1. #1
    Teqzeneyt!

    Reacties
    3.231
    29-04-2003

    ' Het geheim in mijn huwelijk. ' ( WAARGEBEURD ).

    Salaam ou aleikom,

    Ik ga jullie een waargebeurd verhaal vertellen wat een goedde kennis van mij is overkomen. Hier komt het dan..


    Ik kom gebroken aan van school mijn huis binnen. Mijn zusjes komen schreeuwend op me af, omhelzen me en vertellen hoe en wat ze allemaal op school hebben mee gemaakt, ik luister aandachtig naar ze als ik automatisch naar de klok kijk, over een half uur moet ik op mijn werk zijn…ik schud me zusjes van me af, groet me moeder..en ga door naar mijn werk toe. Grotendeels van mijn salaris, of beter gezegd haast alles van mijn salaris en studiefinanciering gaat naar mijn vader toe, ik vind het niet erg.. aangezien we erg krap leven en we 1 keer in de 2 jaar naar Marokko willen gaan moet het wel.
    Verder heb ik nog een broertje van 18 jaar en een zusje van 16 jaar, beiden zijn ook hun aan de slag na schooltijd met verschillende bij baantjes om het huishouden hier en daar bij te spijkeren.
    Mijn vader leeft van een klein bedragje per maand en kan niet meer werken hij is afgekeurd. Gelukkig helpen we allemaal waardoor we het net aan redden.
    Verder heb ik nog 2 zusjes en één broertje die alle drie nog op de Basisschool zitten.
    Mijn vader is een strenge man die alles onder controle probeert te houden, onze roosters kent hij onder hand uit zijn hoofd en de tijden van werk weet hij ook. Veel vrije tijd hebben we niet en als we die hebben zitten wij thuis. Mijn broer lijd ook onder de strenge regels van mijn vader, maar samen met ze alle hebben we een hechte band. Aangezien ik nooit wat met mijn vriendinnen kan doen na schooltijd, zoek ik al mijn aandacht op bij mijn zusjes en broertjes, en hun doen dit ook weer bij mij. De band die we samen opbouwen is gewoon weg niet te beschrijven, een ‘happy Family ‘ zijn we hoe dan ook, ups and downs..happy blijven wij !

    Nadat ik moe van werk aan kom, en al zie dat iedereen thuis is..loop ik de huiskamer binnen. Ik groet mijn vader en mijn moeder en de rest van het gezin. Het maaltijd kan op tafel gediend worden, iedereen is aanwezig. Zoals gewoonlijk genieten we er allemaal van, na het eten roept mijn vader mij…hij wil mij spreken. Er gaan verschillende dingen door mijn hoofd heen, wat wil hij van mij? Wat heb ik gedaan..
    Tot hij me recht in mijn ogen begint te kijken, en zegt: ‘ Hadda, er is een jongen je hand komen vragen.’ Ik keek mijn vader aan, en zei :’ dus? ‘. Ik was net 18 jaar geworden, aan trouwen dacht ik echt niet ! Vervolgens keek hij me aan en zei : ‘ je kunt deze jongen echt niet afwijzen Hadda ! Hij is netjes en beschaafd hij is altijd te vinden in de moskee en hij wil jou ! ‘. Ik keek mijn vader aan, het enige wat ik kon zeggen was : ‘ Wat jij wil, als jij wilt dat ik hem neem dan doe ik dat, ik heb je nog nooit tegengesproken..wat jij wil. ‘. Mijn vader keek me aan, en glimlachte en zei : ‘ Zo ken ik mijn dochter, je stemt dus toe? ‘. Nogmaals keek ik mijn vader aan en zei : ‘ Ja, babba ‘. Vervolgens draaide ik mijn hoofd om, en liep zo snel mogelijk de trap op, rende mijn kamer in sloot de deur achter me en plofte op mijn bed.
    Ik bedacht me wat mijn vader me allemaal zei en wat ik heb geantwoord. Ik ken heel die jongen niet, ik heb hem nog nooit gezien of gesproken! Waar ben ik aan begonnen, vragen dwaalde door mijn hoofd, tot ik in slaap viel.

