1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    In Marokko Waait de Wind nooit

    In Marokko Waait de Wind nooit



    Marokko ga je naar Marokko in de vakantie “ja ik ga naar Marokko vind je dat erg of zo !! “ Nee maar dat leek me niets voor jou “dat blijkt dus anders te zijn hé” Zo zie je maar dat je me helemaal niet goed kent Mark !!! Nou nou rustig maar hoor je hoeft niet boos te worden ik wil niet dat die knappe smoeltje van jou verandert in een boze gezicht.Ja dat bedoel ik nou leren in de bibliotheek.Terwijl het de bedoeling was om Mark te gaan zien.Ze pakte haar spullen en liep boos weg van de tafel waar Mark en Fadua in een afgelegen snackbar met elkaar afgesproken hadden.Deze afgelegen snackbar was afgelegen want de enigste jongeren die daar kwamen waren Nederlanders en je zag er haast geen enkele buitenlander wat natuurlijk in voordeel voor Fadua was want dan kon ze altijd met Mark afspreken want niemand zou ooit gedacht hebben dat ze daar was.Maar Fadua werd het wel spuugzat ze kon het niet meer, Mark was een leuke Hollandse jongen die begrip voor haar toonde.Toen ze Mark voor het eerst zag werd ze op slag verliefd ze was hem tegengekomen tijdens het winkelen.Mark botste per ongeluk tegen haar aan tussen haakjes !! want het was de bedoeling dat Mark Fadua wou versieren terwijl ze het geeneens wist.”oh sorry ik deed het niet expres “zei Mark tegen Fadua. Fadua is een pittige meid en laat het niet gaan met “ik deed het niet expres “ Als het Mark niet was geweest had ze hem wel uitgescholden.Ze zou dan tegen hem zeggen “ik ben niet een van je Hollandse vriendinnetjes waar je tegen aan kunt duwen wie denk je wel dat je bent met ik deed het niet expres”Maar dat was niet het geval dit was een bijzonder geval.Mark had een lichtblauwe spijkerbroek aan met daarboven een trui die donkergroen was, hij had lichtbruin golvend haar,lichtbruine ogen en had een kuiltje in zijn wang wanneer hij lachte.Fadua keek Mark verbijsterend aan en kon bijna geen woord zeggen “maar meisje gaat het wel sorry dat ik tegen je aan kwam” Fadua die geen woord kon zeggen “uhm uhm ja uhm dat geeft niets maakt niets uit “ Fadua was verdronken in zijn ogen terwijl ze de woorden uhm uhm zei.Wie had het ooit gedacht Fadua die als een blok viel voor die Nederlander.Als het om jongens gaat heeft Fadua snel haar woordje klaar “ Ja wat moet ik nou met jongens wat heb je eraan alleen moeilijkheden laat mij nou maar gewoon concentreren op school plezier komt later wel !! Zo zat Fadua in elkaar Mark je wilt toch van me houden dan moet je ook van me houden wanneer ik boos ben !! ik heb het echt gehad met jou ik ga !!!! Fadua pakt haar spullen bij elkaar ; haar boeken van school die dus alleen nodig was om te laten blijken dat ze ging stud terwijl Fadua wel zo iedere jongen kon krijgen ze heeft lang lichtbruin haar met krulletjes en lichbruine ogen ze is niet te klein maar ook niet lang ze noemde haar wel eens een Vietnamese loempiaatje “ze was pittig en heet “ iedereen vond dat zo over Fadua.Na die botsing in de stad met Mark volgden er gauw snel andere botsingen samen, zo gingen ze naar de film samen of naar de Snackbar Mark vond het helemaal niet erg dat ze niet openbaar met hem kon afspreken in het open daar had hij dus begrip voor zolang hij haar maar kon blijven zien .Fadua weet precies hoe ze in elkaar zit en hoe het zat tussen haar en Mark daardoor slaagde de ontmoetingen altijd.Ze wist precies welke smoesjes ze moest verzinnen en hoe ze altijd met Mark kon zijn.Fadua komt uit een Marokkaanse gezin ze heeft een zus Nadia en twee broertjes Dris en Ali die twee waren altijd close met elkaar Fadua noemde ze ook wel Beavis and Buthhead.Nadia was drie jaar ouder dan haar ze konden het niet zo goed met elkaar vinden maar ze hielpen elkaar wel altijd. Fadua en Nadia hebben twee verschillende werelden Fadua wilt haar opleidingen afmaken en de top bereiken jongens vind ze maar belachelijk op die leeftijd van haar. Nadia was het tegenpool van Fadua zei vond dat studeren niet altijd belangrijk was en wou het liefst zo snel mogelijk werken en jongens vond Nadia “geweldig “


    Ciao Baby

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    dankjewel maryem en WELKOM !


