1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    86
    07-06-2002

    Hoofddoek

    Ik ben een moslimvrouw
    Liefdevol, beleefd en trouw
    Trouw aan mijn hiijeb
    De trots die ik heb
    Vol trots zal ik het dragen
    En mij niet tot de kafira verlagen
    Mijn hoofddoek is me wel verplicht
    Het alleen tonen van handen en gezicht
    De rest van mijn lichaam is privee
    Daar pronk ik niet mee
    Door mijn nette kleding zullen mijn verleidelijke lichaamslijnen
    Uit het oog van de jagende mannen verdwijnen
    Dit is absoluut geen onderdrukking
    Maar een echte opluchting
    Zo heb ik geen last van vervelende blikken
    Van mannen die op vrouwenlichamen kicken
    En doordat ik mijn hals, benen en armen niet zal ontbloten
    Word ik niet wellustig aangekeken of nagefloten
    Ik ben nu eenmaal geen schilderij
    Dus loop ik make-up-vrij
    Zo blijft mijn schoonheid voor mij alleen
    En niet voor de vele mannen om mij heen
    Mijn ogen zal ik neerslaan
    Als ik een man voor me zie staan
    Want een blik zegt vele dingen
    Vaak met verkeerde bedoelingen
    Dus zal ik hem niet aan kijken
    Om mijn respect te laten blijken
    Mijn schoonheid is niet te vinden in mijn uiterlijk.
    Dat is niet het belangrijkste, maar juist het innerlijk
    Zo vindt je mijn schoonheid in mijn goede hart
    Wit van goedheid in plaats van zwart
    Vol liefde en goedheid gevuld
    Vol behulpzaamheid en geduld
    En mijn mooiste schoonheid
    Is mijn godvruchtigheid
    De islam behandelt de vrouw met respect
    En ziet haar niet als een lustobject
    Ze is er niet voor de mannelijke lol
    Een vrouw is geen sexsymbool


    lah illaha ilallah
    Blindelingse vertrouwen in Allah

    1)Bij de tijd
    2)voorwaar, de mens is temidden van verlies.
    3)Behalve degenen die geloven en goed werken doen en elkaar tot waarheid en geduld aansporen
    Alleen als je drinkt uit de rivier der stille, zul je waarlijk zingen. en pas wanneer je de bergtop hebt bereikt, begin je te klimmen. En wanneer de aarde je ledematen opeist, dan pas zul je waarlijk dansen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    44
    10-06-2002

    een meisje of vrouw met hoofddoek vindt ik mooi! Het kan namelijk ook op een trendy manier! Goed toch?
    Het begin van het einde is begonnen!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Als vrouwen dit zelf willen OK. Maar dan moeten ze ook aanvaarden dat in sommige beroepen dit niet geaccepteerd wordt en ze dus die banen niet kunnen krijgen!

    Wat ik niet OK vond, is dat in dit gedicht gescreven wordt, "ik verlaag mij niet tot de koefaar". Daar spreekt weer uit hoe deze vrouw neerkijkt op niet gelovigen!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Asalaam moechaleikum,

    Anesdje

    Je komt me echt de strot uit wanneer accepteer je het gewoon ajazbak

    "Als vrouwen dit zelf willen OK. Maar dan moeten ze ook aanvaardden dat in sommigen beroepen dit niet geaccepteerd wordt dus die banen niet kunnen krijgen".

    Wat is dat no uvoor bull man in plaats dat je gewoon gaat accepteren en gaat zeggen ik vint het bull dat men geen meisjes aanneemt omwille van hun hoofddoek.

    Nee jij zegt met andere woorden " Kies maar voor die doekkie en geen mooie baan of geen doekkie en wel mooie baan".

    Weet je wat ik je ga vertellen ik ga sterven insjachelah ja rebi met m n hoofddoek om me.

    Zo s.crew die mooie banen en mensen net als jij.

    "ALLAH OU AKBAR OU LE ILAHA ILLALA"

    "WA ACHADOUNA ILLA HA ILLAHLA WA ACHADOUNA MOCHAMMED ARASSOELLAH".

