1. #1
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Gesluierde schoonheid...zij deed mij veranderen...

    Karim had zich voorgenomen om na schooltijd even de stad in te gaan. Het is vrijdag, dus koopavond in Rotterdam. Hij heeft zich ook voorgenomen om Pipo te bellen, Pipo is zijn beste vriend en kennen elkaar al vanaf vloeistof zeggen ze weleens tegen anderen, Pipo (zijn echte naam is Salah) wordt zo genoemd omdat hij nooit serieus overkomt, je weet nooit wanneer het meneens is en wanneer hij maar aan het dollen is.
    Karim tikt Pipo's nummer in, hij gaat een paar keer over voordat Pipo opneemt met "vuile flescher....waar hang je uit....je zou me bellen...of heb je een chick aan de haak geslagen?" "Hallo Pipo...met mij is alles goed hoor...wat fijn dat je erna vraagt" antwoord Karim sarcastisch "en nee...ik heb niets aan de haak geslagen" " Hey luister dan...heb je wat te doen vanavond....ik dacht dat we lekker konden chillen in de stad" "ik weet niet man....ik ben blut...."
    " blut !?...ejaw...vorige week heb je jouw salaris binnengekregen man...dat meen je niet?" reageerd Karim een beetje boos. Dat doet Pipo nou elke keer weer, al voor dat het geld op zijn bankrekening is gestort besteed hij het al uit aan allerlei onbenullige spullen, integenstelling tot Karim, hij denkt twee keer na voordat hij een euro aan iets uitgeeft. "Ach man....die broek moest ik gewoon hebben...hij was voor mij gemaakt....wist ik veel dat het als bijwerking een lege saldo had"..."trouwens....waar ben je nu?" "ik kom net uit school ...ik ben nu in de buurt van de Nieuw Binnenweg" "oke...blijf waar je bent...ik kom eraan...tuuuuuuuuuuut .." .
    Ik gooi mijn mobiel weer terug in mijn tas, het is warm gelukkig dat mijn moeder mij erop had gewezen dat ik beter iets luchtigers moest aantrekken, dus had ik gekozen voor een wit dun truitje met een V-hals, een rode driekwart broek en witte gympen. Hey...wie zie ik daar...Sabah...mijn zusje van 22...ze werdt vergezeld door een meisje dat een hoofddoek draagt. Ik kan heel goed opschieten met mijn zusje..we schelen immers maar 2 jaar...we kunnen over alles praten tot diep in de nacht over uit een lopende onderwerpen. Ik wilde haar tegemoet lopen dus stak ik over, ze zag me blijkbaar niet want ze was diep in gesprek met haar vriendin. " Dag lief zusje van me...zeggen we niets meer tegenwoordig?" "aaaah Karim!!!!" en ze omhelsde mij zo stevig dat ik haast stikte in haar wurggreep, " mag ik even ademhalen..?" vroeg ik naar adem happend "O sorry...ha ha" lachte ze "en waar gaat de reis naar toe met z'n tweetjes" vroeg ik..opeens viel me op hoe mooi het meisje was dat aan de zijde van mijn zusje stond....haar glimlach deed mij zowat bevriezen zodat ik niets anders kon doen dan naar haar staren...haar amandelvormige ogen waren prachtig om te aanschouwen en ze had fijn getekende wenkbrauwen..........
    "Hallo!!!...aarde naar Karim" hoorde ik mijn zusje zeggen "waar was je met je hersens...ik zei..we gaan de H&M een bezoekje brengen, want Samira moet even een broek ruilen en daarna plunderen we alle eethuisjes want ik verga van de honger" "OOOO" zei ze " ik heb jullie nog niet voorgesteld...wat stom van mij zeg...nou Karim...dit is mijn vriendin Samira en Samira...dit is mijn grote broer Karim" zei ze met een speels lachje, alsof ze wist wat er in zijn hoofd afspeeld. "Aangenaam" zei ik en ik reikte haar mijn hand...ze gaf mij haar hand...zo zacht...zo'n klein handje...het was onbeleefd om lang haar hand vast te houden realiseerde hij zich dus liet gauw los. "Nou Karim..we moeten gaan...see you at home.." "Daag Karim" zei Samira ook nog eens een lieve stem...damn...wat was er met hem aan de hand...nog nooit heeft een meisje het zo verward en dan nog zo...op het eerste gezicht...het leek alsof een soort van onbekende karacht hem deed bevriezen elke keer als hij naar haar keek...en dat is niets voor hem....hij schenkte eigenlijk niet veel aandacht aan meisjes die gesluierd liepen ...zijn zusje droeg het niet...zijn moeder ook niet...hij had respect voor die meisjes die er voor kozen om gesluierd te lopen...maar zocht nooit echt contact met ze...maar Samira.............

