Poll resultaten: wel/geen hoofddoek

Stemmers
1460. Je mag niet stemmen op deze poll
  • ik draag wel een hoofddoek

    656 44,93%
  • ik draag geen hoofddoek

    130 8,90%
  • ik draag geen hoofddoek maar binnenkort inchallah wel

    192 13,15%
  • ik droeg een hoofddoek,maar die draag ik niet meer

    21 1,44%
  • ik zal ooit hoop ik een hoofddoek dragen

    278 19,04%
  • ik zal NOOIT een hoofddoek dragen !!!!!

    183 12,53%
  1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    86
    07-06-2002

    he nootje wie geeft jou de zekerheid dat je over een paar jaar nog leeft.
    het zou kunnen dat je vandaag al dood gaat, dan is het te laat!!!!!
    Alleen als je drinkt uit de rivier der stille, zul je waarlijk zingen. en pas wanneer je de bergtop hebt bereikt, begin je te klimmen. En wanneer de aarde je ledematen opeist, dan pas zul je waarlijk dansen.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    15
    22-03-2002

    Hey Nadia523,

    Meid jij valt nou echt in de categorie " als je ergens geen kaas van hebt gegeten, zeg dan niets". Ik draag zelf ook geen hoofddoek, maar zou die in de toekomst zeer graag willen dragen. Waarom? Omdat het wel haram is om zonder hoofddoek te lopen en jezelf niet te bedekken. Maar blijkbaar ben jij een van die types die in alle achterlijke onderzoekjes geloofd, nou meid ik heb nieuws voor je...............het belangrijkste onderzoek is al gedaan door onze profeet (Vrede zijt met hem) en dat onderzoek resulteerde in de koran en je moet wel heel blind zijn of de koran helemaal niet hebben doorgenomen om niet te weten dat el hijab een fard is net als de dood een fard is............

    Dus loop ons hier nou die nonsens van jouw niet te verkopen, ik vind het prima dat jij geen hoofddoek wil dragen ik doe het namelijk ook nog niet, mij heb je er niet mee en ik ben de laatste die zal zeggen dat je naar de hel gaat (cause frankly I don't give a damn). Ieder wordt individueel berecht voor het oog van god.

    Maar doe hier nou niet alsof je zo modern bent en alsof de dames die hoofddoek dragen allemaal schapen zijn, omdat ze niet inzien dat 'hoofdoek geen fard is' alsof jij de enige bent die de koran heeft gelezen en zij alleen maar de regels van de mannen aannemen (zoals jij dat zegt).

    Hou jij je nou maar bezig met onderzoekjes naar de hoofddoek en naar andere zaken die islamitisch geoorloofd zijn, omdat je ze kennelijkk niet aankan.....................(zwaar heh islam?, neeh dat is nog niet zo makkelijk)...............weet je ook eens hoe sarcasme voelt.

    Laat deze dames met hoofddoek in hun waarde joh en respecteer ze, jij wil toch ook dat andere dat met jouw doen.

    Zie het niet als een aanval, maar je was te bijdehand met je sarcasme en moest afgestraft worden...................!!

    Dus bij deze

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    rot toch ajb op met je zogenaamde afstaffing Alquds

    Niemand van jullie heeft nog de sora kunnen vinden dat de doek moet worden gebruikt om je haren te bedekken, dus ik zou m'n mond maar houden als ik jou was. Die onderzoeken zijn niet zomaar onderzoeken!
    De mensen die deze onderzoeken doen zijn heel wat geleerder op het gebied van de Islam dan jij ooit zult zijn.

