1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14
    27-06-2002

    Over sex praten....

    Nee, het is niet wat jullie denken!!!
    Ik had een vraagje, uit nieuwsgierigheid; klopt het dat Marokkaanse-Arabische vrouwen onderling heel open over hun sexuele ervaringen praten. De reden dat ik het vraag is omdat ik laatst op tv een documentaire zag over Arabische vrouwen in de Hamam, heel interessant trouwens, en ik was wel een beetje verbaast omdat ze zoooo gemakkelijk en best wel grof over sex praten. (de meesten hadden het natuurlijk over de sex met hun mannen).

    Een andere vraag: dit is toch Haram? (ik bedoel, het feit dat men verhalen over persoonlijke sex ervaringen met andere deelt).???

    AUB geen stomme opmerkingen.!!!Ik wil alleen het een en andere begrijpen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Re: Over sex praten....

    Origineel gepost door mokroman
    Nee, het is niet wat jullie denken!!!
    Ik had een vraagje, uit nieuwsgierigheid; klopt het dat Marokkaanse-Arabische vrouwen onderling heel open over hun sexuele ervaringen praten. De reden dat ik het vraag is omdat ik laatst op tv een documentaire zag over Arabische vrouwen in de Hamam, heel interessant trouwens, en ik was wel een beetje verbaast omdat ze zoooo gemakkelijk en best wel grof over sex praten. (de meesten hadden het natuurlijk over de sex met hun mannen).

    Een andere vraag: dit is toch Haram? (ik bedoel, het feit dat men verhalen over persoonlijke sex ervaringen met andere deelt).???

    AUB geen stomme opmerkingen.!!!Ik wil alleen het een en andere begrijpen
    Ik kan je niet vertellen wat er over het algemeen besproken wordt, maar uit mijn eigen ervaringen weet ik dat er niet openlijk over sex gepraten wordt! In de marokkaanse gemeenschap in mijn stad is het een taboe, zelfs als je getrouwd bent.

    En ikzelf als ik met Marokkaanse meiden ben dan praten we er ook niet over!

    Ik hoop dat je je geholpen voelt!

    Groetjes,
    Banana

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  3. #3
    Le President

    Reacties
    4.088
    12-06-2002

    volgens mij praten ze er gewoon over hoor!!
    "Wie iets wil doen, vindt een middel. Wie niets wil doen, een excuus."

  4. #4
    Nuchter lid

    Reacties
    268
    10-05-2002

    Origineel gepost door atlasleeuw188
    volgens mij praten ze er gewoon over hoor!!
    Ze praten en wel degelijk over, EN HOE!!!!
    Soms is het gewoon schokkend, als ze eenmaal beginnen zijn ze niet meer te stoppen. Ze gooien er alles uit en alle atributen worden om je oren gesmeten!!!!!

  5. #5
    no nonsens

    Reacties
    4.289
    15-05-2002

    In de islam mag je inderdaad niet over je sexleven praten! en je mag ook niet gezamelijk baden in een Hamam! Wel met je eigen man/vrouw.
    Ik begrijp echt niet dat die vrouwen bijna halfnaakt op televisie verschijnen!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    29
    05-07-2002

    En dit heeft uiteraard niets met Arabieren of Imazighen te maken. Het is de Islam die dit niet toestaat ongeacht je cultuur.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    788
    16-06-2002

    Het is toch niet meer dan logisch dat men erover praat. Hoe moet je dan weten wat je kan verwachten op je huwelijksnacht???? Je gaat daar toch niet naartoe met de schrik van je leven?????

    Mijn ongehuwde vriendinnen spreken daar heel natuurlijk over, hoewel zij natuurlijk geen ervaring hebben, he. hahaha. Maar de getrouwden hebben daar wat moeite mee. Ik denk gewoon omdat ze vinden dat het te persoonlijk is. Dat is voor mij geen probleem. Ik respecteer dat.

    groetjes

  8. #8
    knoflook en ui

    Reacties
    4.146
    12-07-2002

    Tuurlijk doen ze dat!! Waarom zou je intieme verhalen niet kunnen delen met mensen die je vertrouwd?

    Het is logisch dat een man over sex praat maar als een vrouw dat doet... ho maar!!

    Dat dat volgens de Islam niet mag is trouwens niet waar...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    148
    29-05-2002

    Origineel gepost door freemale
    Tuurlijk doen ze dat!! Waarom zou je intieme verhalen niet kunnen delen met mensen die je vertrouwd?