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  2. #2
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Rachida..
    ik ben benieuwd hoe het verder gaat.. het begint goed..

    Nadia

  3. #3
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    "Hey Kaaaaaaaaaarieeeeeeem...daar ben je ...ik was je kwijt man" hoorde hij de stem van zijn beste vriend die drie straten verder op stond te gillen. Pipo had echt maling aan alles en aan iedereen...hij deed wat hij wilde en zei ook wat hij wilde, ook slaat het 9 van de 10 keer nergens op. Karim dearentegen heeft zijn woordje altijd klaarstaan en weet wat hij zegt. "Ik zag Sabah daarnet"zei Pino nog hijgend van de sprint die hij had genomen..."klopt....ik heb haar ook gezien"zei ik "wie was dat meisje met dat hoofddoekje met wie ze was?" vroeg hij "een vriendin van haar....hoezo?"...."nee ....gewoon...ik...laat maar...gaan we nou nog of hoe zit het?" zei hij om van onderwerp te veranderen "en wat aardig van je om voor te stellen mij te trakteren" zei hij "shit man...straks sta ik nog rood door jou " lachte ik....." ach man....ik heb nooit anders gedaan dan rood staan" antwoorde Pipo erop. Zo vervolgden wij onze niets betekende weg naar de stad.




    Om een uur of tien uur s'avonds lag ik op mijn bed toen er plotseling op mijn deur werd geklopt....ik herken dat geklop...dat was Sabah. "Kom maar binnen hoor zusje....heb je eten bij je?" vroeg al automatisch...ze neemt altijd wat lekkers mee, chips, pizza of gebakken kippepootjes (vindt ik het lekkerst) tja...dat is eigenlijk een beetje traditie geworden. Mijn zusje kwam naar binnen en nam plaats op mijn burostoel, ze had een grote bak met chips bij zich en een ongeopende fles Spa casis.
    "En..."vroeg ik grijpend naar de bak met chips..."zijn jullie nog geslaagd met winkelen?" " samira heeft die broek geruild voor een licht blauwe linnen broek...staat haar leuk... ze is ook leik om te zien he broer van me?"en ze gaf me een knipoog "waar heb je het over?...waarom kijk je zo?.....ooookeee....ze heeft een leuk gezichtje...ben je nu tevreden?" zei ik "ik ken dat gezichtje van je hoor broertje....mij kan je niet belazeren...ik heb een soort zintuig daarvoor gecreerd" zei ze lachend " hoe lang ken je haar trouwens...ik heb je nooit met haar gezien" vroeg ik "ze zit bij mij op school....wiskunde doet ze" zei me zusje kauwend op de chips "zo,zo...wiskunde?" zei ik iets verbaasd "hallo...is dat soms raar...ze draagt dan wel een hoofddoek maar ze heeft nog steeds een stel hersenen en dat kan ik niet van iedereen zeggen" verdedigde ze haar vriendin "ach joh, ik bedoel, je hoort van die verhalen over die meisjes...je weet toch?" zei ik "nee...ik weet niet...en waar slaat dat op....ze zijn toch ook mensen...trouwens door haar ben ik de wereld met andere ogen gaan zien...en ben ik begonnen met bidden...dat zij mij heeft geleerd en ook ben ik me meer gaan verdiepen in de Islam...daar zou jij een voorbeeld aan moeten nemen" zei ze nu kwaad.
    Ik moet wel zeggen dat mij zusje inderdaad veranderd is de laatste tijd...ze heeft inneens heel wat boeken over de Islam in haar boekenkast en vraagt veel over de Islam....zou dat mooie gesluierde meisje zo'n ivloed op haar hebben gehad?..................