    Haar moeder was streng maar redelijk ze was altijd tevreden met Fadua geweest zei was gemotiveerd om te leren en naar school te gaan ze was ook blij omdat Fadua niet veel interesse toonde in jongens en had ook duidelijk gemaakt dat het niet zou gebeuren ook.Haar vader was een lieve man Fadua was het lievelingetje en kreeg ze alles voor elkaar, maar als het erop aankwam en Fadua was in problemen dan kon haar vader heel erg streng zijn en boos en dat komt omdat hij vertrouwen in haar heeft en niet graag ziet dat Fadua daar misbruik van maakt.Fadua pakt haar sleutels uit haar zak en maakt de voordeur open wanneer ze binnenkomt groet Fadua’s moeder haar hartelijk met “salaam aloukom “ze loopt naar haar moeder en kust haar op de wang ze loopt de trap op naar boven en gaat naar kamer ze legt haar tas neer op de grond en ploft op de bed neer.Ze moet weer aan Mark denken en realiseert zich dat die jongen haar helemaal niets meer doet als ze er wat langer over nadenkt ziet ze in dat ze een fout had gemaakt.Dit is niet de Fadua die ze kende ze liefde maakte haar blind, Mark had helemaal geen begrip voor haar !!! hij had helemaal geen begrip met het feit dat ze uit een Marokkaanse gezin kwam en dat ze gewoon Marokkaans was en dat zie niet alles kon doen aan volgens zijn verwachtingen.Fadua voelt zich vreselijk dom ! “ga je naar Marokko ga je daar op vakantie “oohh als ze weer aan die woorden terugdenkt wat een jongen is dat zeg Mark hij zei het op een manier van waarom ga jij naar dat land ??? geen enkele vrijheid en zo preuts.Dat maakte Fadua boos want Fadua hield van Marokko af en toe had het zijn negatieve kanten maar ze zou Marokko nooit kunnen haten, Mark trok te snel zijn conclusie een jongen zoals Mark is opgegroeid met vrijheid en alles wat niet vrijheid is dat is raar voor hem !! Maar als je opgegroeid bent net als ik dan waardeer je de kleine dingen en ben je blij wanneer je dat ene stukje vrijheid krijgt want het heeft de je de moeite gekost van vertrouwen hebben tussen je ouders en jezelf.Dan leer je dat soort dingen pas te waarderen en daar geniet je pas van!! Opeens vergat ze Mark en moest ze denken aan Marokko ze moest denken aan de lekkere warmte die er was en de mensen die om haar heen woonden, het is bijna zomervakantie en dan gaat ze lekker naar Marokko.”Fadua !!! eten “ hoort ze van beneden schreeuwen ze loopt snel naar beneden “soww Nadia kon je nog harder schreeuwen je hoeft me trommelvliezen er niet uit te schreeuwen !!! “hahahaha lekker voor je dan je weet best dat we gaan eten suffe stud die je bent “ nou nou gaan we weer schelden Nadia ik heb de laatste tijd gemerkt dat dat het enigste is wat je kan en er komt nooit wat zinnigs uit je mond zeg !! He genoeg met het gekibbel meiden we gaan eten en in rust graag en oh wee als de tv aangaat.Dat was weer een dreigement van me moeder wanneer we eten hebben we altijd de neiging om de tv aan te zetten en dan maken we altijd ruzie over naar wat we moeten kijken, uiteindelijk liggen we elkaars haren eruit te ******.Ja zusjes wat moet je er mee zegt me moeder dan altijd en dan moeten we altijd lachen want me tante en me moeder beweerden dat ze de beste vriendinnen waren vroeger maar nu maken ze nog steeds ruzie over wie de beste wasmachine thuis heeft.Oh lekker Spaghetti “ja dat heb ik gemaakt “zegt Nadia blij !! oh dan zal het wel vies zijn zeg ik dan weer.Ali en Dris schuiven er bij terwijl we aan het eten zijn kijkt Dris me strak aan hij is een jaar ouder dan Ali dus voelt zich een beetje de man van het familie.”wat moet je beavies !!!! He ik heb een naam ik heet Dris ja en voortaan noem je me zo! “zo meneertje voelt zich groot vandaag vervolgens zegt Dris tegen me “maar Fadua waar was je he om deze tijd nog buiten “ hahahah jij bent grappig zegt Fadua.”Nee dat is niet grappig waar was je “ik gunde hem het plezier en ik zei tegen hem “oh sorry Dris ik was naar de bibliotheek geweest om te studeren sorry dat ik zo laat thuis kwam”Met een blije maar nog steeds een strenge toon zei hij tegen mij “dan is het goed maar voortaan moet je op tijd thuis zijn “. Yemma de volgende keer pik ik dit niet hoor van hem dus als hij huilend naar je aankomt dan weet je waarom.Me moeder begint te lachen en vervolgens zegt ze tegen Dris jij hebt er niets me te maken waar ze is of wat ze doet.Sow ik krijg altijd op me kop zegt Dris daarachter, maar Fadua je bent wel vroeg teruggekomen van de bibliotheek zei me moeder.”Ja ik heb snel gewerkt en nadat ik de stof had geleerd snapte ik alles gelijk dus ging ik maar gauw naar huis”.Dit was het nadeel van het hebben met Mark ik moest altijd liegen en voelde me daar na gelijk schuldig !!


    Ciao Baby

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    nogmaals Dankjewel ..!

    Me vader die vervolgens daarna wat tegen me zei waardoor ik me nog schuldiger voelde zei “Fadua ik ben trots op je ga zo door als je blijft doorleren krijg je alles van me wat je maar wilt “ Dank je baba zei ik met een zachte toon.Dat word dus weer afwassen voor mij vandaag wie de eten maakt hoeft niet te afwas te doen dus moest ik het weer doen maar afwassen vond ik niet erg.Wanneer ik aan het afwassen ben dan moet ik altijd denken aan andere dingen me hoofd is er dan helemaal niet bij.Afwassend en denkend zijn me gedachtes in de toekomst dan heb ik me opleiding al af en ga ik eindelijk de beroep doen waar van ik droomde af en toe dwalen me gedachtes af naar Marokko dan denk ik aan me oma en opa en wat ze aan het doen zijn op dit moment geen zorgen en de tijd doet er niet aan toe alles op zijn gemak heerlijk is dat.Ik ben klaar met afwassen en ik ga snel naar me kamer om te kijken of iemand me nog gebeld heeft, tegenwoordig heeft iedereen een mobiele telefoon ik ook betaald met me eigen centjes met een vakantie baantje.Ik had nooit gedacht dat jongeren op zo een jonge leeftijd telefoons zouden hebben af en toe zie ik kinderen buiten rond lopen van twaalf jaar met een mobiele telefoon en dan denk ik wel eens dat is toch belachelijk.Op die leeftijd speelde ik nog met barbies denk ik dan!! Ik weet nog toen ik vijftien was toen wou ik ook heel graag een telefoon hebben op die leeftijd had iedereen op mijn school een mobiel en het was niet dat ik mee wou doen met de trend want dat waren juist een van de dingen die ik vermeed.Maar toch wou ik graag een mobiel dan kon ik altijd wanneer ik wou bellen met me vriendinnen zonder gezeur.Want ik kon best wel lastig zijn af en toe bleef ik altijd maar zeuren over dingen die ik graag wou en ik wou ook altijd gelijk hebben.Hier verschilde ik weer met me zus als ze vond dat ze gelijk had dan legde ze zich daar niet bij neer ook al waren me ouders daar niet mee eens, als ze iets wou dan deed ze het zonder rekening te houden met onze ouders.Dat was een grote verschil van mij ik wou ook graag dingen doen en voorbeeld ergens naar toe gaan en altijd me zin krijgen alleen ik legde me er altijd bij neer als het niet mocht of wanneer me ouders er niet mee eens waren ik wou ze niet verdriet doen of teleurstellen. .Een onbeantwoord gesprek zie ik op de scherm staan van me telefoon ik hoop nu maar niet dat het Mark is.Ik kijk naar de nummer en zie dat het de nummer is van Nawal me beste vriendin. Nawal is een hele goede vriendin van me ik ken haar al heel lang en we maken haast nooit ruzie, de enigste keer toen we ruzie hadden dat was toen ik haar vertelde dat ik met Mark had ze keek me toen aan en zei “Ben je helemaal gek geworden of zo je gaat toch niet met een Hollander nemen wat heb ik je nou geleerd als je een vriendje neemt neem dan zo een Marokkaanse jongen met krulletjes of zo”die opmerking van haar was niet aardig maar ik moest wel lachen ik ging een discussie met haar aan wat tien minuten duurde we hielden het niet vol en stopte de ruzie meteen. Ons zie je niet zo gauw ruzie maken.Nawal is een echte Marokkaan ze heeft donker haar en een lichtbruine huid je ziet gelijk aan haar dat ze een Marokkaan is en ze heeft ook van die grote ogen met lange wimpers soms kon ik wel eens jaloers worden op haar!!! Ik heb niet het echte typische Marokkaanse gezicht maar dat zijn weer een van de dingen waar Nawal wel eens jaloers op kon worden.Nawal heeft alles over voor de Marokkanen ze staat er altijd achter.Ik zoek Nawals nummer op en bel haar terug de telefoon geeft gehoor. “Hallo met Nawal “ Heeee gekke wijf met Fadua “hoiii hoe gaat het “ Ja gewoon niet zo goed maar waarom belde je me ??? “ja ik wou vragen of je met me mee gaat naar de stad ik moet je aan iemand voorstellen”?? zo zo Nawal ben je weer bezig geweest je hebt alleen jongens in je hoofd “haha dat is toch leuk maar waarom gaat het niet goed met je “ ik moest het haar wel vertellen wat er gebeurd was en vervolgens vertelde ik haar alles.”Maar Nawal ik denk dat ik het uitmaak ik wil hem niet meer zien ik laat gewoon een berichtje achter dat het over is “ Zo eindelijk je bent wakker Fadua ik zei het je toch die Hollander deugt niet !!! “ja misschien is dat het wel ik weet het niet als Mark geen respect heeft voor mijn cultuur dan heeft hij ook geen respect voor mij “