    Het is logisch dat een man over sex praat maar als een vrouw dat doet... ho maar!!

    Dat dat volgens de Islam niet mag is trouwens niet waar...
    Ik ben het helemaal eens met jou waarrom zou het niet mogen???

    Veel liefst Shenya

  10. #10
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door freemale
    Tuurlijk doen ze dat!! Waarom zou je intieme verhalen niet kunnen delen met mensen die je vertrouwd?

    Het is logisch dat een man over sex praat maar als een vrouw dat doet... ho maar!!

    Dat dat volgens de Islam niet mag is trouwens niet waar...
    Salaam......alsof marokaanse vrouwen anders zijn dan gewone, niet-marokaanse vrouwen zijn....denkt men soms dat de marokaanse vrouw de sexualiteit pas ontdekt heeft ofzo??

    Wat betreft wel of niet praten over Sexualiteit in het algemeen binnen de Islam....(wat is de Islam trouwens...) als je het zorgvuldig en met respect benadert vind ik het niet raar of vreemd......mijn ouders hebben me wat sexualiteit nooit 'voor gelicht'....mijn kinderen praten met mij of met hun vader over sex, op hun eigen niveau en met respect.....we hoeven het niet te bespreken bij opa thuis...

    Half naakt op televie verschijnen of samen naar een hamam gaan.....ja dat is niet toegestaan, zelfs verboden daar is geen twijfel mogelijk over....maar het gebeurt...omdat het nog een cultuur traditie is (denk ik), ik zou graag eens zo'n behandeling willen hebben....je wordt helemaal schoon geboent en geschrobt.....maar niet toegestaan nogmaals dus.....tja...moet ik zelf maar boenen.....en de rest!

    trouwens mijn vriendin zegt dat mensen die vaak over sex praten, erover opscheppen e.d. zelf een sexloos leven hebben.....uit frustratie 'praat men waar het hart vol van is'.......

    beslama.....Sahira...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  11. #11
    leef en laat leven

    Reacties
    706
    31-05-2002

    i don't know...sommigen praten er makkelijker over dan anderen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Sallaam Alikoem Warahamtoe Allah,

    In de Islam is het niet toegestaan om uitgebreid, je belevenissen en over je ervaringen met andere mensen te delen.!


    Het is iets tussen jouw en je man!!

    Ma'sallamaaaa

    Malika

  13. #13
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Igwana20
    Sallaam Alikoem Warahamtoe Allah,

    In de Islam is het niet toegestaan om uitgebreid, je belevenissen en over je ervaringen met andere mensen te delen.!


    Het is iets tussen jouw en je man!!

    Ma'sallamaaaa

    Malika
    wa alaikuum salaam Malika.....met praten bedoel ik geen belevenissen e.d met anderen te delen, je kan over sexualiteit praten zonder je persoonlijk leven daar in te betrekken of je man 'te grabbel gooit bij de buurvrouw'.....beslama....Sahira....
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    114
    16-07-2002

    volgens de islam bestaat er een zogenaamde 'slaapkamer geheim' dat houd dus in dat alles wat in de slaap kamer gebeurd op sexueel gebied tussen gehuwden ook in de slaap kamer ( of ergens anders) moet blijven.

    .....Maar of dat ook daadwerkelijk gebeurd dat is een ander verhaal. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik in mijn eigen omgeving merk dat er steeds meer tussen marokkaanse meiden over sex gepraat wordt en over hoe het zou zijn. Laatst was er ook vriendin van mij getrouwd en die heeft aan haar beste vriendinnen tot in de puntjes verteld over haar huwelijksnacht. Ik geloof dat dat tegenwoordig als normaal wordt gezien dat na een bruiloft de bruid verteld hou het was gegaan. Vooral aan haar vriendinnen die nog geen ervaring op dat gebied hebben.

    Ik hoop zo je vraag te hebben beantwoord

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    14
    27-06-2002

    Dank jullie wel voor de reacties. Ik hoop alleen dat mijn toekomstige vrouw het niet nodig zal vinden om onze ervaringen tussen de lakens met haar vriendinnen te delen, alhowel ik wel moet toegeven dat wij mannen natuurlijk over sex praten maaaaar we treden niet in details. We zeggen meer dingen zoals "ze was echt niet te stoppen" etc... Je weet wel gewoon stoer doen zegma!!

    Groetjes