wat mij betreft hoef je je niet op te sluiten om een goede moslim te zijn. Kunt best uitgaan, wel met ristricties. En daar heb ik wel degelijk respect voor. Maar het is gewoon moeilijk je aan alle regels te houden.

  2. #32
    Just smartie

    Reacties
    122
    08-08-2002

    Oh ja Tornado,

    Hoezo is vooral erg als meisjes uitgaan. Als jij meent wat van de Islaam af te weten, dan behoor te weten dat het voor mannen en vrouwen even erg is!!! Weet je nog??

    En nog iets, ik vind inderdaad als je voor de Islaam gaat dan moet je het goed doen!! En daar zijn vele het hier met mij eens. Je komt me toch niet vertellen dat het ook wel kan je geloof half te belijden????? Omdat je dan waarschijnlijk niet naar de heetste hel gaat. Leeghoofd!!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    DAt ene beetje wat in mijn hoofd zit zegt: volgens mij zijn er twee verschillende soorten smarties, de een zegt dit en de ander zegt, bij nader insziens, dat!!!!! Wijzigen of herzien van mening mag, maar doe dat openlijk en niet hypocriet, nu we toch hypocriet aan het praten zijn.

    Allah is groot,
    Tornado

  4. #34
    Just smartie

    Reacties
    122
    08-08-2002

    Inderdaad ALLAH is groot.

    Mijn standpunt is hetzelfde gebleven. Kortom meer respect voor de medemens (ongeacht de aard) en leven en laten leven..... Iedereen wordt voor zijn goede en slechte daden beoordeeld.

    The one en only smartie .....

  5. #35
    aMaL

    Reacties
    90
    13-05-2002

    ik snap niet waarom je bijv in marokko wel uit mag gaan en hier niet....want dat zie ik best vaak...

  6. #36
    aMaL

    Reacties
    90
    13-05-2002

    Origineel gepost door FarD
    Ami, het gaat er niet om wat je van je ouders mag. Maar wat de islam toestaat. Als mijn ouders nu zouden zeggen.. Meid, ga lekker uit, geniet van het leven, je bent jong etc... Dan zou ik daar nooit naar luisteren, omdat Allah het ons verboden heeft. Kijk dus asjeblieft niet naar wat anderen doen, naar wat Marokkanen in Marokko doen etc.
    maar wara staat dat ik het mag/doe? ik zei alleen dat ik niet begrijp dat sommige mensen in marokko wel uitgaan en mogen maar hier in ned niet...

  7. #37
    KING!

    Reacties
    6.343
    02-09-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Sorry hoor,
    Maar vrouwen horen niet uit te gaan Temminste moslim vrouwen niet.
    ik hoorde een reactie "als ze is gekleed van enkel tot pols en geen alcohol" nou je mag dat doen maar een dronken man is niet zo respectvol voor je op dat moment dan ben je gewoon een persoon met een Gaatje........ kleding kan eraf.
    Dus Wees verstandig doe geen domme dingen blijf lekker thuis met je ma en pa.
    JE mist niets als je niet uitgaat. alleen ellende
    "People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts ... their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world, shaped by their beliefs?"

  8. #38
    just ME :)

    Reacties
    457
    23-07-2002

    Origineel gepost door FarD
    Niet mogen uitgaan heeft verschillende islamitische redenen....

    1. Je bevindt je op een plaats waar alcohol wordt geschonken, deze plaatsen moet je waar je kan vermijden.. Aangezien een cafe of discotheek induiken niet noodzakelijk is moet je deze plaats vermijden.
    2. Er wordt muziek gedraaid, en muziek is haram.. Nu zijn er mensen die dat nog steeds niet willen geloven, het is wel zo.
    3. Je bevindt je tussen een gemengd publiek, waar de meeste halfnaakt lopen, de ene de ander versiert en dus een en al fitna plaatsvindt.

    Dit alles geldt voor zowel mannen als vrouwen.

    Nu zeg je dat jouw vriendin graag wilt maar niet mag. Wat houdt haar tegen? Als ze geen godsvrees heeft zou ze allang gaan, als ze alleen bang voor haar ouders is.. Dan blijft ze toch om de verkeerde reden thuis.
    Hoi,
    ze blijft thuis uit respect voor haar ouders,
    en om geen klappen te krijgen van haar broer
    liefs versacegirl

  9. #39
    aMaL

    Reacties
    90
    13-05-2002

    Origineel gepost door FarD


    Ik heb geen broer, ik zou makkelijk stiekem kunnen gaan door te zeggen dat ik bij iemand ga slapen of iets dergelijks maar dat doe ik niet, uit godsvrees... Hoop dat zij dat ook zal doen..

    Ami, wat ik wilde zeggen is zeg niet: ''zij doen het wel..'' Ik wil daarmee niet zeggen dat jij het wel doet maar dat je daar asjeblieft niet op moet letten.
    snap ff je laatste zin niet.....leg eens ff uit

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    34
    15-08-2002

    Vraagje:

    Ben je als marokkaans meisje fout bezig als je gaat stappen???
    Zo ja ( want dat zullen de meesten wel roepen), waarom dan? Over het algemeen ( lees: 99,9 %) gaan marokkaanse jongens ook wel stappen, toch?
    Je kunt beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan, dan van iets dat je niet hebt gedaan!

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    581
    16-04-2002

    Het is zowel voor een marokkaanse meid en jongen haram om uit te gaan.Er zijn sommige meiden die uitgaan naar dischotheken.Ze mogen het van hun ouders.Die meiden die mogen uitgaan zijn heel schaars vind ik persoonlijk.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    34
    15-08-2002

    Ben ik helemaal met je eens Waman, ik ga zelf ook weleens wat drinken, maar mij zal je niet horen klagen/ oordelen over de marokkaanse meiden die dat ook doen
    Je kunt beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan, dan van iets dat je niet hebt gedaan!

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    He Wamen is dat je echte foto. Als dat zo is, dan vind ik je een mooie dame.


    p.s nee, ik ben niet van de verkeerde kant!!!

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    123
    13-06-2002

    Vind ik ook!

    Ik ben het geheel met je eens, Amar!Maar dan moeten jongens zich ook niet gaan bezatten en weet ik wat nog meer!
    Ben gelukkig getrouwd en hebben samen een mooi kindje!!!

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    10
    14-06-2002

    [QUOTE]Origineel gepost door MIIB
    [B]Vraagje:

    Ben je als marokkaans meisje fout bezig als je gaat stappen???

    Salaam
    Nee als islamtisch meisje (jongen) ben je fout bezig als je gaat stappen alleen is het jammer dat cultuur gemixt wordt met religie...
    het enige wat ik dan kan zeggen in Allah yehdie maglaq!

    Take care
    ma3a salama
    Hoe meer je leert, hoe meer je weet
    Hoe meer je weet, hoe meer je vergeet
    Hoe meer je vergeet, hoe minder je weet
    Dus waarom zou je moeten leren?