    Ciao Baby

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Ja daar heb je helemaal gelijk in Fadua maar morgen moet je naar de stad komen ja om twee uur zie ik je bij de lijnbaan. “oke is goed doeiii “ “dag “.
    Nou dat word morgen gezellig naar de stad als je met Nawal naar de stad gaat is het altijd lachen maar nu moet ik die berichtje schrijven aan Mark ; Hallo Mark dit is het laatste wat je van me zult horen ik wil je niet meer zien het is uit probeer mij niet te bellen !! dag Fadua.
    Zijn hart zal gebroken zijn maar ja ik heb meer ellende gehad met hem dan plezier iedere keer wanneer er iets in de media was over Marokkanen zei hij altijd “waarom gaan die Marokkanen altijd de verkeerde kant op “op dat moment had ik het al uit moeten maken met hem want ik moest altijd een antwoord verklaren waarom die Marokkanen zo bezig waren. En dat werd ik altijd boos om want niet alle Marokkanen waren zo.Soms dan zei hij tegen mij die “Marokkanen verpesten het voor jullie “ dat is weer typisch iets voor Mark om te zeggen wat heb ik er nou aan als hij dat zegt omdat ik een Marokkaan ben wilt het niet zeggen dat het voor mij verpest, maar dan zou hij weer zeggen dat is het leven en dat moet je accepteren
    Toen ik nog met Mark was had Nadia wel vermoedens dat ik iemand had ze kwam toen naar me toe en zei “Fadua heb jij een vriendje of zo “ ik stond verbaasd toen ze dat zei want praten over vriendjes deden we niet alhoewel zij altijd wel had te vertellen over een jongen of zo.Toen ze me dat vroeg werd ik boos en zei tegen haar “hoe kom je daar nou en wat interesseert je dat nou of ik een vriendje heb of niet je denkt toch alleen maar aan jezelf !! “ Maar ik zag aan de blik van me zus dat ze erg serieus was en geen geintjes wou maken dus antwoordde ik daarachter heel rustig “nee” Vervolgens zei ze tegen mij dat ze het niet erg vond als ik een vriendje had ze zei zolang je school er maar niet onderlijd, ik stond met open mond te kijken toen ze dat zei mijn zus Nadia !! die overbezorgd was en me school belangrijk vond!! dat kon toch niet dacht ik.Maar het leek alsof ze dwars door me keek want wat ze zei had ze helemaal gelijk in dat realiseer ik me nu pas.Me school leed er wel onder ik maakte minder huiswerk en het leren deed ik ook nauwelijks,op school merkte ze het ook en me mentrix zei er wat van.Nadat me mentrix met me gepraat had nam ik een beetje afstand van Mark, daar werd Mark natuurlijk pisnijdig van.Maar Mark had ook zijn leuke kanten ik was speciaal bij hem ik voelde me leuk en mooi bij hem, wat natuurlijk belachelijk was want met mooi en leuk zijn kwam je nergens dus kwam het ook niet zo ver met Mark.Piep Piep Piep terwijl ik me omdraai zie ik dat de wakker afgaat ik doe hem snel uit want het geluidje kan erg irritant zijn ; het was ook een uitstekende wekker want je werd er gelijk wakker van zodat je hem zo snel mogelijk uit wou doen maar dat weerhield mij er niet van om door te slapen!!!!
    Ik voelde de warmte van de zon op me deken schijnen, de zon begint aardig te komen in Nederland dat is een teken van een warme zomer in Nederland. Maar daar heb ik toch niets aan want ik ga naar Marokko !! Nog een week te gaan en ik ga op vakantie ik kijk er al heel lang naar uit.Ik ben blij dat ik het voor die tijd het uitgemaakt heb met Mark ik zie het zo als ik naar Marokko ga begin ik weer opnieuw dit keer zal ik er alles beters doen en me niet laten afleiden door Hollandse jongetjes.Ik kijk weer op die wekker en ik zie dat het al tien uur is over vier uur heb ik afgesproken met Nawal ze is een rare meid dus ik weet niet wat ze nu weer heeft uitgespookt.Ik stap me bed uit en poets gauw me tanden en loop weer gauw de kamer uit naar beneden om te ontbijten wat te ontbijten valt.Als ik meestal beneden aankom vind ik niet meer zoveel iedereen is meestal wat vroeger wakker dan ik dus blijft er niets meer over voor mij.Me moeder groet me goedemorgen en laat me weten dat er nog muntthee is ik pak een nieuw glas een schenk de lauwe thee in de thee is zoetig en lekker.”Fadua “ zegt me moeder “heb je nog kleren gekocht voor Marokko “ Ja maar ik ben nog niet klaar vandaag ga ik nog meer halen ik ga met Nawal.”is goed Fadua” Ja eigenlijk was ik het helemaal vergeten om kleren te gaan halen maar nu ik toch naar de stad eigenlijk om een andere reden kan ik wel wat kleren halen.Het is al bijna twee uur en ik kleed me aan ik trek me spijkerbroek een witte coltrui en zet me haren los.Ik zeg gedag tegen me moeder en loop snel de deur uit ik haal net de tram en ren de laatste stuk.Aangekomen in de stad zie ik de menigte drukte van mensen op zaterdag is het altijd druk.Het is ook bijna zomer dus de uitverkoop is bezig.Ik steek over loop de stad in en ik zie Nawal al staan op het standaard plekje waar we elkaar altijd ontmoeten als we met elkaar afspreken.


