1. #1
    Sundus

    Reacties
    25
    23-06-2002

    een tweede vrouw trouwen

    volgens de islam mag een man max. 4vrouwen trouwen.dit als hij het zich financieel en mentaal kan veroorloven.wat ik begrepen heb is dat hij toestemming nodig heeft van zijn eerste vrouw.een 2e,3e of 4e vrouw trouwen is binnen de islam mogelijk gemaakt na een veldslag waarbij er heel veel (moslim)mannen zijn omgekomen.mijn vraag luidt:zijn er dames(of heren) in ons midden die hier voor/tegen zijn en wat zijn de argumenten hierbij.

  2. #2
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Re: Re: een tweede vrouw trouwen

    Origineel gepost door Emshoom


    ik kan amper met 1 vrouw overweg , een 2de erbij wordt gegarandeerd m'n dood

    Eens een Emshoom...altijd een Emshoom....


    xxx
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-02-2002

    ik zou het niet kunnen verdragen als mijn man nog een vrouw zou hebben.
    ik denk dat elke vrouw hier zo over denkt?!!
    je deelt als vrouw dingen met je man, die je met iemand anders nooit zou delen, en het feit dat je man zulke dingen met nog een vrouw deelt zou mij helemaal para maken.
    ik ben er dus op tegen! mijn man moet tevreden zijn met mij en aan mij genoeg hebben!
    ik wil mijn man voor alle 100% en ik wil hem niet delen!

  4. #4
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Origineel gepost door moidiana
    ik zou het niet kunnen verdragen als mijn man nog een vrouw zou hebben.
    ik denk dat elke vrouw hier zo over denkt?!!
    je deelt als vrouw dingen met je man, die je met iemand anders nooit zou delen, en het feit dat je man zulke dingen met nog een vrouw deelt zou mij helemaal para maken.
    ik ben er dus op tegen! mijn man moet tevreden zijn met mij en aan mij genoeg hebben!
    ik wil mijn man voor alle 100% en ik wil hem niet delen!

    natuurlijk wil geen enkele vrouw haar man delen...maar soms wil ze het wel hoor...BV....de vrouw heeft euhm...pakt 8 kinderen...nog jong en klein...de moeder word heeeeel ziek...niemand kan voor de kinderen zorgen, de man moet werken...wie maakt voor hem eten...de vrouw ligt dag en nacht in bed...echt heeeel ziek...ze gaat van dokter tot dokter..ze ziet dat het er niet goed gaat thuis... ze hoort van de dokter dat ze niet kan genezen...wel dan denk ik wel dat ze haar man de toestemming geeft om met een bezorgde vrouw te gaan trouwen die bereid is om haar 8 kinderen en haar man te zorgen....nou dan geef ik die man wel gelijk dat hij mag hertrouwen....als echt niemand voor die kindjes kan zorgen....
    dit is MIJN MENING hé

    xxx
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  5. #5
    Tou Do May

    Reacties
    1.441
    28-03-2002

    Re: een tweede vrouw trouwen

    Origineel gepost door sundus
    volgens de islam mag een man max. 4vrouwen trouwen.dit als hij het zich financieel en mentaal kan veroorloven.wat ik begrepen heb is dat hij toestemming nodig heeft van zijn eerste vrouw.een 2e,3e of 4e vrouw trouwen is binnen de islam mogelijk gemaakt na een veldslag waarbij er heel veel (moslim)mannen zijn omgekomen.mijn vraag luidt:zijn er dames(of heren) in ons midden die hier voor/tegen zijn en wat zijn de argumenten hierbij.
    Nou ik vindt dat dat uit respect voor je vrouw niet kan !
    ...

  6. #6
    Asalaam alaikoem

    Reacties
    12.420
    28-03-2002

    Het is toegestaan in de islam. Maar in de koran staat ook dat bijna geen enkele man alle vrouwen gelijk kan behandelen. Ik ben dus tegen. Ga maar na: in Nederland mag je maar 1 vrouw hebben. De rest zit dus in Marokko. Hoe kun je ze dan gelijk behandelen als je bijna het hele jaar hier zit?
    En ik ben al heel erg blij als ik 1 vrouw kan vinden waarmee ik gelukkig kan zijn. Als ik haar gevonden heb, dan heb ik daar meer dan genoeg aan.

  7. #7
    Sundus

    Reacties
    25
    23-06-2002

    wat wordt er bedoeld met uit respect kan het niet?als een man dat wil en overeenstemt met zijn vrouw is dat naar mijn mening toch wel iets goeds.als een vrouw zoveel van haar man houdt is dat denk ik beter dat hij nog ergens een buitenvrouw heeft.ik zou er zelf moeite mee hebben,maar ik heb wel veel bewondering voor de vrouw die haar man wel deelt.er kunnen zich inderdaad verscheidene redenen voordoen zoals zin 'n midar verteld.vroeger gebeurde t in onze gemeenschap veel maar nu hoor je er niet veel meer over,wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd.

