1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    191
    29-01-2007

    Vraag over verzorging baard

    Salaam alaikoem,

    Ik heb hier onlangs een vraag gesteld over de verzorging van de baard. Toen is me verteld om in te smeren met (olijf)olie.
    Nu is mijn volgende vraag. Zijn er broeders die ook weleens last hebben gehad van jeuk en dat de huid onder de baard heel erg grof wordt schilfert en als je krapt dat een soort van geen bloed maar iets plakkerigs ontstaat. Erg raar. Maar zeker nu de omgeving al een hele lange tijd wil dat een baard niet nodig is en ik deze afscheer wil ik de vraag liever niet aan hen stellen. Graag serieuze reacties.

    Djazaak Allah gair

  2. #2
    niet actief

    Reacties
    3.960
    19-12-2006

    Citaat Geplaatst door sssalima Bekijk reactie
    Wa Aleikoem salaam

    Ga anders langs een dokter misschien heb je alergie, maar afscheren is een zonde en niet nodig.

    Anders Babby poeper...
    aaha
    niet actief
    helemaal in de wolken

  3. #3
    Verleden tijd.

    Reacties
    970
    13-01-2007

    Poeder bedoelt ze vast

    Soebhan Allah, Walhamdoelillah, Wa la ilaha illa Allah, Wa Allahoe akbar


    Moge Allah degenen die leiding hebben blijven leiden, en degenen die dwalen leiden, Ameen

  4. #4
    niet actief

    Reacties
    3.960
    19-12-2006

    ahahah owwwww ahah
    niet actief
    helemaal in de wolken

  5. #5
    Gewoon Ik!

    Reacties
    289
    19-03-2005

    salam wa3lykoem warahamtoe allahi wbaraktoe

    je kan vaseline gebruiken is heel goed voor droge/grofe huid en niet schadelijk voor je haar(baard)..

    en niet je veel krabben anders word het alleen maar erger..
    Tafda7t waha




  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    8.802
    05-02-2005

    Citaat Geplaatst door SeriousIslam Bekijk reactie
    Salaam alaikoem,

    Ik heb hier onlangs een vraag gesteld over de verzorging van de baard. Toen is me verteld om in te smeren met (olijf)olie.
    Nu is mijn volgende vraag. Zijn er broeders die ook weleens last hebben gehad van jeuk en dat de huid onder de baard heel erg grof wordt schilfert en als je krapt dat een soort van geen bloed maar iets plakkerigs ontstaat. Erg raar. Maar zeker nu de omgeving al een hele lange tijd wil dat een baard niet nodig is en ik deze afscheer wil ik de vraag liever niet aan hen stellen. Graag serieuze reacties.


    Djazaak Allah gair

    Wa selamou 'alaykoem,

    Probeer anders hab sawda (in olie vorm). Zal inshaAllah wel helpen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    191
    29-01-2007

    Djazaak Allah gairan voor jullie reactie.

    Er is een boek de medicijnen of genezing van de profeet (weet de titel niet precies). Weet iemand of er daarin iets staat vermeld.?

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    595
    04-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SeriousIslam Bekijk reactie
    Salaam alaikoem,

    Ik heb hier onlangs een vraag gesteld over de verzorging van de baard. Toen is me verteld om in te smeren met (olijf)olie.
    Nu is mijn volgende vraag. Zijn er broeders die ook weleens last hebben gehad van jeuk en dat de huid onder de baard heel erg grof wordt schilfert en als je krapt dat een soort van geen bloed maar iets plakkerigs ontstaat. Erg raar. Maar zeker nu de omgeving al een hele lange tijd wil dat een baard niet nodig is en ik deze afscheer wil ik de vraag liever niet aan hen stellen. Graag serieuze reacties.

    Djazaak Allah gair
    Assalamoe aleikoem,

    Nog altijd niet genezen dus. Ik denk dan dat je met een huidinfectie zit broeder.

    Ik heb er wat over opgezocht;

    Huidinfectie
    Een infectie van de huid kan van verschillende kiemen komen en heeft ook verschillende verschijningsvormen. Een bacteriële infectie ontstaat makkelijk in een wond, hoe klein ook. Huidinfecties kunnen ontstaan doordat micro-organismen zoals bacteriën, schimmels en virussen erin slagen de opperhuid te passeren. Meestal gebeurt dit bij een beschadiging of via een haarzakje. Met een goede hygiëne is een infectie meestal te voorkomen. Aanvullend kan men antiseptische middelen gebruiken na een kleine verwonding.
    Schimmels en gisten kunnen zich op ogenschijnlijk gezonde delen van de huid voordoen. Ze veroorzaken meestal blaasjes, korstjes en schilfers. Vaak gaan ze gepaard met jeuk, maar de plekken kunnen ook pijnlijk zijn. Tegen infecties van schimmels en gisten zijn verschillende geneesmiddelen vrij verkrijgbaar.
    Er is ook een homeopathisch geneesmiddel dat infecties helpt voorkomen; zowel bacteriële als virale.

    Met Antibiotica moet dit te verhelpen zijn.
    Benut jouw tijd en wordt een oprechte moslim die zich bezighoudt met datgene wat belangrijk is. Een moslim die probeert deze reis op aarde op de beste manier te volbrengen, waardoor hij tevreden zal zijn wanneer hij aankomt op zijn eindbestemming.

  9. #9
    Afkick Kliniek!

    Reacties
    3.190
    20-01-2006

    Ja, mijn man heeft daar ook wel eens last van. Wij smeren gewoon olijfolie of zo een creme van olijfolie erin, die kun je gewoon in van die surinaamse winkeltjes kopen.

    Het helpt hem wel hamdoelillah.

    Strevend incha allah.