    Ciao Baby

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Ik loop naar haar toe en ze ziet me lachend kijk ik haar aan van nieuwsgierigheid waarom ik moest komen, en lachend kijkt ze mij omdat ze weet waarom ik moest komen.We komen steeds dichterbij en ik groet haar met “hallo”en een snelle kus op de wang vervolgens zegt ze “hoi “terug meestal hoor je ons hoiiiiii of heeee zeggen maar het was zaterdag en we zaten nog in de slaap.”Hoe is het “ met een zucht zeg ik “goed “ vervolgens zegt ze “heb je het al uitgemaakt “ “ja ik heb hem een berichtje gestuurd ik heb gezegd dat hij me niet moest proberen om me te bellen. “En heeft hij dat geprobeerd of zo “ nee dat verbaast me eigenlijk het is moeilijk om het toe te geven maar zo te zien gaf hij helemaal niet om me en maakte het hem helemaal niet uit dat ik het uitgemaakt had “ja ik zei het je Fadua hij zal wel een Nederlandse grietje gevonden hebben, maar ja jij bent het hem genees waard. Misschien moet je gewoon met een Marokkaanse jongen nemen die zijn toch leuker “. “Ja Nawal waar vind je nou een leuke Marokkaanse jongen” Nou gewoon hier in de stad met mij.
    “hahahha nee dat hoeft niet dank je ik weet het niet waarom ik niet val op een Marokkaanse jongen ik heb nog nooit een Marokkaanse jongen leuk gevonden.”Misschien ben je die ene jongen nog niet tegengekomen “zegt Nawal tegen me.”Maar weet je wat het is Nawal er is altijd wel iets met een Marokkaanse jongen luister ik geef je een paar voorbeelden.Je hebt de eerste type jongens die players zijn ze zijn altijd glad en dan bedoel ik hun hoofd vol met gel sportschoenen een petje en heel veel lange krulletjes het crimineelachtige type die altijd he meisje zeggen.Dan heb je die ene jongen die zeer gelovig is in de islam die op je neerkijkt en altijd je er op moet wijzen wat niet mag en wel dus dat is het gelovige type.De derde hij is zeer mooi en leuk precies het perfecte gezicht en dat weet hij ook, meestal vind hij dan Nederlandse meisjes leek en een kans maken bij zo een type dat gebeurt nooit je maakt alleen kans bij hem in je dromen.En dan heb je die vierde dat is de slenterige type die best wel suf is niet echt zo leuk en hij vind jou juist leuk terwijl je dat totaal niet wilt en je vind dan altijd zijn vriend leuk in plaats van hem maar een kans maken op hem gaat niet want dat komt alleen voor in je dromen zoals ik al zei.Nawal begint keihard te lachen “dus Fadua volgens mij heb je een kruising nodig van alle deze soorten types toch “ Ja zoiets zeg ik dan vervolgens.”Maar waarom moest ik nou komen Nawal aan wie wou je me voorstellen “ Nou ik had je toch gezegd dat ik die ene jongen van school leuk vond Aziz nou het blijk zo te zijn dat hij me ook leuk vind dus straks gaan we wat met hem eten oke “ Oh ja Nawal ik weet al wat je van plan bent je wilt dus dat ik met je mee ga zodat jij je minder ongemakkelijk voelt en dan is het niet zo opvallend dat je hem leuk vind” Ja precies Fadua maar ik ga je nu wat zeggen en daar moet je niet boos op worden ja” Ik kan niks beloven zeg ik dan.”Nou we gaan niet alleen eten met Aziz maar hij neemt ook een vriend mee “ Nawal waarom heb je dat nou gedaan je weet toch dat ik effe niets meer van jongens wil hebben. “Ja maar Aziz zei of ik ook een leuke vriendin had voor ze vriend en de enigste leuke vriendin waar ik aan kon denken dat was jij ? Dus wil je alsjeblieft meekomen ? “Oke maar verwacht niet van mij dat ik opeens enthousiast met hem ga praten of zo”Nee dat hoeft niet Fadua “ Maar wat voor type is die jongen eigenlijk van de namen types die ik genoemd had.”Dat weet ik eigenlijk niet maar maak je geen zorgen als je het niet leuk vind dan maak ik het wel duidelijk aan Aziz” Je hoeft niet zo ver te gaan hoor Nawal ik gedraag me wel maar laten we dan nu snel kleren kopen voor Marokko dan kunnen we naar die afspraak van jou.”ja maar Fadua welke dag ga je precies” ik ga vrijdag nog zes dagen goed hé Maar wanneer ga jij nou ?? Ik ga twee dagen daarna op de zondag me vader moet die zaterdag nog werken vandaar.Ik en Nawal keken al heel lang uit naar Marokko we hadden zoveel plannen en we willen nog zoveel doen zo hebben we al gepland dat Nawal een weekje bij mij blijft slapen in Marokko en dat ik dan vervolgens een weekje bij haar blijf slapen, we weten al wanneer we bij elkaar gaan komen en wat we gaan doen.We lopen haast alle winkels af en af en toe lopend door de centrum horen we wel eens een paar Marokkaanse jongens roepen zin en pst pst pst vreselijk irritant natuurlijk maar wat kan je er aan doen ik ga toch naar Marokko dus ik zou er maar aan wennen prent ik mezelf voor.



    Ciao Baby

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    62
    21-04-2002

    Vervolg vervolg vervolg vervolg vervolg vervolg. Weeer zo een top verhaal, maarja had nits anders vanjou verwacht.
    Ga zo door meid!!

    Beslammaaaaaa
    Love Is Like Heaven, But It Can Hurt Like Hell!!!!!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    dankjewel lekkerding

    Winkel in en winkel uit zo gaat het meestal bij ons als het om winkelen gaat we vinden nooit wat we leuk vinden.Uiteindelijk vinden we toch wat we leuk vinden door het voor elkaar te kiezen.Nawal kijkt op haar horloge en ziet dat het vier uur is “Fadua kom we moeten gaan we hebben daar bij de Mac afgesproken met hem”vliegensvlug lopen we naar de andere kant van de stad om er op tijd te zijn ik doe alleen moeite om er te zijn voor niets maar Nawal die wil echt niet te laat komen !
    Daar aangekomen zien we twee jongens voor de Mac staan die in een hevige discussie zijn Nawal maakt me duidelijk dat zij het zijn met wie ze heeft afgesproken.De ene jongen had een middel lange leren jas aan met een bijpassend spijkerbroek aan glad haar naar achteren en grote ogen.De tweede had een dikke jas aan met een pet op krulletjes van achteren in een elastiek met sportschoenen waarvan de broek in sokken zitten.Ze waren erg bezig met het bekijken van hun telefoons.We kwamen steeds dichterbij er en Aziz en zijn vriend zagen ons lopen met een seintje naar zijn vriend maakte hij hem duidelijk dat wij de meiden waren met wie ze hadden afgesproken volgens mij maakte hij hem ook duidelijk dat ik de vriendin van
    Nawal was.Hij bekeek me van boven naar beneden ik voelde me een koe die goedgekeurd werd vervolgens liepen we naar binnen en stonden we in de open ruimte waar je bestellingen kon op nemen.Ik wist nog helemaal niet hoe vriend van Aziz heette als ik naar hem kijk dan merkte ik op dat hij een stoere jongen is met grote praatjes en met stoer bedoel ik daarmee niet positief ?? “Nawal en Fadua wat willen jullie eten ? Nawal keek eerst naar mij en toen naar Aziz “oh doe maar alleen patat friet en een cola “ Ik keek met open mond verbaasd naar Nawal ik wist precies waarmee ze bezig was Nawal die alleen patat friet bestelde en een cola ! dat is niets voor maar ik merkte het al op dat ze zich uitsloofde voor Aziz.Toen keek Aziz mij aan en wou mij bestelling weten ik schaamde er niet voor van hoeveel ik wel zou willen eten en zei het direct tegen Aziz ’s gezicht hopelijk schrikt die vriend van hem, en wilt hij me zeker niet nader kennismaken.”Aziz doe mij maar een hamburger met patat en mayonese en een grote cola “ Was dat het Fadua zei Aziz op een manier waardoor wij zouden moeten lachen.Iedereen moest lachen maar ik bleef rustig en lachte mee op een manier van oké laten we nu maar gaan zitten.Ik en Nawal liepen naar boven Aziz en zijn vriendje deden de bestellingen.Boven aangekomen waren bijna alle plekken vol terwijl zochten wij zochten met onze ogen naar plekken zagen we in een hoekje een paar Turkse meisjes opstaan om weg te gaan.Ik en Nawal liepen naar de plek toe om plaats te nemen.We legden onze tassen neer op de grond en we deden onze jassen uit ‘sow wat ben ik moe zeg...en wat heb ik honger waar blijven die twee sukkels’ Vervolgens moest Nawal lachen‘ Fadua kom op joh is toch aardig dat ze ons trakteren..nu hoeven wij gelukkig niet te betalen.`Nou Nawal voor mij hoeft er niemand te betalen hoor dat kan ik heus wel zelf het lijkt wel alsof ik dan afhankelijk ben van een jongen nee hoor dat hoeft voor mij niet.`Hallo hallo dames hier zijn we weer met de burgers.Dankjewel Aziz dat was heel erg aardig van je dat je betaald hebt voor ons…`oh dat is geen grote moeite hoor Nawal `Ik merkte aan Aziz dat hij wel heel erg wou opscheppen bij Nawal…en te merken aan Nawal werd ze best wel verlegen dat maak je niet vaak mee volgens mij vind ze hem ook serieus leuk.Dat is wel leuk voor haar Aziz is volgens mij helemaal geen slechte jongen…hij is wel leuk bruingetint ze haren leuk naar achteren een brede lach en kan zich heel heel goed kleden Nawal heeft mijn goedkeuring al want ik weet dat ze na deze dag me natuurlijk helemaal gaat ondervragen en vragen wat ik van hem vind.
    Ik heb alleen nog twijfels over die vriend van Aziz en ik ben nu best wel nieuwsgierig naar hoe hij heet…ik vraag het gewoon iedereen is druk bezig met eten en het is best wel stil pfoe wat saai..`he jij vriendje van Aziz hoe heet je eigenlijk `Ze keken gelijk allemaal mijn richting…Ik keek naar de vriend van Aziz en ik zag dat hij die grote hap burger snel probeerde door te slikken….`Vriend van Aziz eet maar rustig door hoor als je klaar bent dan kan je het zeggen ok.` En weer keken ze me allemaal verbaasd aan volgens mij was ik wat te brutaal ze hebben nog niets gezien denk ik dan


