1. #31
    MVC Premium

    Reacties
    1.969
    10-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Naima_el Bekijk reactie
    Echtgenoot/ echtgenote en geregisteerd partner van de hoofdbewoner zijn automatisch medehuurders ook al is dat niet bekend bij de woningcorporatie. Het gaat erom dat deze personen in het Gemeentelijke basisadministratie op hetzelfde adres ingeschreven staan.
    samenwonenden (anders dan geregistreerde partnerschappen) en kinderen kunnen ook in aanmerking komen om de woning over te nemen nadat de hoofdhuurder komt te overlijden onder bepaalde voorwaarden, nl:
    1. De inwonende partner staat minstens twee jaar ingeschreven op het betreffende adres.
    2. De hoofdbewoner en de inwonende partner voeren een duurzame gemeenschappelijke huishouding.


    bron??

  2. #32
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Citaat Geplaatst door Z_A_Z Bekijk reactie
    Allereerst Allay ra7moe!

    was hij medeverzekerd met de ouders?? zo ja, hoe oud was hij? baan/studie? en werd er gewoon jaarlijks premie ingehouden? en stond hij op de polisblad van de hoofdverzekerde???

    En op welk moment kwamen jullie der achter? en hoe is het toen opgelost??


    choukran


    Mijn broer was een volwassen man met kinderen en had gelukkig zijn eigen verzekering


    He is ons dus gelukkig niet over komen maar kenissen van ons
    Zij kwamen er pas achter toen ze dus bij bank Chaabi voor de deur stonden om de terug reis van de kist te regelen

    De bank heeft ze wel geholpen maar ze hebben wel gewoon alles moeten betalen.

    Ook tijdens de afwikkeling van de laatste reis van de kist is ons verteld door bank Chaabi dat zijn kinderen die bij hem in polis staan niet verzekerd zijn en dat ze een eigen polis moeten hebben

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  3. #33
    ----------

    Reacties
    7.651
    15-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Hele goede topic!!

  4. #34
    MVC Premium

    Reacties
    1.969
    10-04-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door beppie_truus Bekijk reactie
    choukran


    Mijn broer was een volwassen man met kinderen en had gelukkig zijn eigen verzekering


    He is ons dus gelukkig niet over komen maar kenissen van ons
    Zij kwamen er pas achter toen ze dus bij bank Chaabi voor de deur stonden om de terug reis van de kist te regelen

    De bank heeft ze wel geholpen maar ze hebben wel gewoon alles moeten betalen.

    Ook tijdens de afwikkeling van de laatste reis van de kist is ons verteld door bank Chaabi dat zijn kinderen die bij hem in polis staan niet verzekerd zijn en dat ze een eigen polis moeten hebben



    wat erg!

    maar waren die kenissen wel gwn mee verzekerd en stonden deze op de polis blad en betaalden netjes??

    hoe en duur waren de kosten??

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    1.325
    13-10-2006

    Citaat Geplaatst door Z_A_Z Bekijk reactie
    Een van mijn zwagers was laatst in Marokko en een medewerkster van de bank cha3bi merkte hem op dat vele Marokkaanse ouders in Nederland kinderen van 18+ nog verzekerd hebben,maar deze officieel niet mee verzekerd zijn.
    Ik heb hier een officieel document van Bank Chaabi, waar ik sta mee verzekerd met me moeder, terwijl ik 32 ben.

    Zolang premie betaald is maakt het niets uit. (heb ik nagevraagd)

    En die mongolen consulaat hier in NL hebben een zogenaamde zwijgplicht waar ze zich aan proberen te houden en om deze reden verstrekken ze geen info als je hier naar informeert!!!! (hoe lief je ze ook aan kijkt )
    Bank Chaabi directeur schijnt in Nederland grote fraude te hebben gepleegd. Hierdoor heeft de Nederlandse Bank met verschillende opsporingsinstanties alle Marokkaanse banken doorgelicht, omdat ze formeel geen bankvergunning hebben.

    Bij de consulaat kunnen ze je formeel noch informeel iets zeggen wat je kan net zogoed een politieman in burger zijn en dat is degene die wat zegt formeel strafbaar. Indien diegene een diplomaten paspoort heeft heb je een internationale rel die voor degene in kwestie (in Marokko zullen ze het niet kunnen waarderen namelijk) heel erg verkeerd kan uitpakken.

    Maar kvraag me toch echt af hoe en wat als je als 18+ met je ouders medeverzekerde komt te overlijden......want ze incasseren jaarlijks wel gwn de premie kosten en je staat ook op het polisblad......ma jah je weet maar nooit met die Marokkaanse chineze kleine lettertjes
    Als je ouders komen te overlijden en de rekening is geblokkeerd dan ben je tot het eind van het jaar dat de premie is betaald verzekerd, hierna moet je er zelf zorg voordragen. Gewoon een rekening openen en 100 euro storten en af en toe (om het jaar) 100 euro storten en je zit altijd goed.


    ps: stel je zit met je gezin in één auto en je bent onderweg naar Marokko en jullie verongelukken, dan is het wel KEIHARD indien jullie niet bij elkaar begraven kunnen worden omdat jullie niet allemaal verzekerd waren, wat dat aangaat kennen verzekeraars geen enkele humane overweging.

