1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    45
    19-12-2002

    he safaa hoe was je vakantie
    ben blij dat je dr weer bent je weet ik ben fan for life
    moge allah je verhaal zegenen en succesvol zijn

    hoop snel persoomnlijk van je te horen

    ma3a salama fatima
    Je lieve ogen je lieve lach daarmee heb je me betoverd vanaf de eerste dag.

  2. #17
    Bijna Lid

    Reacties
    641
    23-07-2006

    Begint goed
    Ga verder


    C_G

  3. #18
    Dienares van Allah.

    Reacties
    1.084
    08-05-2004

    Hey schatjes,
    Ik heb naar mijn mening al genoeg lezers, vooral omdat jullie allemaal lieverds zijn.
    Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik zal mijn verhaal starten.
    Ik hoop, dat jullie het goed zullen vinden en voor lezers, die mijn 1e verhaal willen lezen en het op word willen. Gewoon vragen

    Boesa kbira,
    Safaa
    "De ziel wil meer als je hem aanmoedigt, maar kan tot tevredenheid gebracht worden als je hem disciplineert."

    Ibn 'Abbaas(vzmh):" Als Allah van mij het licht van mijn ogen neemt,
    blijft mijn hart nog wel verlicht. Mijn hart begrijpt en mijn verstand is niet verdorven.
    En mijn tong is als het blad van een ontbloot zwaard."

    (Bron: Het boek: Wees niet bedroefd)

  4. #19
    Dienares van Allah.

    Reacties
    1.084
    08-05-2004

    Hoofdstuk 1:
    Kreunend, kromp ik in elkaar.. Elke klap, liet een brandende plek achter op mijn lichaam.. Waarom?. Alleen dat wou ik weten..
    Ik hoorde hem vloeken en drukte mijn handen harder tegen mijn oren. Ik kon het niet aanhoren en weende rustig in mezelf. Hij knalde de deur hard achter zich dicht en liet me gebroken achter. Mijn moeder kwam na een tijdje aankloppen en keek me met betraande ogen aan. Ze kon hem niet tegenhouden, dat wisten wij beide.
    Ik keek haar aan, terwijl de tranen mijn wangen streelde. Ze sloot de deur achter zich en rende op me af.. Ze sloot haar armen om me heen. Voor even voelde ik een pijnlijke schok door me heen gaan, die werd verdrongen door mijn moeders liefde.
    Ik opende mijn ogen en kromp vanzelf weer in, bij het horen van voetstappen, die dichterbij kwamen. In plaats van een stomp of een vuist, voelde ik zachte handpalmen. Ik keek op en hield zijn handpalm vast. Mijn lieve broer. De tranen, rolde vanzelf weer over mijn wangen. Tranen uit pijn, tranen omdat ik niet gelukkig mag zijn. Hij keek me medelijdend aan. Mijn broer, genaamd Issam, was mijn beschermer. De betekenis van zijn naam, klopte bij hem. Alsof Allah de naam, zelf had gegeven na zijn geboorte. Issam was 3 jaar geleden op zich zelf gaan wonen, omdat hij dit huis niet meer kon verdragen. Sinds mijn vader een andere vrouw heeft, veracht hij ons. Mijn moeder, die niets durfde te zeggen en alles toeliet. Issam, die nu 24 jaar was en ik, Sabriyah, was 19 jaar. Een pas volwassen vrouw, die het leven leidde van een vrouw, met een zwart verleden. Issam mompelde vloekend mijn vaders naam en tilde me rustig op. Kreunend, probeerde ik recht te zitten op mijn bed en de pijn te verdragen. Issam kwam naast me zitten vroeg, waarom hij me weer had geslagen..Ik keek hem aan. ‘ Alleen hij weet dat, ik zat muziek te luisteren en voordat ik het wist, voelde ik een harde vuist.’ Fluisterde ik zachtjes. Bang om gehoord te worden en de pijn weer te herleven. Hij knikte en stond op. ‘ Wat ga je doen?!’ Vroeg ik hem bang. Ik zag hem zoeken in mijn kast en een grote sporttas eruit halen. Geschrokken, keek ik mijn moeder aan, die haar zoon trots aankeek.. Hij stopte er al mijn kleren in en keek me afwachtend aan. ‘Sabriyah, kom je nog of wil morgen weer klappen voelen?’ Vroeg hij me boos en liep op me af.. Ik stond met moeite op en drukte mijn lippen op zijn wang, terwijl ik op mijn tenen stond. Hij glimlachte liefjes naar me en hield mijn hand vast. Hij gaf mijn moeder nog een kus op haar voorhoofd en zo liepen we naar beneden. Mijn vader keek ons beide aan en draaide zijn gezicht toen weg. Hoe kon hij ons zo behandelen, terwijl wij het zelfde bloed en vlees als hem hadden. Ik voelde de tranen alweer prikken, achter mijn oogleden. Ik liep met kleine stapjes het huis uit en bekeek mijn ouderlijke huis, die mijn verleden droeg. Issam opende de deur voor me en liep toen weer naast me. Opweg naar zijn auto, voelde ik mijn benen trillen. De angst, die ik mijn hart droeg, leek zwaarder te worden. Mensen keken ons allemaal aan en lette op elke beweging van ons. Roddelaars, die je blijven achtervolgen. Ik keek in de zijspiegel en schrok. Mijn gezicht was opgezwollen, mijn lip was gescheurd. Opgedroogde bloedafdrukken, die mijn leven verraden. Issam kwam achter me staan en draaide me naar zich toe.
    ‘Sabriyah, het is nu voorbij.’ Fluisterde hij in mijn oor en veegde mijn tranen weg. Ik glimlachte naar hem en stapte in. Onderweg naar zijn huis, keek ik voor me uit. Steeds verder weg van mijn ouderlijke huis, mijn hart leek weer adem te halen. Aangekomen bij Issam thuis, bekeek ik zijn huis. Ik was er 3 jaar geleden voor het laatst gekomen, omdat mijn vader het niet meer toeliet. Ik zag een foto aan de muur hangen, van Issam en mij. Een foto, die 5 jaar oud was. Beide gelukkiger dan ooit, terwijl de problemen toen nog op ons aan het wachten waren. Een traan drong mijn mond binnen. Een zoete traan, die mijn tong streelde.. Issam wees me mijn kamer aan en zei, dat hij even boodschappen zou gaan doen. Ik knikte en liep naar mijn kamer, die zo warm was ingericht. Snakkend naar liefde, snakkend naar geborgenheid, ging ik op het bed liggen. Ik bewoog geen ene spier, bang voor de pijn. Ik bekeek mezelf in de spiegel, die mijn liggende lichaam toonde. Mijn ogen, die ik niet meer herkende. Vroeger stonden ze zo vrolijk en nu, nu leek alles verdwenen te zijn. Bang om mezelf onder ogen te komen, draaide ik me op mijn andere zij. Ik beet op mijn lip van de pijn en sloot mijn ogen. Verlangend naar rust.
    "De ziel wil meer als je hem aanmoedigt, maar kan tot tevredenheid gebracht worden als je hem disciplineert."

