1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    173
    24-12-2002

    iwzen soep

    wie kan de lekerste iwzen soep maken
    de meeste houden van iwzan imames met ari of wel in het nederlans (karnemelk)
    ik houd van soep geef mij is een lekker resept

    groetjes ahlam
    als iedereen nou is naar zich zelf kijkt dan praten ze niet zo snel over anderen.
    stafiroAllah

  2. #2
    In de ochtend

    Reacties
    474
    11-06-2003

    wat is iwzan?

    '' Leef En Laat Leven ''


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    173
    24-12-2002

    dat zijn een soort graane heel fijn in het berbers heet het iwzan imames
    ze doen het ook in de karnemelk je kunt het ook stoomen en net als coucous klaar maken
    als iedereen nou is naar zich zelf kijkt dan praten ze niet zo snel over anderen.
    stafiroAllah

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    173
    24-12-2002

    kent niemand iwzen hallo berbertjes vraag het is aan jullie moeders ik wil graag eens een ander resept probeeren al vast bedankt
    als iedereen nou is naar zich zelf kijkt dan praten ze niet zo snel over anderen.
    stafiroAllah

  5. #5
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    Nou je kunt toch soep maken??? gooi het gewoon erbij in de soep(het duurt niet lang voor het gaar is)..de ouderwetse wijze is gewoon het koken in water, wat zout..tot het gaar is(moet lijken dan op pap) en gewoon verse olijfolie op doen--->hmmmmmmm :verliefd:
    jaloezie kills!

  6. #6
    halllloooohaaa

    Reacties
    226
    05-03-2003

    dat heet toch seekoek
    en dan lopen...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    54
    08-11-2002

    nou meid hier heb je het recept ik maak het zelf ook heel vaak en ik vind het heeeeeeeeeeeeerlijk...
    om te beginnen pak je een ui en die ga je raspen (moet heel klein stukjes zijn) en dan ga je een stukje vlees in kleine stukje snijden (moet echt klein zijn) en dan ga je dat in een pan koken, met een beetje plofolie en gewone olie en met een beetje zout en kruiden (mag je zelf weten welke je gebruikt...kamoen, zwarte peper etc) en dan gooi je alkousba3 bij en een beetje tomaten (een kleine tomaatje en die moet je ook raspen) en laat het eenbeetje koken en dan gooi je water bij die moet al van tevoren gekookt zijn (in waterkoker of zo) en dan gooi je iwzan bij en een beetje van de tomatensoep van Knorr(in een pakje er zitten twee zakjes volgens mij in) je lost een beetje in die gekookte water en je gooit het bij...en je laat het zachtjes koken en af en toe roeren en dan heb je een lekkere iwzan soep ik hoop dat het je gaat lukken en laat me weten of je het lekker vond...


    Veel groetjes,
    Chadiaa

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    21
    31-12-2002

    Ik ken het ook en het is echt heeerlijk

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    75
    30-05-2003

    nou weet je wat nog makelijker is zo doe ik dat dan . Je pakt een ui drie grotetomaten je gaat ze dan ontvellen beetje kosbar en meknous een 4wortels en ontveld en gaat ze dan goed malen in een keuken machine beetje olie in de pan doen die en dan alles in de pan doen beetjewater bij doen dat het niet verbrand doe je marokaanse kruiden bij je laat het 15 min en dan doe je er waterbij pan bijna vol en dan laat je het weer ongeveer 15 min dan doe je de iwzan bij de iwzan goed wassen eerst en dan laat je hetlekker koken
    1234

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7
    15-11-2003

    ik moet je zeggen ik ben afgelopen week goed ziek geweest en ik kanje zeggen die soep verricht letterlijk wonderen.

    Ik heb de soep wel zelf gemaakt met mijn moeder aan mijn zijde, maar dat is niet erg.
    ik ben eerst begonnen met wassen van 2 tomaten en 2 uien en aantal takken peterselie. Daarna heb ik ze in grote stukken gesneden en gemalen in een machine ( moulinex).Ik heb er er ook nog 1 1/2 blikje tomatensaus en een beetje water erbij toegevoegd. Daarna in een pan gegoten waar de olie al aan het verwarmen was op het gasfornuis.Laat dit mengsel even gaar koken en doe er anderhalve eetlepel zout bij en ook nog wat kruiden.
    Daarna voeg je er ongever 1,5 liter water bij en brengt de soep aan de kook. Daarna was je de ewzan goed af en giet je het in de soep en laat het 15 minuten gaar koken.
    Daarna kun je er heerlijk van gaan genieten.


    Als je wil kun je er van allerlei soorten vlees erbij toevoegen, maar dan moet je dat wel als eerst bakken, want daar gaat het meeste tijd in zitten.

    ( nog een tip als je de soep te waterig vind moet je er meel bij doen opgelost in een beetje water).

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    380
    07-11-2002

    Origineel gepost door bnialhoucima
    Ik ken het ook en het is echt heeerlijk

    IK vind het ook heeel lekker. In de soep, of gewoon met zout en boter , lekkkkkker