1. #16
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Origineel gepost door an3sdej
    In Nederland is ieder individu vanaf het achtiende levensjaar meerderjarig, hij/zij mag dus doen wat hij/zij wil (binnen de Nederlandse wet). Als iemand dus boven de 18 in de vrijheid beknopt wordt, is dat tegen de Nederlandse wet.

    Ik persoonlijk vind dat gewoon vrijheidsberoving. Zo'n vrouw zou gewoon haar eigen weg moeten gaan, maar ze zal wel bang zijn voor de fam. en/of bang zijn dat er een breuk ontstaat. Maar ja ik denk dan, het is HAAR leven en niet dat van de ouders.
    het heeft niets te maken of je nou meerderjarig of minderjarig bent!!

    een marokkaans jongen/ meisje hoort volgens de regels van de islaam niet uit te gaan punt uit!! je moet niet komen met volgens de nl wet, want het heeft niets te maken met de islaam, het mag niet punt uit, helaas zijn er mensen die het doen, ze mogen het, of ze doen het stiekem , dat vind ik heeeeel triest!

    sorry als ik hiermee iemand heb beledigd, is niet mijn intentie!!


    ma3a salama

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Velen van jullie verstrengelen geloof en cultuur met elkaar. De vrouwen van de profeet waren ook zelfstandig en deden zaken.

    De cultuur in Marokko en andere landen schrijven de rol van de vrouw voor. Als een man of vrouw volwassen is, dus 18+, dan mag je als Nederlandse je eigen weg gaan. Dan mag niemand, ook niet je ouders, jouw vrijheid inknotten. Als dat gebeurt mogen de 18+ mensen een klacht indienen bij de politie. En als een man een vrouw onderdrukt kan een vrouw naar een 'blijf van mijn lijf' huis gaan!!!

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    148
    29-05-2002

    Ik ga wel lekker uit en ik mag het ook van mijn ouders.

    Waarom zou dat niet mogen wat doe je dan verkeerd.

    Shenya

  4. #19
    ssff

    Reacties
    61
    18-07-2002

    Waar ga jij dan uit Shenya als ik zo vrij mag zijn om te vragen??
    DRES!!!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    11
    16-07-2002

    Origineel gepost door Stille
    Het is zowel voor een marokkaanse meid en marokkaanse jongen haram om uit te gaan.Maar wat zie je in het werkelijkheid de jongens vegen de regels van de islam weg.Zeker meer dan 90% van de jongens gaan uit naar discotheken,café,.....
    Als een marokkaanse meisje uitgaat word ze scheef bekenen en word ze beschouwd als een s l et.
    De jongens vinden dat een meisje niet mag uitgaan terwijl zij zelf verkeerd bezig zijn.Zij doen ook dingen die niet kunnen volgens de islam.
    Maar in de marokkaanse gemeenschap zie je het zo.In het werkelijkheid doet een jongen alles bijna wat verboden is zoals drugs nemen,uitgaan,café,gemeenschap voor het huwelijk,.........
    Die jongen word niet scheef bekenen gewoon om het feit dat het een jongen is.Een jongen mag bijna alles doen maar als een meisje zoeits flikt dan krijgt ze direkt een slechte naam.
    Noem je dit islam???Nee dat denk ik niet iedereen gelijk voor de wet.Maar ja de jongens zullen het wel merken als hun lot komt.
    ik ben met je mee eens

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    148
    29-05-2002

    Origineel gepost door Hakim_Sloop
    Waar ga jij dan uit Shenya als ik zo vrij mag zijn om te vragen??
    Ik ga meestal in Eindhoven uit. Niet altijd....

    shenya

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Ga zo door Shenya, en geniet van het leven en de vrijheden van dit heerlijke landje.

  8. #23
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Origineel gepost door an3sdej
    Ga zo door Shenya, en geniet van het leven en de vrijheden van dit heerlijke landje.
    is dat sarcastisch bedoeld of zo????

  9. #24
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Dit doe ik tijdens uitgaan en hier is niets mis mee.


    :cola: Dit mag niet!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    12
    03-08-2002

    JE MOET JUIST MET MAROKKAANSE MEISJES UITGAAN , MET HUN IS HET TENMINSTE GEZELLIG ALLEEN HET KOST WEL VEEL GELD..........

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    Origineel gepost door CHEKIR
    JE MOET JUIST MET MAROKKAANSE MEISJES UITGAAN , MET HUN IS HET TENMINSTE GEZELLIG ALLEEN HET KOST WEL VEEL GELD..........
    Deze laatste gast kan wat mij betreft maar beter zijn snavel houden. Wat nou, met ons moet je JUIST uitgaan???????????????!!!!
    Wanneer iemand je zus bij de hand zal nemen om haar vervolgens 1 of andere kroeg of discotheek in mee te sleuren, dat zou jij leuk vinden toch???? Ga alsjeblieft je Fatoes ergens anders vertellen. MEELOPER!!!