    Ibn 'Abbaas(vzmh):" Als Allah van mij het licht van mijn ogen neemt,
    blijft mijn hart nog wel verlicht. Mijn hart begrijpt en mijn verstand is niet verdorven.
    En mijn tong is als het blad van een ontbloot zwaard."

    (Bron: Het boek: Wees niet bedroefd)

  5. #20
    Oui c'est moi

    Reacties
    333
    04-04-2005

    Ben zo blij dat je een nieuw verhaal bent begonnen
    en dit vervolg was weer prachtig zoals altijd
    ga zo door lieverd
    Kus SmG
    Wiskunde is net als de liefde; zo op het oog eenvoudig, maar bij nader inzien soms toch erg ingewikkeld!

  6. #21
    Carpe Diem!

    Reacties
    34.007
    26-08-2002

    Mooi begin meid
    “Don’t judge Islam by Muslims, judge Islam by Islam. For Islam is perfect while Muslims are not.”

  7. #22
    Gone.

    Reacties
    2.370
    15-05-2005

    Ga gauw verder lieverd.

  8. #23
    Dienares van Allah.

    Reacties
    1.084
    08-05-2004

    Bedankt schatjes
    Nog een extra, omdat ik vanavond misschien niets kan plaatsen


    De volgende morgen was een begin, een begin van een nieuwe leven. Felle lichtstralen verwarmde mijn gezicht, die vervolgens mijn ogen opende. Met mijn vaders ogen in mijn gedachte stond ik op, zoekend naar kracht in mijn benen. Ik begrijp nog steeds niet, hoe een engel in een duivel kan veranderen in slechts 5 jaar. Ik ging op het randje van mijn bed zitten en bekeek mezelf, walgend van mezelf. Een warmte traan gleed over mijn wang, die ik opving in mijn handpalm. Ik staarde ernaar en sloot toen mijn ogen. ‘Oh Allah, ik vraag u niets meer dan weer te kunnen glimlachen en weer te kunnen genieten van het leven, die u mij hebt gegeven. Mijn ogen zijn moe, moe van al dat huilen en mijn grauwe leven te moeten aanzien. Mijn naam Sabriyah, draagt de betekenis geduld. Iets wat ik meer dan ooit nodig heb. Oh Allah, sta mij bij.’ Fluisterde ik zacht tegen mijn schaduw.
    Ik hoorde een zachte deurklop en verstijfde meteen. Ik ging in een hoekje zitten en sloeg mijn armen over mijn lichaam heen. Bang om de klappen te ontvangen. Na 5 minuten, opende ik mijn ogen en zag ik Issam voor me staan. Zijn ogen stonden verdrietig, zijn armen hingen slap langs zijn lichaam en zijn mond stond open.
    Ik hees mezelf snel op en rende in zijn armen. Hij begon te snikken en drukte zijn armen stevig om me heen. Ik negeerde de hevige pijn en snakte naar zijn troost. ‘Sabriyah, wees sterk en zoek je glimlach weer op. Je bent niet alleen, vergeet dat alsjeblieft niet.’ Fluisterde hij in mijn oor. Zijn hese stem, zijn zo lief en oprechte stem bezorgde me kippenvel. Ik trok me los uit zijn armen en drukte een kus op zijn wang. ‘ Ik probeer het Issam, ik heb tijd nodig en jou.’ Bracht ik met moeite uit. Mijn stem klonk zo zacht en hees, ik had moeite met praten op het moment. Issam begreep het en aaide me over mijn hoofd. Iets, wat hij altijd deed. Een kleine glimlach ontsnapte uit mijn mondhoeken, iets wat zijn ogen deed opklaren.
    ‘ Ga douchen lieverd en kom dan ontbijten, ik heb een verassing voor je.’ Schreeuwde hij vanuit de gang. Ik hoorde hem rennend de trap afgaan en hem zingen in de keuken. Ik voelde me thuis, een raar gevoel ging er door me heen.
    Hoe zou het met mijn moeder gaan?
