1. #211
    MVC Lid

    Reacties
    502
    10-05-2005

    Citaat Geplaatst door Leila1982 Bekijk reactie
    En de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) beviel de persoon die wou gaan trouwen om de bruid te bekijken. Ik vraag je bij Allah, als het tonen van het gezicht toegestaan was, waarom droeg hij hem dan op om naar haar gezicht te gaan kijken? Kon hij haar
    dan niet op straat gezien hebben? Waarom droeg hij dit dan op? Vrouwen van de Ansaar hadden iets in hun ogen. Dus de opdracht was om de ogen te bekijken. Waar bevinden zich de ogen? - In het haar? Armen? Voeten? De ogen bevinden zich in het gezicht. Waarom is het dat sommige metgezellen eerst keken
    voordat ze gingen trouwen? Waarom niet eerst het huwelijkscontact maken en dan kijken? Waarom niet gewoon op straat kijken? Omdat zoals we begrijpen en weten, het bedekken van het gezicht is verplicht.

    Mugheerah Bin Shu'bah zei: Ik ging naar de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) ) en ik meldde dat ik
    met een vrouw verloofd was waarmee ik wilde trouwen. Hij zei: Ga en kijk naar
    haar, er kan hierdoor iets tussen jullie ontstaan. Dus hij ging en vertelde dit
    aan haar ouders. Het was alsof de ouders het niet leuk vonden. Ze vertelden het
    de vrouw. Zij zei: als de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) het heeft
    opgedragen, kijk dan. Dus
    hij keek naar haar en trouwde met haar. Hij vermeldde haar goedheid, manieren en gehoorzaamheid.

    Iedere hadith die melding maakt van het tonen van het gezicht, is ofwel een zwakke hadith ofwel voor een individuele situatie; zoals huwelijk, getuigen of ahadith voor andere situaties. En we zijn met het oordeel van het Boek van Allah en met de duidelijke bewijzen, en toon jullie versiering niet”.

    De hadith van 'Aisha (moge allah tevreden over haar zijn), toen Asma (moge allah tevreden over haar zijn) de
    dochter van Abou Bakr naar de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem) ging, terwijl ze dunne kleding droeg. Hij naderde haar en zei, "O Asma! Wanneer een meisje de leeftijd bereikt waarop ze ongesteld wordt, is het
    niet correct dat iets behalve dit en dit worden getoond. Hij wees naar het gezicht en handen.

    Deze hadith is ZWAK (dha'ief )verklaard vanwege 2 hoofdzakelijke punten.

    1. Er is geen verband/link tussen 'Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) en Khalid bin Dareek, welke de hadith van haar heeft overgeleverd. En in iedere keten van overleveraar wordt Khalid bin Dareek genoemd.

    2. In de keten van overleveraar komt Sa'eed bin Basheer voor, welke bekend is bij de meeste van de Muhaditheen als zijnde een zwakke overleveraar. Er is hier melding van gemaakt door Imaam Ahmad bin Hanbal, An-Nasai Ibn Madeeni en Ibn Ma'een (moge Allah hen genadig zijn). Dit is ook de argument waarom Imam Boekharie en Moeslim (moge Allah hen genadig zijn) deze hadith niet accepteerden voor hun boeken. (Door Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem) in zijn boek "Hijaab" pagina's 17 en 18).

    De geleerden die de standpunt verdedigen dat de moslimvrouw een gezichtssluier om moet zijn onder andere: Sheikh Abul A'la Maududi, Sheikh Ibn Jibreen, Sheikh Jamaal Zarabozo, Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen, Imaam Ghazaali, Sheikh Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz, Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah, Ibn Hajar Al-Asqalanee, Ibn Al-Mandhur, Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (Een van de grote geleerden van onze tijd)

    Tenslotte is het dragen van de gezichtssluier een zeer zuivere goede daad wat door beide groepen erkend wordt.

    De twee standpunten zijn het eens over de rechtmatigheid van de niqaab: het is zeker een perfectie voor de moslimvrouw, en het is deugdzamer voor haar in overeenstemming met de bedoelingen van de Shari'ah. Daarom is het correcter zich in te spannen om het de dragen van de niqaab aan te moedigen en om de deugdelijkheden en verdiensten te laten zien, uit te leggen en mensen ertoe aan te zetten.

    Het bedekken van het gezicht met de niqaab zou in feite een algemene regel zou moeten zijn en het niet bedekken van het gezicht een uitzondering.

