1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    39
    19-04-2002

    Talking Joden en Moslims...?

    Asalaam ailekoum,

    Lieve mensen, het onderwerp over Joden ligt ons erg gevoelig. We hoeven het woord 'Jood' alleen maar te horen en we beginnen al te sidderen. Maar waarom toch? Joden, christenen en moslims zijn alledrie een monotheistische godsdienst. De Joden en Christenen hebben het alleen helaas verkeerd begrepen. Maar tegenwoordig hoor je niets over Christenen maar alleen over Joden. Gezien de situatie in het Midden-Oosten is dit heel logisch. Toch zou ik graag een wereld willen zien die open staat voor andere geloven; je hoeft er immers niet zelf in te geloven en als ze het verkeerde geloof hebben uitgekozen, dan ligt hun oordeel bij Allah (s.w.t.). Maar de mensen hebben liever het heft in eigen hand. Op straat hoeft er maar een 'keppeltje' voorbij te lopen en een aantal jongeren beginnen meteen met verwensingen en vervloekingen. Hebben wij dit van onze Profeet Mohammed (v.z.m.h.) geleerd? Nee en zal ik jullie een mooi verhaal vertellen. Op een dag toen Mohammed (v.z.m.h) buiten zat, kwam er een stoet met Joden voorbij. Een van hun was gestorven en de familieleden droegen de overleden jood naar een begraafplaats. Mohammed (v.z.m.h.) stond voor de joden op. Een persoon die bij Mohammed (v.z.m.h.) was, keek verbaasd naar de Profeet en vroeg waarom hij voor de Joden opstond. De Profeet zei dat ook een jood door Allah (s.w.t.) is gemaakt, en dat je respect moet hebben voor de schepselen die Allah (s.w.t.) heeft gecreeerd.
    Nu weet ik dat het een moeilijke situatie is, waarin wij verkeren. Wij hebben solidariteit jegens de Palestijnen. Maar tegelijkertijd veroordelen wij de Joden hier in Nederland. Er zitten een aantal tussen die opkomen voor de Joden in Israel, maar dat is eigenlijk wat wij ook doen; wij komen op voor de Moslims in Palestina dus wij doen precies hetzelfde. En dat is natuurlijk niet verkeerd. Maar het helpt niets door de Joden hier in Nederland uit te schelden. Als je het niet eens bent, met het beleid in Nederland dan kun je dat anders aanpakken. Het is nu onze beurt om intellectueel en tactiekvol te werk te gaan. Want met schelden alleen bereik je een verkeerd effect.
    Dus mensen wees slim, en geef de mensen in Nederland geen directe reden om ons aan te vallen, maar probeer hun anders te benaderen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    meid je hebt helemaal gelijk


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    zo denk ik erook over


  4. #4
    Princess of Tamazigh

    Reacties
    173
    28-05-2002

    Ik heb al vele malen meegemaakt op deze site dat het woord jood als scheldwoord wordt gebruikt. Er is helaas veel racisme onder de leden aanwezig. Gelukkig keurd de islam discriminatie naar andere geloven en volkeren af. En voor diegenen die dit niet snappen: vraag het aan een islam-deskundige en die zal je precies hetzelfde vertellen! Tussen de joden zitten slechterikken maar ook onder de moslims. In ieder volk zitten slechte & goede mensen tussen! We wonen in Nederland, vrij land en mensen, laten we dat zo houden. We moeten samen vooruit, moslims, christenen, joden, atheiisten en noem maar op. Wees blij dat je hier je eigen religie kan belijden en dat er vrijheid van godsdienst is!
    Yallah

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    64
    12-06-2002

    Inderdaad heel veel 'moslims'hebben een hekel aan joden...ik heb moslims tussen aanhalingstekens gezegd want iemand die een haat uis geen moslim. Een moslim hoort ieder mens en ieder geloof te respecteren. Maar jij had het over dat het Christendom een monotheistische godsdienst is...maar in feite is dat niet zo...zij geloven namelijk in de 3-eenheid, de vader de zoon en de heilige geest. Ik heb een heel interessant boek gelezen...echt een aanrader.
    Het heet: "Als de bijbel een tong had"...die moet je echt lezen, dan kom je zoveel te weten over het Christendom en tegelijkertijd zoveel over de Islam...want de bijbel staat gewoon echt vol met fouten en tegenstrijdigheden. En die zul je in de Koran echt nooit vinden!!

