1. #16
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Origineel gepost door Sahbi
    Hee freemale waarom stiekem roken!? Steek m lekker op en geniet
    ervan...je bent toch vrij daarin of niet?

    Waarom een man wel z´n gang kan gaan is omdat ie zich niet drukt
    maakt of het wel geaccepteerd is, die stresst daar niet over waarom
    zou jij dan wel stressen, omdat je bang bent dat ze je niet meer mogen
    of een bepaalde beeld van je krijgen....hee jammer voor hun dan.
    Dan zijn ze ook niet waardig om bij je in de buurt te zijn, je moet iemand nemen zoals die is.

    Groet
    Doe ik niet hoor, mijn familie weet dat ik rook. Ze vinden het natuurlijk niet leuk maar dat is alleen omdat het ongezond is. Dus ik heb geen reden om het te verbergen. Interesseert me ook niet wat andere ervan denken...

    Vindt het alleen zo jammer dat vrouwen (volwassenen!) het zo moeten verbergen! Alleen om het feit dat ze vrouw zijn! Dat is eigenlijk niet
    logisch hè...

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    24
    05-05-2002

    ......

    Ik vind dat het ban beide kanten niet zou mogen. Het is en blijft slecht of je nu een man of een vrouw bent. Ik ben geen moslim, maar ik zit eraan te denken om me wel te bekeren.
    Ik rook nu wel af en toe, maar als ik me eenmaal heb bekeerd, zie je mij niet meer met een sigaret.

  3. #18
    simply the best

    Reacties
    114
    01-08-2002

    Roken is echt een smerige gewoonte, bah. En het kost de maatschappij klauwen vol geld. Het zou verboden moeten worden.

    Flipmode is Da SqUaD

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    15
    22-03-2002

    Hey Nadia,

    Roken is zoveel keren makroeh dat het Haram is. Alle producten die van invloed zijn op je geest en de drift zijn haram. Dus alles was je geest en manier van denken en doen kan veranderen is haram, dus ook roken. Roken heeft dezelfde uitwerking als drank en verdovende middelen. ben je wel eens in de buurt geweest van iemand die is gestopt met roken? De geest van die persoon denkt maar aan een ding, het gaat zelfs zijn leven beheersen, hij wordt chagrijnig en krijgt die sigaret maar niet uit zijn hoofd.

    En wat betreft roken, ik vind het bij een man al vies staan laat staan bij een vrouw. En de reden dat vrouwen niet in het openbaar roken heeft niets met onderdrukking te maken (dat is dus echt bull shit, want marokkaanse meiden zijn helemaal niet onderdrukt, anders deden ze niet al die gekkigheid die ze tegenwoordig doen). Ze zijn gewoo bang van de sociale controle. Want stel dat die lieve, mooie prins op het witte paard toch weet dat ik rook.................!! Beter dat ik dan maar stiekem rook. Ik ken zoveel dames die zo denken en dan maar in de toilet roken.

    It makes me sick!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    Ik vind het ook niet staan, zowel voor de man als voor de vrouw vind ik het toch een vorm van "zwakheid" (no effence... veel mensen die ik ken roken en ik zou daar nooit ongevraagd wat van zeggen).

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    353
    27-04-2002

    Dan vinden jullie dat roken een schande, makroe, haram is, maar vind je niet zelf dat die persoon de verantwoordelijkheid moet dragen om het feit dat hij/zij zijn lichaam schade berokkent en natuurlijk weet zo'n persoon dat wel, het staat met dikke letters gedrukt als hij/zij het niet wist. Waar ik mij dus kwaad om kan maken is dat het bij mannen wel is toegestaan en bij vrouwen niet, nou dat vind ik dus hypocriet, God heeft geen onderscheid gemaakt in vrouwen of mannen, wat voor de een geldt, geldt ook voor de ander met andere woorden we moeten er niet vreemd van staan te kijken wanneer een vrouw een sigaret opsteekt.

