1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    88
    19-08-2005

    'Allah' en Abu Bakr

    Allah. We weten niet wie hij is, niemand heeft hem ooit gezien en we weten ook niet waar hij is. Om dan toch met ‘hem’ rekening te houden in mijn dagelijkse handelingen is, of buitengewoon dociel of een onderstreping van het feit dat ik een excuus wens te hebben voor mijn fouten. Door de mensheid als wel mijzelf te accepteren met haar of mijn fouten is Allah een schijnbeweging geworden die alleen de domme richting geeft

    Dit schreef Abu Bakr rond 630. Dit is na te lezen in zijn brieven (dios.XXX, 12.AB), die te vinden zijn in het Topkapi Paleis in Istanbul, waar ook de brieven van de profeet Mohammed liggen.

    Nu heb ik ze gelezen (volgens mij zijn ze nooit gepubliceerd, in tegenstelling tot de brieven van de profeet Mohammed). Wat direct op valt is dat hier een mens spreekt, die toch heeft te gelden als een van de voormannen van de islam.

    Op het eind van zijn leven begint hij te twijfelen. Maar waaraan? In de lijn van Al Razi (die overigens na hem kwam) ontdekt hij kennelijk de diepe noodzaak dat een fatsoenlijk en oprecht leven een beginsel is wat in het eigen hart gevonden moet worden. Allah is dan niet meer dan een metafoor om de ethiek van de omgang met elkaar van een basis te voorzien. Niettemin blijft Allah mensenwerk.

    In het vervolg van zijn brief zegt hij dan ook;

    In de pracht van de natuur herken ik een schepper. In de ogen van mijn pas geboren dochter zag ik ‘Allah’. In de koran vind ik hem echter niet”.

    Wat Abu Bakr hier met ‘Allah’ bedoeld is wel duidelijk. Hij geloofde er niet in, hij zag het.

  2. #2
    LievelingsNichtjuh

    Reacties
    69
    30-01-2007

    wie is abu bkr als ik vragen mag?
    Citaat Geplaatst door Uninvited_guest Bekijk reactie
    hahhaha nu word ik egt verlege

    alleen nog knappere mensen zoude dat zegge

    ik leg €2000,- om cker te weten dat je knap bent.

  3. #3
    Meerdere Gebruikers

    Reacties
    522
    06-04-2004

    Citaat Geplaatst door Van_Panneren Bekijk reactie
    Allah. We weten niet wie hij is, niemand heeft hem ooit gezien en we weten ook niet waar hij is. Om dan toch met ‘hem’ rekening te houden in mijn dagelijkse handelingen is, of buitengewoon dociel of een onderstreping van het feit dat ik een excuus wens te hebben voor mijn fouten. Door de mensheid als wel mijzelf te accepteren met haar of mijn fouten is Allah een schijnbeweging geworden die alleen de domme richting geeft

    Dit schreef Abu Bakr rond 630. Dit is na te lezen in zijn brieven (dios.XXX, 12.AB), die te vinden zijn in het Topkapi Paleis in Istanbul, waar ook de brieven van de profeet Mohammed liggen.

    Nu heb ik ze gelezen (volgens mij zijn ze nooit gepubliceerd, in tegenstelling tot de brieven van de profeet Mohammed). Wat direct op valt is dat hier een mens spreekt, die toch heeft te gelden als een van de voormannen van de islam.

    Op het eind van zijn leven begint hij te twijfelen. Maar waaraan? In de lijn van Al Razi (die overigens na hem kwam) ontdekt hij kennelijk de diepe noodzaak dat een fatsoenlijk en oprecht leven een beginsel is wat in het eigen hart gevonden moet worden. Allah is dan niet meer dan een metafoor om de ethiek van de omgang met elkaar van een basis te voorzien. Niettemin blijft Allah mensenwerk.

    In het vervolg van zijn brief zegt hij dan ook;

    In de pracht van de natuur herken ik een schepper. In de ogen van mijn pas geboren dochter zag ik ‘Allah’. In de koran vind ik hem echter niet”.

    Wat Abu Bakr hier met ‘Allah’ bedoeld is wel duidelijk. Hij geloofde er niet in, hij zag het.




    ik begrijp hier niets van meer uitleg aub


  4. #4
    ...

