1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-07-2002

    Question Hoe Moet Ik Aan Niet-moslims Uitleggen Waarom Moslim-vrouwen Hijab Moeten Dragen??

    ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

    AMA BA3D:

    beste zusters en broeders,

    ik zit met het volgende probleem:

    HOE MOET IK AAN NIET-MOSLIMS (VOORAL DE VROUWEN) UITLEGGEN WAAROM WIJ, MOSLIM-VROUWEN, HIJAB MOETEN DRAGEN EN ONS LICHAAM MOETEN BEDEKKEN????

    het zit namelijk zo; mijn teamleidster is een vrouw (trouwens een hele aardige en eerlijke), ze vroeg me vandaag waarom moslim-vrouwen een hoofddoek moeten dragen, (dit naar aanleiding van een gesprek dat ik met haar had, ik wil namelijk hijab dragen) ze zei dat moslim-vrouwen er altijd zo zielig uitzien met hijab. Verder zei ze ook dat God de vrouw nou eenmaal zo heeft geschapen hoe ze is, dus waarom moet ze een hoofddoek dragen??

    Ik heb geprobeerd haar het een en ander uit te leggen, maar nog steeds begrijpt ze het nut van islamitische kleding niet echt.

    WAT MOET IK NU DOEN, WANT IK WIL EEN HOOFDDOEK DRAGEN, NADAT VEEL MOOIE EN JUISTE ISLAMITISCHE KLEDING HEB GEKOCHT????!!!!

    KUNNEN JULLIE ME A.U.B. WAT ADVIES GEVEN OVER WAT IK MET DEZE SITUATIE MOET DOEN????!!!!

    KHAIR IN SHA ALLAH


    WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    153
    07-03-2002

    Ja ik heb ook weleens gehoord dat ze zeiden dat vrouwen met hijab minder sterk en zelfverzekerd overkomen als onbedekte vrouwen. Vrouwen met hijab vonden ze instabiel en onderdrukt

    is moeilijk om mensen die uit andere cultuur komen het nut van hijab uit te leggen.

  3. #3
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    insahlah zal ik hier een verhaal plaatsen en dat je daarmee de koffaars kan overtuigen waarom wij een hoofddoek dragen of pak de koran daar staat het ook in en als je logisch nadenkt kun je het zelf vertellen je weet toch we moeten onze schoonheid bedekken voor vreemden.. het is veiliger voor ons... alles wat allah ons verplicht komt op een veilige manier over alhamdolilah

    wa salaam 3llikome
    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-07-2002

    ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

    AMA BA3D:

    zuster Saira, in surat An-Noor staat heel duidelijk dat een vrouw haar 3ora moet bedekken (gehele lichaam, behalve handen en gezicht. alhoewel, de geleerden verschillen hierin nog van mening, dus of alleen de handen en het gezicht toonbaar mogen zijn of dat de vrouw ook haar gezicht en handen moet bedekken.) en dat ze zich kuis moet houden. In andere surat kan je ook vinden dat de vrouw zich moet bedekken (hijab dragen), maar ik weet niet welke precies, dat zal ik nog even moeten checken.
    Any way in Surat-An-Noor weet ik uit mijn hoofd dat daarin de volgende ayat staan:

    Surat An-Noor:

    BISMI LAHI RAHMANI RAHIM:

    30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, God is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.

    31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.

    SADAQA ALLAHU AL-'ADIM.

    Moge Allah ons op het juiste pad naar het Paradijs leiden en moge Allah ons behoeden voor het kwade en degenen die dwalen en kwaad doen.

    ALLAHUMA AMIEN YA RAB AL-'ALAMIEN.


    WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.



    Allah heeft de mens het verstand en het vermogen tot denken gegeven, opdat de mens zal leren en kennis zal verwerven (over de Islam) om Allah te behagen en om te leren hoe hij/zij een goede moslim/moslima kan worden.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    58
    03-08-2001

    Re: Hoe Moet Ik Aan Niet-moslims Uitleggen Waarom Moslim-vrouwen Hijab Moeten Dragen??

    Origineel gepost door No_Doubt
    ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

    AMA BA3D:

    beste zusters en broeders,

    ik zit met het volgende probleem:

    HOE MOET IK AAN NIET-MOSLIMS (VOORAL DE VROUWEN) UITLEGGEN WAAROM WIJ, MOSLIM-VROUWEN, HIJAB MOETEN DRAGEN EN ONS LICHAAM MOETEN BEDEKKEN????

    het zit namelijk zo; mijn teamleidster is een vrouw (trouwens een hele aardige en eerlijke), ze vroeg me vandaag waarom moslim-vrouwen een hoofddoek moeten dragen, (dit naar aanleiding van een gesprek dat ik met haar had, ik wil namelijk hijab dragen) ze zei dat moslim-vrouwen er altijd zo zielig uitzien met hijab. Verder zei ze ook dat God de vrouw nou eenmaal zo heeft geschapen hoe ze is, dus waarom moet ze een hoofddoek dragen??

    Ik heb geprobeerd haar het een en ander uit te leggen, maar nog steeds begrijpt ze het nut van islamitische kleding niet echt.

    WAT MOET IK NU DOEN, WANT IK WIL EEN HOOFDDOEK DRAGEN, NADAT VEEL MOOIE EN JUISTE ISLAMITISCHE KLEDING HEB GEKOCHT????!!!!

    KUNNEN JULLIE ME A.U.B. WAT ADVIES GEVEN OVER WAT IK MET DEZE SITUATIE MOET DOEN????!!!!

    KHAIR IN SHA ALLAH


    WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.


    As salaam alaikoem No_Doubt

    Het is en zal niet makkelijk zijn om niet/ anders gelovigen uit te leggen waarom de moslima's hidjab dragen.

    Maar ik heb hier een link voor je van een stuk door mij geschreven over de hidjab, de aspecten van de innerlijke en de uiterlijke hidjab, misschien heb je er iets aan,

    http://www.msnusers.com/IslamenMeer/msgattachments/70

    Selima el Adel
    "Wa-Alaikoem salaam Wa Rahmatoelahi Wa Barakatoeh".

    website- Islam en Meer
    http://groups.msn.com/IslamenMeer

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    245
    01-07-2002

    salaam mijn broeders en zusters,

    zelf heb ik vaak die vraag te horen gekregen...... En als antwoord hierop had ik: DE SCHOONHEID VAN EEN VROUW IS HAAR HAAR!! DAAROM ZAL ZIJ DIT MOETEN BEDEKKEN VOOR ANDERE MENSEN DIT IS ALLEEN NET ZOALS HAAR LICHAAM ALLEEN BEDOELD VOOR HAAR MAN EN VOOR HAAR ZELF NATUURLIJK.... DEED IK HIER GOED AAN OM DIT TE ZEGGEN??????? Ik hoop het wel inshallah heeft iemand van jullie hier weer een antwoord op.....

    ma3a salama.
    Ik vraag: om de Qor'aan de bron van mijn hart te maken het licht van mijn borst, de wimpel van mijn droefheid en verlichter van mijn wanhoop...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-07-2002

    ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

    AMA BA3D:

    dank je wel selima en alle anderen!!!!!!!

    ik zal me nu gaan wapenen met wat kennis over "waarom moet een moslima hijab dragen?".

    ALLEMAAL ERG BEDANKT!!!!!

    WA SALAMU 3ALAYKUM WA RAHMATU LAHI WA BARAKATUHU.