    Moge Allah elke moslimvrouw zich laten haasten om haar gezicht te bedekken met volle overtuiging en tevredenheid van haar innerlijk. En dat het verlangen naar perfectie in haar geloof de sterkste en grootste verlangen is die iemand zich maar kan voorstellen. Moge de vrouwen van de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en alle andere vrouwelijke metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn) voor altijd onze grote voorbeelden blijven…


    verschrikkelijk een wereld met allemaal niqaab dragende vrouwen, ik vind het echt een eng gezicht.
    stel je voor allemaal niqaab dragende mamma's die hun kind van de kleuterschool komen halen, hoe moet het kind weten waar zijn mamma staat en of het wel echt mamma is???????????????






    nee brrrrrrrrr, ik geloof niet dat allah het zo ziet!!!!!!!!!
    ramadan kariem insallah!!!!

  2. #212
    Lay Low...

    Reacties
    2.285
    08-01-2005

    Citaat Geplaatst door Heiba Bekijk reactie
    Hoe het ook zit.. Als deze topic model staat voor de zelfbewuste zelfstuderende vrijdenkende (is een gebod) moslimvrouw dan valt het nog vies tegen. Wie bewust is van haar hoofddoek kan de reden waarom uitstekend verdedigen met nuttige argumenten.
    IK kan alleen voor mijzelf spreken...

    Ik kan wel stellen dat ik een zelfbewuste zelfstuderende vrijdenkende jongedame ben...of deze topic daarvoor staat daar oordeel ik niet over, dat is ieder voor zich.

    Ik draag geen hoofddoek, maar mijn argumentatie van het dragen van een hoofddoek ( is enkel een onderdeel, het bedekken van het hoofd dat weet ik) zit het in de klassiek arabische betekenis van khimaar...dat is de interpretatie die IK gebruik

  3. #213
    ***Knuffeltje***

    Reacties
    4.815
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 2222 Bekijk reactie
    Zeker weten er valt ook niks over te zeggen het is een verplichting.
    Maar van de navel tot aan de knieen, ik mag dus wel zijn borstkas bewonderen niet erg logisch
    Borstkas bewonderen wat is daar zo mooi aan. Meestal zijn ze nog behaard ook. Je dient je te bedekken als man en dan is dit het minimun, dat wil niet zeggen dat je je borstkas niet mag bedekken, maar dat het geen zonde is als je het niet doet.

  4. #214
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Citaat Geplaatst door Leila1982 Bekijk reactie
    [/B]

    Op de overleveringen van de profeet vzmh. In de tijd van de profeet bedekten de vrouwen hun gehele lichaam, behalve hun ogen, dit zodat ze kunnen zien.
    De discussie in de islam is of een vrouw haar gezicht mag vrijlaten... Jij loopt een beetje achter, laten we zeggen 700 jaar achter, voordat de islam werd geopenbaard.

    Je hebt een grote bek, nauw lees dit dan hoor ik nog van je... Of beter gezegd... Hou je mond maar, je bent niemand verantwoording schuldig op deze aardbol.
    Speak for yourself, knip-en-plak-sufferd: je loopt zelf 700 jaar achter. Weet je waarom? Omdat de Islam geen 700 maar 1400 jaar geleden werd geopenbaard, stupid!

    En dan wil jij hier komen opperen dat ik een grote bek zou hebben terwijl jij niet eens weet wanneer de Islam is ontstaan! Nu vraag ik je? Hoe moeten we van iemand zoals jij aannemen hoe de Islam in elkaar steekt? Terug naar de schoolbanken, madame. Of doe eens boeken lezen, het zal je helpen! Komt u nu eens met functionele informatie: geen bronloos knip-en-plakwerk. Zelfs chimpansees kunnen dat.

  5. #215
    ***Knuffeltje***

    Reacties
    4.815
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zohour Bekijk reactie
    verschrikkelijk een wereld met allemaal niqaab dragende vrouwen, ik vind het echt een eng gezicht.
    stel je voor allemaal niqaab dragende mamma's die hun kind van de kleuterschool komen halen, hoe moet het kind weten waar zijn mamma staat en of het wel echt mamma is???????????????






    nee brrrrrrrrr, ik geloof niet dat allah het zo ziet!!!!!!!!!
    ramadan kariem insallah!!!!
    Weet je wat ik een eng idee vind... dat de hel als brandstof mensen en stenen zal hebben. En het idee dat veel moslims zichzelf niet van de hel willen redden vind ik een eng idee... Brrrrrrrrrrr.....

    Allah ziet het wel zo, maar jij bent blijkbaar blind. Kijk meisje, de islam moet je niet bekijken vanuit je eigen perspectief... Jij bent niet opgegroeid met niqaabs dus vind je het misschien raar, maar om nou de islam te gaan bekijken vanuit jouw kleine wereldje vind ik wel erg dom van je. De islam is er voor iedereen, niet alleen voor jou omdat jij toevallig tussen de ongelovigen bent opgegroeid.

  6. #216
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Citaat Geplaatst door monjaca Bekijk reactie
    IK kan alleen voor mijzelf spreken...