    De volgende ochtend werd ik gewekt door mijn moeder, het was Zaterdag vandaag had ik vrij ik hoefde niet te werken. Mijn broertje en zusje waren allebei het huis uit om naar hun werk te gaan, mijn andere zusjes en broertje gingen naar de moskee toe, alleen ik en mijn moeder waren thuis. Mijn moeder keek me aan en zei : ‘ Ik heb gehoord dat je het goed vindt wat betreft die jongen die je hand wil komen vragen ? ‘ Ik keek mijn moeder aan en zei : ‘ Hoe heet hij eigenlijk? Vertel wat meer over hem? ‘. Mijn moeder vertelde dat hij Omar heet en dat hij rond de 26 jaar is, verder woonde hij nog bij zijn moeder en werkt hij fulltime. Ze vertelde ook dat hij me dolgraag wou leren kennen en dat hij al een tijdje een oogje op mij heeft. Ik kon het eigenlijk niet snappen, ik was totaal niet speciaal..vond me zelf al helemaal niet zo mooi, en leuk gekleed was ik al helemaal niet.


    En?

    http://1. Inleiding=26483322&postcount=1

    ' Leef en laat leven! '


  2. #2
    teardrop of pearl

    Reacties
    12
    17-10-2006

    hey,

    ik hoop dat je ons niet langer in spanning houd.
    is echt een mooi begin, doe verder.

  3. #3
    Independent Woman...

    Reacties
    4.372
    04-05-2005

    Mijn complimenten!

    Leuk begin, ga snel verder meid!

    liefs,

    widyen !


    Van "niemand" naar "iemand".. Patience is the key to succes.. Geef niet op en houd hoop, werk jezelf naar de top..Wacht maar af en je ziet het zelf Insa'Allah..

  4. #4
    soebhaanallaah

    Reacties
    1.474
    18-01-2005

    ik zou zeggen ga gauw verder meid....
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  5. #5
    Teqzeneyt!

    Reacties
    3.231
    29-04-2003


    Wat kon hij in vredesnaam leuk aan mij vinden? Maar goed ik bedacht me dat ik me er niet zo druk om moest maken. Eigenlijk hoopte ik stiekem dat het allemaal niet doorging. Ik was zo wel tevreden ook al hoopte ik soms dat ik meer vrijheid zou hebben maar dat nam niet weg dat ik ziels veel van mijn Family hou. En dat ik ze voor geen goud zou willen in ruilen. Ik was tevreden en gelukkig, ik had geen zin in veranderingen en in een huwelijk kwam sowieso zoveel kijken..trouwens wat bazelde ik allemaal? Er was nog helemaal niks nopes nada ! En ik was best een Romantisch typ ik zou best willen trouwen met een jongen die ik wat langer kende waar ik voor viel en waar van ik hield. Ach gossie, dat is ook vast niet voor mij weg gelegd. Nee ik wist het , ik zou doen wat mijn vader zou willen. En als dat was om met deze Omar te trouwen dan deed ik dat. Ik zal bidden tot Allah om mij bij het goede te brengen en mij ver van het slechte te houden, dat is het enige wat ik kon doen en waar ik op vertrouwde.

    Er gingen weken voorbij, ik was onderhand alles al vergeten en was blij dat leventje ging zoals het altijd ging. Tot ik op een gewone schooldag thuis aan kwam, mijn moeder keek me verast aan en trok mij de keuken in. Ze vertelde me op een sissende toon dat de moeder van mijn aanstaande man op bezoek was, ze wou mij leren kennen en de nummer van haar zoon Omar aan mij geven. Zodat wij elkaar wat beter konden leren kennen, en de toestemming van mijn vader had ik. Zolang het bij telefonisch contact bleef. Mijn hoofddoek werd goed getrokken door mijn moeder, vervolgens werd ik de huiskamer ingeduwd. Ik kwam half hinkend de huismaker in lopen..en keek de oude vrouw die er op het eerste gezicht vreemd maar aardig uit zag aan, en groette haar met de islamitische groet: ‘ Assalaam ou aleikom ‘. Ze beantwoorde mij met : ‘ Wa aleikom wa Salaam benti‘. Ik groette haar met de 4 gebruikelijke kusjes en ging recht tegenover haar zitten, zodat ik haar goed kon observeren..



