1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    Uitgaan als getrouwd stel!......................net zo erg??

    Salaam allemaal,

    Stel dat je als meisje je hele leven hebt gestudeerd of gewerkt en je zeker niet hebt bezig gehouden met gekke dingen. Geen tijd en geen oog voor gehad.

    Na je studie, komt er een leuke jongen om je hand vragen en jullie trouwen. Worden een gelukkig stel, omdat beide geen slecht verleden hebben.

    Jullie werken samen gedurende het hele jaar, gaan nooit uit naar een discotheek of zo, alleen soms uit eten of bij familie op bezoek. Heel standaar dus. Totdat de vakantieperiode aanbreekt, waarop jullie het hele jaar wachten.

    Jullie komen aan in Rimini (Italie) . Na de hele dag samen op het strand te zijn geweest, komen jullie aan in het hotel, eten wat, rusten uit en dan begint toch iedereen uit te gaan. De harde muziek klinkt door de hotelramen heel mooi. Alleen maar italianen en ander buitelands volk hier.

    Nu is mijn vraag. Vinden jullie dat dit koppel (samen) getrouwd en al voor de lol naar die discotheek kunnen om te feesten of niet. Ze nemen geen alcohol, roken niet en dansen alleen met elkaar. Maar wat vinden jullie daarvan.


    Ik ben benieuwd>

  2. #2
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Re: Uitgaan als getrouwd stel!......................net zo erg??

    Origineel gepost door Tornado
    Salaam allemaal,

    Stel dat je als meisje je hele leven hebt gestudeerd of gewerkt en je zeker niet hebt bezig gehouden met gekke dingen. Geen tijd en geen oog voor gehad.

    Na je studie, komt er een leuke jongen om je hand vragen en jullie trouwen. Worden een gelukkig stel, omdat beide geen slecht verleden hebben.

    Jullie werken samen gedurende het hele jaar, gaan nooit uit naar een discotheek of zo, alleen soms uit eten of bij familie op bezoek. Heel standaar dus. Totdat de vakantieperiode aanbreekt, waarop jullie het hele jaar wachten.

    Jullie komen aan in Rimini (Italie) . Na de hele dag samen op het strand te zijn geweest, komen jullie aan in het hotel, eten wat, rusten uit en dan begint toch iedereen uit te gaan. De harde muziek klinkt door de hotelramen heel mooi. Alleen maar italianen en ander buitelands volk hier.

    Nu is mijn vraag. Vinden jullie dat dit koppel (samen) getrouwd en al voor de lol naar die discotheek kunnen om te feesten of niet. Ze nemen geen alcohol, roken niet en dansen alleen met elkaar. Maar wat vinden jullie daarvan.


    Ik ben benieuwd>
    nou zal ik het zo zeggen, ze kunnen beter in huis gaan dansen enz.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    waarom niet???

    je bent toch met je man en jullie doen toch niets fout??

  4. #4
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Nou niet iedereen hoeft jou zien te dansen, dat is alleen bestemd voor je man zijn ogen en voor niemand anders.


  5. #5
    Ab imo pectore

    Reacties
    1.386
    21-04-2002

    Geen problemen mee, mag ook samen in NL uitgaan hoor!
    Positivo in optima forma

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    extreem uiteenlopende meningen.


    Grappig.



    Voor de vrouw die zegt: alleen je man hoort je te zien dansen, dat zou dan ook moeten gelden voor op het strand liggen in bikini toch (zoals het stelletje in mijn voorbeeld doet)

    Voor de man die zegt: uitgaan samen mag ook in nl, Vraag ik me af, is dat sarcastisch bedoeld, of zehma ruimdenkend>??????

  7. #7
    Ab imo pectore

    Reacties
    1.386
    21-04-2002

    Origineel gepost door Tornado
    extreem uiteenlopende meningen.


    Grappig.



    Voor de vrouw die zegt: alleen je man hoort je te zien dansen, dat zou dan ook moeten gelden voor op het strand liggen in bikini toch (zoals het stelletje in mijn voorbeeld doet)

    Voor de man die zegt: uitgaan samen mag ook in nl, Vraag ik me af, is dat sarcastisch bedoeld, of zehma ruimdenkend>??????
    Gewoon zoals het daar staat....om je het duidelijker te maken ja ik
    ben ruimdenkend, alleen ik zie het niet als ruimdenkend ik ben
    gewoon mezelf.
    Positivo in optima forma

  8. #8
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Origineel gepost door Sahbi


    Gewoon zoals het daar staat....om je het duidelijker te maken ja ik
    ben ruimdenkend, alleen ik zie het niet als ruimdenkend ik ben
    gewoon mezelf.
    als het moslims waren was het al helemaal op strand te gaan liggen in een bikini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  9. #9
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Origineel gepost door Lamode
    Salaam Tornado,

    Waarom niet je bent getrouwd je hebt je hele leven hewerkt en gestudeerd en nu ben je getrouwd dan mag je LEVEN hoor.

    Kenissen en familie van mij gaan ook met hun man uit op zaterdag of s'' avonds even een terassje pikken.

    Waarom niet je bent toch met je man en jullie doen niets verkeerds.