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  4. #4
    Bubblicious...

    Reacties
    167
    17-03-2002

    Mooi verhaal!

    Mijn complimenten

    Don't hate me...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    84
    02-04-2002

    Thumbs up Moeilijkeee VerhaaaLLLL>>>>>DoeTTTT

    Salaaaaaam Rachidaa
    ik wilde ff zegggen echt eeen moooooiii verhaaaaal!!!!!!!
    niet te lang w8en he met een vervolg waga???
    maar meid schrijfff zze!!!!!
    Beslamaaaaaaaaaaaaaa
    Moge Allah ons Insha Allah vergeven ............. en de groetenn Shelha

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.077
    15-03-2002

    ik ga me alleen maar op dit verhaal focussen, ik heb de hoop al bij de andere verhalen opgegeven.

    het is wel de bedoeling rachida dat jij wel verder schrijft.



  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    788
    16-06-2002

    ja, doe zo voort
    groetjes en kusjes

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    62
    21-04-2002

    KOMT ER NOG EEN VERVOLG????????????????????????????????/

    BESLAMMAAAA
    Love Is Like Heaven, But It Can Hurt Like Hell!!!!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    49
    04-03-2002

    en gaan we nog verder met het verhaal

  10. #10
    hey

    Reacties
    24
    08-04-2002

    salaam

    wanneer maak je het verhaal af ik ben echt beniewd

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    23
    06-06-2002

    Waar is de rest van het verhaal?
    Dit haat ik nu zo op Marokko.nl dat mensen zo sporadisch schrijven..
    Als je gaat schrijven: doe het dan regelmatig?
    Moderator? Wordt het geen tijd om de schrijvers en schrijfsters onder ons een verplichting op te leggen?
    Snik, duurt god damn..ed lang...
    Liefde is als de wind...
    Het streelt je huid, en geeft je een frisse blik op een warme zomerdag...
    Het voed je zintuigen en is volop in beweging...

  12. #12
    Kijk & vergelijk...

