1. #1
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    imams gecencureerd

    In Tilburg wordt er door de burgemeester (Stekelenburg) gecontroleerd op wat de imams in hun vrijdaggebed prediken.
    Wat vinden jullie daarvan?
    The one and only

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Op zich, gezien de achtergronden ervan een goed idee om in ieder geval de wijk weer tot rust te brengen.

    Ik betwijfel of die imam ineens anders gaat denken en geloven. Dus als er opnames gemaakt worden, zal hij een mooie "rustige" preek houden, vanuit die optiek denk ik dat het niet zal werken. Wel geloof ik dat er moslims zullen zijn die in het geheim opnames zullen maken en die weer door zullen spelen als ze weer radicaal worden.

    Het zijn ECHT foute boodschappen die dit soort imams uitdragen!!!

  3. #3
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    foute boodschappen, pardon!

    wanneer een katholieke priester zegt dat homo's niet geaccepteerd worden, wanneer de paus dat zegt en waneer een imam het zegt, dat is allemaal een pot nat. Het zijn naar mijn mening inderdaad foute uitspraken.

    Wat mij meer verontrust is dat alleen de imams te verantwoording worden geroepen!
    The one and only

  4. #4
    Mystery member

    Reacties
    246
    07-05-2002

    Ik ben het mee eens met bilal, het gaat hier om een specifieke groep mensen. Maar we moeten het wel in context houden, we spreken niet van cencuur omdat de controle na de preek gebeurd. Ik ben helemaal niet een voorstander van de opnames maar we moeten eerst kijken wat er met die opnames bedoeld is. Het kan goed zijn dat de opnames na een tijdje verdwijnen. De opnames zullen ook de transparantie van de preken verbeteren, de islaam en de imams hebben niks te verbergen...
    Hadith: Wie iemand tot het goede leidt, krijgt dezelfde beloning als de beloning van degene die (naar zijn advies) handelde. (Sahih Moeslim)

  5. #5
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    tuurlijk hebben de imams niets te verbergen. En wanneer er achteraf tapes worden gecontroleerd dan is er zeker sprake van censuur.

    Esco: als jij vindt dat het wel ok is dat achteraf opnames worden gecheckt, wat is dan de volgende stap. Een imam die z'n lippen beweegt, maar dat iemand anders de gebeden predikt?????

    Dit is een goed begin om een geloofsovertuiging te beperken en daarna naar de fillistijnen te helpen.
    The one and only

  6. #6
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    kortom, het is nergens goed voor. Al dat slap geouwehoer. En wie is de ..., vul de rest ook zelf maar in!
    The one and only

  7. #7
    Mystery member

    Reacties
    246
    07-05-2002

    Dat is het juist bilal, ik kan er niet over beslissingen maar wat ik wel kan doen is mijn gevechten kiezen. We zijn nu in een tijd beland waar de islam onder een vergrootglas wordt geplaatst en spijtig genoeg alleen in negatieve zin. Ik kies ervoor om goodwill te tonen maar de overheid moet wel oppassen hoe ze het verder aanpakt. De islam of eender welke godsdienst is een wettelijk beschermde recht.

    MrEsco
    Hadith: Wie iemand tot het goede leidt, krijgt dezelfde beloning als de beloning van degene die (naar zijn advies) handelde. (Sahih Moeslim)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Billalthefirst, ik vind ook dat alle godsdienstleraren die foute dingen zeggen gekritiseerd worden, en desnoods aangeklaagd worden. Ook zwaar gereformeerden moeten zich aan de wetten houden.

  9. #9
    vrijsimpel

    Reacties
    107
    08-05-2002

    elk fout iemand is fAut!!, maar de imams moeten zeker niet hier opgeleid worden, want dan heb je een censuur op de opleiding. Rot toch even op zeg. laat ze maar hier komen en en laat ze maar goed inburgeren, daar zie ik meer heil in dan ze hier een opleidning geven, noem maar een punt wat een meerwaarde heeft. ja een punthoofd ervan krijgen, maar meer ook niet
    The one and only

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    445
    14-09-2004

    Stekelburg was toch overleden aan kanker of vergis ik mij

    of controleert hij de toespraken uit ze graf