    Maar dat is mijn mening.
    ergens gaan zitten drinken is normaal ja, maar naar een discotheek gaan waar je helemaal uit je dak kunt gaan...... ja daaaaaaaag

    is ook mijn mening

  10. #10
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Origineel gepost door Hein
    Op een collega-site is een hele discussie gaande over muziek, dat zou haram zijn - en dansen al helemaal (binnen- of buitenshuis, dat maakt niet uit).
    Ik dacht eigenlijk dat dit topic daar ook in zou uitmonden, maar blijkbaar zijn het maar enkelingen die dat vinden?
    ja daar heb je gelijk in ze zeggen dat muziek ook haram is, want die teksten voorspellen niets goed!

    moesten maar naar anashied gaan luisteren, of naar een lezing toe gaan dat is ook uitgaan!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    246
    01-05-2002

    Najwa,

    Dat kan ook. We kunnen inderdaad ook tijdens de enige 3 weken vakantie die we hebben in het jaar strak anasied gaan luisteren. My kind of a party............maakt niet uit wat voor soort muziek het is als je het mij vraagt. Als ik maar iets anders doe dan normaal, werken werken en nog eens werken.

    En over het feit dat op het strand liggen in bikini niet mag en dus met je man uitgaan naar een buitenlands discotheek (waar het overigens veel netter aan toe gaat dan in een gemiddelde nederlandse kroeg), ach.................als je het zo bekijkt dan zouden we niet eens het huis uit mogen.

    1 ding voor de duidelijkheid: het voorbeeld ging niet over mij, maar zou wel op mij kunnen slaan. Heel goed zelfs. Als ik het individueel bekijk, dan is mijn mening dat je best als getrouwd stel uit kunt gaan. In Nederland niet, daar heb ik weer een heel duidelijke mening over. In Nederland uitgaan heeft zich in de laatste jaren gecreerd tot een ware schande, waar ze zelfs in het buiteland niet aan kunnen tippen............in de slechte zin van het woord.

    Ik ga in het buitenland uit met mijn man. Ik weet wat ik doe, mijn man ook. Men lijkt in het buitenland een betere les in respect tonen te hebben gehad dan hier in Nederland. Het leuke is in het buitenland dat iedereen als stelletje uitgaat. Dus neit van die zoek singles, maar echt getrouwde stellen of gewoon vriend en vriendin. Op die manier kun je gewoon rustig feesten zonder lastig gevallen te worden. Maar als er geen Marokkanen zijn is het sowieso lekker rustig.

    bovendien als je die discotheken daar ziet, dan zijn het eigenlijk geen discotheken meer te noemen. Er zijn fonteinen te zien, palmbomen, open lucht, laser tekst in de lucht. Kortom een gaaf spectacel.


    Mijn motto: geniet van het leven, maar weet wat je doet. Doe het goed, en doe het alleen met je man........................uitgaan dus.


    Ciao

  12. #12
    Sweet Angel

    Reacties
    1.327
    13-07-2002

    Ja tornado ik ben het met je eens meid!
    En najwa stel je hebt een liedje dat meer gaat over hoe je moet leven(dus het goede pad) over dingen die je niet moet doen mag je die dan ook niet luisteren?
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    25
    26-07-2002

    salaam alaykoem,

    Naar een discotheek gaan is ten strengste haram want dat is het huis van Satan. Je betaald inkomgeld voor zondes te plegen.
    Wat kom je daar allemaal tegen in een discotheek:
    -Vrouwen die half naakt zijn
    -Alcohol
    -Mensen die zich zat drinken
    -Mensen die gedrogeerd zijn
    -Dealers
    -Muziek dat de lusten opwekt
    -Overspellige vrouwen en mannen
    -Vechterbazen.

    Trouwens waar alcohol is mogen we niet zijn.We mogen geen alcohol serveren, niet verkopen, niet kopen, niet produceren en niet aanwezig zijn waar het is.

    Dus in een discotheek kom je alleen dingen tegen die van Satan zijn en niets dat voor je Geloof is.

    Stel je voor dat je overlijdt op zo'n plaats wat denk je zelf dat er met je gaat gebeuren.

    Je kan op reis gaan naar een islamitisch land waar j kan genieten van de natuur en 's avonds kan je gaan eten in het restaurant waar alles hallal is. Als je nog nooit bent geweest in Dubai zou ik naar daar gaan een prachtig islamitisch land.

    sallaam

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    41
    05-05-2002

    Salaam,

    Ik vind dat als je jong bent en nog geen kindertjes: geniet van het leven zolang dat nog kan (dus zolang je in iedergeval nog geen kinderen hebt). Zolang je maar niet overdrijft en je zoveel mogelijk aan de regels van het geloof houdt.

     

     

     

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    69
    06-05-2002

    salaam alaykoem,

    Je kan van het leven genieten maar niet door zondes bewust te plegen.
    Een discotheek is een slechte plaats en die kan je als moslim beter vermijden of je kinderen hebt of niet.

    Je kan van het leven genieten op een andere manier ook.
    Sommige mensen zeggen we zijn nog jong dus waarom moeten we discotheken vermijden of waarom moeten we bidden. Maar de dood kent geen leeftijd.

    Hopelijk heb je iets aan deze bericht broeder.
    Sterk zijn betekent niet dat je iemand vloert. Waarlijk je bent pas sterk als je jezelf kunt bedwingen in een woede aanval