1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    116
    23-01-2003

    waarom doen we altijd zo moeilijk

    Ik bedoel niet we sommige want niet ieder mens is hetzelfde.

    Wat mij dwars zit is het volgende

    Mensen die oordelen over anderen, je kent die persoon niet en je oordeelt gelijk al.

    B.v je ziet een h oe r staan, oké das niet fijn, maar weet jij hoe ze daar terecht is gekomen. Nee
    maar er wordt toch geoordeeld

    Nog een voorbeeld je ziet een Marokkaans meisje met strakke kleren, maar je ziet niet dat ze een hart van goud heeft helpt armen doet bid respecteert haar ouders maar dat weet jij natuurlijk niet want jij ziet alleen die meid met die strakke kleren.
    Er wordt gelijk al op het uiterlijk geoordeeld.

    Je ziet een meisje met hoofddoek, ziet er netjes uit maar weet jij hoe zij is wat haar karakter is waarom ze die hoofddoek draagt.
    Nee maar er wordt toch gelijk geoordeeld over mensen.

    tuurlijk oordeel je mensen maar wat ik me afvraag waarom houden mensen dat niet voor zich, nee die gaan roddelen etc.

    nog zoiets

    Je ziet een jood een jood die ALLAH swt ook op de wereld heeft gezet, en gelijk wordt er gevloekt terwijl hij misschien een beter hart heeft dan sommige mensen die zich zelf moslim noemen vb BIN laden.
    (Die doodt mensen zomaar voor niets zoals 11sep dat kan toch niet ALLAH SWT heeft ons gemaakt en hij houdt van ons dus de geeft mister BIN laden niet het recht om mensen van hun leven te ontnemen. Ik ben zelf ook een moslim maar ik weet niet waar die man zijn rechten haalt uit de islam om anderen te doden ik kan dat zelf nergens terug vinden.

    weetje wat ik denk als we ons nou ieder voor zich bezig houdt met zich zelf en zijn fouten probeert te herstellen in laats alleen naar andermans fouten te kijken, tenslotte wordt iedereen op de dag des oordeels voor zijn eigen fouten aangesproken en niet voor dat meisje met die strakke kleren.

    moest ik gewoon effe kwijt

    ciao

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Goed stukje!

    mee eens!



  3. #3
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door hhtWillem
    Goed stukje!

    mee eens!


    Zeker, een goed stuk.
    Alleen jammer dat er ondanks eerdere oproepen, gisteravond toch een slachting heeft plaats gevonden op Marokko.nl.
    Gezien het aantal verdwenen topic's en prikkers is ert nog een hoop gebeurd nadat ik ben uitgelogd.

    Laten we per vandaag er weer iets moois van maken

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Origineel gepost door rnaj
    Zeker, een goed stuk.
    Alleen jammer dat er ondanks eerdere oproepen, gisteravond toch een slachting heeft plaats gevonden op Marokko.nl.
    Gezien het aantal verdwenen topic's en prikkers is ert nog een hoop gebeurd nadat ik ben uitgelogd.

    Laten we per vandaag er weer iets moois van maken
    misschien werd het ook wel eens tijd rnaj.
    Elke discussie eindigde hier in scheldpartijen en beledigingen.
    Niet dat ik er warm of koud van werd hoor maar de moderators hebben lang gewaarschuwd dat het anders moest maar het leek juist alleen maar erger te worden.
    Of zie ik dat verkeerd?

  5. #5
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: waarom doen we altijd zo moeilijk

    Origineel gepost door noralive
    Ik bedoel niet we sommige want niet ieder mens is hetzelfde.

    Wat mij dwars zit is het volgende

    Mensen die oordelen over anderen, je kent die persoon niet en je oordeelt gelijk al.

    B.v je ziet een h oe r staan, oké das niet fijn, maar weet jij hoe ze daar terecht is gekomen. Nee
    maar er wordt toch geoordeeld

    Nog een voorbeeld je ziet een Marokkaans meisje met strakke kleren, maar je ziet niet dat ze een hart van goud heeft helpt armen doet bid respecteert haar ouders maar dat weet jij natuurlijk niet want jij ziet alleen die meid met die strakke kleren.
    Er wordt gelijk al op het uiterlijk geoordeeld.

    Je ziet een meisje met hoofddoek, ziet er netjes uit maar weet jij hoe zij is wat haar karakter is waarom ze die hoofddoek draagt.
    Nee maar er wordt toch gelijk geoordeeld over mensen.

    tuurlijk oordeel je mensen maar wat ik me afvraag waarom houden mensen dat niet voor zich, nee die gaan roddelen etc.

    nog zoiets

    Je ziet een jood een jood die ALLAH swt ook op de wereld heeft gezet, en gelijk wordt er gevloekt terwijl hij misschien een beter hart heeft dan sommige mensen die zich zelf moslim noemen vb BIN laden.
    (Die doodt mensen zomaar voor niets zoals 11sep dat kan toch niet ALLAH SWT heeft ons gemaakt en hij houdt van ons dus de geeft mister BIN laden niet het recht om mensen van hun leven te ontnemen. Ik ben zelf ook een moslim maar ik weet niet waar die man zijn rechten haalt uit de islam om anderen te doden ik kan dat zelf nergens terug vinden.

    weetje wat ik denk als we ons nou ieder voor zich bezig houdt met zich zelf en zijn fouten probeert te herstellen in laats alleen naar andermans fouten te kijken, tenslotte wordt iedereen op de dag des oordeels voor zijn eigen fouten aangesproken en niet voor dat meisje met die strakke kleren.