  6. #36
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Citaat Geplaatst door Z_A_Z Bekijk reactie


    wat erg!

    maar waren die kenissen wel gwn mee verzekerd en stonden deze op de polis blad en betaalden netjes??

    hoe en duur waren de kosten??


    Het hele gezin stond op 1 polis blad maar dat was er een van een paar jaar geleden en ze hadden blijkbaar niet op de nieuwsbrieven gereageerd waarin de nieuwe algemene voorwaarden in stonden.

    Ik weet niet meer hoeveel ze hebben moeten betalen maar ze hadden wel heel veel financiële steun gehad van de mensen.

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    1.325
    13-10-2006

    Citaat Geplaatst door Z_A_Z Bekijk reactie
    en stond hij op de polisblad van de hoofdverzekerde???
    Inderdaad, bel je bank wel op indien je geen polisblad hebt.
    Want elk jaar krijg je een polisblad met hoofdverzekerde en eventueel meeverzekerden, dat is het enige bewijs waar ze nooit onderuit kunnen komen.

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    1.325
    13-10-2006

    Citaat Geplaatst door Z_A_Z Bekijk reactie


    hoe en duur waren de kosten??
    Uitvaar kost tussen de 7000 en de 8000 euro.

    Het maakt overigens niet uit of je hier (in Nederland) begraven word of in Marokko.

    Wel is het verschil dat in Nederland je om de tien jaar huur moet betalen en in Marokko je graf onaangeraakt blijft totdat er geen spoortje meer van je graf te zien is.

    Gezien onIslamitische wijze van bouwen in Marokko kan dat wel eeuwen duren voordat er op je graf iemand anders begraven word. Dat is overigens niet zo erg want een zinken binnenkist + houten buitenkist heeft ook heel lang nodig om te vergaan.

    Overigens kost een uitgebreide opbouw hooguit +/- 1500 MAD, tegel van marmer met naam van 30x30 kost hooguit +/- 300MAD stap naar de man die verantwoordelijk is voor de begraafplaats (die je eerder betaald hebt en papieren hebt gegeven) voor een opbouw, deze zal je dan brengen naar iemand die hij kent/vertrouwd zodat je niet genaaid word.
    Betaal alleen handgeld (harbon) en de rest bij voltooing.

    Kijk vervolgens of er iemand langs de begraafplaats woont die "diensten" levert, voor hooguit 10 euro per jaar kan je een deal met hem/haar maken dat hij/zij die graf verzorgt en regelmatig wit.

    Verder als je naar begraafplaats gaat zorg dat je voldoende losgeld hebt, zodat je de "Imams" en bedelaars van Sadaka kan voorzien.

    Immers het laatste wat je wilt is dat je briefje van 100 dirham aan 10 Imams geeft en dat ze binnen je gehoor bereik gaat zitten vechten/ruzien. (wat regelmatig gebeurd!)

  9. #39
    MVC Premium

    Reacties
    530
    26-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door beppie_truus Bekijk reactie
    18+ moeten bij bank Chaabi een eigen verzekering hebben voor overlijden

    De consulaat kan wel zeggen van niet maar de ervaring in de praktijk is anders

    eerst de feiten kennen en dan spreken!!!

    Iedereen kan uit ervaring spreken en een ieder kan een ander verhaal ophangen, maar de feiten spreken. En feit is dat als je 18 jaar of ouder bent en je staat op polis van je ouders en je ouders zijn nog verantwoordelijk voor je (niet in ned. zin van antwoordelijkheid, dus 18+ = ouder niet verantwoordelijk), je gewoon meeverzekerd bent.

  10. #40
    MVC Premium

    Reacties
    530
    26-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Z_A_Z Bekijk reactie
    Neej jouw telefoonstem beviel aardig
    lezen is moeilijk he? ik ben langsgegaan!! heeft niks met telefoonstem te maken maar ja blijkbaar teveel fantasie.....

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    1.325
    13-10-2006

    Citaat Geplaatst door Eentje Bekijk reactie
    eerst de feiten kennen en dan spreken!!!

    Iedereen kan uit ervaring spreken en een ieder kan een ander verhaal ophangen, maar de feiten spreken. En feit is dat als je 18 jaar of ouder bent en je staat op polis van je ouders en je ouders zijn nog verantwoordelijk voor je (niet in ned. zin van antwoordelijkheid, dus 18+ = ouder niet verantwoordelijk), je gewoon meeverzekerd bent.
    Lees mijn eerdere reactie.

    Zolang jij een polisblad hebt waar je als meeverzekerd bent dan ben je verzekerd. Elk jaar krijg je een nieuw polisblad, maar mensen vergeten geld op hun rekening voor de premie te houden en na te gaan waar polisblad blijft.

