1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Exclamation Handtekeningenactie, Omwille van Allah!!

    Citaat Geplaatst door Mirjamabrahams
    Wasalaam alaikoem wa rahmat Allah wa baraktoeh,

    Beste Broeders en Zusters, Zoals velen van jullie weten zijn we vorige week gestart met een handtekeningen actie naar aanleiding van de uitzendingen van nova, Helaas hebben wij nog niet voldoende handtekeningen om deze te overhandigen aan de Burgemeester van Den Haag, hierbij roep ik jullie daarom nog een keer op ons te steunen inschaAllah!!

    Klik op een van de volgende linken en Steun ons door je Handtekening online te geven!!

    http://groups.msn.com/petitieimam
    http://www.moslima.nl/Evenementen/evenementen.htm
    http://svi.cs.hro.nl/~chebbilal/petitie/index.php

    BAR AKA ALLHOE FIEKOEM YA IGWANIE FIE ALLAH
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Ik heb hem ge-copy-paste en naar alle mensen in mijn adresboek gestuurd. Misschien dat anderen dat ook kunnen doen?

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Wees verstandig doe het niet. De Tilburgse imam heeft in het Buitenhof Nova al gelijk gegeven dat hij die dingen niet zou willen zeggen!

    Wees verstandig, en kies voor eerlijkheid ook in jullie eigen groep, waar zoveel achter de schermen moet blijven maar wel veel frustraties zitten.

    En het is niet voor de naam van Allah, maar voor een stelletje fanaten die zich gekwetst voelen, en invloed wil houden daar het dreigt dat ze in de marge zullen geraken.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Appieharrie, ik ben geen hater van de islam. Ik volg alles wat er om mij heen gebeurt kritisch.
    Gisteren hoorde ik drie vrouwen bij de NMO, die spraken over de vrouw in de islam. De ene was Iraanse en deskundige in het islamrecht. De andere was een Marokkaanse en de derde was Egyptisch van afkomst.

    Zij gaven alle drie duidelijk aan dat veel qur'aan geleerden vanuit hun mannelijke eigenheid de qur'aan ten faveure van de man uitleggen in de historie van de cultuur van het land van herkomst.

    Alle qur'aan uitleg is subjectief dus mag er kritiek op gegeven worden.
    Zoals jij reageert, bevestig je het beeld wat veel Nederlanders hebben van Marokkanen en moslims, VEEL te lange tenen en totaal gefixeerd op de oude wetmatige ideeën.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Het wordt een groot fiasco, dank zij alle verstandige moslims!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    313
    21-08-2001

    Origineel gepost door an3sdej
    Het wordt een groot fiasco, dank zij alle verstandige moslims!
    pfffffff voor jou heb ik geen woorden, je moet werkelijk overal opduiken in topics die over ISLAM gaan....fixeer je frustratie een keer ergens ander op!!
    Bismi Allah Rahmani Raheem 'Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden De Barmhartige, de Genadevolle. Meester van de Dag des Oordeels. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp. Leid ons op het rechte pad, Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden' (Al-fatiha, Het Begin)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    11
    04-11-2001

    he an3sdej,

    Wat is jou probleem??? vertel het maar!!
    okë

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Ik heb geen probleem, het enige dat ik graag wil is dat ALLE mensen die in Nederland wonen ten volle Nederlander zijn, in alle verscheidenheid naar geloof, ECHTER ZONDER polarisatie die o.a. in sommige moskeeën en kerken gepredikt wordt.

    Een aktie ter ondersteuning van mensen die de polarisatie aktiveren is in principe verkeerd.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.077
    15-03-2002

    an3sdej wil jij even die topic lezen van AL SAWT, en geef je mening ook als je wilt.
    bij voorbaat dank !

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Wat is de topic Al Sawt

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.077
    15-03-2002

    gedachtenwisseling over Oradour sur Glane en Rafah!!!!!

    al sawt

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11
    04-11-2001

    he an3sdej,

    Ik ben het met je eens dat we in Nederland geen spanningen moeten veroorzaken tussen groepen, ik denk dat niemand dat wil, en iedereen in vrede wil leven, ook wij Moslims willen dus GEEN polarisatie. DE ISLAAM is een levenswijze die wij moslims behoren na te leven. Als wij naar die regels willen leven, dan behoort de niet Moslims ons zo te respecteren en met rust laten, en dat is een plicht voor ons en geen keuze dan zullen wij dat ook doen. Ik kan moeilijk begrip hebben voor mensen die dat in de weg willen zitten. Het is een vrije keuze die je maakt om Moslim te zijn, maar dan moet je wel volgens de wetten van de Koraan leven, dus als een Imaam iets zegt wat duidelijk in de Koraan terug te vinden is dan hoor je je daar aan te houden als je een echte moslim bent, en natuurlijk moet je de wetten van het land waarin je leeft naleven. Ik denk dat de Islaam zeer zeker geen polaristaie steunt. En daarom is heb binnen onze godsdienst belangrijk dat je de ander respecteert voor wat hij of zij doet en dat de enge die be-en veroordeeld Allah is. Dus vind ik het raar dat men in een land zoals Nederland, ons eigenlijk niet wil respecteren om wat wij geloven en onze levenswijze achterlijk vindt.

    Dit is wat ik er van vind!! maar als ik het verkeer begrijp dan wil ik graag een tegen reactie van jou waarin mij duidelijk wordt dat wij de ruimte krijgen om ons godsdienst zo goed mogelijk kunnen belijden.
    okë

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Wat mij betreft krijgt elk geloof de vrijheid die men binnen de wet van Nederland behoort te hebben.
    Echter daar we hier samen in een westerse samenleving leven, is het niet te tolereren als imams of andere fanaten oproepen tot het verdelgen van het westerse gedachtengoed!
    De vrijheid die we hier opgebouwd hebben, voor IEDER individu zowel vrouw als homo, dient niet ondergraven te worden door een religie die bezwaren heeft tegen die verworven vrijheden.

    Zelf ben ik tegen elk geloof, maar ik gun ieder het zijne/hare. Als men mij het mijne maar laat!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    11
    04-11-2001

    Persoonlijk vind ik vrijheid een subjectief begrip. Wat jij onder vrijheid verstaat kan ik juist zien als een onderdrukking. Het is niet juist om zonder kennis van zaken zo maar iets te roepen! Ik denk niet dat de Islaam de vrijheid van een mens verwerpt, in tegendeel juist de Islaam is de eerste godsdienst die de homo's erkent en die de vrouw recht geeft om vrij te zijn in haar doen en laten. Ik zou maar de geschiedenis boeken goed gaan lezen, hoe de vrouw voor de Islaam werd behandeld.
    De vrijheid die jij het westersevrijheid noemt, kende de Arabieren al meer dan 1400 jaar geleden!!
    okë

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Ja hoor, droom lekker verder.

    Als ik in een land als SA, Iran of wat voor islamitisch land dan ook roep dat de islam een slechte godsdienst is (als dat mijn mening is) dan leef ik daar niet lang meer. Als ik in SA in het openbaar een fles drank bij me heb en een borreltje drink, wordt ik opgepakt. Als daar een vrouw zonder sluier of hoofddoek in het openbaar zonder haar man op straat loopt, is zij strafbaar.

    In de praktijk staat de islam en de cultuur van de islamitischa landen gelijk aan repressie. Er is geen vrijheid van meningsuiting en van het beoefenen en verspreiden van godsdienst.