    Ik ga zo snel mogelijk door, miss dat er vanavond nog een stukje bij komt. Ik heb deze week trouwens toetsweek dus het kan allemaal wat uitlopen, nou dames ik hoop dat jullie het wat vinden en reacties zijn altijd welkom .

    ' Leef en laat leven! '


  6. #6
    Independent Woman...

    Reacties
    4.372
    04-05-2005

    Okk.. doe maar op je gemak

    liefs,

    widyen!!


    Van "niemand" naar "iemand".. Patience is the key to succes.. Geef niet op en houd hoop, werk jezelf naar de top..Wacht maar af en je ziet het zelf Insa'Allah..

  7. #7
    Thawayegetch girl

    Reacties
    193
    30-09-2006

    `leuke verhaal

    ga gauw verder

    ben benieuwd hoe die verder gaat

    en trouwens leuke titel

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    108
    03-07-2006

    heey meidd
    nieuwe fan hier
    mooi begin ga gauw verder
    {{ LOVE IS IN THE AIR }}

  9. #9
    Teqzeneyt!

    Reacties
    3.231
    29-04-2003

    Soekran !. Ik ben al bezig..dus straks meer.

    ' Leef en laat leven! '


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    108
    03-07-2006

    kan niet wachten hahaha
    {{ LOVE IS IN THE AIR }}

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    133
    27-09-2006

    ja ga verder meid, is mooi
    Tangerrrrr

  12. #12
    Teqzeneyt!

    Reacties
    3.231
    29-04-2003

    Ze vertelde me dat Omar mij al een tijdje zag lopen, hij hield me weken en weken in de gaten. En besefte dat er geen enkele meid zoals mij te vinden zou zijn, ik keek haar fronsend aan. Ze lachte en vertelde dat hij ervan op de hoogte was dat ik altijd van school naar huis ging of naar werk en verder kwam ik niet. En dat is wat hij zocht vertelde ze mij. Ze vertelde me ook dat als wij getrouwd zouden zijn eerst voor een tijdje bij haar moesten intrekken. Dit was omdat hij nog geen huis had, en als hij het zou hebben moest het ook nog eens ingericht worden. Ze vertelde me dat ik niet bang moest zijn, want van haar zou ik geen last hebben. Ze zou me behandelen als haar eigen en we zouden het erg gezellig hebben. Ik begon haar erg aardig te vinden en bedacht me dat leuke schoonmoeders erg schaars zijn, ik vond het fijn dat ik met haar kennis had gemaakt en hoopte dat ik Omar ook snel zou leren kennen. Als hij nou ook eens zou mee vallen dan kon het niet meer stuk gaan, dan zou ik mijn ouders blij maken en misschien dat het voor mij ook nog eens goed zou uitpakken.
    De moeder van Omar keek me tot slot nog één keer goed aan, en complimenteerde mijn ogen ze vond ze heel erg mooi..ik keek haar beschamend aan en bedankte haar. Vervolgens drukte ze nummer van Omar in mijn handen, het stond op een blaadje gekrabbeld. Ze vertelde me dat ik zo snel mogelijk iets van me moest laten horen, zodat alles zo snel mogelijk geregeld kon worden. Ik besefte dat ze erge haast had met het huwelijk, maar goed ze bedoelde het vast goed.