    Ik kan wel stellen dat ik een zelfbewuste zelfstuderende vrijdenkende jongedame ben...of deze topic daarvoor staat daar oordeel ik niet over, dat is ieder voor zich.

    Ik draag geen hoofddoek, maar mijn argumentatie van het dragen van een hoofddoek ( is enkel een onderdeel, het bedekken van het hoofd dat weet ik) zit het in de klassiek arabische betekenis van khimaar...dat is de interpretatie die IK gebruik
    Zeer interessant.. Kun je daar wat meer over vertellen? Bedoel je daarmee de welbekende Koranpassage over de omslagdoeken? Of heb je andere bronnen?

  7. #217
    ***Knuffeltje***

    Reacties
    4.815
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Heiba Bekijk reactie
    Speak for yourself, knip-en-plak-sufferd: je loopt zelf 700 jaar achter. Weet je waarom? Omdat de Islam geen 700 maar 1400 jaar geleden werd geopenbaard, stupid!

    En dan wil jij hier komen opperen dat ik een grote bek zou hebben terwijl jij niet eens weet wanneer de Islam is ontstaan! Nu vraag ik je? Hoe moeten we van iemand zoals jij aannemen hoe de Islam in elkaar steekt? Terug naar de schoolbanken, madame. Of doe eens boeken lezen, het zal je helpen! Komt u nu eens met functionele informatie: geen bronloos knip-en-plakwerk. Zelfs chimpansees kunnen dat.
    foutje bedankt... Is dit het enige dat je te melden hebt dan, dat ik een foutje heb gemaakt..

    Nee jij weet het wel goed, de islam bijna 1450 geleden geopenbaard... Dus jij zit er ook achter, maar ik vergeef je de fout hoor, ik ga je niet afschilderen op een klein denkfoutje.

    Wat versta jij onder functionele informatie?? Bedoel je dat ik het gewoon moet vragen onwetende mensen als jij en daar mijn conclusies moet uittrekken.

    Nou nee dank je wel ik ga liever voor de hadieth en de koran, dat is mijn leiding, niet zo'n blinde vink als jij. maar zoals ik al zei. Ieder zijn graf en ieder zijn mening.

  8. #218
    MVC Premium

    Reacties
    2.790
    22-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door VrouwVanMuggie Bekijk reactie
    jahhh duuuhhh
    maar hoofdhuidschimmel is geen pretje om te hebben hoor

    nooit last van gehad..... en dit zou door je hoofddoek komen?

    wat ze al wel niet verzinnen en dat noemt zich een arts?

    waarom loopt dan niet de hele islamitische gesluierde gemeenschap met deze schimmel rond???




    En Allah ou a3lem als het wel van een hoofddoek komt bedenk dan dat dit peace of cake is vergeleken bij de straf die ons te wachten staat als we ons niet bedekken......
    Mijn kleine lieve prins is 4 jaar alhamdoellah en mijn kleine prinses 6 maandjes
    Proud to be a moslima Alhamdoellilah, wa shoukrolillah wa Allah ou akbar.....

  9. #219
    MVC Premium

    Reacties
    2.790
    22-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door VrouwVanMuggie Bekijk reactie
    mouka hoe heet een vleermuis in het marokkaanse (arabisch/riffiaans)?

    tir ellil
    Mijn kleine lieve prins is 4 jaar alhamdoellah en mijn kleine prinses 6 maandjes
    Proud to be a moslima Alhamdoellilah, wa shoukrolillah wa Allah ou akbar.....

  10. #220
    MVC Lid

    Reacties
    502
    10-05-2005

    Citaat Geplaatst door Leila1982 Bekijk reactie
    Weet je wat ik een eng idee vind... dat de hel als brandstof mensen en stenen zal hebben. En het idee dat veel moslims zichzelf niet van de hel willen redden vind ik een eng idee... Brrrrrrrrrrr.....

    Allah ziet het wel zo, maar jij bent blijkbaar blind. Kijk meisje, de islam moet je niet bekijken vanuit je eigen perspectief... Jij bent niet opgegroeid met niqaabs dus vind je het misschien raar, maar om nou de islam te gaan bekijken vanuit jouw kleine wereldje vind ik wel erg dom van je. De islam is er voor iedereen, niet alleen voor jou omdat jij toevallig tussen de ongelovigen bent opgegroeid.


    ZOZOZOZ!!... MET JE ALLAH ZIET HET WEL ZO .....jij weet het wel zeg maar allemaal beter!!! en jij weet dus ook dat ik met ongelovigen ben opgegroeid, volgens mij heb jij een glazen bol daar naast je pc ,of nee dat is haram he?

    maar goed kleine meid ,volg jij maar lekker de leer die hadith heet , en een vraagje volg je allles wat in de hadith staat ,of doe je ook maar wat jou uitkomt?enne wat is voor jou de defenitie van ongelovig zijn???

    klein kind

  11. #221
    Lay Low...

