1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-11-2002

    Post mijn herdenking aan jou??

    size color [GLOW=royalblue]GLOW[/GLOW]

    salaam mensen ,, ik schrijf hier een waargebeurd verhaal over een vriendin van mij genaamd esma

    ik schreef:....

    En toen was zij mijn vriendin niet meer....

    2 jaar geleden leerde ik je kennen en deden we alles wat je samen kunt doen . vanaf het eerste moment waren we beste vrieden en namen het voor elkaar op wat er ook gebeurde .

    later toen ik je beter leerde kennen , beloofden wij elkaar er altijd voor elkaar te zijn in periodes van verdriet liefde en pijn.
    althans dat hadden we afgesproken alleen heb jij die belofte met onmacht verbroken .

    met joukon ik lachen en huilen , in jouw armen kon ik altijd schuilen , jouw zou en zal ik nooit voor een andere ruilen , onze liefde had een heerlijk gevoel , onze liefde had een belangrijke doel ...

    je was mijn vriendin , je was mijn zus , je was eem branden licht in me leven . toen was het allemaal over alsof het nooit had bestaan , dat allemaal door 1 woord , 1 woord van vier letters , een woord dat alles wat op aarde leeft vernietigd . en leven neemt om nooit meer terug te geven .

    zomaar opeens , zonder waarschuwing , zonder woord van afscheid , 1 woord dat van iedereen een andere mens maakt , iedereeen anders laat denken , en de negatieve kant van de wereld laat zien , een woord waar niemand tegen kan vechten , hoe sterk je ook bent, dat kon zij ook niet , zij die er altijd voor me is geweest , dag en nacht klaar voor me heeft gestaan , zij is er niet meer ...

    houden van is heel erg grooot , het is voor eeuwig het gaat niet dood , het kent geen rouw en heeft nooit spijt, net zoals ik nooit spijt zal krijgen van onze liefde die ooit heeft bestaan , maar die er nooit meer zal zijn , dat besefte ik pas toen ik haar dood in die kist zag liggen , en in dat bodemloze gat zag verdwijnen , haar gezicht zo grauw je ogen die altijd blij de wereld in keken waren gesloten en zouden nooit meer opengaan

    zij met wie ik alles heb gedeeld , was er niet meer , zij was DOOD ,
    weg om nooit meer terug te keren

    ter herdenking aan jou esma
    liefs Firdaus


    ik legde de brief in me bureau la en liep naar beneden ...........................
    i will life for it , i will be die for it , it's all i wanna be .........moslima that's me

  2. #2
    *Tetouania*

    Reacties
    568
    06-01-2002

    het begint goed, ga gauw verder zou ik zeggen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    512
    03-11-2002

    absoluut ga verder meid
    ik w8 op vervolg

    boussa Samia

  4. #4
    Bent Elnass

    Reacties
    1.610
    07-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Lieverd....

    Ik vind het heel moedig van je...


    Ik herinner me de dag nog als gister, toen jij het ons vertelde...

    Al kende ik haar niet, het taarkte me wel....


    Kus
    ?

    Aboe Hoerairah (radiAllahoe ‘anhoe) heeft verteld dat de Profeet (sallallahoe ‘aleihi wa sallem) zei:

    “Waarlijk, de doenja (het wereldse leven) is slechts een genieting en er is geen betere genieting in de doenja dan een vrome vrouw.”

    (Moeslim nr. 3465 en Ibn Maadjah)




    ..Alles Voor De Vreugde Van Mijn Moeder


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-11-2002

    Mijn vriendin was dus dood ....
    de maand van de pelgrimstocht naderde , mijn vriendin die daar heel graag naar toe wou gaan ,zou dit jaar met haar ouders en haal kleinere zusje chaimae naar toe gaan , de plaats waar iedere moslim wel heen wil gaan ..

    de hele maand heb ik niks van haar gehoord, pas toen de maand was afgelopen en iedereen terug was gekeeerd naar het land van herkomst ..
    rond die tijd vertelde mij een jongen bij mij op school die haar dus ook kende dat esma was overleden in el hidj ....
    eerlijk gezegd geloofde ik het niet .
    samen met een paar vriendinnen liep ik naar de telefooncel bij ons op school en draaide haar huisnummer 020.....
    ik kreeg haar moeder aan de lijn

    -salaam alaikoem is esma thuis ??
    * chkoen tina?...( wie ben jij)
    - Firdaus
    * esma heeft haar plichten voldaan en is tijdens de hidj gestorven
    - lah rehma ......(ik wist niets wat ik moest zeggen , het wat gewoon waar)
    * als je wilt kan je me opzoeken , je weet toch waar ik woon?
    - ik zei dat ik dat nog inscha'allah zou doen .
    bslamma
    *bslamma a benti

    .........ik vertelde het de kinderen op school , waaronder ook heel wat kinderen die haar kende. we hadden afgesproken om die middag nog naar haar moeder te gaan

    na schooltijd liep ik naar huis , ik kwam heel stil thuis binnen, me moeder wist meteen dat er iets gaande was , ze vroeg het mij meteen
    yak labbas a benti? zei me moeder .
    gaat wel goed . zei ik heel stil , mamma ken je emsa nog , dat meisje die bij mij op het basisschool zat

