1. #1
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    Unhappy inna allaha gafaroen rahim

    wa salam 3llikome



    ik heb een zitten nadenken over de fouten in mijn leven
    dan vraag ik me af of Allah swt me wel zou vergeven, het zijn domme fouten die nergens op slaan maar toch in mijn achterhoofd blijven staan........
    soms wil ik opnieuw beginnen gewoon van af het begin aan, zou Allah me wel willen vergeven voor al die domme fouten in mijn leven... zal ik leven in het paradijs of zal ik branden in hel.
    nadat ik zon fout heb begaan dan pas ringt die bel.
    te laat...........


    lieve engelen blijf bij mij, verlaat me niet bescherm me tegen het kwade en breng me naar het goede.
    vergeef me voor al mijn slechte daden

    wa salaam 3llikome

    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  2. #2
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    ja broeder achmed ik ben je niet vergeten hamdolillah,


    djazaak allah voor je compliment maar allah swt weet of ik een goede moslima ben ik probeer het alleen maar en houd me inshallah aan zijn plichten en eissen.

    maar ja iedereen maakt fouten en daar leer je van alhamdolillah

    wa salaam 3llikome
    en voor de rest
    djazaak allah voor het reageren en het steunen.

    maar deze gedicht is opgedragen aan elke moslim die in het zelfde positei zit als mijn.,


    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.496
    30-10-2001

    Salaam Alaikoem zuster

    InsjaAllah word je wel vergeven voor de fouten die je hebt gemaakt, je mag daar niet over wanhopen want alleen Allah Swat kan daarover oordelen, natuurlijk is ook een voorwaarde dat je diezelfde fouten niet keer op keer weer opnieuw maakt, dan kun je toch niet iedere keer weer vergiffenis vragen, je moet Allah Swat vragen je de kracht te geven niet sjitan Moge Allah hem vervloeken te volgen, maar zuster InsjaAllah worden we allemaal vergeven, ik begrijp je trouwens heel goed hoor, ik zat en zit namelijk in dezelfde situatie als jouw wanneer ik wanhoop over of ik wel of niet vergeven zal worden,...maar ja alleen Allah Swat kan daarover beslissen..

    Salaam Alaikoem

  4. #4
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    insahllah ta3la hoceimma ogtie,

    inshallah en hamdolilah dat je me begrijpt allah is alwijs en alwetend hamdolillah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  5. #5
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    achmed salaam broeder,


    hahaha vrouw hahaha ik ben nog maar jong 18 jaar jong ik ben nog mejufrouw zonder man ben ik geen vrouw helaas maar mijn tijd komt wel inshallah ta3la wacht gwoon met sabr af .....

    wa salaam 3llikome

    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Sallaam Alikoem Warahamatoe Allah,

    Ya oegite fie dinn,

    Inna Allaha Gavoeroen Rahiem.

    Kala Rasoel vzmh:

    Inna Allaha Tahala la jandoeroe ila aszamikoem, wa ila soewarikoem,
    wala kinn yandoeroe ila *****lboem.


    Alleen God is getuige wat zich in jou hart bevindt!

    Ma'sallamaa
    Malika

  7. #7
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    broeder dat doet er niet toe, ik heb deze gedicht zelf gemaakt omdat ik ook denk dat er veel mensen zijn die het zelfde als mijn voelen. iedereen maakt fouten dus breidde ik het op een poetische manier uit. gheer inshallah.

    maar allah weet en inshallah vergeeft hij iedereen daarvoor voor elke grote of kleine fout. insahlalh ta3la
    wa salaam 3llikome
    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  8. #8
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    inshallah ja ta3la goja.

    van fouten leren we inshallah ta3la dus proberen we van iblies zo ver mogelijk weg te blijven en helemaal met deze donja
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6
    03-07-2002

    asalamoe alaikoem amomina en de rest,
    ik weet precies wat je bedoelt ik heb soms ook dat gevoel, ik vind het zo erg, alleen als ik al een foutje maak dan ben ik al bang en zoek ik vergiffenis, echt erg, ik vraag me ook af waar ik zal belanden, maar naar jou woorden, zie ik dat je een goed meisje bent inshallah!
    je doet je best en dat is wat Allah swt verlangt van een moslim of moslima, je doet alles wat een moslim behoort te doen, dus inshallah wees niet bang, en laat je niet misleiden door het slechte de duivel, dat raad ik iedereen aan en ook mezelf,
    mijn moslimzuster, ik hoop dat je nog heel gelukkig word in je leven, en ieder andere moslim,inshallah,
    wa alikum salam , samira
    'Voorwaar , Allah swt is met degene die hem vrezen en met degene die weldoeners zijn'.