    En als jij vind dat je een hoofddoek moet dragen omdat dit in de Koran staat volgens jou ben je een beetje hypocriet om te zeggen dat je dat later pas gaat doen. misschien ben je morgen wel dood! Je moet doen wat je kunt op dit moment en niet denken dat komt later wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    En bijdehand zijn heeft niets met mijn reacties te maken ik wil gewoon dat mensen denken voor dat ze met beschuldigingen endergelijke komen. Er wordt tegen mij gezegd dat ik in de Hel beland als ik geen hoofddoek draag en daar reageer ik op. Als de mensen die hier online zitten kunnen beoordelen wie de hel in gaat en wie niet en alsof dat alleen op dit soort onbelangrijke dingen wordt berekend!!!!!!!!!!!
    .
    Er zijn belangrijkere dingen in de Islam zoals hoe je met je medemens omgaat, of je bidt ja of nee, hoe je in je geloof staat.

    er zijn genoeg meiden met een hoofddoek die de meest schandalige dingen uitvreten. Denk je dat die wel de hemel in komt.

    er moet niet zo geobsedeerd worden over de hoofddoek, ieder heeft zijn eigen mening. Vind je dat het moet dan draag je hem en vind je dit niet dan doe je dat niet. maar ga niet zeggen ik ga later een hoofddoek dragen als je vind dat dit moet want misschien is er wel geen later!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. #34
    .........................

    Reacties
    178
    02-07-2002

    ik draag ook een hoodfdoek maar niet zolang zoals ik heb gelezen de meeste van jullie wel doen.
    Ik draag het namelijk sinds 25 februarie 2002
    Maar ik ben er wel heel trots op hoor.
    Wie iemand tot het goede leidt
    Krijgt dezelfde beloning als de
    Beloning van diegene die ( naar zijn advies )
    Handelde ( sah’ ih’ moeslim )

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    In deze twee soeras staat dus niet dat je je haren moet bedekken. Ieder kan deze soera duidelijk anders interpreteren. Dus meiden die wel een hoofddoek dragen of er een gaan dragen, jullie moeten anderen niet gaan veroordelen omdat zij er geen dragen. Jullie interpreteren deze soera's duidelijk op jullie eigen manier daar nergens staat dat het om je haren gaat en de meisjes die geen hoofddoek dragen interpreteren dit op een andere manier.

    En dan heb ik trouwens nog iets toe te voegen. Alles wat in de Koran staat heeft zijn eigen context eromheen. Alles moet bekeken worden in zijn eigen tijd met zijn eigen context er omheen.

    Hier in Nederland wordt je bijvoorbeeld juist aangekeken als je een hoofddoek om hebt, dat is toch het tegenovergestelde van wat mensen die een hoofddoek dragen hier mee willen bereiken dacht ik.

    En dan de problemen die je hier in Nederland krijgt op het werk of beter gezegd vaak wordt je al meteen afgekeurd als je met een hoofddoek binnen komt.

    Kortom er zijn veel dingen veranderd sinds het onstaan van de Islam.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    107
    25-06-2002

    Ya Rab!

    ben je blind of zo Nadia523!
    Jij wilt de waarheid niet onder ogen zien.
    Als jij geen hoofddoek wilt dragen dan moet jij niet hier komen met jouw regels! wil je zeggen dat jij beter weet dan alle imaams en alle islamgeleerden. Hou aub met je onzin.
    Volgens mij zit de shaitaan dicht bij jou in de buurt. Zeg "A3odoe bilahi mina shaitani rajiem"! Misschien dat je dan insha allah van gedachten verandert.

    Wa salaam!

    ihsane

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    Jeetje hebben we hier te maken met fundamentalisten ofzo. ik vind het leuk voor je dat jij de hoofddoek wel draagt, maar je moet niet doen alsof jij alles weet. Lees eens wat meer uit deze tijd meid. Veel dingen die jullie zeggen zijn achterhaald. Ga met je tijd mee en blijf niet steken in het verleden dat doet de eerste generatie marokkanen al genoeg.

  8. #38
    leuke lid

    Reacties
    73
    16-11-2001

    Asalamohalaikoem

    Beste dames...

    Ik heb even bekeken wat jullie hier allemaal geschreven hebben over hijab en alles wat erbij komt kijken. Wat Salafi heeft gezegd is kort maar heel krachtig en goed onderbouwd, dit is wat ik ook wou zeggen...
    Nadia heeft ook een aantal goede punten, mooi verwoord en duidelijk haar standpunt ingenomen, haar goed recht. Alleen ALLAH (SWT) mag haar veroordelen en NIEMAND anders, uiteindelijk moet iedereeen voor zijn of haar daden verantwoording afleggen bij ALLAH (SWT).

