Poll resultaten: Na kennisgeving van het verhaal van de familie Oufkir is het koningshuis in mijn ogen

Stemmers
6. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ...in waarde gedaald

    3 50,00%
  • ...in waarde gestegen

    1 16,67%
  • ..in waarde gelijk gebleven

    2 33,33%
  • ....ik ken het verhaal niet

    0 0%
  1. #1
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Familie Oufkir & het koningshuis

    Laatst heb ik het verhaal van Malika Oufkir gelezen. Degenen onder ons voor wie deze dame onbekend is; de familie Oufkir is 20 jaar in ballingschap gehouden door Koning Hassan || (vzmh), nadat de vader een mislukte staatsgreep heeft geprobeerd. Nu, degenen onder jullie die dit verhaal hebben gelezen, is ook jullie houding ten opzichte van het koningshuis veranderd?
    Voorheen had ik koning Hassan || (vzmh) aangezien als een vrijgevige en liefdevolle man. Maar nadat ik het verhaal van de Oufkirs gelezen had, kreeg ik een soort haatgevoelens jegens het koninghuis. Off course, het verhaal is only one side of the story. Maar kennen jullie het verhaal?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    34
    11-06-2003

    Heb het boek van Malika Oufkir ook gelezen, vond het wel schokkend, maar jah zoals je al zei, het is maar 1 kant van het verhaal. Ik denk trouwens ook niet dat haar vader zo'n lekkertje was... Maar dan nog vind ik het wel erg ver gaan om zijn hele gezin voor zijn fouten te laten boeten.
    Het Mysterieuse Lid


  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    3.097
    19-01-2003

    heb het ook gelezen..

    lekker wijn zuipen

  4. #4
    demain c'est loin!

    Reacties
    84
    03-11-2002

    ik heb het ook gelezen, en mijn beeld over het koningshuis is wel degelijk verandert. In negatieve zin. T is niet te geloven, hoe deze mensen leven. Ze lijden een dubbel leven, ik kan ze geen moslims noemen, geen christenen, geen joden, tja k weet t niet. K weet alleen dat t niet klopt!!
    [SIZE=4]Je ve vivre!!![/SIZE]

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    232
    03-04-2002

    Ik zou zeggen !! houden jullie maar bezig met het Nederlandse koningklijk huis. Want daar zullen jullie meer van weten. De kern van het boek van Mevrouw oufkir zal wel waar zijn. Maar het boek bevat ook heel veel fictie!!

    Als jullie meer over het Marokkaanse koningkelijk huis willen weten ,moeten jullie het boek " mijn vriend de koning lezen"!!

  6. #6
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Origineel gepost door _MyStErI0Us_
    Heb het boek van Malika Oufkir ook gelezen, vond het wel schokkend, maar jah zoals je al zei, het is maar 1 kant van het verhaal. Ik denk trouwens ook niet dat haar vader zo'n lekkertje was... Maar dan nog vind ik het wel erg ver gaan om zijn hele gezin voor zijn fouten te laten boeten.


    Ik heb enigzins wel begrip voor de staatsgreep van generaal Oufkir. Hij moest zijn beste vrienden executeren onder toeziend oog van de koning door dat zij eerder een staatsgreep hebben geprobeerd. Sindsdien was generaal oufkir (vzmh) niet meer dezelfde. De staatsgreep is een klein deel van het verhaal, wat daarna volgde was de reden tot ballingschap. Malika had door dat de koning haar vader had laten executeren, en weigerde zijn helpende hand na de dood van haar vader. De koning (vzmh) die diep beledigd was door dit gebeuren, heeft hen toen naar een andere plek in Marokko gestuurd omgeven door politie, bewakers enz.. Uit het boek is op te merken dat de koning twee gezichten had; 1 gezicht dat hij in Marokko gebruikte en een ander die hij voor het buitenland gebruikte. Je weet maar nooit wat er achter die gesloten deuren afspeelt. Vandaar dat ik mn twijfels heb bij de de dood van de koning (vzmh). Is ie werkelijk door ziekte overleden of heeft iemand hem vermoord? Ik weet zeker dat er zaken aan bod zijn geweest in het koningshuis waar wij, buitenstaanders geen weet van hebben. Wanneer ik een reportage zie van het koningshuis zie ik een en al poppenkast. Handje schudden, neplachje en belangrijk doen. Hoewel je de koningen niet met elkaar kan vergelijken lijkt het traditie op traditie te zijn overgegeven. ik kan niet oordelen over het koningshuis, maar neem van mij aan dat ik een heel andere kijk heb gekregen op de leiders van ons land.

    Najat

  7. #7
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik denk dat er overal wel dit soort dingen gebeuren. Het is wel treurig en heeft de familie Oufkir voor altijd getraumatiseerd, maar de heer Oufkir moest hebben geweten wat hij riskeerde. Hij heeft duidelijk niet voor zijn gezin gekozen...... Maar ja, daar hebben zijn vrouw en kinderen ook niets aan .....
    Ik had niet in haar schoenen willen staan hoor!

  8. #8
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Origineel gepost door appelsap
    heb het ook gelezen..

    lekker wijn zuipen

    een heel nuttige bijdrage, bedankt

  9. #9
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Origineel gepost door tinghir2001
    Ik zou zeggen !! houden jullie maar bezig met het Nederlandse koningklijk huis. Want daar zullen jullie meer van weten. De kern van het boek van Mevrouw oufkir zal wel waar zijn. Maar het boek bevat ook heel veel fictie!!