    '' ja wat is er met haar '' zei me moeder . ze is in el hidj dood gegaan zei ik met tranen in me ogen .
    '' lah rahma , ina lilahi wa ina lilahi radj3oen '' zei me moeder
    i will life for it , i will be die for it , it's all i wanna be .........moslima that's me

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-11-2002

    die middag stonden wij met een stuk of 6 voor haar huisdeur , we belde aan , we liepen de trap op naar boven .
    haar moeder ging met ons praten en vertelde on het hele verhaal over de dood van esma

    <<esma had haar plichten voldaan , en is een week geleden gestorven , ze was ziek geworden . en werd in het ziekenhuis opgenomen . iedereen die haar op dat moment zag , vertelde dat er in haar gezicht gewoon (nour )was , ze was zoiezo al een heel mooi meisje , maar op haar sterfbed was ze nog mooier .
    de tijd van het asr gebed naderde , esma die op haar sterf bed lag riep '' yemaa'' . haar moeder vertelde dat ze niet yemmaa moest roepen maar koran moest lezen en rabie moet roepen , zo gezegd zo gedaan , ze zat de hele tijd koran te lezen . haar moeder verliet haar en ging naar de moskee om het asr gebed te verichten ..

    toen haar moeder terug kwam , was esmaa dood . de dood had haar geproeft . haar moeder die wist zich zelf te beheersen .

    na de wassing die elke dode krijgt , moest ze begraven worden , samen met een andere meisje werden ze eruit gekozen en begraven naast de volgelingen van de profeet mohamed ( as sahaba) .
    een betere begraaf plaats is er gewoon niet .>>
    i will life for it , i will be die for it , it's all i wanna be .........moslima that's me

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-11-2002

    ik kon er gewoon niet tegen ik moest huilen , de tranen liepen over me wangen , ik kon het gewoon niet geloven , maar het was gewoon de waarheid .

    haar moeder vertelde ons dat we niet moesten huilen , maar juist voor haar moesten bidden . want met huilen bereikten we niks. ik vond het zo dapper dat haar moeder sabr had .

    ik vond het gewoon zo erg , toen pas drong het tot me door dat het dood het dichtst bij een persoon ligt .
    de moeder vertelde ons dat zij haar van god had gekregen en dat allah haar terug wou nemen en dat wij daarop niks te zeggen hebben
    en dat wij allemaal dood gaan .

    zij zijn de eersten en wij zullen nog volgen

    die avond zei mijn moeder dat ze ook naar haar moeder zou gaan , ik had zo iets van ik moet meegaan
    dus toen mij moeder besloot om naar haar toe te gaan samen met een andere buurvrouw ging ik mee .................................................. ...................



    ik schrijf het verhaal snel af
    bslamma
    i will life for it , i will be die for it , it's all i wanna be .........moslima that's me

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    512
    03-11-2002

    Ferdauss
    mooi echt waar gestorven op een manier die alleen maar ken wensen


    boussa Samia

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-11-2002

    haar moeder vertelde mijn moeder ook het verhaaltje over de dood van haar dochter en vertelde ons ook dat zij kort voor haar dood , sluier heeft gedragen omdat een man tegen haar vader zei dat de nour in haar gezicht echt wonderbaarlijk was , zo mooi, haar vader vertelde het haar en zij vond ook dat ze haar schoonheid moest bedekken .

    ze vertelde mij ook dat ik dua voor haar moest doen ,en me op islam gaan basseren dus erover te lezen enz..
    ze gaf me heel goed advies , dat ik tot op de dag van vandaag niet zal vergeten
    en esmaa jou zal ik ook nooit vergeten ina lilahi wa ina lilahi radj3oen


    * ik heb echt volle herinneringen aan haar en als ik aan denk , krijg ik er ook tranen van . het is een persoon die ik nooit vergeten zal .
    ik schrijf dit met tranen in me ogen en zou ook aan jullie willen vragen of jullie ook dua voor haar willen maken en voor al onze broeders en zusters die de dood hebben geproefd

    bslammma Firdaus
    i will life for it , i will be die for it , it's all i wanna be .........moslima that's me

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    512
    03-11-2002

    Ferdauss
    allah i zeeblek sbar in deze moeilijke periode
    allah irham de overledenen die zijn heengegaan
    moge allah over hun waken (amien)

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-11-2002

    samia
    danke je wel meid
    i will life for it , i will be die for it , it's all i wanna be .........moslima that's me

  12. #12
    Nothing..

    Reacties
    456
    17-10-2002

    Ferdauss, ik vind het echt heel erg voor je en wens je veel sterkte in deze moeilijke periode
    liefs Killerqueen
    ina lilahi wa ina lilahi radj3oen

  13. #13
    Mimimomammimi

    Reacties
    19.838
    30-09-2005

    MVC Premium MVC Premium

    Up

    F.Zohra