    Het belangrijkste in de Islam wordt meestal over het hoofd gezien, DE BASIS! Hoe kunnen we nou een huis bouwen zonder fundament? Zoals iedereen weet bestaat de Islam uit de 5 zuilen (verplichtingen). 1. Sjahadatain 2. Salaat 3. Ramadan 4. Zakaat en 5. Hadj (indien mogelijk).
    Het belangrijjkste binnen deze 5 zijn de eerste 2!!! En vooral SALAAT. Men zegt dat hij of zij moslim is en praat heel veel, maar daden tellen. De salaat is heeel belangrijk, de sleutel tot Djenna! Van salaat komt de rest... Hoofdoek zonder salaat heeft geen nut, Ramadan zonder Salaat heeft geen nut, Zakaat zonder Salaat heeft geen nut, enz. enz. Dit vergeet men meestal! Dus wij moeten onze Salaat goed onderhouden en voor de rest ook zo goed mogelijk onze best doen. Niya (intentie is ook heel belangrijk; Woor wie doe ik dit allemaal? De niya moet elke keer heel goed gecontroleerd worden, zuivere iglaas.

    Nu zal ik NIET mijn mening geven over de hoofddoek, Want MENING telt niet binnen de islam. Als wij allemaal maar onze mening zouden volgen dan had iedereen een eigen sekte!!! Allah (Swt) is voor ons voldoende, beter gezegd; UITSTEKEND! Alles is uitgelegd in de Koran en aangevuld door de profeet Mohamed (Vzmh) in hadiths. hetgeen is voorgelegd over de Hijab is dat het verplicht is, dus FARD. De vrouw moet zich bedekken op een bepaalde manier en op bepaalde plekken:

    In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31)

    In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

    en er zijn ook nog talloze ahadiths...

    Dit is heel duidelijk, maar je kunt het heel vaag maken als je wilt. Nadia voert als punt aan dat er nergens staat dat het haar bedekt moet worden, volgnes haar staat het er niet expliciet. Dit is zo! Ik kan het niet vinden hierboven, maar ik heb het nagevraagd en meest erkende Alhoelama (geleerden) in de islam van deze tijd en voor deze tijd, waren het er unaniem eens over dat hier ook het haar bedoeld wordt. Hiernaast zijn er hadiths over situaties van vrouwen waarover De Profeet zaken heeft toegelicht. (het spijt me dat ik nu geen hadith tot mijn beschikking heb, ben geen geleerde (was het maar waar). Moet jhet opzoeken voor degene die het willen weten, of iemand moet de kennis erover hebben en het bovenstaande aanvullen.

    Hiernaast zegt Nadia dit:
    En dan heb ik trouwens nog iets toe te voegen. Alles wat in de Koran staat heeft zijn eigen context eromheen. Alles moet bekeken worden in zijn eigen tijd met zijn eigen context er omheen.

    Hier in Nederland wordt je bijvoorbeeld juist aangekeken als je een hoofddoek om hebt, dat is toch het tegenovergestelde van wat mensen die een hoofddoek dragen hier mee willen bereiken dacht ik.

    En dan de problemen die je hier in Nederland krijgt op het werk of beter gezegd vaak wordt je al meteen afgekeurd als je met een hoofddoek binnen komt.

    Kortom er zijn veel dingen veranderd sinds het onstaan van de Islam.

    DE ISLAM IS TIJDLOOS, PERFECT en HEEL DUIDELIJK! Stel je voor dat als het bovenstaande klopt over dat het in deze tijd moet bekeken worden en dat we ons moeten aanpassen omdat andere mensen iets vvan de islam niet goedkeuren, dan zou de meest normaal denkende mens dit zeggen: Wacht eens effetjes, we gaan een nieuwe geloof maken of ALLAH (SWT) moet een nieuwe Profeet sturen, want DAMN er is geeneen geloof meer dat voor deze tijd van toepassing is! hey of zullen we de Islam toch maar houden, want ach ja De profeet Mohamed (Vzmh) is en was de laatste profeet en de islam is toch wel ons geloof en... Nou weet je wat we doen, we gaan alle Versen in de Koran en de hadith anders interpreteren (uitleggen) dus naar DEZE TIJD! Kijk dan zijn de Ned. of ongelovigen, Christenen, Joden enz ook blij en WIJ OOK. Dan kan het feest beginnen.