    Reacties
    114
    06-09-2005

    Abu bakr is een sa7abieh als ik het goed heb

    1 ding weet ik zeker !! Woellah hij had vertrouwen op Allah swt en de profeet !!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door Van_Panneren Bekijk reactie
    Allah. We weten niet wie hij is, niemand heeft hem ooit gezien en we weten ook niet waar hij is. Om dan toch met ‘hem’ rekening te houden in mijn dagelijkse handelingen is, of buitengewoon dociel of een onderstreping van het feit dat ik een excuus wens te hebben voor mijn fouten. Door de mensheid als wel mijzelf te accepteren met haar of mijn fouten is Allah een schijnbeweging geworden die alleen de domme richting geeft

    Dit schreef Abu Bakr rond 630. Dit is na te lezen in zijn brieven (dios.XXX, 12.AB), die te vinden zijn in het Topkapi Paleis in Istanbul, waar ook de brieven van de profeet Mohammed liggen.

    Nu heb ik ze gelezen (volgens mij zijn ze nooit gepubliceerd, in tegenstelling tot de brieven van de profeet Mohammed). Wat direct op valt is dat hier een mens spreekt, die toch heeft te gelden als een van de voormannen van de islam.

    Op het eind van zijn leven begint hij te twijfelen. Maar waaraan? In de lijn van Al Razi (die overigens na hem kwam) ontdekt hij kennelijk de diepe noodzaak dat een fatsoenlijk en oprecht leven een beginsel is wat in het eigen hart gevonden moet worden. Allah is dan niet meer dan een metafoor om de ethiek van de omgang met elkaar van een basis te voorzien. Niettemin blijft Allah mensenwerk.

    In het vervolg van zijn brief zegt hij dan ook;

    In de pracht van de natuur herken ik een schepper. In de ogen van mijn pas geboren dochter zag ik ‘Allah’. In de koran vind ik hem echter niet”.

    Wat Abu Bakr hier met ‘Allah’ bedoeld is wel duidelijk. Hij geloofde er niet in, hij zag het.

    ik weet niet waar je dit vandaan hebt .en of het authentic is (vast niet).
    maar er zijn vele overleveringen over abu bakr .. die een sterk gelovige laten zien..

    lees hier zijn bioghraphy...

    http://www.witness-pioneer.org/vil/B...kr/default.htm



    zijn laatste woorden...

    Before his death he asked how the Prophet was dressed when he was laid in his coffin 3 . Being informed that he was dressed in three garments, Abu Bakr asked that his two old garments be used. A third new one was also bought. He disliked extravagance 4 , and stressed that the living were more important than the dead. His last words were: "0 God! Let me die as a Muslim; and let me join the company of the righteous!"

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    88
    19-08-2005

    De brieven van Abu Bakr in het Topkapi Paleis worden geacht authentiek te zijn. Of zijn laatste woorden voor zijn sterven dat ook zijn, is nog maar de vraag. Er is in dat verband zelfs een aardig boekje geschreven, Famous Last Words, waarbij het uitgangspunt bleek te zijn dat deze beroemdheden het hadden kunnen zeggen of hadden moeten zeggen, maar inwerkelijkheid een ander geluid lieten horen.
    Wat daar ook van zij, waar het om zou moeten gaan is dat uit de brieven van Abu Bakr in ieder geval een twijfel spreekt als het gaat om de vorm. Hij twijfelt echter niet aan het ‘heilige’ wat onuitspreekbaar is. En dat laatste is iets wat niemand zich hoeft laten afnemen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Thumbs down

    Citaat Geplaatst door Van_Panneren Bekijk reactie
    De brieven van Abu Bakr in het Topkapi Paleis worden geacht authentiek te zijn. Of zijn laatste woorden voor zijn sterven dat ook zijn, is nog maar de vraag. Er is in dat verband zelfs een aardig boekje geschreven, Famous Last Words, waarbij het uitgangspunt bleek te zijn dat deze beroemdheden het hadden kunnen zeggen of hadden moeten zeggen, maar inwerkelijkheid een ander geluid lieten horen.
    Wat daar ook van zij, waar het om zou moeten gaan is dat uit de brieven van Abu Bakr in ieder geval een twijfel spreekt als het gaat om de vorm. Hij twijfelt echter niet aan het ‘heilige’ wat onuitspreekbaar is. En dat laatste is iets wat niemand zich hoeft laten afnemen.

