1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.278
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Israël trekt steden binnen na aanslag

    <b>Het Midden-Oosten lijkt zich op te maken voor een nieuwe geweldsronde na de tweede zelfmoordaanslag in Jeruzalem in twee dagen. De regering-Sharon heeft besloten om als antwoord op iedere aanslag een stuk Palestijns gebied te herbezetten. Het Israëlische leger is vannacht Ramallah binnengetrokken. Eerder op de dag gebeurde dat in de steden Qalqiliya en Jenin. De Israëli's lijken zich op te maken voor een langdurige aanwezigheid.</b>

    Bij de aanslag op een bushalte in de French Hill-buurt in het noorden van Jeruzalem werden zeker zeven mensen gedood, onder wie de dader, en raakten tientallen gewond. De aanslag is opgeëist door de aan Arafats Fatah-beweging gelieerde Al Aqsa Martelaarsbrigades.

    Israëlische helikopters bestookten na de explosie doelen in de Gazastrook. Na de aanslag van dinsdag op een bus in Jeruzalem, waarbij negentien mensen werden gedood, besloot de regering na iedere nieuwe aanslag Palestijns gebied te bezetten en vast te houden 'zolang de terreur doorgaat'.

    Israëlische tanks en pantserwagens trokken tegen middernacht van twee kanten Ramallah binnen en reden in de richting van het centrum, waar Arafat zijn hoofdkwartier heeft. De Palestijnse leider riep vannacht op tot een 'totaal einde' aan de aanslagen tegen burgers.

    President Bush heeft zijn verwachte toespraak over het conflict in het Midden-Oosten uitgesteld. 'De president weet wat hij wil zeggen. Hij zal het openbaar maken wanneer hij denkt dat het de beste tijd is', zei de woordvoerder van het Witte Huis. Een toespraak direct na een aanslag is 'niet het juiste moment'.

    De Amerikanen hebben begrip geuit voor de Israëlische acties. President Bush erkent Israëls 'recht op zelfverdediging', aldus de woordvoerder van het Witte Huis. Wel zou Bush ook hopen dat er 'rekening mee wordt gehouden dat de weg van de vrede gevolgd moet worden en dat Israël de consequenties beseft van de huidige acties'.

    De Palestijnse Autoriteit heeft de nieuwe Israëlische politiek van herbezetting scherp veroordeeld. Het is 'een open uitnodiging aan het Palestijnse volk en alle fracties om zich op alle manieren te verzetten tegen de bezetting', zei een adviseur van Arafat.

    Egypte en Jordanië hebben zich gisteren uitgesproken tegen een van de mogelijke elementen in het plan van president Bush. De Amerikanen zouden al in september een 'interim Palestijnse staat' willen opzetten. Volgens de twee Arabische landen is daar geen basis voor in het internationale recht en moet er juist haast gemaakt worden met een volwaardige Palestijnse staat.

    Het Amerikaanse voorstel zou volgens uitgelekte berichten voorzien in een overgangsperiode van drie jaar waarin onderhandeld moet worden over een uiteindelijke vredesregeling. Daarbij zouden de knelpunten zoals grenzen, de status van Jeruzalem en de situatie van de Palestijnse vluchtelingen aan bod komen.

    #volkskrant

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Ik kan mij niet heugen dat repressie ooit tot een overwinnig heeft geleid.
    Israel zal kapot gaan als ze hiermee doorgaan.

    Ik vertrouw Arafat voor geen meter, maar dat Israel de bezette gebieden moet verlaten en dat de nederzettingen opgeheven moeten worden, staat voor mij als een paal boven water.

    Ik hoop dat Sharon ooit wel ergens in deze wereld nog verantwoording zal moeten afleggen. Maar dat wil ik ook van Arafat!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    8
    22-06-2002

    Iets moet het geweld stoppen. Alleen het kan niet door Amerika en onze zogenaamde broeders (Islamitische landen ) doen ook niks om het geweld te stoppen

  4. #4
    La ilaha ilalah!

