1. #1
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    roken

    Waarom kunnen mannen wel in het openbaar roken en de vrouwen niet? Of op bezoek, bruiloften enz.. Ze moeten meestal stiekem op het toilet of in de keuken roken.

    Ok, laten we het niet hebben over het feit dat zowel man als vrouw niet mogen roken. Dat is algemeen bekend..

  2. #2
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Re: roken

    Origineel gepost door freemale
    Waarom kunnen mannen wel in het openbaar roken en de vrouwen niet? Of op bezoek, bruiloften enz.. Ze moeten meestal stiekem op het toilet of in de keuken roken.

    Ok, laten we het niet hebben over het feit dat zowel man als vrouw niet mogen roken. Dat is algemeen bekend..
    Salaam freemale....ik moet bekennen....ik rook....ik ben nog niet zo dapper om er mee te stoppen....en soms rook ik in openbare ruimtes..thuis rook ik niet wanneer mensen het niet op prijs stellen, ik hou wel rekening met anderen wanneer het gaat om mijn rook gedrag, was trouwens van plan om binnen kort te stoppen...het is slecht en haraam....ik weet het.....daarbij geef ik het slechte voorbeeld aan mijn kinderen...hoe weinig ik ook rook.....

    beslama......Sahira.....die niet vrolijk wordt van deze topic..
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  3. #3
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Sahira, hopelijk kun je stoppen...
    Ik weet dat roken slecht is en je aan je omgeving moet aanpassen. Maar de vrouw moet het vaak verbergen en de man niet...

    Surfster.............


    - "Men hoort slechts de vragen waarop men in staat is
    te antwoorden."
    - "Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden der waarheid
    dan leugens." Friedrich Nietzsche[/B]

  4. #4
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door freemale
    Sahira, hopelijk kun je stoppen...
    Ik weet dat roken slecht is en je aan je omgeving moet aanpassen. Maar de vrouw moet het vaak verbergen en de man niet...
    Insha Allah.....ik heb tijdens de zwangerschappen en de ramadan geen moeite.....toch blijft het me trekken, en uit gewoonte en soms verveling rook ik.....

    In onze molukse cultuur was het ook niet gepast om als meisje/vrouw te roken of alcohol te drinken..(molukkers zijn over het algemeen christen)...het gaat niet om het roken denk ik....het gaat erom dat de vrouw zich openbaart...zich begeeft op het terrein van de man...

    beslama.....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  5. #5
    groentjes + fruitjes

    Reacties
    177
    19-07-2002

    geen zelfrespect en voor je ouders en voor het geloof dat je rookt. schandalig dat een marokkaanse meisje rookt

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    67
    09-04-2002

    Waarom 't een schande is als een meisje rookt is, omdat het niet bij onze cultuur past en eigenlijk is dat geen schande, want zoals je al zei het is voor beiden verboden volgens die islam maar het past gewoon niet bij onze cultuur.
    You think You Know....But You Have No Idea...?!?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    104
    18-07-2002

    roken is slecht voor beide sexen
    maar een van de redenen waarom het niet past bij een vrouw is omdat er van hen 'netheid' verwacht wordt, het is een soort van zelfgecreëerde(?) ideaalbeeld van de vrouw, waar het niet hoort dat de vrouw vuile nagels heeft en een windje laat en in het open begint te spuwen (en dus ook rookt)enz...
    het hoort eerder bij de man omdat deze van nature een beetje agressief is (terwijl de vrouw van nature teder en zacht)


    ik denk,
    dus ik ben

  8. #8
    berbergirl

    Reacties
    250
    17-07-2002

    Nou hij je hebt gelijk maar toch is het niet netjes dat een vrouw rookt want het past gewoon niet een vrouw met een hoofddoek die rokkt zie je het al staan!
    liefs kamilia

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    104
    18-07-2002

    Origineel gepost door Kamilia16
    Nou hij je hebt gelijk maar toch is het niet netjes dat een vrouw rookt want het past gewoon niet een vrouw met een hoofddoek die rokkt zie je het al staan!
    liefs kamilia

    inderdaad



    :hoedaf:
    ik denk,
    dus ik ben

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    roken is trouwens niet Haram, maar makroe

  11. #11
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Origineel gepost door Kamilia16
    Nou hij je hebt gelijk maar toch is het niet netjes dat een vrouw rookt want het past gewoon niet een vrouw met een hoofddoek die rokkt zie je het al staan!
    liefs kamilia
    waarom past dat niet? Dat beeld is door de mannen gecreëerd.

    En waarom staat het bij een vrouw met een hoofddoek niet? Is zij beter dan een vrouw zonder hoofddoek?

  12. #12
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Origineel gepost door marocainroosje
    Waarom 't een schande is als een meisje rookt is, omdat het niet bij onze cultuur past en eigenlijk is dat geen schande, want zoals je al zei het is voor beiden verboden volgens die islam maar het past gewoon niet bij onze cultuur.
    Past niet... het is een onderdrukking! Omdat je een vrouw bent mag het niet? De mannen WILLEN niet dat vrouwen roken, alleen voor de omgeving!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    104
    18-07-2002

    Origineel gepost door freemale




    En waarom staat het bij een vrouw met een hoofddoek niet? Is zij beter dan een vrouw zonder hoofddoek?
    uiterlijk gezien is een hoofddoekige wel 'beter' dan een niet hoofddoekige,
    innerlijk weet ik niet (dus beoordeling naar intentie toe, hier kan het het omgekeerde geval zijn))
    ik denk,
    dus ik ben

  14. #14
    Ab imo pectore

    Reacties
    1.386
    21-04-2002

    Hee freemale waarom stiekem roken!? Steek m lekker op en geniet
    ervan...je bent toch vrij daarin of niet?

    Waarom een man wel z´n gang kan gaan is omdat ie zich niet drukt
    maakt of het wel geaccepteerd is, die stresst daar niet over waarom
    zou jij dan wel stressen, omdat je bang bent dat ze je niet meer mogen
    of een bepaalde beeld van je krijgen....hee jammer voor hun dan.
    Dan zijn ze ook niet waardig om bij je in de buurt te zijn, je moet iemand nemen zoals die is.

    Groet
    Positivo in optima forma

  15. #15
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Origineel gepost door nadia523
    roken is trouwens niet Haram, maar makroe
    roken is wel haram, zowel voor mannen als vrouwen. Vrouwen beschadigen behalve zichzelf ook het kind ermee. Er zijn zat vrouwen die niet kunnen stoppen tijdens de zwangerschap.