1. #1
    Ahlou Sounnah

    Reacties
    783
    25-09-2004

    Aardappelschotel!!!!

    Salam aleikum iedereen


    Ik zoek het recept voor een lekkere aardappelschotel kan iemand die voor me plaatsen in sha Allah

    BarakAllah hoe fiekoum

    MoslimaNour

    ''O, jullie die geloven. Vrees Allah, zoals Hij gevreesd behoort te worden en sterf niet, tenzij jullie in de islam zijn, in een volledige onderwerping aan Allah.
    (Qor'aan soera 3:102)


    Tariqatou Salaf


  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    5.495
    08-03-2005

    MVC Premium MVC Premium
    hey meid,

    deze is van gwn18 maar hij is overheeerlijk
    http://forums.marokko.nl/showpost.ph...postcount=1486

    Jij en ik
    Ik en jij

    Alhamdoelilah

    Verliefd, Verloofd, Getrouwd; 1+1= 3

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    5.495
    08-03-2005

    MVC Premium MVC Premium

    Jij en ik
    Ik en jij

    Alhamdoelilah

    Verliefd, Verloofd, Getrouwd; 1+1= 3

  4. #4
    Ahlou Sounnah

    Reacties
    783
    25-09-2004

    Ik kan ze niet openen zouden jullie ze kunnen kopieren en in deze topic kunnen plakken please??

    ''O, jullie die geloven. Vrees Allah, zoals Hij gevreesd behoort te worden en sterf niet, tenzij jullie in de islam zijn, in een volledige onderwerping aan Allah.
    (Qor'aan soera 3:102)


    Tariqatou Salaf


  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    6.524
    06-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    van insania

    Ovenschotel met Aardappel Anders saus[/FONT][/SIZE]











    Zonder kaas


    Met kaas






    makkelijk recept
    Je verwarmt de oven op 200 graden.
    Je snijd de aardappeltjes in dunne schijven( 5 mm) ongeveer en kruid ze met zout,peper,komijn(beetje saffraan voor de kleur) en peterselie.
    je doet ze in een ovenblik en dan giet je er beetje zonnebloemolie bij en meng je het allemaal door elkaar.
    Daarna snijd je de ui (1 ui ) en leg je het op de aardappelen,dit doe je ook met de tomaten ( 2 tomaten).
    Je strooit beetje zout en peper over de tomaten en dan doe je de aardappel anders saus er overheen, goed over alles verdelen.
    Je stopt het in de oven voor ongeveeer 50 minuten.
    Eerste 30 minuten op 170 graden en dan de laatste 30 minuten op 200 graden.
    Laatste 10 minuten kaas overheen strooien.
    [/QUOTE]
    'Geduld behoudt men bij de eerste schok.' (Al Boekharie 1283 en Moeslim 626)

    Zijn uitspraak:
    'Geduld behoudt men bij de eerste schok' is net als zijn uitspraak'De sterkste is niet degene die wint tijdens een gevecht, maar de sterkste is degene die zijn woede beheerst. (Al Boekharie 6114 en Moeslim 2609)

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    6.524
    06-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    van insania

    Ovenschotel ala Insania met bechamelsaus.[/SIZE][/FONT]













    [FONT="Tahoma"][SIZE="2"]Aardappelen( hoeveel je wilt) kruid het goed met safraan,peterselie en andere kruiden die je lekker vind
    -2 uien
    -peterselie
    -zout en peper ( en kruiden er bij die je lekker vind, gewoon uit gevoel kruiden gebruiken die je lekker vind)
    -1 paprika
    -3 tomaten ( vergeet op de tomaten plakken ook geen kruiden te doen)
    -gerasperde kaas
    -Bechamelsaus (pak of zelf maken)

    of i.p.v de Bechamelsaus kaassaus of geraspe kaas er over heen te strooien


    Ovenschaal invetten met olie, dan meng je aardappelen,uien,peterselie en saffraan en peper daarna leg je de het in de ovenschaal, doe je er gehakt op,courgette als je wilt,paprika,tomaat boven op en dan in de oven.
    Als het bijna klaar is dan doe je de bechamelsaus er boven op nog even terug in de oven en als hij klaar is strooi je kaas er op.

    Kruiden moet je op gevoel doen.
    'Geduld behoudt men bij de eerste schok.' (Al Boekharie 1283 en Moeslim 626)

    Zijn uitspraak:
    'Geduld behoudt men bij de eerste schok' is net als zijn uitspraak'De sterkste is niet degene die wint tijdens een gevecht, maar de sterkste is degene die zijn woede beheerst. (Al Boekharie 6114 en Moeslim 2609)

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    6.524
    06-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    van gwn

    Spinazie-aardappelschotel


    Ingredienten:

    500 gram gehakt
    700 gram aardappeltjes in schijfjes (voorgekookt)
    spinazie
    half bakje champignons
    2 blikjes tomatenpuree
    2 uien
    geraspte kaas

    **Je kunt er eventueel nog een pakje room door doen

    Rul het gehakt in een pan doe er een beetje zout bij.
    Voeg dan de ui en champignons toe. Doe het dan in een vergiet en laat het goed uitlekken zodat alle boter/olie eruit is.
    Voeg dan de tomatenpuree toe. En laat doe het dan weer even in een vergiet.