    moest ik gewoon effe kwijt

    ciao


  6. #6
    Kaas

    Reacties
    5.489
    18-06-2003

    Origineel gepost door hhtWillem
    misschien werd het ook wel eens tijd rnaj.
    Elke discussie eindigde hier in scheldpartijen en beledigingen.
    Niet dat ik er warm of koud van werd hoor maar de moderators hebben lang gewaarschuwd dat het anders moest maar het leek juist alleen maar erger te worden.
    Of zie ik dat verkeerd?
    Willem,

    Ik ben hier nog niet langgenoeg om te kunnen zeggen of het steeds erger werd.
    En misschien hoort een beetje schelden (krachttermen) ook wel bij dit medium.
    Als je live praat kan je emotie van het gezicht van de ander aflezen, dit is hier niet mogelijk dus wordt er af en toe een krachtterm gebruikt.

    maar ja wanneer zijn krachttermen onacceptabel, ik zie hier af en toe woorden voorbij komen die ik nooit zou gebruiken maar wel geaccepteerd worden.

    Voor mijzelf geld dat ik langzaam grenzen vaststel van wat ik nog wel vindt kunnen en wat echt niet kan. Die grens werd hier, gistermiddag ruim overschreden.


    Maar echt ik vind het wel heel erg dat het zo moet, maar het zei zo

    Love should not be a secret, L'amour ne devrait pas être un secret, η αγάπη δεν πρέπει να είναι ένα μυστικό, eL houb lai ja kounoe mogtafi3an, Влюбленностью не должна быть секрет, O amor não deve ser um segredo, L'amore non dovrebbe essere un segreto, liefduh zou gein gehèm moetuh zèn, Liebe sollte kein Geheimnis sein


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    691
    07-04-2003

    Origineel gepost door rnaj
    Willem,

    Ik ben hier nog niet langgenoeg om te kunnen zeggen of het steeds erger werd.
    En misschien hoort een beetje schelden (krachttermen) ook wel bij dit medium.
    Als je live praat kan je emotie van het gezicht van de ander aflezen, dit is hier niet mogelijk dus wordt er af en toe een krachtterm gebruikt.

    maar ja wanneer zijn krachttermen onacceptabel, ik zie hier af en toe woorden voorbij komen die ik nooit zou gebruiken maar wel geaccepteerd worden.

    Voor mijzelf geld dat ik langzaam grenzen vaststel van wat ik nog wel vindt kunnen en wat echt niet kan. Die grens werd hier, gistermiddag ruim overschreden.


    Maar echt ik vind het wel heel erg dat het zo moet, maar het zei zo

    Ach rnaj.. ik schreef al, ik word er niet warm of koud van, die scheldpartijen.
    Maar er kon geen topic geopend worden of het verviel in scheldpartijen en beledigingen die zich niet meer op het onderwerp richtte maar puur op de persoon.
    Sommige zijn daar gevoelig voor, anderen niet.

    Maar lees de verschillende topics eens door....
    zelfs topics die oproepen tot ander gedrag mondde uit in beledigingen en scheldpartijen.
    Ik ben zelf ook niet brandschoon, zeker in het verleden niet maar ik heb me ongeveer een maand geleden voorgenomen om het minder, liever helemaal niet meer te doen.

    Het is beneden niveau.

    En nu is het janken geblazen door de types die het hards scholden...


    Ik kan er geen traan om laten!



  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    474
    11-06-2003

    Re: waarom doen we altijd zo moeilijk

    Origineel gepost door noralive
    Ik bedoel niet we sommige want niet ieder mens is hetzelfde.

    Wat mij dwars zit is het volgende

    Mensen die oordelen over anderen, je kent die persoon niet en je oordeelt gelijk al.

    B.v je ziet een h oe r staan, oké das niet fijn, maar weet jij hoe ze daar terecht is gekomen. Nee
    maar er wordt toch geoordeeld

    Nog een voorbeeld je ziet een Marokkaans meisje met strakke kleren, maar je ziet niet dat ze een hart van goud heeft helpt armen doet bid respecteert haar ouders maar dat weet jij natuurlijk niet want jij ziet alleen die meid met die strakke kleren.
    Er wordt gelijk al op het uiterlijk geoordeeld.

    Je ziet een meisje met hoofddoek, ziet er netjes uit maar weet jij hoe zij is wat haar karakter is waarom ze die hoofddoek draagt.
    Nee maar er wordt toch gelijk geoordeeld over mensen.

    tuurlijk oordeel je mensen maar wat ik me afvraag waarom houden mensen dat niet voor zich, nee die gaan roddelen etc.

    nog zoiets

    Je ziet een jood een jood die ALLAH swt ook op de wereld heeft gezet, en gelijk wordt er gevloekt terwijl hij misschien een beter hart heeft dan sommige mensen die zich zelf moslim noemen vb BIN laden.
    (Die doodt mensen zomaar voor niets zoals 11sep dat kan toch niet ALLAH SWT heeft ons gemaakt en hij houdt van ons dus de geeft mister BIN laden niet het recht om mensen van hun leven te ontnemen. Ik ben zelf ook een moslim maar ik weet niet waar die man zijn rechten haalt uit de islam om anderen te doden ik kan dat zelf nergens terug vinden.

    weetje wat ik denk als we ons nou ieder voor zich bezig houdt met zich zelf en zijn fouten probeert te herstellen in laats alleen naar andermans fouten te kijken, tenslotte wordt iedereen op de dag des oordeels voor zijn eigen fouten aangesproken en niet voor dat meisje met die strakke kleren.

    moest ik gewoon effe kwijt

    ciao

    WAUW!!