    Reacties
    2.855
    13-05-2005

    Citaat Geplaatst door an3sdej
    Ik kan mij niet heugen dat repressie ooit tot een overwinnig heeft geleid.
    Israel zal kapot gaan als ze hiermee doorgaan.

    Ik vertrouw Abbas voor geen meter, maar dat Israel de bezette gebieden moet verlaten en dat de nederzettingen opgeheven moeten worden, staat voor mij als een paal boven water.

    Ik hoop dat Sharon ooit wel ergens in deze wereld nog verantwoording zal moeten afleggen. Maar dat wil ik ook van Arafat!
    Jazeker, Pisrael zal zeker kapot gaan als ze weer wraakacties zullen plegen tegen onschuldige burgers in Palestina, vooral na deze aanslag van vandaag in een Bushalte!

    Strijders met zwarte vlaggen zullen uit Khurassan (Afghanistan) komen. Niemand zal ze kunnen stoppen tot ze in Baitul Maqdis (Jeruzalem) zijn.
    (Overgeleverd in At Tirmidhie).


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    164
    23-08-2005

    Ben je weer eens in de andere topics zodanig platgeluld dat je het nu met hoogbejaarde topics uit 2002 probeert?
    Dat is wel heel zielig hoor!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    164
    23-08-2005

    De titel van dit bericht komt ook weer zeer leugenachtig en opruiend over na de laffe aanslag(gezien de datering ) van vandaag door palestijnen.

  7. #7
    'Ja, wy kinne'

    Reacties
    3.150
    18-03-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Abu_Charafedine
    Jazeker, Pisrael zal zeker kapot gaan als ze weer wraakacties zullen plegen tegen onschuldige burgers in Palestina, vooral na deze aanslag van vandaag in een Bushalte!
    Het zal niet waar zijn. Het begint epidemische vormen aan te nemen.
    Of is jouw vorm van zwakzinnigheid aan komen waaien?

    Piss off met die bejaarde topics peckerhead.

    Becoming human.--- Al-Jahiz ---15 Evolutionary Gems "If you believe everything you read, better not read."

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Citaat Geplaatst door eyecandy
    Het zal niet waar zijn. Het begint epidemische vormen aan te nemen.
    Of is jouw vorm van zwakzinnigheid aan komen waaien?

    Piss off met die bejaarde topics peckerhead.
    Abu zwakzinnig , nou ja een hoog IQ lijkt hij niet te hebben, hij gelooft ook nog in sprookjes
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  9. #9
    from dutchland

    Reacties
    780
    17-08-2005

    is het vandaag revival of the old topics ofzo?
    Inhoudelijk dramatisch.

  10. #10
    El Gato con Botas

    Reacties
    17.792
    12-05-2005

    Citaat Geplaatst door Southstyler
    is het vandaag revival of the old topics ofzo?

    Ik schrok al....

  11. #11
    Ill_brains

    Reacties
    605
    28-05-2005

    Ach, Israel speelt het sterk en slim...die domme moslims trappen erin.

  12. #12
    La ilaha ilalah!

    Reacties
    2.855
    13-05-2005

    Citaat Geplaatst door Southstyler
    is het vandaag revival of the old topics ofzo?
    Ouwe koeien uit de sloot halen heet dat, hehe!

    Strijders met zwarte vlaggen zullen uit Khurassan (Afghanistan) komen. Niemand zal ze kunnen stoppen tot ze in Baitul Maqdis (Jeruzalem) zijn.
    (Overgeleverd in At Tirmidhie).


  13. #13
    Good Vibes

    Reacties
    7.188
    05-03-2005



    Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    22.635
    24-05-2005

    And now we are in the year...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.128
    01-04-2005

    maandag wasdag!
    Kan iemand mij uitleggen waarom Bin Laden, Aywan Zawahiri, Mullah Omar etc zichzélf nooit opblazen, maar wél altijd anderen overhalen dit te doen?

    Ik vind het een beetje verdacht! Wanneer gaat er bij JOU een lichtje branden?