    En wat An3des betreft:
    Vrijheid, blijheid jek???? Ach jongen, ik vind dat je te veel onzin uitkraamt. en dat jij er zo voor bent dat een vrouw ook haar recht heeft om uit te gaan naar ranzige nederlandse discotheken, dan neem je toch het heft in eigen hand en laat je je eigen vrouw of vriendin die kroegen betreden, voorzover ze daar niet al wekelijks rondhangt.
    Er is namelijk ook nog zoiets als ons geloof. Hypocritie daar hebben we niks aan, natuurlijk zou een ieder zijn vrijheden mogen genieten, maar in beperkte mate, dat doen hollanders toch ook.

    Maar dat is de kunst nou juist, vrijheid hebben en toch met mate gebruik maken van juist DIE vrijheden die in strijd zijn met je eigen normen en waarden, danwel je geloofsovertuiging. Dat jij het islamitische geloof niet aanhangt is je eigen zaak, maar laat een ieder hier wel in zijn waarden oke?

    Wees gegroet,
    Tornado

  12. #27
    ME

    Reacties
    239
    04-08-2002

    Origineel gepost door CHEKIR
    JE MOET JUIST MET MAROKKAANSE MEISJES UITGAAN , MET HUN IS HET TENMINSTE GEZELLIG ALLEEN HET KOST WEL VEEL GELD..........

    what the h....?
    Future depends on Present!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    17
    28-07-2002

    Ik denk dat An3des enkel wil zeggen dat als je je beknot voelt in je leven je het heft maar eens in handen moet nemen om wat meer te doen wat je zelf wil zonder dat iem anders (fam-omgeving) je dicteert wat je moet doen. Als je dit niet doet zul je je hele leven het gevoel hebben dat je iets hebt gemist. (dit uiteraard in achtneming van de regels vd islam)

    Maar hey als je nu gelukkig bent met je leven en je vind dat je genoeg vrijheid hebt en geen andere dingen nodig hebt om je te amuseren dan is dat goed voor u.

    Hij wil niemands waarden veranderen; enkel maar zijn zegje doen.
    Just like everybody else, now what's wrong with that?!

    Leef en laat leven

  14. #29
    Just smartie

    Reacties
    122
    08-08-2002

    Tsja in de Koraan staat inderdaad dat mannen en vrouwen niet gezamenlijk gezellig mogen zijn. Dat is wat gebeurt tijdens uitgaan.

    Alleen vind ik wel dat degene die zeggen dat het haraam is en zeggen dat ze niet uitgaan ivm islamitische regels ook niet naar gemengde bruiloften moeten gaan. En ook thuis niet naar muziek moeten luisteren. Niet alvorens men trouwt een vriendje nemen. Niet naar bioscopen gaan (tv haraam, foute beelden) + mannen en vrouwen bijelkaar.

    Dus iedereeen die in deze topic zegt dat ie niet uitgaat vanwege geloofsovertuiging is hypocriet, tenzij deze persoon zich ook aan bovenstaande (en anderen regels van de Islaam) houdt. Bovendien wat heeft respect voor ouders nou te maken met lol trappen met vrienden? Kom niet met naam hoog houden, NEE even niet naar anderen kijken maar naar jezelf en je ouders. Uitleg graag!!!

    En waarom moeten marokkanen altijd commentaar geven op wat anderen doen. WAAROM!?!? Waarom vinden marokkanen het leuk op anderen beoordelingsstickers te plakken?

    Allahfad oe saffi!!!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    Smartie,

    Zo Smart blijk je toch niet te zijn achteraf. Dus het is alles of niets, dus je leeft of alle regels van de islam na of geen??? WAT EEN CRAP!!! Niemand maar dan ook niemand doet ALLES goed, je moet ergens beginnen. Er is ook zoiets als een rang van erge dingen en minder erge dingen. Het woord Elfasaad is een zeer ruim begrip in ons geloof. Maar je moet ergens beginnen. Dus ik weet niet waar jij de onzin vandaan haalt dat je toch moet kunnen uitgaan omdat je toch niet alle regels naleeft. Dan kun je lekker doorgaan als dat zo is. Dan zullen mensen denken 'ach, ik kijk toch tv, dus laat ik ook maar varkensvlees eten. Ach ik kom ook op scholen waar mannen EN vrouwen zijn, dus laat ik ook maar uitgaan naar discotheken'

    Meid, denk na (met je hoofd) voor je wat uitkraamt.

    En nog 1 ding: sinds wanneer heb je pas recht van spreken als je alle regels naleeft?????? In dat geval zouden de imams niet eens een woord mogen reppen over het geloof.

    Kort en bondig: uitgaan = erg. Vooral een islamitisch meisje die uitgaat, daar kan ik geen respect voor opbrengen. en ik denk vele met mij.

    ciao