    Ciao BAby

  8. #8
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    wies precies die aziz,is dat ie met die leren jas of die wanna be a nigga??oja,wel tod dat je de naam nawal gebruikt,of is dat gewoon toeval?


    luve ya
    baby brainie

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    De vriend van Aziz keek me aan en moest een beetje lachen…`Fadua ik heet Hicham sorry maar ik had nog helemaal niet de kans gehad om je te vertellen hoe ik heet..`Oh dat geeft niets hoor Hicham !! dat snappen we toch wel he..Ik was best wel enthousiast en eerst zag ik er wel op tegen om hier met hun te zitten maar ja nu ik hier toch ben laat ik er maar de best van maken en gewoon mezelf blijven zoals altijd.Ik merkte op aan Nawal dat ze best wel stil was en dat verbaasde me toch enorm..dit is niet de eerste keer dat ze met een jongen praat of zo..kan het zijn dat dit toch best heel serieus is voor haar of is ze verliefd op haar…en is hij verliefd op haar want ze zijn zo stil dat kan toch niet..Nawal die is meestal heel erg spraakzaam net als ik en in de mac hebben we altijd heel erg veel lol door gewoon lachen om de sufste en meligste dingen die er hier altijd gebeuren.Het beste is dat ik nu wat leven hier in deze situatie breng..He jongens gaan jullie op vakantie ??? `Ja ik ga wel`zei Hicham `ik ga ook `zei Aziz vervolgens.Hicham keek me aan en heel rustig nam hij zei tijd en zei `En jij ga je ook ` Eventjes gingen me gedachten naar Mark..de manier waarop Hicham naar me keek en praatte deed me denken aan hem..hij is weer terug ik was hem vergeten maar nu is hij weer in me hoofd…waarom ?? ik wil hem niet in me gedachte maar toch is hij hier altijd en doet alles me aan hem denken…de mac ook alleen was het altijd de snackbar waar wij naar toe gingen.Wij hadden er zoveel plezier ook om de kleinste dingen en ik at er altijd heel veel..en Mark die dan weer zeurde `he Fadua kijk je niet uit straks word je nog dik `…Ik schonk geen waarde aan die opmerking ik ben hoe ik ben en als hij dat niet accepteert jammer dan…problemen mee pech…ik at wel altijd veel in de snackbar..patat met veel mayonaise en pindasaus…frikadellen en kroketten…maar ja zo ben ik nu eenmaal.`Fadua ben je nog op aarde ik vroeg je wat..`oh oh sorry ja ik moest effe aan wat denken sorry wat vroeg je me ook alweer.`Ik vroeg of je ook op vakantie gaat..`Jazeker natuurlijk ik heb er echt zin in ik kan niet wachten Nawal ook niet.. ja toch Nawal !!! ´Ja ja Fadua ik heb er ook erg zin in...vooral de zon zee en strand.`Nou nou zo te zien gaan we dus allemaal naar Marokko dat word dus druk daar in Marokko…`Ewa ja `zei Hicham vervolgens `is toch leuk en gezellig..`Jazeker `zei ik weer..
    We liepen met ze vieren de mac uit en de jongens stelden ons voor om ons ze brengen naar de tramhalte…alsof we kleine kinderen waren jeetje.Aziz liep naast Nawal en zo te zien zaten ze in een erg gezellige gesprek..Hicham liep naast mij en begon te praten. `Ewa Nawal je bent best wel een aardige meid en ik vond het best wel gezellig het was wel leuk om je te leren kenen en ik hoop dat ik je nog beter kan leren kennen. Oh jee daar gaan we weer zei ik vervolgens tegen mezelf…wat voor antwoord moet je geven als iemand dit tegen jou zegt terwijl jezelf het tegenovergestelde voelt.Moest ik nu liegen en zeggen…ja ik vind je ook heel aardig en zo maar je bent niet echt me type..of moest ik gewoon de kans nemen en zeggen ja ik vond het ook leuk en ik wil je ook wel beter leren kennen…ik kan ook zeggen dat ik het liever niet heb en dat ik had alleen zag als een gezelligheid…dat kan ik ook zeggen het is best een leuke jongen..hij was toch anders dan ik dacht…ik merkte ook wel dat hij zich ongemakkelijk voelde vond hij me leuk..dat niet toch..dat is wat ik juist niet wil.Hij is toch best wel leuk als ik zo naar hem kijk..misschien overdreef ik een beetje waarom is het zo moeilijk voor mij om iemand leuk te vinden heb ik te hoge verwachtingen aan iemand.Ik ben niet meer zo jong ik zal toch ooit willen trouwen met iemand…maar dat duurt nog wel een tijd.Iedereen om je heen is wel bezig met liefde iedere Marokkaanse meisje die ik ken is er wel mee bezig, allemaal willen ze een jongen vinden die van hun houd en heel hun leven mee kunnen delen.Waarom heb ik dat niet..ik heb nooit dat gevoel dat ik iemand moet leren kennen zodat ik eventueel later een leven met hem kan opbouwen.Misschien was ik te dromerig..ik wil misschien eerst alles en dan pas een vent.Ik wil toch wel eerst onafhankelijk zijn en werken en dan misschien denken aan trouwen..trouwen doe je niet zomaar dat komt gewoon je kan toch niet nu al denken dat je later wilt trouwen.Ik begrijp ook van velen meisjes dat ze willen trouwen zodat zij een ander vrijheid hebben..en dan getrouwd zijn ?? Denken ze dat ze dan pas zelfstandig zijn ?