    Reacties
    2.285
    08-01-2005

    Citaat Geplaatst door Heiba Bekijk reactie
    Zeer interessant.. Kun je daar wat meer over vertellen? Bedoel je daarmee de welbekende Koranpassage over de omslagdoeken? Of heb je andere bronnen?
    hey

    jah het is idd wel de ''welbekende'' koranpassage, maar dan bekeken vanuit de betekenis van het woord khimaar. Want net als jij kon ik uit die passage niet opmaken dat het hoofd bedekt moest worden..

    En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers (Arabisch: “khoemoer”) over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen

    - Soerah an-Noer (24), aayah 31-

    Maar toen ik de klassieke betekenis van het woord khimaar kende kreeg het vers ineens voor mij een hele andere betekenis, namelijk dat het hoofd wel bedekt dient te worden..

  12. #222
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Citaat Geplaatst door Leila1982 Bekijk reactie
    foutje bedankt... Is dit het enige dat je te melden hebt dan, dat ik een foutje heb gemaakt..

    Nee jij weet het wel goed, de islam bijna 1450 geleden geopenbaard... Dus jij zit er ook achter, maar ik vergeef je de fout hoor, ik ga je niet afschilderen op een klein denkfoutje.

    Wat versta jij onder functionele informatie?? Bedoel je dat ik het gewoon moet vragen onwetende mensen als jij en daar mijn conclusies moet uittrekken.

    Nou nee dank je wel ik ga liever voor de hadieth en de koran, dat is mijn leiding, niet zo'n blinde vink als jij. maar zoals ik al zei. Ieder zijn graf en ieder zijn mening.
    Overduidelijk ben je verblind als je denkt dat de hele wereld blind is behalve jij. Gekke mensen denken immers ook dat de hele wereld gek is, behalve zij.

    Overigens licht je mensen verkeerd voor. Moslimmannen mogen zich in hun blote bast tonen als ze alleen met andere mannen onder elkaar zijn, anders niet. Netals dat wij vrouwen onze armen en onderbenen onbedekt mogen hebben in het bijzijn van andere vrouwen.

    Kind, je kletst maar verwaand wat in de rondte, ken je plaats. Wees eerlijk tegen anderen en jezelf: je Islamkennis is momenteel ontoereikend om fatsoenlijk over Islam te spreken. Alsjeblieft, ga lezen, vergroot je kennis. Het geeft zoveel meer reden als je Islamitisch handelt en je weet waarom je het doet. Nog een tip: lees de teksten voordat ze je knip en plakt en wees beknopt en gebruik de essentie.

    Ik geef openlijk toe dat ik het niet weet en dat ik met vragen zit. Ik beantwoord geen vragen als ik de klok heb horen luiden en niet weet waar de klepel hangt.

  13. #223
    Lay Low...

    Reacties
    2.285
    08-01-2005

    pffff


    deze discussie is weer eens ontaard in een discussie van vingertjes wijzen...

    ik neem de benen en ga mn gebeden verrichten...

    Heiba...als je wilt dan pm ik je een stuk...het is niet geschreven door mij dus ik wil dat eerst ff aan de schrijfster vragen of ze dat goed vind..laat het maar weten als je wilt..

    tadaaa!!

  14. #224
    ***Knuffeltje***

    Reacties
    4.815
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zohour Bekijk reactie
    ZOZOZOZ!!... MET JE ALLAH ZIET HET WEL ZO .....jij weet het wel zeg maar allemaal beter!!! en jij weet dus ook dat ik met ongelovigen ben opgegroeid, volgens mij heb jij een glazen bol daar naast je pc ,of nee dat is haram he?

    maar goed kleine meid ,volg jij maar lekker de leer die hadith heet , en een vraagje volg je allles wat in de hadith staat ,of doe je ook maar wat jou uitkomt?enne wat is voor jou de defenitie van ongelovig zijn???

    klein kind
    Excuse me mevrouwtje... Ik ben ook met ongelovigen opgegroeid. Ik neem aan dat je in NL woont, zo niet, vergeef mij dan.

  15. #225
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Citaat Geplaatst door monjaca Bekijk reactie
    pffff


    deze discussie is weer eens ontaard in een discussie van vingertjes wijzen...

    ik neem de benen en ga mn gebeden verrichten...

    Heiba...als je wilt dan pm ik je een stuk...het is niet geschreven door mij dus ik wil dat eerst ff aan de schrijfster vragen of ze dat goed vind..laat het maar weten als je wilt..

    tadaaa!!
    Je hebt gelijk..

    Zou je het voor me willen vragen?? Vind ik echt superlief van je! Thanks a lot.

    Ik kijk uit naar je PM! Fijne avond.