  7. #22
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door oumkaltoum
    Dan vinden jullie dat roken een schande, makroe, haram is, maar vind je niet zelf dat die persoon de verantwoordelijkheid moet dragen om het feit dat hij/zij zijn lichaam schade berokkent en natuurlijk weet zo'n persoon dat wel, het staat met dikke letters gedrukt als hij/zij het niet wist. Waar ik mij dus kwaad om kan maken is dat het bij mannen wel is toegestaan en bij vrouwen niet, nou dat vind ik dus hypocriet, God heeft geen onderscheid gemaakt in vrouwen of mannen, wat voor de een geldt, geldt ook voor de ander met andere woorden we moeten er niet vreemd van staan te kijken wanneer een vrouw een sigaret opsteekt.
    Bij beiden niet toegestaan, maar dat terzijde.
    Een vrouw kan ook iemand anders schade berokkenen, het kind dus als ze zwanger is. Veel vrouwen roken gewoon door.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    9
    28-11-2001

    laat mensen toch gewoon in hun waarde roken of niet roken, en nu we het toch over haram het wel of niet staan bij een man/vrouw van een sigaret, sinds wanneer is het toegestaan om naar een hypnotiseur te gaan, volgens mij komt dat al helemaal niet in onze (marokaanse) woordenboek voor!
    Het leven is een dans, zielen raken elkaar vluchtig, maar snel niets is toevallig.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    61
    01-08-2002

    Origineel gepost door iwan
    geen zelfrespect en voor je ouders en voor het geloof dat je rookt. schandalig dat een marokkaanse meisje rookt

    misselijk wijf!! slaat nergens op

    zelf rook ik niet...bij mij thuis rookt mijn vader en hij doet dat altijd buiten omdat ik er last van heb!

    maar jij bent echt een misselijk ding...ik wordt gewoon stront misselijk van zulke mensen als jij!!

    SO dat moest er ff uit
    INDEPENDENT WOMAN 4-LIFE!!!!!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    27
    21-07-2002

    los van het hele verhaal of het wel of niet kan:
    ik rook ook en heb er zelf een pesthekel aan.
    Eigenlijk spring ik gewoon slordig om met mijn lijf.
    Dat wil ik eigenlijk dan ook niet.
    Maar elke poging om te stoppen is tot nu toe niet gelukt.
    Wie heeft bruikbare tips??
    Wat ik wel raar vind is dat mijn vriend niet rookt waar zijn ouders bij zijn.
    Dat is voor mij een raadsel.
    Je ouders kennen je toch als geen ander?
    Voor hen wil je toch geen geheimen hebben?
    Best wel hypocriet.
    "Heft men de blik omhoog, dan ziet men geen grenzen."
    "Doe goed en gooi het in het water."

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    15
    22-03-2002

    Dat is niet hypocriet, mijn broers roken namelijk ook beide, maar niet in het bijzijn van mijn ouders. Iedereen weet dat ze roken en ze doen het ook altijd in ons bijzijn, maar niet in het bijzijn van mijn ouders.................puur en alleen uit respect!

    Dat vind ik niet hypocriet dat vind ik zelfs wat hebben, maar ik hou van dit soort vormen van respect.................call me oldfashion but I love it!

  12. #27
    erelid

    Reacties
    399
    13-08-2001

    iK KOTS VAN ROKEN..............ZOWEL VAN MANNEN ALS VROUWEN...Ik ben een echte niet-roker en ik verwacht dat ook van mijn vrouw...ik zie een meisje dat rookt niet staan...................

    SALAH
    Hier zou een ondertekening kunnen staan maar ik ben nog steeds op zoek naar iets orgineels......

  13. #28
    aya ralla bouya

    Reacties
    4.347
    25-02-2002

    Origineel gepost door nadia523
    roken is trouwens niet Haram, maar makroe


    waar kom jij vandaan????????????????????????


    roken is niet haram ?????????????


    vertel eens



    nou nou


    =emsoem=

  14. #29
    aya ralla bouya

    Reacties
    4.347
    25-02-2002

    Origineel gepost door Imhotep
    Ben het met Najib eens.



    Dit is Rasti Rostelli


    Deze man is hypnotiseur en kan iedereen van het roken afhelpen. Bezoek zijn website eens:
    http://www.rostelli.com


    je bent gek als je naar hem gaat

    bijna meer als 25% die naar hem gaat krijgt een afwijking

    pas geleden 2 mensen overleden aan een hartaanval door hem

    weetje wat je gewoon moet doen als je zin heb in een sigaret gewoon een heele zoete kauwgommetje kauwen zo heeft mijn vadertje dat gedaan en hij was er snel weer van af


    =emsoem=

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    329
    14-08-2002

    roken

    Ehllen Nadira, ik heb even een opmerking, over je reactie!!! ik las even, dat je zei dat roken niet Haram is, maar makroe. volgens mij is dat wel haram, want als je het woord makroe vertaalt betekent het haram.misschien kun je ons wel vertellen wat jij onder heet woord makroe verstaat? wasalam. hassan
    Smilies zijn actief