    sorry.. hoor maar wie ben jij om te bepalen wat wel en niet authentic is?lol

    kijk, wij hebebn sahih (authentic) ahadeeth over abu bakr en andere sahaba .. en deze zijn dus authentic verklaard door ahadeeth geleerden.. .
    de brieven waar jij het over hebt zijn waarshijnelijk valse ahadeeth ..
    of heb jij ze mishien authentic verklaard.?,.
    ik heb je verwezen naar zijn biography.. en ik denk niet dat je die brieven bent tegen gekomen.. dus.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    88
    19-08-2005

    Je zou je eens kunnen verdiepen in de islam en wat meer kennis op doen Yoesoef. De brieven van Mohammed vindt je ook in geen enkele hadeeth en toch zijn de 'ahadeeth geleerden' het er uniniem overeens dat ze autenthiek zijn. Ditzelfde geldt voor de brieven van Abu Bakr. Lees eens wat Ibn Kathir zegt over de brieven van Bakr. Je zult zien dat hij ze al kende en geen moment aan de betrouwbaarheid twijfelde.
    Maar nogmaals die discussie is zinloos omdat Bakr iets geschreven heeft wat men niet graag leest, het past niet in het plaatje om het zo maar te zeggen. Ga naar de bibliotheek in Beiroet (zoals ik gedaan heb) en daar vindt je alle commentaren op de brieven. Dat is allicht beter dan middels het internet je zelf een 'geleerde' te wanen.

  9. #9
    leid een leven

    Reacties
    416
    12-10-2005

    Citaat Geplaatst door Van_Panneren Bekijk reactie
    Allah. We weten niet wie hij is, niemand heeft hem ooit gezien en we weten ook niet waar hij is. Om dan toch met ‘hem’ rekening te houden in mijn dagelijkse handelingen is, of buitengewoon dociel of een onderstreping van het feit dat ik een excuus wens te hebben voor mijn fouten. Door de mensheid als wel mijzelf te accepteren met haar of mijn fouten is Allah een schijnbeweging geworden die alleen de domme richting geeft

    Dit schreef Abu Bakr rond 630. Dit is na te lezen in zijn brieven (dios.XXX, 12.AB), die te vinden zijn in het Topkapi Paleis in Istanbul, waar ook de brieven van de profeet Mohammed liggen.

    Nu heb ik ze gelezen (volgens mij zijn ze nooit gepubliceerd, in tegenstelling tot de brieven van de profeet Mohammed). Wat direct op valt is dat hier een mens spreekt, die toch heeft te gelden als een van de voormannen van de islam.

    Op het eind van zijn leven begint hij te twijfelen. Maar waaraan? In de lijn van Al Razi (die overigens na hem kwam) ontdekt hij kennelijk de diepe noodzaak dat een fatsoenlijk en oprecht leven een beginsel is wat in het eigen hart gevonden moet worden. Allah is dan niet meer dan een metafoor om de ethiek van de omgang met elkaar van een basis te voorzien. Niettemin blijft Allah mensenwerk.

    In het vervolg van zijn brief zegt hij dan ook;

    In de pracht van de natuur herken ik een schepper. In de ogen van mijn pas geboren dochter zag ik ‘Allah’. In de koran vind ik hem echter niet”.

    Wat Abu Bakr hier met ‘Allah’ bedoeld is wel duidelijk. Hij geloofde er niet in, hij zag het.

    Moge allah je vervloeken voor je leugens

  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    sorry.. hoor maar wie ben jij om te bepalen wat wel en niet authentic is?lol

    kijk, wij hebebn sahih (authentic) ahadeeth over abu bakr en andere sahaba .. en deze zijn dus authentic verklaard door ahadeeth geleerden.. .
    de brieven waar jij het over hebt zijn waarshijnelijk valse ahadeeth ..
    of heb jij ze mishien authentic verklaard.?,.
    ik heb je verwezen naar zijn biography.. en ik denk niet dat je die brieven bent tegen gekomen.. dus.
    Wat is er met je gebeurd? Van Ahadith geleerden volgen naar verwerpen van de Qur’an en geloven in Hagedissen aliens die wij zullen aanbidden en onze Islam zullen verlaten voor hen?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Waar is het mis gegaan Yoesoef, hoe meer ik lees uit je verleden hoe meer ik denk aan de du3a: ya Muqalib al qoloeb, tabit Qalbi ala dienek.

    Je had de grootste gunst van Allah gekregen en dat Islam. Vervolgens loop je er zelf uit en geloof je in reptielen die ons zullen overheersen en ons zullen ontnemen van de Islam en ons zullen onderwerpen aan hen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    718
    23-08-2020

    Wat een error topic dit