Verleden tijd.

Reacties
    970
    12-01-2007

Voor degenen die verkeerde info doorgeven aan (in dit geval) IB-groep, Stop ermee..!

Assalamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allah,

Insha Allah verkeren jullie allen in een goede staat van Imaan en gezondheid.

Beste broeders en zusters, bekijk de onderstaande link. Lees het Insha Allah. En denk na.

Klik hier.

Velen van ons hebben er maling aan. Maar vergeet niet dat op de Dag des oordeels je hierover ondervraagd word. Wat haram is kan je niet voor jezelf halal maken door een excuus te gebruiken als, ach die nl's liegen en stelen ook etc. Vergeet niet dat ieder door Allah wordt verhoord.

En dan ga je ook niet zeggen, maar hij of zij. Nee dan is het JIJ! Waarom heb JIJ dat gedaan. Want vele van onze broeders en zusters maken hier misbruik van. La hawla wala quwata ilabilah.

Vergeet niet dat dit wereldse tijdelijk is. Je kan ervan profiteren op deze dunya maar je graf neem je alleen je kleed mee! En dan wordt je erover ondervraagd. Je gaat het daar niet terug kunnen betalen met euro's. Maar je hasanaats zullen foetsie gaan.

So think about it. Laat jij je verleiden door de sheytan die je uitlacht maar HAAT. Of laat jij je leiden door Allah je van je houdt en je graag op Zijn Pad wil zien?

Moge Allah ons leiden. Amien.

Soebhan Allah, Walhamdoelillah, Wa la ilaha illa Allah, Wa Allahoe akbar

Moge Allah degenen die leiding hebben blijven leiden, en degenen die dwalen leiden, Ameen

Met pensioen...

Reacties
    2.952
    24-12-2003

ik heb gehoord dat het wel mag als het van de overheid(doela) is,
    ik heb het echt nagevraagd maar Allaho a3lam.

wassalaam alaikom wr wb

EXIT

happy?

Ahloe Soennaah

Reacties
    252
    24-09-2006

Ayna dalil ya moi85.

''Man Kana Yu'mino Bilahi Wal Yamul Akhir Fayaqul Khairan aw Liyasmot''

Baraka Allaho Fiek Oum_Ayoub, dit is vanzelfsprekend dat het niet toegestaan is. HEtzelfde geld voor het lenen van je OV kaart.

Wassalam

Shaykh Al-Islaam Ibn Taymiyyah stated:
    "There is no blame on the one who openly manifests the math-hab of the Salaf, ascribes himself to it, and takes honour in it. Rather, that must be accepted from him due to the agreement (of the scholars). For verily the math-hab of the Salaf is nothing but the Truth..."
    [Majmoo' Al-Fataawaa, 4/149]
    Manhajj Salaf

Verleden tijd.

Reacties
    970
    12-01-2007

Citaat Geplaatst door moi85 Bekijk reactie
    ik heb gehoord dat het wel mag als het van de overheid(doela) is,
    ik heb het echt nagevraagd maar Allaho a3lam.

wassalaam alaikom wr wb
    Ja van dawla als je er recht op hebt. Niet dat je tegen ze gaat liegen, Wayloen yamaidhien lie-l Moekadhibien.

Stel dat je ouders gescheiden zijn weet ik het allemaal, en je thuiswonend bent, en het super daroriyyah is dan kom je er zelf wel voor in aanmerking en heb je er recht op.

Wallahoe a3lam.

Assalamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allah.

Moge Allah degenen die leiding hebben blijven leiden, en degenen die dwalen leiden, Ameen

Verleden tijd.

Reacties
    970
    12-01-2007

Citaat Geplaatst door Pure_Lilah Bekijk reactie
    Baraka Allaho Fiek Oum_Ayoub, dit is vanzelfsprekend dat het niet toegestaan is. HEtzelfde geld voor het lenen van je OV kaart. Wassalam
    Wa fiek barak Allah.

