1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    31
    09-06-2002

    wie heeft een advies voor deze jongen

    salaam broeders en zusters

    ik wil even een verhaal kwijt van een goede vriend van me en die vraagt naar advies:

    hij is een jongen van 23jaar en hij is nu al twee jaar getrouwd en heeft met z'n vrouw samen een kind.
    maar wat de probleem van die jongen is :hij houd van een andere meid en hij gaat met haar al 5jaar lang om,ze houden echt van elkaar het meisje waar hij mee omgaat weet dat dat hij getrouwd is en dat ze een kind hebben,maar ze gaat nog steeds met hem om.
    maar wat die jongen wil is hij wilt scheiden en verder gaan met die andere meid

    broeders en zuster vinden jullie dit een goeie keuze graag wil ik jullie reactie hierop alvast bedankt:

    salaam waoulkom
    Allah dat is onze God
    Allah die bepaalt het lot

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.306
    24-02-2002

    yasminaaa

    dat klinkt heel bekendd!!!!!

    nou wat moet ik zeggen.. van mij weet je het antwoord... al...////

    gewoon de juuiste keuze nemen.. en er goed over nadenken meid

    groetjes

    feizaatjeeee

  3. #3
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Salaam aleiKom...

    Ik zelf vindt dat de gevoelens van die jongen er op het moment dat als er een kind bij betrokken is, behoren zijn gevoelens er niks toe te doen, Die moet hij op zij zetten... En het contact met dat meisje verbreken... Zijn kind behoort properiteit nummer 1 te zijn, en hij kan dat zijn kind niet aan doen door te scheiden van zijn vrouw... En dat alleen maar om een scharelletje..........

    verliefd zijn is net behang.... je hebt net nieuwe kleur behang waar ej gek op bent op dat moment, maar na een tijdje heb je er genoeg van en wil ej weer een andere kleur..... Wie zegt dat hij over een tijdje niet weer een nieuwe meid heeft, en dan weer wil scheiden....... Loop niet alleen je hart achter na, maar eerst je verstand.......
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  4. #4
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Dus hij is 2 jaar getrouwd...heeft een kleine en houdt toch van een ander meisje?

    Ik snap het eigenlijk niet...als hij echt van dat ander meisje houdt die hij al 5 jaar kent (dus nog langer dan zijn eigen vrouw) ...dan was hij toen toch met haar getrouwd...of heb ik het mis?

    Waarom trouwde hij niet gewoon met haar? Waarom moet hij wachten tot hij getrouwd is en ook nog vader...wordt 'm ineens wakker dat hij van een ander houdt? Als ik hem was zou ik m'n huwelijk niet opgeven hoor. Dat is voor problemen zoeken...tenzij hij op dit ogenblik echt ongelukkig is...tja...dan moet 'm ergens een keuze maken maar wel beseffen dat hij vele mensen zal kwetsen met z'n keuze.

    Intelligente mensen willen je niet beledigen, domme mensen kunnen je niet beledigen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    10
    14-06-2002

    Salaam ou alaikoum

    Nou poeh poeh wat een situatie....maar wat ik wil melden is... als hij echt van mevrouw 5jr hield of houdt was hij met haar getrouwd geweest en niet met mevrouw 2jr simpelweg...en dan nog bedriegen sjongejonge wat ik hierop kan zeggen is Allah yehdie maglaq echt waar ik zou zeggen probeer er het beste van te maken volg niet alleen je hart maar gebruik ook je verstand en houdt rekening met anderen niet alleen maar ikke ikke ikke want er is ook een kind bijbetrokken.
    Nou heel veel succes en Allah i3aouan fi'l jameeh!

    Take cares!!
    ma3a salama
    Hoe meer je leert, hoe meer je weet
    Hoe meer je weet, hoe meer je vergeet
    Hoe meer je vergeet, hoe minder je weet
    Dus waarom zou je moeten leren?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11
    14-06-2002

    scheiden is t beste want hij pleegt overspel en dat is gewoon echt niet goed.
    Voor beide partijen zal t wel t beste zijn denk ik

    Moge Allah ons allen op het rechte pad leiden Ameen

    wa sallaam
    "Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf " (17/15)

  7. #7
    Mystery member

    Reacties
    246
    07-05-2002

    Dit heet zina (overspel) hoe je het ook keert of draai... stop de relatie, de jongen moet 3 maanden wachten en dan gaan scheiden, het hand van het eerste meisje gaan vragen en hopelijk komt daar een posetieve antwoord van. Vooral het meisje zal de moeilijkste stap moeten ondernemen, Moge Allah je helpen om het goede te doen.

    MrEsco
    Hadith: Wie iemand tot het goede leidt, krijgt dezelfde beloning als de beloning van degene die (naar zijn advies) handelde. (Sahih Moeslim)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6
    12-06-2002

    Tegenwoordig denkt men zo makkelijk over scheiding. Mensen toch, je hebt de mogelijkheid in de islam om te scheiden pas als het ECHT NIET MEER gaat tussen beide partners, je gaat toch niet scheiden omdat je opeens niet meer verliefd bent op je partner.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    23
    09-06-2002

    Salaam

    Ik vind dat die jongen echt een klootzak is, hij is getrouwd en heeft een vriendin! ik begrijp het niet als hij die andere meisje al 5 jaar kent meer dan hij met zijn vrouw is waarom is hij dan niet met die vriendin getrouwd??????? En kom a.u.b niet met het verhaal dat hij tegen zijn wil met haar is getrouwd !!!
    En die meisje heeft zij geen hart dat ze met een getrouwde man omgaat hoe zou zij het vinden als haar man een andere heeft sorry maar gewoon een ****! en die jong vindt hij dit allemaal wel waard is zijn kind het niet waard om bij zijn beide ouders te zijn
    Ik ben ook benieuwd hoe hij zich zal voelen als zijn vrouw al 5 jaar met een andere jongen omgaat
    Ik vind dat die jongen afstand van zijn vriendin doet en bij zijn vrouw blijven en leren van haar te houden( ik weet dat is moeilijk want over gevoelens heb je controle) en goed voor haar en zijn kind zijn

    Besalaam

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    2.808
    12-05-2008

    Citaat Geplaatst door yasmina_amal Bekijk reactie
    salaam broeders en zusters

    ik wil even een verhaal kwijt van een goede vriend van me en die vraagt naar advies:

    hij is een jongen van 23jaar en hij is nu al twee jaar getrouwd en heeft met z'n vrouw samen een kind.
    maar wat de probleem van die jongen is :hij houd van een andere meid en hij gaat met haar al 5jaar lang om,ze houden echt van elkaar het meisje waar hij mee omgaat weet dat dat hij getrouwd is en dat ze een kind hebben,maar ze gaat nog steeds met hem om.
    maar wat die jongen wil is hij wilt scheiden en verder gaan met die andere meid

    broeders en zuster vinden jullie dit een goeie keuze graag wil ik jullie reactie hierop alvast bedankt:

    salaam waoulkom
    scheiden.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.677
    28-06-2008

    op 23 jaar trouwen en kinderen krijgen??? tsja dan vraag je om problemen!
    success ermee. !