    Macha salaama,

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    86
    07-06-2002

    mooi gezegd hoor beni Bouyachie17, zo denk ik ook erover.
    Alleen als je drinkt uit de rivier der stille, zul je waarlijk zingen. en pas wanneer je de bergtop hebt bereikt, begin je te klimmen. En wanneer de aarde je ledematen opeist, dan pas zul je waarlijk dansen.

  6. #6
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Origineel gepost door Shaday
    een meisje of vrouw met hoofddoek vindt ik mooi! Het kan namelijk ook op een trendy manier! Goed toch?
    Kom op. De islam is toch ook geen trendy godsdienst??
    De islam moet je proberen te praktiseren, zoals die aan de profeet mohammed v.z.m.h. is geopenpaard.
    En niet een beetje trendy gaan lopen doen. Dat is ook een manier van aanpassen, en wij moslims moeten dat niet. Moslim zijnde overal.

  7. #7
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Origineel gepost door an3sdej
    Als vrouwen dit zelf willen OK. Maar dan moeten ze ook aanvaarden dat in sommige beroepen dit niet geaccepteerd wordt en ze dus die banen niet kunnen krijgen!

    Wat ik niet OK vond, is dat in dit gedicht gescreven wordt, "ik verlaag mij niet tot de koefaar". Daar spreekt weer uit hoe deze vrouw neerkijkt op niet gelovigen!!!
    Meid vergeet een ding niet... erizko min 3inda Allah. Allah geeft je een bepaalde baan niet, omdat er geen Gier in zit, maar alleen elharaam.
    Overal zul je brood eten. Allah laat zijn mensen niet in de steek!

    Ga de boeken lezen(o.a. de heiligen) dan zie dat de moslims de winnaars zullen zijn insha-allah.
    Allah ou akbar!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Door de kledingvoorschriften kunnen moslimvrouwen nauwelijks hun lichaam trainen om aan topsporten mee te kunnen doen. In mijn ogen zou het voor de emancipatie van de moslimvrouw goed zijn dat ook zij hun talenten in de sport zouden kunnen ontwikkelen.

    Zoals nu twee zwarte meiden het damestennis beheersen en alle vaak arrogante blanke meiden afdrogen vind ik prachtig. Ik wou dat er ook moslimvrouwen op wat erepodiums zouden staan van diverse sportevenementen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.077
    15-03-2002

    Wij hebben ook onze eigen INGE DE BRUIN dat is >>. FATOSH BEN JOBAR

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Origineel gepost door Kasraouia
    Salaam alaikum wa rahmatu allah wa barakatoeh,

    Allereerst wil ik jullie moslim broeders cq zusters erop wijzen dat als jullie echte moslims zijn ook op jullie taalgebruik letten. Het is niet de bedoeling dat men als moslimzijnde vieze woorden naar voren brengt.

    Wat is dat no uvoor bull man in plaats dat je gewoon gaat accepteren en gaat zeggen ik vint het bull dat men geen meisjes aanneemt omwille van hun hoofddoek.


    Zo s.crew die mooie banen en mensen net als jij.



    Een hoofddoek is een verplichting het is geen keuze. In de koran wordt gemeld dat de vrouw zich moet bedekken op haar gezicht, handen en voeten na.

    Asalaam moechaleikum,

    Ehmmm beschouw jij dit als vieze woorden naar voren brengen???

    En je uitspraak dat een hooffdoek verplicht is begreep ik ook niet echt als dat aan mij gericht is althans.

    Maar mouhiem het zal wel weer eens aan mij liggen

    Macha salaama,

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Dat respecteer ik. Ik hoop met jou, dat er ooit een moslimvrouw de 100 meter zal winnen. Maar er zijn zoveel sporten die je niet mag doen, dat vind ik ook erg jammer.

    Respecteer jij westerse meisjes wel dan als zij WEL in kort rokje of korte broek sporten, of verkwanselen zij iets.