  10. #10
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Re: inna allaha gafaroen rahim

    Origineel gepost door almomina
    wa salam 3llikome



    ik heb een zitten nadenken over de fouten in mijn leven
    dan vraag ik me af of Allah swt me wel zou vergeven, het zijn domme fouten die nergens op slaan maar toch in mijn achterhoofd blijven staan........
    soms wil ik opnieuw beginnen gewoon van af het begin aan, zou Allah me wel willen vergeven voor al die domme fouten in mijn leven... zal ik leven in het paradijs of zal ik branden in hel.
    nadat ik zon fout heb begaan dan pas ringt die bel.
    te laat...........


    lieve engelen blijf bij mij, verlaat me niet bescherm me tegen het kwade en breng me naar het goede.
    vergeef me voor al mijn slechte daden

    wa salaam 3llikome

    oem rabi3ah
    In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige

    Anas (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd: ik hoorde de boodschapper van Allah (Allah's zegen en vrede zij met hem) zeggen:

    'Allah, de Verhevene, heeft gezegd: ' O, kind van Adam! Zolang je tot Mij bidt en zolang je smeekt, zal Ik je, wat je ook gedaan mag hebben, zonder meer vergeven. O, kind van Adam! Al zouden je zonden tot aan de wolken in de hemel reiken en je zou Mij om vergeving vragen, dan zal Ik je vergeven. O,
    kind van Adam! Al zou je met zoveel zonden aankomen dat je er nagenoeg de gehele aarde mee kan vullen, zonder naast Mij iemand te dienen, dan zal ik je een vergeving van gelijke omvang schenken'.

    Overgeleverd door Tiermidie.

  11. #11
    Mama

    Reacties
    6.190
    29-05-2002

    Asaalamoe alaikoem wara7matallah
    beste zuster,
    Toon berouw, en doe doe`a tot Allah swt verricht goede werken en benut je tijd goed
    Ik hou van jullie allen omwille van ALlah
    waslaam alaikoem
    Oem Mujahid
    Zeg nooit dat je iets niet kan, zeg minstens dat kan ik nog niet.

  12. #12
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    djazaak allah o geirin broeders en zusters maar deze gedicht is niet alleen voor mijn gericht voor mensen die ook fouten maken en geloof me dat geldt dus voor elke mens want niemand is volmaakt in deze wereld ....

    oem rabi3ah
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  13. #13
    www.sahab.net

    Reacties
    167
    16-11-2003

    Re: inna allaha gafaroen rahim

    Origineel gepost door almomina
    wa salam 3llikome



    ik heb een zitten nadenken over de fouten in mijn leven
    dan vraag ik me af of Allah swt me wel zou vergeven, het zijn domme fouten die nergens op slaan maar toch in mijn achterhoofd blijven staan........
    soms wil ik opnieuw beginnen gewoon van af het begin aan, zou Allah me wel willen vergeven voor al die domme fouten in mijn leven... zal ik leven in het paradijs of zal ik branden in hel.
    nadat ik zon fout heb begaan dan pas ringt die bel.
    te laat...........


    lieve engelen blijf bij mij, verlaat me niet bescherm me tegen het kwade en breng me naar het goede.
    vergeef me voor al mijn slechte daden

    wa salaam 3llikome

    oem rabi3ah
    En niet te vergeten Sjadidoel Riqaab
    Al-H'asan zei: ''Als je een man ziet wedijveren omwille van het wereldse, wedijver met hem om het hiernamaals.'' (Az-Zoeh 240)

  14. #14
    In blauw gehuld.

    Reacties
    653
    13-02-2004

    lieve engelen blijf bij mij, verlaat me niet bescherm me tegen het kwade en breng me naar het goede.
    vergeef me voor al mijn slechte daden
    Sallaam 'alaikum zuster,

    Allaah, de Verhevene is onze Al-Waliey ''Helper en BeschermHeer'', niet Engelen dus dit is een foute veronderstelling. In feite verlies je zo juist veel Zegeningen. Wees insja Allaah oprecht en stel je vertrouwen in Allaah..

    Dat moest ik ff kwijt
    Zijn extreme bezorgdheid voor mensen leidde ertoe dat hij (vrede zij met hem) meermalen door de Heilige Qur`an werd berispt: ''Misschien zul jij ten gevolge daarvan nog sterven van verdriet, omdat zij deze woorden niet geloven'' [Qur`an 18:6]