    Ciao Baby

  10. #10
    kussiee

    Reacties
    44
    09-06-2002

    Zo dit verhaal is echt goed, ga zo door.

    Je verwoordt wat velen denken.

    Veel liefs

    Lakeesha
    Live your life to the MAX, let nobody tell you what to do and how to act. Be YOURSELF!!

  11. #11
    Afwezig Lid.

    Reacties
    8.184
    16-02-2002

    MVC Premium MVC Premium
    yo baby

    ik heb t je al kweeni hoe vaak gezegd,maar je bent thaa bomb baby.....
    just keep on writing and keep the spirit alive baby
    thnxx 4 everything

    luve ya baby
    baby brainie

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Dankjewel Lakeesha en Saida !


    Nee dat kan niet want je moet eerst zelfstandig zijn en dan pas met iemand samen kunnen zijn.Ik wil gewoon altijd alles maar als het om een man aankomt dan heb ik wel hoge eisen…ik ben te dromerig..ik wil iemand waarmee je alles kunt delen overal mee kunt praten..het maakt niet uit wat..elkaar kunnen uitlachen..elkaar kunnen troosten..en nooit onafscheidelijk kunnen zijn.Ik wil dat ik van zijn minpunten kan houden en hij die van de mijne.. ik wil samen met hem de afwas doen dat is wat ik wil.Ik wil dingen die onbereikbaar lijken…waarom wil ik dat altijd ?? Dagelijks trouwen er Marokkaanse vrouwen..ik ben blij dat het steeds minder is geworden steeds meer denken aan andere dingen dan alleen dat.Af en toe kan ik wel eens uren lang afdwalen denkend aan later ik samen met die onbekende droom man van mij…misschien ben ik ook net als de meeste meiden iemand die ook gewoon iemand wilt hebben voor de rest van me leven.Ben ik ook zo gewoon ik dacht van niet.Ik dwaal weer af..ik weet nu niet wat ik tegen Hicham moet zeggen ik voel me erg ongemakkelijk ik ben eigenlijk een beetje zenuwachtig dat heb ik zelf gedaan nu kan ik niet gewoon hem aankijken en zeggen wat ik ervan vind.Vind ik hem wel leuk..want ik sta hier met zenuwen vijf minuten geleden was dat niet zo en nu wel..ligt dit aan mij door mijn afdwalende dromen of is het echt Hicham die me zenuwachtig heeft gemaakt.Het moet wel aan mij liggen het kon wel iedere Marokkaanse jongen geweest zijn die hier naast me stond.Ik zeg het hem eerlijk..`Hicham ik vond het erg leuk en gezellig naar mijn verbazing maar verder zocht ik er niets achter..sorry” “Dat geeft niets “ Ik zag aan zijn blik dat hij erg teleurgesteld was..ik wou hem geen valse hoop geven..hij heeft wel iets in mij wakker gemaakt een kant van mij die ik nog nooit heb gezien.Zwijgend lopen we naar de tram daar aangekomen nemen we afscheid van elkaar..Aziz en Nawal zijn al erg spraakzaam en beloven elkaar om te bellen.Hicham kijkt me aan en glimlacht een beetje teleurstellend “Nou Nawal dat was het dan heel misschien zie ik je nog een keer pas goed op jezelf “ “ Zal ik doen en pas jij ook goed op jezelf he dag “ “ Beslamma” Dat waren de laatste woordjes van een Marokkaanse jongen die wat heeft veranderd in mij..ik ben nu anders gaan denken..niet negatief maar positief.We stappen de tram in en Nawal begint heel enthousiast te praten over Aziz.En nu komt de vraag..” En wat vond je van hem Fadua ??? Nou..nou laat ik maar beginnen he.. hier ben ik altijd heel goed in oordelen over de jongens die ze leuk vind.Ik begin he Nawal en ik wil geen onderbrekingen !!! Aziz heeft fleur heeft geen kapsones is wel knap ik zou niet zeggen mooi…maar knap op een echte mannelijke manier..Ik vind ze haar naar mijn mening geweldig lijkt wel van die reclame je weet wel die super sterke gel en ze haar is dan ook helemaal in een kuif naar achteren wel stoer hoor..echt een stoere bink.Hij heeft echt een brede glimlach het straalt er gewoon uit het lijkt wel alsof hij lacht met zijn hart en ziel erg goed vind ik zelf.En zijn kleren vind ik gewoon topie behalve die leren jas dat was wat minder als hij een spijkerjackje aan had dan stond het wel beter.Nawal kijkt me blij aan en is vreselijk opgelucht dat ik hem wel oke vind.”En moet ik nog een cijfer geven Nawal “ “Ja ja doe dat maar je bent toch zo goed bezig..”Na lang twijfelen tussen een zeven en een acht geef ik hem een zeveneneenhalf hahahaha” “Nou Fadua van mij krijgt hij echt een vette tien…Zo zo Nawal volgens mij vind je hem echt leuk ben je verliefd op hem ??? Vragen of ze verliefd op hem is zijn een van de dingen die we nauwelijks doen..meestal vinden we iemand leuk maar verder niets.Verliefd is een te groot woord..verliefd heeft te maken met veel verschillende gevoelens..het is meer dan elkaar alleen leuk vinden..Verliefd zijn wat is dat eigenlijk ?? Ik denk dat verliefd zijn is ontzettend blij zijn met elkaar blij dat hij er is..verliefd zijn is ook verdriet veel verdriet..jaloers kunnen worden maar dat niet durven zeggen…dat is verliefdheid.Verliefdheid gaat snel over dan ga je van hem houden als je het lang ophoud met diegene.Daarom spreken wij nooit over verliefdheid vervolgens komen er weer andere vragen in me hoofd..ben ik wel eens verliefd geweest ? Was ik verliefd op Mark ? Hoe merk je het dat je verliefd ben ? Wanneer spreek je van verliefdheid ? Zoveel vragen en geen antwoorden


