1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Niet weer O V E R . . . . . .

    Tja,

    Waar zal ik eens beginnen.... ik ga jullie een verhaaltje vertellen. Het is niet lang, maar het komt o zo vaak voor.

    Het is alweer juni. Je hoort zo af en toe dat er iemand geslaagd is voor zijn examens. "En, ga je dit jaar nog naar maruecos?" hoor je hier een daar. Het is de meest gestelde vraag van deze periode. Iedereen is dan ook op zijn best. Men wordt vriendelijker... straalt meer... jullie kennen het wel.

    Maar ja, niet iedereen mag zich geprezen voelen door met die 6 ontspannen weekjes zon, zee en familie. Net zoals een meisje. Sheefah heet ze.

    Sheefah is een leuke spontane meid, die haar babbeltje klaar heeft en bovendien niet eens zo slecht eruit ziet als ze zelf meestal denkt. Sheefah zit niet meer op school. Ze werkt. Waar? Op Schiphol.

    Ze is nu al een tijdje bezig geweest met een cursus om op Schiphol te gaan werken voor de functie van grondstewardess. Ze heeft daar gesolliciteerd omdat ze het erg leuk vindt om met mensen van verschillende landen met verschillende culturen in contact te komen (ze had ook op de zwarte markt kunnen gaan werken, maar toch... ).

    Na een paar weken is het zover. Sheefah gaat aan het echte werk beginnen. Ze mag mensen in gaan checken. De eerste paar dagen zijn zo leuk! Ze komt elke avond thuis met een leuk verhaal, want ze maakt elke dag weer wat anders mee.

    Op een zonnige vrijdag is Sheefah weer lekker aan het werk. Ze wordt gestuurd naar de balie van Royal Air Maroc. Ze mag mensen in gaan checken die naar vlucht hebben geboekt met TANGER als bestemming. Sheefah heeft er erg zin in om mensen in te checken die WEL naar hun thuisland gaan, want zij gaat dit jaar neit op vakantie.

    Maar ja, al snel is die enthousiasme overgenomen door irritatie. Niet weer O V E R B A G A G E denkt Sheefah.



    Ik hoop dat jullie begrijpen waar ik met dit verhaal naartoe wil. WAAROM HEBBEN MAROKKANEN ALTIJD (lees: DIMA DIMA) OVERBAGAGE?

    Weet je wat ik dan niet begrijp? Waarom moet je amandelen meenemen naar Marokko? Waarom neem je suiker mee? Waarom moeten er pampers mee? Hebben we in Marokko geen amandelen? Geen suiker? Geen pampers? Wel eens gehoord van de MARJANE???

    Oua3ibadallah!!! Het is echt om helemaal gek van te worden! En dan mag je bij Royal zelfs 35 kg meenemen en nog presteren we het om boven die 35 kg te komen!

    Ik ben echt benieuwd hoe jullie hier over denken!

    Koezies,
    Ba

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.274
    13-06-2002

    Salaam,.

    Ik snap niet wat het probleem is..ik bedoel we zijn dat zoooo gewoon dat je dat allemaal gewoon meeneemt, niemand beseft dat echt hé...het is zo'n beetje traditie geworden hé...

    beslama

    hanaeeeeeee

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    338
    19-05-2002

    Die spullen zijn meestal alleen voor de familie hoor, cadeautjes enz. En de rest is gewoon voor je eigen huis. Niet dat je het daar niet kunt kopen of zo maar ja. Het is gewoon een gewoonte.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6
    12-06-2002

    Als je van die dingen wil meenemen dan vindt ik dat je gewoon met de auto moet gaan, maar zelfs met de auto kunnen sommige overdrijven. Dan is de auto zo zwaar beladen dat het lijkt alsof ze aan het verhuizen zijn.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    13.262
    26-05-2002

    vorig jaar gingen we op vakantie en toen was er zo een grote ford transit bus voor ons en het leek alsof dat er 2 ford op elkaar waren gestapeld zoveeel bagage had tie
    maar toen we de boot binnen gingen kon die vent niet naar binnen met zijn bus
    gelukkig hadden we hem eerder ingehaald