    Asalaam alaikum

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    39
    19-04-2002

    Hoi Wasima2000,
    Tegenwoordig en eigenlijk al een hele tijd, is het Christendom geen zuiver monotheistische geloof. Ik bedoelde echter met monotheistisch dat Allah (s.w.t.) centraal staat. Oorspronkelijk is het een geloof met 1 God, maar de christenen hebben in de loop van de tijd hier een ander verhaal van gemaakt.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    64
    12-06-2002

    Hoi Laila,

    Klopt inderdaad, ik respecteer ieder geloof hoor...iedereen heeft het recht om te geloven waar hij in wil geloven. Maar als je dat boek leest waar ik het eerder over had dan vraag je je echt af: hoe kan het dat mensen hierin geloven....zoveel tegenstrijdigheden....ik kan me niet voorstellen dat je er in blijft geloven....
    maar ja.... de enige en de echte waarheid is de islam, ik ben blij (alhamdulilah) dat ik moslim ben.....

  8. #8
    *Marrakchia*

    Reacties
    976
    05-06-2002

    Inderdaad, Allah swt heeft ons allemaal een ziel gegeven.....maar sorry ik ga hier niet schijnheilig zitten doen. Allah swt ziet alles en weet alles, als ik een jood langs zie lopen, dan komen er gelijk allemaal beelden van vermoorde baby's, aan stukken geschoten mannen, en zwangere vrouwen wiens buik open is gehaald. Die persoon heeft er direct niks mee te maken, maar indirect zeker wel. Ik heb nog geen enkel jood meegemaakt diehet echt echt echt vreselijk vinden wat er in Palestina gebeurt en hier ook wat tegen proberen te doen. Meestal als ze dit doen, dan is het gewoon siyassa, ze doen niks waar ze zelf niet beter van worden! Enne dat neemt niet weg dat ik zal boeten voor mijn gedachtes en mijn vervloekingen die ik doe op het moment dat ik een jood met een keppeltje en vlechtjes zie lopen.
    Maar alleen Allah swt zal, mag en kan over ons allen oordelen, en ik heb alle vertrouwen in Allah swt, el agira is nabij, en iedereen zal boeten voor haarr/zijn daden, en iedereen zal zich ook moeten verantwoorden voor haar/zijn daden!

    Al bij al, ik vind het gewoon moeilijk om de joden te respecteren, en zo ook de christenen, die in mijn ogen gewoon aan de kant van de joden staan! Maar ja Allah 3aref eshnoe fie gelbie, ya rabie tsme7 liya oe ljenie3 el moeslimoen!!!!!!!!

    *...Marrakech Bladi...*


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    22
    29-04-2002

    Ahhhh zielig,

    Joden hebben Allah niet gehoorzaamd zelfs Allah heeft ons voor hun gewaarschud, dus kom me niet zeggen we moeten hun respecteren en bla bla bla,O.K!Joden zullen moslims nooit mogen en zij weten wat er in de toekomst gaat gebeuren, oh ja wij wonen in NL en we moeten blij zijn, voor wat moeten wij blij zijn?vrijheid van Godsdienst daarom hebben alle anderen godsdiensten meer vrijheid behalve Islam we moeten altijd smeken voor een moskee. Ik zeg niet dat wij Joden moeten aanvallen of zo maar we moeten ook niet geloven dat zij onschuldig zijn en vergeet niet zij mogen jouw eerder niet omdat je een moslim bent dan anders om! Dus kijk uit voor een Jood want zij zijn niet te vertrouwen en geloof erin dat zij jouw niet mogen, so please don't bend over for them.