    Ik pakte snel mijn kleren bij elkaar en nam een douche. Nieuwsgierig naar mijn verassing, herinneringen uit mijn leven nog steeds in mijn gedachte. Mijn vaders ogen, die me leken te achtervolgen. Zoveel haat in zijn ogen, alsof ik een vreemde was. Ik voelde zijn handen nog steeds mijn lichaam betasten met rode vlekken. Zijn handpalm, die mijn gezicht raakte en een spoor achterliet. Een spoor, die verdween na een tijdje. Mijn hart, die de sporen weer leek terug te vinden en worstelde met akelige herinneringen. Steken in mijn hart, die mijn glimlach had ontnomen.
    Ik streelde zachtjes over mijn wang en sloot mijn ogen, moe om mijn tranen weer te laten vallen. Ik zag mijn broers ogen weer voor me en probeerde mijn verleden los te laten. Een diepe zucht volgde, terwijl ik mezelf afdroogde en mijn kleren aandeed.
    Ik gooide mijn haar in een staart en liep de douche uit. Ik hoorde Issam lachen en probeerde te horen met wie hij aan het lachen was. Een mannenstem?
    Ik rende snel naar mijn kamer, maar stopte al gauw bij het voelen van pijn door heel mijn lichaam. Zal ik ooit weer gelukkig zijn, zal de kleur zwart verdwijnen vol verdrongen worden door kleuren? Ik wierp snel een blik in de spiegel en was weer teleurgesteld. Ik raapte al mijn krachten op en liep naar beneden, nog steeds niet wetend wat mijn verassing was..
    "De ziel wil meer als je hem aanmoedigt, maar kan tot tevredenheid gebracht worden als je hem disciplineert."

    Ibn 'Abbaas(vzmh):" Als Allah van mij het licht van mijn ogen neemt,
    blijft mijn hart nog wel verlicht. Mijn hart begrijpt en mijn verstand is niet verdorven.
    En mijn tong is als het blad van een ontbloot zwaard."

    (Bron: Het boek: Wees niet bedroefd)

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    523
    14-09-2004

    zo mooie lieve schat
    doe rustig aan
    boesa
    *. ¤. De MooiSte DinGen In Het Leven Kun Je Niet Zien. .Die Moet Je Voelen Met Je Hart ¤. *.



    lees dit en geniet (is af):

    ι'м вυяηιηg ѕℓσωℓу ση тнє ƒℓαмє σƒ ℓιƒє..●νєя∂σσƒ∂χ


    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=893860


  10. #25
    MVC Premium

    Reacties
    1.231
    09-06-2006

    MVC Premium MVC Premium
    hier meld een nieuwe fann je kan echt mooi schrijven meid!!
    ga snel weer verder als je tijd hebt
    xxx your number 1 fannnn

    up..

  11. #26
    Bijna Lid

    Reacties
    641
    23-07-2006

    Bedankt voor het vervolg !

  12. #27
    Dienares van Allah.

    Reacties
    1.084
    08-05-2004

    Bedankt voor jullie reacties..
    Inshallah straks een vervolg..!!
    En nog een vraagje
    Zouden jullie mijn verhaal willen beoordelen?
    Alvast bedankt

    Boesa kbira,
    Safaa
    "De ziel wil meer als je hem aanmoedigt, maar kan tot tevredenheid gebracht worden als je hem disciplineert."

    Ibn 'Abbaas(vzmh):" Als Allah van mij het licht van mijn ogen neemt,
    blijft mijn hart nog wel verlicht. Mijn hart begrijpt en mijn verstand is niet verdorven.
    En mijn tong is als het blad van een ontbloot zwaard."

    (Bron: Het boek: Wees niet bedroefd)

  13. #28
    kiekeboe

    Reacties
    46
    30-12-2005

    prachtig !
    nieuwe fan hieroow

    UP!
    Fighting for peace is like Fucking for Virginity

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    16
    03-07-2006

    Nog een fan hiero

    Ga gauw weer verder

    XxX

  15. #30
    Carpe Diem!

    Reacties
    34.007
    26-08-2002

    Uitstekend
    “Don’t judge Islam by Muslims, judge Islam by Islam. For Islam is perfect while Muslims are not.”