  8. #8
    Sundus

    Reacties
    25
    23-06-2002

    najib,volgens de nederlandse wet mag je inderdaad 1vrouw trouwen,maar als men nikah doet bij de imam en vervolgens samen gaat wonen, kan men onder die regel toch ontkomen.wat dan betekent dat beide vrouwen zich in nederland bevinden.en natuurlijk kan een man beide vrouwen niet gelijk behandelen,er blijft toch altijd een voorkeur bestaan voor of de 1e of de 2e.

  9. #9
    I wish...

    Reacties
    1.722
    13-04-2002

    sorry maar voor mij zou het huwelijk niks meer betekenen als een man meerdere vrouwen neemt! Ik vind dat gewoon heel fout.....en ik ben blij dat het ook niet heel veel voorkomt! als alle mannen meerdere vrouwen nam dan zou ik niet meer willen trouwen! Zoals zin jij komt met allemaal redenen waarom een man wel met meerdere mannen zou trouwen maar ik vind die redenen nog steeds niks!!!! Ik bedoel die man heeft een zieke vrouw nou oke dan heeft ie vast wel dochters tenzij al die 8 kinderen jongens zijn maar dan nog hij heeft zijn kinderen en hij kan een verzorgster inemen. Ik bedoel waarom meteen een andere vrouw!?! tuurlijk stel dat ik erg ziek was en op sterven lig dan zou ik zeker tegen mijn man zeggen van wordt maak wat van je leven wordt gelukkig met een andere vrouw maar dan bedoel ik dat wel nadat ik gestorven ben he want als hij een andere vrouw zou nemen wajooo dan weet ik nu al ik wordt nog dubbel zo ziek dan ik al was
    Bij mij draait een huwelijk om liefde.....en respect.....en ik denk dat als een man meerdere vrouwen heeft dat ie dan voor geen 1 vrouw 1 van beide heeft.En dat is mijn mening......maar voor iedereen die meerdere vrouwen wilt of heeft nou ga zo door zou ik zeggen en maak er wat van haha !!!
    doeidoei
    ...Innig in elkaar verstrengeld kijk ik met grote ogen toe wat er met mij gaat gebeuren.....

    * Verloren Hart *

  10. #10
    I wish...

    Reacties
    1.722
    13-04-2002

    haha ohhh boven staat een typ foutje......er staat:
    zoals zin jij komt met allemaal redenen waar een man wel meerdere MANNEN zou mogen hahaha mannen moet VROUWEN WORDEN
    ...Innig in elkaar verstrengeld kijk ik met grote ogen toe wat er met mij gaat gebeuren.....

    * Verloren Hart *

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Geloof me mijn "man" heeft echt wel genoeg aan mij alleen , daarvoor hoeft hij echt niet nog een andere vrouw bij te nemen
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  12. #12
    crazy sexy cool

    Reacties
    1.746
    26-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door soussiasaida
    Geloof me mijn "man" heeft echt wel genoeg aan mij alleen , daarvoor hoeft hij echt niet nog een andere vrouw bij te nemen
    precies

    laterZ :blauwkus:
    what goes around, comes around

  13. #13
    mijn lid

    Reacties
    333
    05-03-2002

    Re: een tweede vrouw trouwen

    Origineel gepost door sundus
    volgens de islam mag een man max. 4vrouwen trouwen.dit als hij het zich financieel en mentaal kan veroorloven.wat ik begrepen heb is dat hij toestemming nodig heeft van zijn eerste vrouw.een 2e,3e of 4e vrouw trouwen is binnen de islam mogelijk gemaakt na een veldslag waarbij er heel veel (moslim)mannen zijn omgekomen.mijn vraag luidt:zijn er dames(of heren) in ons midden die hier voor/tegen zijn en wat zijn de argumenten hierbij.

    VOLGENS MIJ MOGEN WIJ MAX 6 VROUWEN HEBBEN, EN GEEN 4
    soufie

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Origineel gepost door tha_lady


    precies

    laterZ :blauwkus:
    :toink: Hhahhahah!
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  15. #15
    mijn lid

    Reacties
    333
    05-03-2002

    Origineel gepost door soussiasaida
    Geloof me mijn "man" heeft echt wel genoeg aan mij alleen , daarvoor hoeft hij echt niet nog een andere vrouw bij te nemen


    hahaha...................denk het ook jahh...............en volgens mij hoeft jouw vent het niet eens te proberen !!

    hahaha

    groetjes
    soufie