    Nee dat is het antwoord niet. Er zijn een aantal dingen die we wel in het achterhoofd oeten houden over Nadia haar standpunt: wij moeten wel de regels en wetten volgen van de Nederlandse maatxchappij, indien dit NIET in strijd is met de ISLAM. Als mensen je niet accepteren OM HOE JE BENT Nadia dan is er iets MIS MET HUN en niet MET JOU.

    Nadia met alle respect voor jou en jou kennis. Mocht ik iets verkeerd hebben gezegd, vergeef het mij dan aub en hoop dat ALLAH mij ook vergeeft. Je bent duidelijk een sterke meid, komt voor jezelf op en dat moet ook! Maar laat je niet vervormen door deze maatschappij en hun denken, want de islam is met veel pijn en moeite gekomen. Laten wij dan ons geloof (imaan0 sterk houden en voor ons opkomen.

    Wahalaikoem Salaam
    www.astrasat.nl

    ASALAMOHALAIKOEM MIJN BROEDERS EN ZUSTERS!

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    de islam is niet op de hoofddoek gebouwd en eerlijk gezegd ook niet een belangrijk onderdeel ervan. Je zegt dat er geleerde hebben gezegd dat het om de haren gaat, maar er zijn ook genoeg Geleerden die dat tegenspreken, kortom het gaat nog steeds om eigen interpretatie zoals ook het geval met orgaandonor en dergelijke. Er is vaak een tweestrijd. De een zegt dit de ander dat, dingen worden op eigen manieren uitgelegd en trouwens ook onderbouwd ! dus vind ik dat ieders mening gerespecteerd moet worden. De gene die een hoofddoek dragen moeten er niet klakkeloos vanuit gaan dat dit moet want dit is hun mening. Er zijn genoeg organisaties die dit tegenspreken zoals ik al eerder heb vermeld en deze organisaties onderbouwen deze uitleg ook. een hele lange tijd is alles uit de koran uitgelegd door mannen gelukkig komt daar nu verandering in.

  10. #40
    ...........

    Reacties
    336
    29-09-2001

    Dag meiden

    Heb ff een beetje globaal gelezen wat er hier allemaal staat, zo te zien heeft ieder zijn eigen mening erover en dat respecteer ik natuurlijk
    Op dit moment draag ik geen hoofddoek maar ben er wel mee bezig om het te gaan dragen inshallah

    Of je nou een hoofddoek draagt of niet geloof zit in je hart zoals shamane ook probeerde uit te leggen....

    Gegroet Naura
    True, sincere and pure love....... This is the path where happiness begins!

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    78
    04-06-2002

    Salafi, jij bent echt rijp voor het gesticht

  12. #42
    Baby Mama

    Reacties
    152
    04-09-2001

    Ik draag al ongeveer een maand of 5 een hoofddoek en ik kan niet zonder, het is een deel van mij geworden.

    boessa Najwa
    In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen.......

  13. #43
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    ik draag het nu af en toen om aan te wennen en ik draag het wel altijd in marokko en na de vakantie ga ik het altijd dragen en dan die twee delige
    Koningin van Marokko.nl


  14. #44
    TrotSe MaMmie

    Reacties
    3.631
    10-07-2002

    :staart: ik draag hem nog niet>>>>>>>>>>.maaaaaaaar ik ga hem insallah ooit wel dragen ik ben er niet echt klaar vooor.........en als ik hem doe wil ik er 100% achter staan!!! MUaaaaaaaHhhhhhhhhhhhhhhh
    Het vinden van Geluk is je houden aan de richtlijnen van ALLAH

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    788
    16-06-2002

    ik zal nooit een hoofddoek dragen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet geloof. Het is gewoon een principe. Voor mij staat de hoofddoek als teken van onderdanigheid. De vrouw die onderdanig is ten opzichte van de man.

    Ik geef gewoon mijn persoonlijke mening, he. Dus je moet me niet gaan aanvallen.