    Reacties
    1.457
    04-10-2001

    Karim....Kaaaaaaarieeeeeem!!!!... met een ruk staat karim op, nog slaapdronken vraagt hij zich af waarom zijn zusje zijn naam zo hard schreeuwt....was het uberhaupt zijn zusje...hoe laat is het? Zonder kloppen donderd Sabah mijn kamer binnen...."Hallo!! je had beloofd om ons weg te brengen om 11.00...en het is nu al half elf!!! tfoe...hadden we beter de trein kunnen nemen...kom je nog in actie of hoe zit 't?" Zegt ze geiriteerd...."ja, ja ik kom effe douchen oke?..."...."vindt je 't gek dat hij niet bij zijn positiefe is" doet zijn moeder er nog een schepje bovenop..."hij kwam pas half 5 thuis" zegt ze "Zo vroeg...normaal komt hij pas 7 uur in de ochtend" hoor me zusje nog mopperen. Hij was bijna vergeten dat hij had beloofd om zijn zusje en haar vriendin weg te brengen naar Brussel...Brussel...om te winkelen zei zijn zusje, ik snap niet dat meisjes kilometers afleggen om te gaan winkelen...maar goed, gisteravond het was in now & wow gezellig in discussie met Pipo, dansen op lekker zwingende muziek..meisjes bekijken die zwetend en in trance hun heupen heen en weer schudden..en oke...mischien had hij te veel bacardi breezers op maar goed, pas later realiseerde hij zich wat hij zijn zusje had beloofd...en hij kan maar beter zijn woord houden want het kan eindigen op een flinke ruzie..een zweigende en negeerende ruzie... dat kan ze weken lang volhouden en daar kan Karim niet tegen. Dus vervolgd hij struikelend zijn weg naar de douche..die naar zijn idee maar steeds verder weg lijkt, oooh wat verlangt hij naar zijn lekkere warme bedje!!!! hij geniet van de waterstralen die naar beneden vallen op zijn, nog half bewusteloze, lichaam en neemt er uitgebreid de tijd voor...BOOOM BOOM..."Ben je flauwgevallen ofzo....samira is al geariveerd!!...had ik toch maar beter de trein moeten nemen" zegt Sabah geergerd ..Samira!?...heeft hij dat nou goed gehoord..gaat ze ook mee...in zijn auto!? in een record droogt hij zich af...gehuld in een badlaken snelt hij naar zijn kamer...shit!! had ze het niet eerder kunnen vertellen..en nu?..hij dacht dat het een ander vriendin zou zijn...maar niet dat meisje waar hij sinds die ene ontmoeting helemaal van slag was geweest...WAT MOET IK AAN!! oke...rustig...stelt hij zichzelf gerust, zijn oog valt op een donkerblauwe spikerbroek en grijpt naar zijn lichtblauwe overhemd...het wordt warm vandaag..maar dat boeit hem niet...hij staat nu al in vuur en vlam...nog even zijn haren doen...hij bekijkt zich in de spiegel..zijn gespierde, door al dat trainen, bovenlijf groet hem ook goeie morgen...maar dat haar!!! zijn zwarte haren is net een koornveld waar alle haren alle kanten opstaan behalve de goede...enfin...hij pakt zijn potje met wax en begint te smeren. Als hij is aangekleed en zijn haar in model heeft gekamt roept hij zijn zusje "Sabaaaaa...kom is effe!!" hij moet weten of zijn outfit wel kan zo...dat is ook iets wat vanzelfsprekend is...als hij wil weten of iets goed zit of eigenlijk wel staat, roept hij de hulp van zijn zusje in...ze bekijkt hem dan kritisch en voegt dan enige veranderingen aan hem...vandaag werd het door haar goed gekeurd..."maar je moet wel die donkere teen spippers daaronder aandoen"..voegt ze daar aantoe " At your servise" roep ik haar na..ik pak mijn outo sleutels van mijn la en stompel naar beneden....ontbijten doe ik ergens onderweg wel...trouwens hij heeft helemaal geen trek om iets te eten...sinds bekend is dat Samira meegaat is zij het enigste wat er in zijn gedachten speelt...hij loopt de woonkamer in...daar zit ze..zoals gewoonlijk druk in gesprek met Sabah en mijn moeder kletst gezellig mee...waar ze het over hadden kon ik niet uit hun gesprek opmaken maar dat kwam mede door haar...Samira...de sierlijke bewegingen die maakt met haar handen als ze praat en dan haar aanstekelijke lach...

    Naar zeggen de spiegels van onze ziel....

    Klik hier...!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.077
    15-03-2002

    APPLAUSSSSS


    waneer ga je verder schrijven????



  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    23
    06-06-2002

    waar is de rest???????
    ??????????????????????
    ???????????????????????

    Snik
    Liefde is als de wind...
    Het streelt je huid, en geeft je een frisse blik op een warme zomerdag...
    Het voed je zintuigen en is volop in beweging...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    167
    02-06-2002

    Salaam moe3leikoem wraa7matoelahi wa barakatoe,

    Soebhanallah je hebt zelfs mijn aandacht te pakken met dit verhaal, en geloof me gebeurt niet vaak hoor!!!!!

    Wanneer komt de rest?????? Oh ja ina ma3a esabierien!!!!!

    Salaammoe3leikoem wara7matoelahi wa barakatoe,
    Soerat al-bakara: (225) "God rekent jullie onnadenkende uitspraken niet aan, maar Hij rekent jullie aan wat jullie harten bedoelen.God is vergevend en zachtmoedig."

    SoebhanAllah wal Hamdoelilah wa la ilaaha ila Allah walahoe akbar!!!!!!!!!