1. #1
    Married...

    Reacties
    180
    24-05-2005

    De ARBO wilt me nu na 2 maanden ziek zijn weer laten beginnen met werken



    na maanden in de ziektewet te zitten vertelde de ARBO mij gisteren dat hij wilt dat ik weer begin met werken volgende week.

    Eerst heb ik een gesprek met mijn werkgever en iemand van personeelszaken volgende week en daarna verwachten ze van me dat ik weer aan de slag ga. maar ik wil gewoon echt niet terug daar naar toe. Het probleem is dat ik ook nergens anders wordt aangenomen omdat ik 3 maanden zwanger ben. Dus ik moet het voorlopig met mijn huidige baan doen maar ik wil daar gewoon niet meer terug naar toe.

    Hebben jullie misschien advies voor mij?

    Alvast bedankt.

    Liefs Bentdar

  2. #2
    *** Getrouwd***

    Reacties
    3.708
    02-06-2006

    wat is de reden dat je daar niet meer wilt werken...??

  3. #3
    Married...

    Reacties
    180
    24-05-2005

    Citaat Geplaatst door Shereen23 Bekijk reactie
    wat is de reden dat je daar niet meer wilt werken...??

    Ik heb het absoluut niet naar me zin en mijn collega is echt een stom mens wollah. Ik kan gewoon niet daar blijven werken. Ik heb spijt dat ik daar ooit ben begonnen. Het betaald echt onwijs goed en goede arbeidsvoorwaardens hebben ze ook voor later als ik een kind krijg wordt er ook een gedeelte voor de kinderopvang vergoedt etc maar toch trek ik het daar gewoon niet meer. Ik weet niet eens hoe ik moet beschrijven, het voelt gewoon niet goed aan.

  4. #4
    Married...

    Reacties
    180
    24-05-2005

    Citaat Geplaatst door Pipi1900 Bekijk reactie
    ik vrees dat je gewoon moet meewerken aan reintegratie. ga gewoon twee uurtjes werken of 1 uurtje en meld je dan geowon weer ziek. ze kunnen je dan niets maken. geloof me en ze kunnen je niet ontslaan want je bent ziek.

    dank je Pipi, ik ga je advies opvolgen..

    Liefs Bentdar

  5. #5
    *** Getrouwd***

    Reacties
    3.708
    02-06-2006

    Citaat Geplaatst door Bentdar Bekijk reactie
    Ik heb het absoluut niet naar me zin en mijn collega is echt een stom mens wollah. Ik kan gewoon niet daar blijven werken. Ik heb spijt dat ik daar ooit ben begonnen. Het betaald echt onwijs goed en goede arbeidsvoorwaardens hebben ze ook voor later als ik een kind krijg wordt er ook een gedeelte voor de kinderopvang vergoedt etc maar toch trek ik het daar gewoon niet meer. Ik weet niet eens hoe ik moet beschrijven, het voelt gewoon niet goed aan.

    kinderopvangbijdrage van de werkgever is nu verplicht...de belastingdient betaald dat aan je uit..

    maar erg dat je het niet naar je zin hebt...maar dat is toch geen reden om je ziek te melden...je kan toch beter een andere baan zoeken...je bent pas 3 maanden zwanger dus je bent ook niet verplicht om het direct bij een sollicitatiegesprek te vertellen...en je hebt als het goed is ook nog geen echt buikje

  6. #6
    Married...

    Reacties
    180
    24-05-2005

    Citaat Geplaatst door Shereen23 Bekijk reactie
    kinderopvangbijdrage van de werkgever is nu verplicht...de belastingdient betaald dat aan je uit..

    maar erg dat je het niet naar je zin hebt...maar dat is toch geen reden om je ziek te melden...je kan toch beter een andere baan zoeken...je bent pas 3 maanden zwanger dus je bent ook niet verplicht om het direct bij een sollicitatiegesprek te vertellen...en je hebt als het goed is ook nog geen echt buikje

    Ik ben ook intensief bezig geweest met een nieuwe baan te zoek en heb er meerdere gevonden. Ook bij ministerie van justitie hebben ze mij een baan aangeboden. Alleen wilde ik mijn zwangerschap niet verzwijgen tegenover hun. Ik heb geen zin in scheven gezichten van collega's. Dus ik heb het ze ook eerlijk vermeld. Zij respecteerde me eerlijkheid en hebben me aangeboden om na mijn zwangerschapsverlof bij hun te komen werken. Maar dat is dan pas na mijn zwangerschapsverlof, ik moet voor nu een oplossing hebben.