    En een feit kan je alleen constateren indien je er naar vraag over hebt gedaan en de consulaat is niet je bank. Je gaat ook niet bij de slager informeren over vis.

    De bank zelf zal trouwens ook niet in detail weten hoe het zit, je moet specifiek naar het nummer vragen van de verzekeringsafdeling, die hebben voor Nederland een nummer in Parijs (bank Chaabi) die weten in detail alles wat je wil weten.

  12. #42
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Citaat Geplaatst door Eentje Bekijk reactie
    eerst de feiten kennen en dan spreken!!!

    Iedereen kan uit ervaring spreken en een ieder kan een ander verhaal ophangen, maar de feiten spreken. En feit is dat als je 18 jaar of ouder bent en je staat op polis van je ouders en je ouders zijn nog verantwoordelijk voor je (niet in ned. zin van antwoordelijkheid, dus 18+ = ouder niet verantwoordelijk), je gewoon meeverzekerd bent.



    Dus niet!!!!

    Feit is dat de bank Chaabi niet wilde zorg dragen voor de onkosten van de bergravenis omdat de jongen allah rahmoe 29 jaar was en volgens de voorwaarden niet meer bij zijn ouders mee verzekerd was

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  13. #43
    MVC Premium

    Reacties
    530
    26-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door SOCIALSKILLED Bekijk reactie
    Lees mijn eerdere reactie.

    Zolang jij een polisblad hebt waar je als meeverzekerd bent dan ben je verzekerd. Elk jaar krijg je een nieuw polisblad, maar mensen vergeten geld op hun rekening voor de premie te houden en na te gaan waar polisblad blijft.

    En een feit kan je alleen constateren indien je er naar vraag over hebt gedaan en de consulaat is niet je bank. Je gaat ook niet bij de slager informeren over vis.

    De bank zelf zal trouwens ook niet in detail weten hoe het zit, je moet specifiek naar het nummer vragen van de verzekeringsafdeling, die hebben voor Nederland een nummer in Parijs (bank Chaabi) die weten in detail alles wat je wil weten.
    bij ons in Amsterdam zit de banque chaabie bij de consulaat in het gebouw, dus ik ben niet bij de slager langsgeweest om te informeren over vis...

    En dat telefoonnummer waar jij het over hebt heb ik gebeld, kreeg ik ook weinig uit; by the way moet je dan wel Frans kunnen spreken he...of Arabisch...

  14. #44
    MVC Premium

    Reacties
    530
    26-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door beppie_truus Bekijk reactie
    Dus niet!!!!

    Feit is dat de bank Chaabi niet wilde zorg dragen voor de onkosten van de bergravenis omdat de jongen allah rahmoe 29 jaar was en volgens de voorwaarden niet meer bij zijn ouders mee verzekerd was
    Je zegt net zelf:
    Het hele gezin stond op 1 polis blad maar dat was er een van een paar jaar geleden en ze hadden blijkbaar niet op de nieuwsbrieven gereageerd waarin de nieuwe algemene voorwaarden in stonden.

    Hebben ze die algemene voorwaarden dan inmiddels gelezen waarin staat dat hij niet is meeverzekerd omdat hij ouder dan 18 is? Staat dat er letterlijk in? want het kan ook zijn dat er een andere reden is geweest dat hij niet meeverzekerd was?

    Even buiten dit alles om, iedereen moet voor zichzelf maar uitzoeken wat de voorwaarden zijn en deze natuurlijk het liefst op papier laten zetten. Wat op internet geschreven wordt is niet altijd representatief voor de werkelijkheid. Want als er wat mocht gebeuren en er komt iemand te overlijden dan kan je moeilijk verwijzen naar iets wat je gelezen hebt op het internet. Dus vraag voorwaarden op, lees ze en bewaar ze. Hiermee is de discussie wat mij betreft dan ook beeindigd.
    Laatst gewijzigd door Eentje: 17-11-2006 om 16:02 Reden: onnodige discussie

  15. #45
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Citaat Geplaatst door Eentje Bekijk reactie
    Je zegt net zelf:
    Het hele gezin stond op 1 polis blad maar dat was er een van een paar jaar geleden en ze hadden blijkbaar niet op de nieuwsbrieven gereageerd waarin de nieuwe algemene voorwaarden in stonden.

    Hebben ze die algemene voorwaarden dan inmiddels gelezen waarin staat dat hij niet is meeverzekerd omdat hij ouder dan 18 is? Staat dat er letterlijk in? want het kan ook zijn dat er een andere reden is geweest dat hij niet meeverzekerd was?



    In de algemene voorwaarden stond dus dat kinderen niet meer mee verzekerd zijn als ze ouder dan 18 jaar zijn.

    Zij moeten zelf een rekening openen bij de bank en een verzekering afsluiten

    Het zelfde hebben wij ook van de vertegenwoordiger van de bank Chaabi gehoord toen wij de begravenis van mijn broer aan het regelen waren.

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou