1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    43
    31-05-2002

    MAROKKAANSE HUWELIJKEN?

    WAT DENKEN JULLIE PRECIES ALS EEN MAROKKAANSE JONGEN OF EEN MEISJE DIE HIER IN NEDERLAND ZIJN OPGEGROEID MET EEN MAROKKAANSE JONGEN OF EEN MEISJE TROUWEN DIE UIT MAROKKO KOMEN?



    GROETJES

    FB
    weeS verstandig en vertrouw niet iedereen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    een einige rose betekent geen lente !

    Salaam wa alikom
    wij kunnen niet een algemeen uitspraak formuleren cq deze fenomen
    maar wijk kunnen wel zeggen sommigen , ik respecteer Je meining
    maar in het kader van onze geloof ik advees degene die willen trouwen
    om van tevoeren salaat Istigara te verrichten want Allah de einige betrouwbaar die Je kan op Hem vertrouwen en Hasha m3ade Allah
    jgaybak
    wa astaghfiroe Allah
    grt
    Oujda1

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    37
    08-05-2002

    ik vind het wel kunnen,maar de meeste trouwen om naar het buitenland te komen. dus je bent een soort bruggetje voor hun. Natuurlijk zijn er ook die met je trouwen uit liefde, maar in Marokko weet je het niet zeker.

    Groetjes Knuffelbeertje

  4. #4
    BORN TO BE A MUSLIM

    Reacties
    275
    12-06-2002

    wa salaam 3llikome

    ewa mijn maakt het in preciepe niet zo veel uit maar toch keis ik eentje van hier, en deze broeders dan die hier leven moeten hen niet trouwen. we kunnen wel elke keer iemand uit marokko halen. maar ja toch zal altijd het woordje papieren in jou hoofd spoken want je weet maar nooit of hij het voor jou doet of voor iets anders gheer inshallah..

    wa slaaam 3lllikome

    oem rabi3aH
    De profeet (vzmh) heeft gezegd:
    "Houdt u niet bezich met veel gepraat zonder Allah te gedenken, want veel praten zonder de herinnering aan Allah verhardt het hart en de persoon die zich het verst van Allah bevindt, is degene met een hart van steen."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    43
    31-05-2002

    hallo allemaal,

    Na mijn mening vind ik dat we het beste af zijn om met een marokkaanse jongen of marokkaanse meisje om te gaan die uit Nederland komen en opgegroeid zijn.
    Want je hebt dezelfde mentiliteit als die persoon.

    want als je ze uit marokko haalt weet je niet of ze voor jouw kiezen of voor de rode mapje. Je kunt dan 3 jaar in onzekerheid zitten. Wat voor baat heb je der aan. Heelveel maken er gewoon misbruik ervan. Ik vind het net goed dat er een groot bedrag betaald moet worden voordat die gene hier in nederland komt. En dat staat helemaal buiten de Islam.
    Islam zegt niet dat je een risco in je leven moet nemen. En je hebt heus jongens die volgens de islamitisch boek te werk gaan.

    Dus het onzin om te zeggen dat het beste is dat je een jongen of een meisje uit marokko het beste manier is om volgens de islamitische wet te gaan leven. Als je dat wilt kun je dat voor zelf zorgen en je kunt dan je partner ook overtuigen.

    groetjes,


    fadila
    weeS verstandig en vertrouw niet iedereen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.412
    30-10-2001

    Ik zou diegene 1 ding adviseren; DENK ER HEEL GOED OVER NA!!!

    Ik ben geen voorstander voor partner uit land van herkomst, daar heb je verschillende redenen voor, maar eerlijk gezegd heb ik dara nu geen zin in om die allemaal hier op te gaan schrijven!
    Wie de waarheid spreekt,
    hoeft nooit na te denken..........

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    40
    28-05-2002

    Salaam everybody,

    Ik wil even zeggen dat het eigenlijk niet uit maakt wie je kiest het blijft altijd een gok. Ikzelf ben getrouwd met iemand uit Marokko en het gaat heel goed, alhamdulillah. Hij is lief, weet wat verantwoordelijkheid betekent en ik ben gelukkig. Voor hetzelfde geldt zou het ook anders kunnen lopen. Het gaat gewoon om de persoon, maakt niet uit waar die vandaan komt. Je moet gewoon in elkaar geloven (niea) en in Allah en ook sbar met elkaar hebben en niet bij elke meningsverschil denken 'ik wist het wel' dan gaat het toch op een gegeven moment mis. Ook al zou het nu mis gaan met mij en mijn man (lajster) dan nog zou ik niet gaan denken dat het om papieren ging ook al zou het zo zijn geweest.

    Elmoheem sidarbie is groot. Wie jullie ook kiezen ik hoop inshaallah dat het de ware voor jullie zal zijn en dat jullie veeeeeeel liefde en geluk zullen hebben inshaallah.

    Wa salaam wa aleikom,

    Berber

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    43
    31-05-2002

    HALLO,

    DIT ONDERWERP HEEFT EIGENLIJK NIKS MET ISLAM TE MAKEN MAAR JE WEET TOCH WAT VOOR EEN RISICO AANZIT.

    ZOU JE 3 JAAR KUNNEN LEVEN MET ONZEKERHEID . IK DUS NIET!!!!
    DENK ER EENS OVER NA: JE HEBT EEN KIND MET DIE GENE GEKREGEN JEN JE BENT ER BLIJ MEE MAAR NA 1 JAAR HEEFT HIJ Z´N NEDERLANDSE NATIONALITEIT AANGEVRAAGD ZONDER DAT JIJ HET WIST EN HEEFT EEN JAAR VERKERING MET EEN MEID DIE MET HEM WERKT. OP EEN DAG GA JE NA DE GEMEENTE JE PASPOORT VERLENGEN EN DAN ZEGGEN ZE OP EEN GEGVEN MOMENT KUN U AUB TEGEN UW MAN ZEGGEN DAT U PASPOORT KLAAR LIGT.


    VOEL JE DAN NIET BESODEMIETERT?
    DAT DENK IK TOCH WEL EN DAN ZIE JE ALLAH OP DAT MOMENT NIET VOOR JE.

    SORRY , MAAR DIT IS MIJN OVERKOMEN EN IK TRAP ER ECHT NIET MEER IN.

    GROETJES
    weeS verstandig en vertrouw niet iedereen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    40
    28-05-2002

    Origineel gepost door Fadila_B
    HALLO,

    DIT ONDERWERP HEEFT EIGENLIJK NIKS MET ISLAM TE MAKEN MAAR JE WEET TOCH WAT VOOR EEN RISICO AANZIT.

    ZOU JE 3 JAAR KUNNEN LEVEN MET ONZEKERHEID . IK DUS NIET!!!!
    DENK ER EENS OVER NA: JE HEBT EEN KIND MET DIE GENE GEKREGEN JEN JE BENT ER BLIJ MEE MAAR NA 1 JAAR HEEFT HIJ Z´N NEDERLANDSE NATIONALITEIT AANGEVRAAGD ZONDER DAT JIJ HET WIST EN HEEFT EEN JAAR VERKERING MET EEN MEID DIE MET HEM WERKT. OP EEN DAG GA JE NA DE GEMEENTE JE PASPOORT VERLENGEN EN DAN ZEGGEN ZE OP EEN GEGVEN MOMENT KUN U AUB TEGEN UW MAN ZEGGEN DAT U PASPOORT KLAAR LIGT.


    VOEL JE DAN NIET BESODEMIETERT?
    DAT DENK IK TOCH WEL EN DAN ZIE JE ALLAH OP DAT MOMENT NIET VOOR JE.

    SORRY , MAAR DIT IS MIJN OVERKOMEN EN IK TRAP ER ECHT NIET MEER IN.

    GROETJES
    Ik vind het verschrikkelijk voor je, zulke mensen hebben gewoon geen hart. Ik hoop dat Allah hem flink bestraft. Moge allah je veel sbar geven. (het klinkt misschien makkelijk gezegd dan gedaan). Inshaallah zal allah je belonen met veel beter.

    berber

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    43
    31-05-2002

    bedankt meiden,


    Maar ik probeer alleen te zeggen pas op wat je doet en wat voor beslissing je neemt want elke beslissing die je neemt kan je leven totaal veranderen.

    En vertrouw een persoon niet te snel en probeer die persoon goed te testen voordat je ermee doorgaat.

    liefs,

    kenitria
    weeS verstandig en vertrouw niet iedereen

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    het probleem blijft complexe

    Salaam Wa alikom
    aangezien de mentaliteit en de manier waarop je het leven kijkt
    en de verschillende gedachten , want de parameters ruimt tijd
    blijken niet identiek te zijn , het is moelijk en de kans om problemen
    te vinden is quasi groot , je kan dus met Iemand uit Nl trouwen
    dat is je mening zo je zult zeker zijn van iets ( rode mapje hij heeft dat a priori en jij ook )
    maar het probleem blijft maar voortplanen met een niet uniform snelheid alhoewel de concrete eisen , de vraag is , wat zijn de eisen en de wensen voor een goede huwlijk ?( want het rode mapje is niet alles oftewel dit is niet het probleem zelf ..)
    Ieder Individu heeft zijn/haar eigen invals hoek onder welke kan hij/zij
    een zeker ietswat kijken
    Inzake een huwelijk , mijns inziens en bij nader inzien , is gebaseerd op
    aantal eisen ( en of wensen ) want de individu zelf is gekarakteriseerd
    door aantal eigenschappen zowel innerlijk als uiterlijk , de keus moet
    adequat en keurig , idem , goed gebalanceerd worden , wij kunnen
    geen keus maken op basis van de uiterlijk afgezien van de innerlijk
    Grossomodo , een ontwerper van een wilkeurige machine heeft van tevoren een aantal eisen , regels ter beschiking bij voorbeeld: temperatuur , druk , levensduur ect , want hij heeft deze zelf gemaakt
    en zo Allah Onze Heer wij moeten Zijn regels en godelijk wetne volgen
    en deze zijn soenna en de koraan ( tzawajoe 3la soenati Allah wa rasoelihi) , soena: Onze Profeet (vzmh) zei : Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd : vanweg haar eigendommen haar familie , haar schoonheid en haar geloof , Zoek er een omwille van haar geloof
    moge je handen met stof bedekt zijn .
    dus wij trouwen in het kader van het geloof ( soenna ) en volgens de ethiek van Mohammed (vmhz ) en niet de ethiek van kant of Sarter of Freud
    of Jean Jack roseau of de regels van de kapitalisme ,want deze zijn ook mensen en mens kan fouten maken en ALlah absoluut, nooit
    hij zei ook : De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is , en het meest perfect van hen zijn
    degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen
    Je kan drie jaar zeker zijn , maar wie gaat je verzekeren de zekerheid
    gedurende je heel leven ( de liefde , vriendelijkheid , eerlijkheid en geleuk .. )
    laten we maar lezen wat Onze groot Leraar heft gezegd salla Allahoe 3alihi wa salam : Behandel vrouwen vriendlijk want vrouwen zijn uit
    rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk , als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die
    gebogen , Behandel vrouwen dus vriendelijk
    Isoleer het leven uit het geloof zoals je isoleert een sinaasapel uit haar kleur , het leven en het geloof gaan samen als water en lucht
    Hij zei (vmhz) : Een gelovige man behoort een gelovige vrouw niet te haten . Als hij een eigenschap in haar haat , dan vind hij een ander (eigenschap ) van haar waar hij tevreden is
    Kies maar iemand met de best karakter ( dezefde mentaliteit , de zelfde golflengte )
    de marokaanse uitdruking zegt : shaaf rabie3 ma shaaf Al7aafa
    De beste gelovigen in het geloof Zijn degenen met het beste karakter
    en de beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen . zo zei Onze Profeet
    wa astaghifiroe Allah wa slaam 3alikom wa ra7matoe Allah wa barakatoeh

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    214
    17-03-2002

    Re: het probleem blijft complexe

    Origineel gepost door Oujda1
    Salaam Wa alikom
    aangezien de mentaliteit en de manier waarop je het leven kijkt
    en de verschillende gedachten , want de parameters ruimt tijd
    blijken niet identiek te zijn , het is moelijk en de kans om problemen
    te vinden is quasi groot , je kan dus met Iemand uit Nl trouwen
    dat is je mening zo je zult zeker zijn van iets ( rode mapje hij heeft dat a priori en jij ook )
    maar het probleem blijft maar voortplanen met een niet uniform snelheid alhoewel de concrete eisen , de vraag is , wat zijn de eisen en de wensen voor een goede huwlijk ?( want het rode mapje is niet alles oftewel dit is niet het probleem zelf ..)
    Ieder Individu heeft zijn/haar eigen invals hoek onder welke kan hij/zij
    een zeker ietswat kijken
    Inzake een huwelijk , mijns inziens en bij nader inzien , is gebaseerd op
    aantal eisen ( en of wensen ) want de individu zelf is gekarakteriseerd
    door aantal eigenschappen zowel innerlijk als uiterlijk , de keus moet
    adequat en keurig , idem , goed gebalanceerd worden , wij kunnen
    geen keus maken op basis van de uiterlijk afgezien van de innerlijk
    Grossomodo , een ontwerper van een wilkeurige machine heeft van tevoren een aantal eisen , regels ter beschiking bij voorbeeld: temperatuur , druk , levensduur ect , want hij heeft deze zelf gemaakt
    en zo Allah Onze Heer wij moeten Zijn regels en godelijk wetne volgen
    en deze zijn soenna en de koraan ( tzawajoe 3la soenati Allah wa rasoelihi) , soena: Onze Profeet (vzmh) zei : Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd : vanweg haar eigendommen haar familie , haar schoonheid en haar geloof , Zoek er een omwille van haar geloof
    moge je handen met stof bedekt zijn .
    dus wij trouwen in het kader van het geloof ( soenna ) en volgens de ethiek van Mohammed (vmhz ) en niet de ethiek van kant of Sarter of Freud
    of Jean Jack roseau of de regels van de kapitalisme ,want deze zijn ook mensen en mens kan fouten maken en ALlah absoluut, nooit
    hij zei ook : De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is , en het meest perfect van hen zijn
    degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen
    Je kan drie jaar zeker zijn , maar wie gaat je verzekeren de zekerheid
    gedurende je heel leven ( de liefde , vriendelijkheid , eerlijkheid en geleuk .. )
    laten we maar lezen wat Onze groot Leraar heft gezegd salla Allahoe 3alihi wa salam : Behandel vrouwen vriendlijk want vrouwen zijn uit
    rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk , als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die
    gebogen , Behandel vrouwen dus vriendelijk
    Isoleer het leven uit het geloof zoals je isoleert een sinaasapel uit haar kleur , het leven en het geloof gaan samen als water en lucht
    Hij zei (vmhz) : Een gelovige man behoort een gelovige vrouw niet te haten . Als hij een eigenschap in haar haat , dan vind hij een ander (eigenschap ) van haar waar hij tevreden is
    Kies maar iemand met de best karakter ( dezefde mentaliteit , de zelfde golflengte )
    de marokaanse uitdruking zegt : shaaf rabie3 ma shaaf Al7aafa
    De beste gelovigen in het geloof Zijn degenen met het beste karakter
    en de beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen . zo zei Onze Profeet
    wa astaghifiroe Allah wa slaam 3alikom wa ra7matoe Allah wa barakatoeh

    Sallaam Alikoem Warahamatoe Allah,


    TbarkAllah, Oujda1!!!

    Ya Iegwatie El-iman,

    Alles wat een mens verricht in het leven, wordt gedaan met een bepaalde intentie.

    Wa Inna Allah Hala ****** Sajin Kadir.
    Wa Inna Yahlamoe Bima Tafhaloen.

    Moge Allah ons beschermen tegen het kwade. AMIN

    Ma'sallammaaaaaa
    Malika

  13. #13
    MarOcciA

    Reacties
    99
    03-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam wa alajkom

    Naar mijn mening kun je gewoon beter met iemand van hier trouwen. Ik vind dat je niet alle mensen zomaar kunt gaan beoordelen. Dus ook niet ons marokaans volk, maar we moeten wel realistisch blijven. Ik wil niet alle marokanen uit marokko over 1 kam scheren, maar ik doe het wel. Je moet eerlijk zijn: mensen die in marokko zijn opgegroeid hebben een andere mentaliteit, denkwijze en karakter dan mensen die hier zijn opgegroeid. Ik heb het gevoel dat als je met iemand uit marokko zou trouwen, je niet op één lijn zou zitten. D'r zullen altijd wel problemen zijn over het een of ander.

    Niet dat je dat met Marokanen hier uit Nederland niet hebt, maar hier begrijpen ze wat je bedoelt. Je hoeft ze niet eerst uit te leggen dat we hier anders denken en zo. Maar ja.

    Ik zou niet met iemand uit Marokko kunnen trouwen. Het spijt me. Ik mag het eigenlijk niet zeggen. Ik weet niet wat er mij staat te wachten in el mekteb, maar ik trouw liever niet, dan dat ik met iemand uit marokko moet trouwen.
    Lieg niet, en je zult niet voorgelogen worden.
    Bedrieg niet, en je zult niet bedrogen worden.

  14. #14
    SalafiRanger

    Reacties
    4.060
    05-05-2002

    Origineel gepost door AbuHafs
    Salam oe aleikoem wr wb wm,

    Bismi Allah a Rahmaan a Raheem.

    Beste broeders en zuster,

    Laten we eerst voorop stellen dat Allah et al voorgeschreven heeft wie met wie gaat trouwen, de pennen zijn al opgeheven en de het inkt is al opgedroogd.

    Maar natuurlijk moeten wij met "el asbaab" komen. Mijn mening is als volgt.

    Ik wil graag trouwen met een meisje uit Nederland om de volgende redenen:

    het meisje dat in Nederland is geboren weet hoe ik ben en wat voor opvoeding ik heb gehad en in wat voor situatie ik heel mijn leven heb geleefd. maar beste broeders en zusters, de voornaamste reden dat ik graag met een meisje uit Nederland wil trouwen is dat we elkaar moeten steunen in dit land. Als alle broeders nou een vrouw uit Marokko halen, wie trouwt onze masha Allah zusters uit Nederland dan? Moeten we die overlaten aan de kuffaar?

    Wa Allahu a3lam, dit is mijn mening, die ik graag aan jullie bekend wilde maken en weet dat ik het insha Allah puur voor Allah doe, mog Allah mij vergeven.

    En weet dat ik van jullie hou omwille van Allah.

    Salam oe aleikoem wr wb wm.
    Bismillah....ama ba3d,

    Assalam 3alaikom wa ra7mattolahi wa barakatoehoe wa magfiratoe,

    Allereerst moet je ook weten dat ik van jou hou omwille van Allah swt.

    Ten tweede ben ik het eens met je stelling. Ik wil eraan toevoegen dat je beter hier kunt trouwen en de vrouwen en mannen uit Marokko beter daar kunt laten omdat ze in een land wonen waar je de adhan hoort.....

    3anakomAllah

    Assalam 3alaikom
    Sura 4: 115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.
    http://www.troid.org/audio/speakers/

  15. #15
    TrotSe MaMmie

    Reacties
    3.631
    10-07-2002

    IK zou het zelf nooit doen!! je weet niet of hij met jou trouwt of met om de papieren!! en de marokkaanse jongens daarzo ahahahahha no way thnxx !! je moet hem of haar van alles leren de nederlandse taal! enzz je kan hem niet alleen thuis laten!!:gsm: hij weet niet wat hij of zij moet zeggen als iemand belt! het isheel moeilijk om haar of hem dat allemaal te leren en als hij het dan eenmaal heef tgeleerd is het al weer 10 jaar later:watte?:
    Het vinden van Geluk is je houden aan de richtlijnen van ALLAH