  7. #7
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Tja... eigenlijk ben je niet ziek, dus moet je weer gaan werken. Je verkloot het nu eigenlijk voor mensen die wél ziek zijn maar niet worden gelooft. Klinkt mss onaardig, maar dat was één van de redenen waarom ik (als echt zieke) totaal niet werd geloofd.

    Ik snap dat je het niet naar je zin hebt op je werk, maar ja... de ziektewet is echt voor zieken, niet voor zwangeren die het niet naar hun zin hebben. Dus... ik zou het gewoon uitzitten (dus wel gaan werken) voor die 4 maanden, daarna ga je met verlof (zeg je 2 maanden vantevoren op) en begin je met die nieuwe baan na je verlof.

    Wat is 4 maanden op een mensenleven?

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    1.332
    28-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Ik vind het ook niet kunnen dat je je ziekmeld terwijl je dat niet bent. Kijk, als je een burn out hebt ben je ook niet 'ziek' maar dan zit je gewoon aan het eind van je Latijn maar in dit geval lijkt het alsof je gewoon geen zin hebt om te werken. Die ene collega die je niet mag kan toch niet de reden zijn om zo lang thuis te blijven?

  9. #9
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Citaat Geplaatst door Pipi1900 Bekijk reactie
    ja dit is wel zo. Ik werd met mijn RSI ook niet geloofd. dat was zo frustrerend!!!
    Ik met een postnatale depressie...

  10. #10
    Married...

    Reacties
    180
    24-05-2005

    Bedankt dames voor jullie reacties, maar wat ik niet in mijn verhaal heb vermeld is dat ik een postnatale depressie heb. Maar volgens de ARBO is het dan niet goed om 24 uur thuis te blijven. Hij wilt juist dat ik wat afleiding heb en wilt daarom dat ik ga beginnen met werken.

    Liefs Bentdar

  11. #11
    mn PITTIGE prinsesje

    Reacties
    5.152
    05-06-2005

    wat nu dan ga je beginnen daar weer?

    dan kan je toch beter leuke dingen doen dan werken bijvoorbeeld dierentuin ofzo of wat anders sport ofzo waarom werken?

  12. #12
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Citaat Geplaatst door Bentdar Bekijk reactie
    Bedankt dames voor jullie reacties, maar wat ik niet in mijn verhaal heb vermeld is dat ik een postnatale depressie heb. Maar volgens de ARBO is het dan niet goed om 24 uur thuis te blijven. Hij wilt juist dat ik wat afleiding heb en wilt daarom dat ik ga beginnen met werken.

    Liefs Bentdar
    Wat zijn je klachten dan? Is het geconstateerd door de huisarts, vk/cb, psycholoog, slik je medicijnen etc.

  13. #13
    Nr. 22!! LOVIN' IT!!

    Reacties
    2.318
    31-01-2006

    Sorry misschien heb ik het verkeerd, maar een posnatale depr. is toch na de bevalling. Ik heb namelijk een prenatale depressie gehad. dit was dus tijdens mijn zwangerschap. Het begon ongeveer met de zevende maand....
    A Loving Mommy and Wife and Proud Of It!!

  14. #14
    HiyA AnA..

    Reacties
    264
    13-03-2006

    Citaat Geplaatst door Bentdar Bekijk reactie
    Bedankt dames voor jullie reacties, maar wat ik niet in mijn verhaal heb vermeld is dat ik een postnatale depressie heb. Maar volgens de ARBO is het dan niet goed om 24 uur thuis te blijven. Hij wilt juist dat ik wat afleiding heb en wilt daarom dat ik ga beginnen met werken.

    Liefs Bentdar

    Nou dan ga je 2 dagen werken, en dan meld je je weer ziek.....




    Fam.M en Fam.L for ever!!!

  15. #15
    ----

    Reacties
    9.557
    12-08-2002

    Citaat Geplaatst door TheMansion Bekijk reactie
    Sorry misschien heb ik het verkeerd, maar een posnatale depr. is toch na de bevalling. Ik heb namelijk een prenatale depressie gehad. dit was dus tijdens mijn zwangerschap. Het begon ongeveer met de zevende maand....
    Je hebt gelijk. Was jij er na je bevalling meteen vanaf?