    Aan het einde van de avond liep ik richting mijn kamer, ik plofte op mijn bed en friemelde het blaadje wat ik tussen mijn BH had verstopt eruit, ik keek 5 minuten lang naar het blaadje. Er stond zijn naam op en zijn nummer, ik bedacht me dat ik hem nu zou kunnen sms’en..maar zou dat niet hopeloos overkomen? Zo snel al? Zal ik wachten tot morgen, of over een week?
    Ik besloot om toch nog even te wachten, ik bedoel hoe langer des te spannender. Als ik gelijk al deze avond bel komt het over alsof ik echt heel graag zou willen trouwen, en dat is totaal niet zo. Ik snapte niet dat ik opeens zoveel interesse had? Wat zorgde voor die zenuwlopende gevoel..waar kwam het in godsnaam vandaan ! Zonder dat ik besefte wat ik deed pakte ik mijn mobieltje in en tikte:

    Salaam Omar !

    Je komt vast moe van je werk?
    Ik kom hoop dat alles goed met je gaat..
    Heb je nummer van je moeder.
    Ik moest zo snel mogelijk wat van me laten horen
    Tot spreeks,
    Hadda.



    Voordat ik het wist had ik het sms’je verstuurd, en viel ik in slaap. De volgende ochtend had ik 4 oproepen gemist en 2 sms’jes ontvangen ! Damn, wou zou dat nou kunnen zijn? Ik keek snel naar de gemiste oproepen alle 4 waren ze van Omar, vervolgens keek ik naar de 2 ontvangen sms’jes..

    Sms 1:

    Salaam Hadda,
    Ik kom inderdaad net thuis, en het gaat el7mdl.
    Vooral nu jij sms’t ! GEWELDIG.
    Mag ik je even bellen?
    X Omar.


    Sms 2:
    Waarom neem je niet op?

    Ik las alles nog een keer door en stond versteld, zoveel oproepen en twee sms’jes. ‘Wow’ ik stond versteld. met een goed gevoel kleedde ik me aan en ging ik op weg naar school..

    ' Leef en laat leven! '


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    108
    03-07-2006

    i want moreee
    {{ LOVE IS IN THE AIR }}

  14. #14
    Teqzeneyt!

    Reacties
    3.231
    29-04-2003

    Ik renden de trap af, pakte een boterham die mijn zusje net voor zich zelf had gesmeerd en rende naar de deur toe. Pakte mijn schoenen en trok de deur achter mij dicht..
    Vervolgens keek ik op mijn horloge, ik had nog 2 minuten de tijd om de bus te halen en dan zou ik ruim op tijd op school zijn. Ik sprinten naar de bushalte toe, en zag dat de bus net aan kwam. Hijgend liet ik mijn splinter nieuwe OV zien, en ging op het eerste plekje dat vrij was zitten. Ik pakte mijn half opgegeten boterham erbij en propte de rest in mijn mond. Nadat ik me mond bijna leeg had gekauwd trilde mijn telefoon, ik keek naar het schermpje en zag de naam van omar staan, ik drukte op het groene knopje en zei met een bevende stem: ‘ Salaam ou aleikom ‘. Voor het eerst in mijn leven hoorde ik een mannen stem door de telefoon die ik niet kende en met een rede belde, hij belde voor mij. Speciaal voor mij. Ik hoorde zijn zware stem door de telefoon, hij groette terug en vroeg me hoe het ging. Ik beantwoorde zijn vraag, en vroeg hoe het met hem ging? Zijn tweede vraag was waarom ik gister niet opnam, ik vertelde hem dat ik na het sms’je gelijk in slaap was gevallen. Vervolgens hadden we het over ditjes en datjes, tot dat ik op school was aangekomen…en het tijd was om op te hangen. Met een goed gevoel hing ik op, ik dacht na over het gesprek, wat kwam hij bazerig en dominant over zeg. Maar goed met een goed gevoel liep ik naar mijn eerste les toe.

    ' Leef en laat leven! '


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    293
    05-09-2005

    VERDERRRRRRRRRRr