    Ciao Baby

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Nawal durft me haast niet aan te kijken haar ogen zijn gericht op haar tramkaart..dus ze is toch verliefd op hem..ze doet haar tramkaart in haar jas en kijkt me vervolgens weer aan…nu moet zei mijn brandende vraag beantwoorden die nooit ter sprake kwam, ik weet wat de antwoord zal zijn maar ik wil het van haar horen.” Nou Fadua je hebt me de “ Vraag” gesteld hoe moet ik hierop antwoord geven..Aziz is maar een naam maar wanneer iedere keer iemand hem roept of ik die naam hoor dan..schrik ik en hoop stilletjes dat hij naar me toe komt “. “ Ik bedoel ik ken hem al een lange tijd hij was eerst een vriend ik had geen enkele gevoelens voor hem wat dan ook.Het enigste wat we deden is grappen met elkaar maken en af en toe eens serieus met elkaar praten..Wie had ooit gedacht dat ik hem toch leuk zou vinden misschien omdat ik hem anders begon te zien dat was op het moment dat er een meisje van me school hem erg leuk vond.” Spijtig moet ik toegeven Fadua ik kon daar niet tegen en ik kon er niet tegen dat ik zo was..ieder moment wanneer dat meisje met hem was dan kon ik niet in de zelfde ruimte zijn met hem.Hij lachte altijd met haar en praatte gezellig en dat wou ik alleen met hem en niemand anders.Nawal stopte met praten en haar gezichtsuitdrukking veranderde.Haar ogen werden groter en ze realiseerde zich iets geschrokken keek ze naar me.” Fadua nu ik zo zit te praten tegen jou realiseer ik me iets, ja ik ben verliefd op hem…Fadua wanneer is dat gebeurd ?? Ik moest een beetje lachen om wat ze zei ik probeerde weer zo snel mogelijk om serieus te zijn..ik wou niet dat ze het merkte want nu moest ik er voor haar zijn als een vriendin.” Nawal dus je bent verliefd op hem dat is toch leuk..vind je het erg of zo” Volgens mij was het feit dat het nu te serieus voor haar werd,dat waren de dingen die ze altijd probeerde te vermijden en niet wou en daarom schrok ze zo.
    De dagen gingen voorbij en het was al donderdagavond…Het was een drukte in het huis iedereen liep heen en weer…iedereen die aan het inpakken was iedereen in het huis die zich voorbereide op morgen ..de grote dag dan begint de vakantie op naar Marokko.Ik en Nawal waren de hele week bezig met het voorbereiden spullen kopen spullen halen…voor onze moeders..cadeautjes kopen voor familieleden…kennissen..we hadden in een week alle hoeken van iedere winkel wel gezien.Ik was zo enthousiast en blij dat het eindelijk zo ver was.Ik kon genieten en relaxen eindelijk had ik vakantie ! Ik ging alles klaar zetten.Me koffer had ik ingepakt.Al me spullen waren opgeruimd en me kamer was bijna leeg zou je kunnen zeggen.Ik nam zoveel spullen mee maar ik wist van mezelf dat ik geeneens de helft zou gebruiken.Voor het geval dat er ik het nodig zou hebben.Daarom nam ik altijd zoveel spullen mee.Me ouders zullen natuurlijk morgen weer zeuren als ze het zien, maar daar kunnen ze wel mee leven dacht ik bij mezelf.Tevreden liep ik door me kamer heen en ik bekeek zo een beetje al de spullen die ik hier had gelaten.Op de muur had ik allemaal foto’s staan en kaarten.Ik bekeek ze allemaal 1 voor 1 en iedere foto en kaart deed me denken aan vroeger.Het deed me denken aan de dingen die ik meegemaakt had.En al die gevoelens kwamen weer terug..niet tegelijk maar achterelkaar.Zodat ik weer moest denken aan andere dingen.Terwijl ik de foto’s bekeek moest ik denken aan Mark.Ik had ook een foto van hem realiseerde ik me.Ik liep naar me bed en ging liggen.Op me nachtkastje zat me portemonnee ik pakte hem en deed hem open.Zoekend met me handen ging ik door me portemonnee, zoekend naar een foto.De foto van Mark de jongen die me hartje sneller deed kloppen.Ik pakte de foto eruit en ik keek er even naar.Glimlachend zat hij op de foto.Ik had deze foto gemaakt in een park waar we naar toe geweest waren.We gingen er picknicken en deden er andere gekke dingen.Ik was toen zo gelukkig met hem.Hij maakte me gelukkig en zei en deed precies de dingen waar ik gelukkig van zo worden.Het was allemaal een schijn realiseerde ik me weer.Mark kan ik nu niet uitstaan.Hoe langer ik met Mark was hoe sneller ik erachter kwam hoe Mark nou echt was.Bitter gemeen en sluw.Misschien was het overdreven maar toch voelde ik me zo als ik dacht aan al die keren wat Mark zei over de “Marokkaanse cultuur” “Arrogante Zak ..!”zei ik terwijl ik naar de foto keek.Hoe kon ik nou deze jongen leuk gevonden hebben? Een fout zoals deze maak ik nooit meer.Relaties en jongens zijn niet meer voor mij bestemd.Deze zomervakantie zal het alleen maar gaan om mij..strand en feesten.Dat is alles en jongens horen daar niet bij het rijtje..alleen maar ellende dacht ik weer bij mezelf.


    Ciao Baby

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    “Yemma ik kom zo terug..” schreeuwde Fadua door de gangen heen naar haar moeder.Fadua’s moeder was druk bezig in de andere kamer om de laatste dingen klaar te maken voordat ze naar Marokko zouden gaan.”Fauda..kom hier !!”zei Fadua’s moeder.Teleurstellend liep Fadua weer terug naar de kamer toe.Ze was van plan om net het huis uit te gaan.Het waren de laatste uurtjes en dan zou Fadua een lange reis maken naar het beloofde vaderland Marokko.Marokko de land vol magie en warmte..De koele zomeravonden op de dak ..waar alle sterren aan de hemel stonden.Het leek alsof alleen boven Marokko de sterren waren.Marokko het land waar je eindeloos bezig was.In de stad thuis of bij je familie.Het eeuwige geroezemoes over mensen uit “el garisch”.Het constante gepraat aan te horen dat jij wat groter geworden bent.Terwijl je al sinds je uit het puberteit bent niet meer verder groeit of groter werd.Allemaal waren ze blij wanneer je thuis kwam.Thuis was je Marokko in de zomermaanden.Nederland was het land waar je leefde..werkte en een toekomst op bouwde.Toch was het jammer dat het niet zo in Marokko kon.Allemaal willen we later terug..Ja later als we ouder zijn.En onze kinderen weer kinderen krijgen.Dan gaan we terug..allemaal beloven we het aan elkaar, maar toch komt er niets van.Want Nederland is de land waar alles is.Je leven opgebouwd in een land waar je eigenlijk niet hoorde.Maar toch uiteindelijk later kiest om nog een jaartje langer te blijven in Nederland.”wat is er yemma..”zei Fadua terwijl ze de kamer binnen kwam.Haar moeder was frustrerend broodjes aan het smeren voor onderweg..Voor het geval dat ze honger kregen als ze de grens België bereikten.”Waar ga je nu nog naar toe..? We gaan zo weg !”zei Fadua’s moeder terwijl ze nog steeds geconcentreerd bezig was met het brood.Nadia kwam alweer gauw ook de kamer binnen en begon spontaan me moeder mee te helpen.Dat was iets wat je niet gauw zag gebeuren.Nadia was natuurlijk sluw bezig.Zo wou ze horen wat er aan de hand was en dan kon ze ook mee praten.”Yemma ik kom zo terug..Ik ga Nawel gedag zeggen..” Haar moeder stond even stil en keek haar aan.”Gedag zeggen.? Hoe vaak heb je dat nou al gedaan..gisteren de dag daarvoor en vandaag was ze nog langs gekomen.Je maakt het wel een gewoonte dat “gedag”zeggen.” Zei me moeder.”Ja maar yemma..alsjeblieft “ zei Fadua smekend tegen haar moeder.”He yemma heeft gelijk hier blijven Fadua jij gaat nergens naar toe.”zei Nawel commanderend. “Wat bemoei je er nou mee..houd je bek is een keer !!” “He zo praat je niet tegen mij !” “Hoezo niet..Je hebt toch ook een bek !” zei Fadua weer boos.Iedere keer probeerde Nawel Fadua’s leven zuurder te maken.Het waren zussen wat kon je anders verwachten.”Ik pak je wel..kom hier..” “nee kom maar zelf..”zei Fadua weer brutaal.”Zoals jij het wilt ..!! “ Nawel rende naar Fadua toe en Fadua wist niet wat haar overkwam.Ze rende zo snel mogelijk de gang op en ze schreeuwde nog even naar haar moeder..”Ik kom zo terug yemma..beslamma..”vliegensvlieg deed ze de deur open en rende naar buiten.”Ja ik pak je wel *****..”zei Nadia terwijl ze bij de deur opening stond.Fadua keek haar lachend aan en liep weer door.Fadua had afgesproken met Nawel in de stad.Fadua wou nog wat spulletjes kopen voor onderweg en voor de allerlaatste keer afscheid nemen aan elkaar.Voor even dacht ze bij zichzelf.Ik zou haar zo snel mogelijk weer zien in Marokko.Maar toch zou ze haar missen..de praatjes die ze met elkaar hadden laat in de avond door de telefoon.De lange wandelingen die ze in de stad maakten.De spontane actie’s die Nawel altijd had.De gekste jongens die ze altijd ontmoeten in de stad.En waar Fadua altijd zo snel mogelijk weg probeerde te komen.De eindeloze discussie’s over jongens en school.De families die ze hadden en de toekomst die ze wouden hebben.Ik overdrijf dacht ik weer bij mezelf.Ik zou haar missen dat wel maar ik zou haar zo snel mogelijk weer zien.Fadua stapte de tram in en het leek alsof iemand haar aanstaarde.Ze voelde het gewoon, iemand keek haar aan en eigenlijk wou ze niet kijken wie dat was.Moest ze de blik negeren of kijken..? Van nieuwsgierigheid keek ze naar rechts en het was Hicham die haar aankeek met een grote glimlach op zijn gezicht..