Hoe bedoel je? Je OV-kaart lenen aan een andere zuster bijvoorbeeld? Is moe3awana 'G nee geintje, Wallahoe a3lam.

Assalamoe 3alaykoem.

Met pensioen...

Reacties
    2.952
    24-12-2003

dan heb ik dus verkeerde informatie gekregen. shokran voor het verbeteren, maar nogmaals Allaho a3lam

EXIT

happy?

Ahloe Soennaah

Reacties
    252
    24-09-2006

Ghair insha Allah,

Mensen die dat soort dingen claimen volgen hun Hawaa, dus nooit iets aannemen zonder bewijs van een asnaad in begrip.

Wassalam

"There is no blame on the one who openly manifests the math-hab of the Salaf, ascribes himself to it, and takes honour in it. Rather, that must be accepted from him due to the agreement (of the scholars). For verily the math-hab of the Salaf is nothing but the Truth..."
    Manhajj Salaf

I love Allah..

Reacties
    1.575
    31-05-2005

Ik woon ze3ma bij men oom....
    maar slaap thuis!!!
    is dat haram???
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3197341
    Strenge ouders, maar toch stiekem verliefd..

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=n_ru4SElDao&feature=PlayList&p=15731B72021 FD27F&playnext_from=PL&playnext=1&index=13[/YOUTUBE]

Ahloe Soennaah

Reacties
    252
    24-09-2006

Dat is fraude volgens de Nederlandse staat.

Lees gewoon die artikel insha Allah. Ik zeg niet dat het 100% betrouwbaar is, maar er worden daar wat punten genoemt die zeker van belang zijn.

Wassalamo Aleikom

Manhajj Salaf

Verleden tijd.

Reacties
    970
    12-01-2007

Haraam en halaal kan je beter navragen bij iemand met echte kennis.

Bel naar (masjeed as-Soennah): 070 - 3881257, (Na het al-Asr-gebed)

Je kan ook mailen aan Sheikh Abu-Suhayb klik hier. Ga naar Vraag&Antwoord, en klik dan op 'Stel een vraag.'

Drop anders je vraag bij www.al-yaqeen.com

Vergeet de du3a niet: 'Rabbi zidna 3ilman, wa rzoeqna fahman'

Fi AmaaniAllah

Ahloe Soennaah

Reacties
    252
    24-09-2006

''echte kennis''

Manhajj Salaf

Verleden tijd.

Reacties
    970
    12-01-2007

Citaat Geplaatst door moi85 Bekijk reactie
    dan heb ik dus verkeerde informatie gekregen. shokran voor het verbeteren, maar nogmaals Allaho a3lam
    Wallahoe a3lam zuster. Vraag na insha Allah. Zie mn reactie #11.

Verleden tijd.

Reacties
    970
    12-01-2007

''echte kennis''
    Ma ta3ni ya oegti?

Ahloe Soennaah

Reacties
    252
    24-09-2006

Ik zie hen niet als mensen met ''echte kennis''

dat bedoel ik

Manhajj Salaf

Verleden tijd.

Reacties
    970
    12-01-2007

Ik zie hun niet als mensen met ''echte kennis''

Dat is wat ik bedoel.
    Het heeft geen zin om hier in deze topic in een discussie over te gaan denk ik, is nergens voor nodig.

Het enige wat ik je toch wel wil zeggen is omdat wij hier verder geen kennis over hebben, dat we beter onze vingers en tongen onder bedwang kunnen houden, en dit werk over laten en hun die meer over het onderwerp weten. Of het nou de personen zijn die ik hierboven heb gedeeld met de zuster, of de personen waarvan jij denkt dat zij de juiste kennis hebben.

Daarnaast wil ik je als advies meegeven om niet te oordelen of (je vind) dat mensen wel of geen echte kennis hebben, (wallahoe a3lam, dan spreek ik nu alvorens tegen mijn eigen nafs) dat mijn kennis niks is vergeleken met die van hen.

HayaakiAllah.

Wa assalamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allah.