    Als jullie meer over het Marokkaanse koningkelijk huis willen weten ,moeten jullie het boek " mijn vriend de koning lezen"!!
    Kijk, we worden al op de hoogte gehouden van de activiteiten rondom het Nederlands koningshuis. Hier in Nederland bestaat namelijk een recht als persvrijheid. We worden dagelijks op de hoogte gehouden van ontwikkelingen bij Bea thuis. Het is niet meer interesant we krijgen toch alles te horen, van Marokko zie je alleen maar een geboorte of de famous handshakes. Doe dat maar eens in Marokko, ga jij maar eens als Marokkaanszijnde in the daily news reporteren wat jij allemaal hebt geobserveerd tijdens je nachtelijke bevinden in de bosjes tegenover het paleis in Rabat. Ze traceren je binnen een mum van tijd en dan zal je boeten, waar of niet? Vooral als er onwaarheden staan zoals het boek 'Mon ami le roi", die jij adviseert als het antwoord op onze vragen. Dit boek is verboden in Marokko, waarom er staat naast waarheden ook tal van onwaarheden tussen. Zo zou de moeder van Malika een affaire hebben gehad met de koning en zou Soukaina de dochter van de koning zijn. De man die dit boek heeft geschreven, probeerde hiermee het lot van de Oufkirs te redden en de wereld te laten weten hoe slecht Marokko wel niet was voor zijn mensen.

  10. #10
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Re: Re: Familie Oufkir & het koningshuis

    Origineel gepost door Amazoeloe
    VZMH = vrede zij met hem , voor zover ik weet wordt dat enkel voor de profeet Mohamed (vzmh) gebruikt. Is Hassan een heilige voor jou ? Maffia nr1 met een hele hoop facades. Of is het omdat hij de moskee van Casablanca heeft gebouwd nadat hij heel Marokko heeft afgeperst ?

    AMAZOELOE

    DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
    Kijk een fout maken is menselijk, ik ben een mens. Hassan is absoluut geen heilige voor me, er is er maar een. However dat is niet het onderwerp van discussie.
    Nogmaals excuses,

    Najat

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    77
    12-10-2006

    hallo meid ik ben per toeval op je topic gekomen ik zie dat het best lang geleden is dat je hem geopend hebt.
    ik had het boek ook gelezen en ik denk dat het vrij eerlijk is geschreven..want ze erkend in haar boek dat haar vader een fout heeft begaan, maar niet dat zijn familie daarvoor wordt gestraft. ze doet verder geen slecht woord over haar vader maar ze verheerlijkt zijn actie ook niet.
    ze is vrij eerlijk over haar conversaties met de koning in de tijd dat ze bij hem in het paleis woonde anders was het vast wel gebleken dat het niet eerlijk was, want ze komt marokko gewoon in haha.
    het is heel erg ontroerend geweest voor mij met name die kleine abdellatif die vanaf zijn 2e daar heeft gezeten en eigenlijk totaal geen normaal beeld van de wereld heeft gekend, ik denk dat hij het er het moeilijkst mee heeft gehad want hij heeft totaal geen herinneringen gehad aan de normale wereld toen hij daar binnen vastzat. en toen hij vrijkwam hij eigenlijk dubbel moest ''terugkomen'
    Meisjes willen controle hebben over de man in hun leven
    Alleen een echte vrouw weet dat als hij echt bij haar hoort, hij geen controle nodig heeft

  12. #12
    Vrouw van.......

    Reacties
    1.028
    10-03-2010

    Citaat Geplaatst door Missynajat Bekijk reactie
    Laatst heb ik het verhaal van Malika Oufkir gelezen. Degenen onder ons voor wie deze dame onbekend is; de familie Oufkir is 20 jaar in ballingschap gehouden door Koning Hassan || (vzmh), nadat de vader een mislukte staatsgreep heeft geprobeerd. Nu, degenen onder jullie die dit verhaal hebben gelezen, is ook jullie houding ten opzichte van het koningshuis veranderd?
    Voorheen had ik koning Hassan || (vzmh) aangezien als een vrijgevige en liefdevolle man. Maar nadat ik het verhaal van de Oufkirs gelezen had, kreeg ik een soort haatgevoelens jegens het koninghuis. Off course, het verhaal is only one side of the story. Maar kennen jullie het verhaal?

    Lijkt me een erg interessant verhaal. Mijn vader zat ook bij het Maokaans leger een heeft ook een mislukte staatsgreep MOETEN uitvoeren en vast gezeten. Hij verteld er niet veel over! Waar kan ik dit boeken halen?

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    30.186
    26-03-2007

    laatst.... 2003

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    978
    17-03-2010

    Wat ook de reden is geweest, hoe deze mensen zijn behandeld is onmenselijk. Haar broertje was een jaar of 17 en wist nog geeneens wat een bal was toen ze uiteindelijk vrij kwamen. En wat ze allemaal hebben meegemaakt

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    30.186
    26-03-2007

    Citaat Geplaatst door Ess. Bekijk reactie
    Wat ook de reden is geweest, hoe deze mensen zijn behandeld is onmenselijk. Haar broertje was een jaar of 17 en wist nog geeneens wat een bal was toen ze uiteindelijk vrij kwamen. En wat ze allemaal hebben meegemaakt

    daar zijn zat voorbeelden van...
    maar goed een aanslag plannen is niet niks natuurlijk..