    Ciao Baby

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Zijn pupillen werden groter en hij keek me doordringend aan.Het was toch wel toevallig dat ik hem hier in de tram tegenkwam.Ik moest er spontaan om lachen.”He Nawel hoe gaat het?” zei Hicham.Ik was verbaasd dat hij er niet van opkeek dat ik zomaar spontaan moest lachen.In feite lachte ik hem eigenlijk uit en dat interesseerde hem zo te zien niet.Ik stelde me ook aan Hicham is een aardige jongen hem zomaar uitlachen zou niet terecht zijn.”Goed hoor bedankt.En hoe is het met jou?”vroeg Fadua weer snel aan Hicham.”Ben je nog in Nederland, wanneer ga je eigenlijk naar Marokko?”vroeg Hicham aan Fadua.Blijkbaar was hij niet vergeten dat Fadua ook naar Marokko zou gaan.Hicham was gek op Fadua hij had we iedere woordje en zinnetje onthouden die Fadua ooit tegen hem gezegd had.En het waren er niet veel dus het onthouden maakte het makkelijker voor Hicham.Het was een grote teleurstelling geweest voor hem dat Fadua eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd was in hem.Hij zag zich zelf wel samen met Fadua, maar Fadua blijkbaar niet.Heel even was zijn hart gebroken daar op de lijnbaan waar tientallen jongeren bij elkaar komen voor een zo gezegde “rendez-vous”. Keer op keer huppelen de schoolkinderen gauw naar huis, klaar te maken voor de vrijdagmiddag en avond.De koopavond op vrijdag in het centrum was een dating’s paleis voor iedereen die liefde zocht.Jong of oud, blank of zwart..geverfd haar of gekocht haar ! Alto’s en Skatters alle soorten mensen kwamen bij elkaar.De rasechte Nederlanders waren er natuurlijk ook te vinden.Toch was het voor de Marokkaanse jongeren de grootste dating’s paleis.Je paradeert in stad zonder een benul waarom je eigenlijk in de stad bent.Je bent blut je koopt niets en winkels in gaan en er weer uit zie je ze ook niet doen.Wat anders doen ze dan in het centrum waar zo gezegd zoveel liefde te vinden is.Liefde was in de stad want daar was het makkelijk te vinden en te krijgen.Je hoeft maar even een zwoele blik te geven aan een jongen en je was binnen.Je had natuurlijk sjans en speelde “hard to get” Maar je was binnen en dat wist je, geweldig was het je liefde was binnen.Heel even voelde je je goed..je had macht en speelde met je woordjes en je haren.Verleidelijk loop je door de winkelstraten heen wetend dat die “jongen” jou achterna zit.Je zoekt een plekje op waar jij en hij samen kunnen zijn.Samen met je vriendinnen zit je te roezemoezen over die jongen.Terwijl hij van achteren jou bil aan het bespreken was met zijn vrienden.Aangekomen op de “plek”laten we zeggen de schouwburgplein.Daar waar jongens te vinden waren met hun zo gezegde dure wagens.Met zonnebrillen op in de auto en harde muziek die eruit galmde, terwijl het keihard regende en geen enkele mens het in zijn hoofd hield om de auto ramen open te doen. Daar gebeurde het en iedereen zag het.Maar het interesseerde niemand zich dat hun mijn leedvermaak waren.De stad het winkelcentrum en de lijnbaan, het was een dating’s paleis en we wisten het allemaal.Liefde was makkelijk te vinden maar het behouden van liefde is een ander verhaal.”Ik ga straks..”zei Fadua met een glimlach op haar gezicht.Ze was dolblij dat het al bijna zo ver was.Maar tegelijkertijd zou ze Rotterdam voor heel even missen.”Wat ga jij straks al..!!” Zei Hicham luid door de tram.Alle passagiers hadden hun ogen laten vallen op Fadua en Hicham.”Ja..”zei Fadua terwijl ze de blik probeerde te ontwijken van Hicham.”Zo ging ik straks maar, ik moet nog een week wachten.” Zei Hicham weer.Hij praatte luid en enthousiast.Fadua merkte het op en probeerde zo weinig mogelijk wat te zeggen tegen Hicham.”Dit is me halte..Ik moet ervandoor”zei Fadua snel.Ze hield er niet van als jongens zo praatten.Ze vond het wel raar dat hij zo deed.Toen ze hem voor het eerst ontmoet hadden toen zat hij niet zo in elkaar.Dat gedrag vertoonde hij helemaal niet, was het maar een “act”.Liet hij zo alleen zijn beste kanten zien deed hij zich voor als iemand anders? Vroeg Fadua zich af.”Oh ok, Fadua mag ik je telefoonnummer? “zei Hicham aarzelend met twijfels.Fadua wist niet wat ze hier weer van moest denken.Ze dacht dat ze zichzelf wel duidelijk had gemaakt dat ze niets met hem te maken wou hebben.Ze gewoon geen relatie beginnen, met niemand.”Sorry Hicham nee”zei ze koudbloedig.Hij staarde even teleurstellend voor zich uit en zei weer..”Ok prettige reis nog..beslamma” Toch was Hicham een aardige jongen, beetje opdringerig maar aardig.Desondanks dat ik niet me nummer wou geven bleef hij toch vriendelijk.Dat maakte je niet vaak mee dacht ik bij mezelf..”Beslamma..” zei ik weer snel tegen Hicham.En ik stapte de tram uit lopend naar de Lijnbaan toe…


    Ciao Baby