    Maak ondertussen de spinazie klaar.

    Doe de spinazie eerst in de ovenschaal. Dan het gehakt-champignonsmengsel erop. Dan de geraspte kaas.
    En als laatst de aardappeltjes. Smeer de aardappeltjes goed in met olie en bestrooi ze dan met wat zout.

    Zet het in de oven op 200 graden voor 30 minuutjes. De aardappels moeten goudbruin zijn. Als het naar 30 minuutjes nog niet gaar is doe het dan nog 10 minuten in de oven.







    'Geduld behoudt men bij de eerste schok.' (Al Boekharie 1283 en Moeslim 626)

    Zijn uitspraak:
    'Geduld behoudt men bij de eerste schok' is net als zijn uitspraak'De sterkste is niet degene die wint tijdens een gevecht, maar de sterkste is degene die zijn woede beheerst. (Al Boekharie 6114 en Moeslim 2609)

  8. #8
    Ahlou Sounnah

    Reacties
    783
    25-09-2004

    BarakAllah hoe fiekie

    ''O, jullie die geloven. Vrees Allah, zoals Hij gevreesd behoort te worden en sterf niet, tenzij jullie in de islam zijn, in een volledige onderwerping aan Allah.
    (Qor'aan soera 3:102)


    Tariqatou Salaf


  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    5.495
    08-03-2005

    MVC Premium MVC Premium
    oooh oeps hihih

    Jij en ik
    Ik en jij

    Alhamdoelilah

    Verliefd, Verloofd, Getrouwd; 1+1= 3

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    266
    14-01-2008

    Jammie heb vandaag de ovenschotel van insania gemaakt, jammer dat ze geen topic meer heeft!

  11. #11
    Rai Rai Rai.

    Reacties
    2.190
    08-05-2009

    delicious

  12. #12
    *Rzeqnie Ye Allah*

    Reacties
    7.536
    24-05-2005

    Citaat Geplaatst door noha_tanger Bekijk reactie
    van gwn

    Spinazie-aardappelschotel


    Ingredienten:

    500 gram gehakt
    700 gram aardappeltjes in schijfjes (voorgekookt)
    spinazie
    half bakje champignons
    2 blikjes tomatenpuree
    2 uien
    geraspte kaas

    **Je kunt er eventueel nog een pakje room door doen

    Rul het gehakt in een pan doe er een beetje zout bij.
    Voeg dan de ui en champignons toe. Doe het dan in een vergiet en laat het goed uitlekken zodat alle boter/olie eruit is.
    Voeg dan de tomatenpuree toe. En laat doe het dan weer even in een vergiet.

    Maak ondertussen de spinazie klaar.

    Doe de spinazie eerst in de ovenschaal. Dan het gehakt-champignonsmengsel erop. Dan de geraspte kaas.
    En als laatst de aardappeltjes. Smeer de aardappeltjes goed in met olie en bestrooi ze dan met wat zout.

    Zet het in de oven op 200 graden voor 30 minuutjes. De aardappels moeten goudbruin zijn. Als het naar 30 minuutjes nog niet gaar is doe het dan nog 10 minuten in de oven.








    deze is oooh zoooo lekker echt waar, ik heb m n keer gemaakt makelijk en LEKKER heb er ineens weer zo een trek in, maar helaas ik ga vanavond uit eten met mn man en naar de bios..
    dus denk dat t morgen avond wordt dat ik dit maak
    -

  13. #13
    Marokkaantje

    Reacties
    15.384
    29-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Heerlijk!

    Alhamdoelilah ♥


  14. #14
    Love is Allah ღ

    Reacties
    1.160
    23-09-2007

    Hmmm ziet er heerlijk uit.. morgen incha Allah maar even uitproberen..
    'En Allah heeft de geduldigen lief.' -Surah Al'Imraan-
    ' Allahu Akbar ..
    Love is Allah

    1432 محرّم


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    531
    26-06-2007

    Deze is ook lekker:

    - snij aardappelen in kleine blokjes en kook ze beetgaar in water en zout
    - ondertussen snij je champignons in schijfjes en snij paprika en een uitje heel fijn. Deze doe je in een pan met hete olie en fruit je aan met zout,peper,rozemarijn en wat tijm
    - Was verse spinazie en laat deze uitlekken.Daarna wok je deze heel kort (echt een paar minuten) op hoog vuur in olijfolie, zout, hete paprikapoeder.

    Zodra de aardappeltjes beetgaar zijn doe je ze in een vergiet en laat je ze goed uitlekken. Dan bak je ze nog even bruin in een pan met olie en doe je er peper, tijm en rozemarijn bij Dan vet je een schaal in met wat boter en verwarm je de oven voor. Pak de helft van de aardappelen en leg deze op de bodem van de schaal, dan doe je de de spinazie eroverheen, dan de champignons/ui/paprika en als laatste weer de rest van de aardappelen. Dan stop je alles even een paar minuten in de oven. Serveren met vis, brocolli en salade.
    Alhamdoellilah....