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6
    12-06-2002

    Ja man, vooral die busjes, dan lijkt het een mini dubbeldekker.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    Echt mensen: hoe groter het vervoer, hoe meer er mee gaat!!! Volgens mij is het een stuk voordeliger om een container te huren en die naar Maruecos te sturen!!!!!!! En dan een ticket erbij in Buisnessclass en alleen maar inchecken met een handtasje. Dat is toch veel relaxter reizen!!!!!!!

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    210
    13-04-2002

    Hahahahaha, dit vind ik echt een leuke topic, miss!! ik ga elk jaar met het vliegtuig op vakantie naar Maroc en echt, de scenes die daar op Schiphol worden geschopt door onze landgenoten, wallah, ik schaam me er elke keer weer voor!! En weet je wat het ergst is? Het personeel dat op Schiphol werkt en die zo´n kudde losgeslagen bizons moet inchecken terwijl iedereen aan het duwen en schelden is!! Alsof mensen voor de hemelpoort staan, soebhanallah!
    Iedereen heeft standaard twee mega-sporttassen bij zich die ze doodleuk "handbagage" noemen!! "Het spijt me meneer, maar die tassen kunt u echt niet meenemen in het vliegtuig. Nee meneer, dat kan echt niet!" Echt, ik schaam me dood.... "Iek sjo mieniemen in hand, miefrouw een en iek een mee in fliegtoig. Iek tiekiet betalt, joellie diechcriminieren!!"

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.769
    22-05-2002

    SOUHIE,

    Ik ben blij dat je me begrijpt! Ik heb namelijk gisteren een vlucht ingecheckt van Royal Air naar Tanger. IK DOE HET NOOIT MEER! Ik wil het gewoon niet meer!

    Ik heb gisteren een beestenbende meegemaakt! Niet normaal. Dus ik heb besloten om die maatschappij niet meer in te checken, wat ik aan de ene kant toch heel erg jammer vind.

    Maar ja... I'll get over it

    [glow=black]

    Gatar fel Matar...

    Want ik ga naar QATAR!

    [/glow]


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    23
    09-06-2002

    Salaam
    Ik vind het ook heel raar dat sommig ZOVEEL bagage meenemen, ik begrijp wel dat je sommige dingen van hier wil meenemen omdat de kwaliteit van hier beter is maar zoals je zei suiker! dat is toch niet normaal. Die busjes die wel dubbeldeckers lijken is ook niet normaal ik begrijp niet dat mensen niet nadenken wat ze met die bagage gaan doen als ze bijvoorbeeld een auto ongeluk krijgen ofzo maar goed ieder moet het voor zich weten

    Besalaam

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    974
    07-02-2002

    ja ..ook ik sta er elkeer van versteld hoeveel ,, rotzooi, sommige maroks meenemen , helemaal volgepakte auto 's , de vrouw en de kinderen hebben nauwelijk ruimte om behoorlijk te kunnen zitten
    belachelijk ....tv's , koelkasten en wasmachine's kun je ook in het belastingvrije meillila of ceuta kopen , dus waarom zoveel moeite
    ALLAHOEMA ANTAA SALAAM WAMIEN KA SALAAM TABARAK TA JAZAAL JALALIE WA AL IKRAAM
    ALLAHOEMA IENNA 3ALA DHIKRIEKA WA SHOEKRIEKA WA 7OESNI 3IEBADATIEK

  12. #12
    .

    Reacties
    5.752
    13-01-2008

    Ik moest hier wel om lachen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    103
    30-01-2015

    2002> for real

  14. #14
    walk with me!!

    Reacties
    7.848
    10-12-2002

    Citaat Geplaatst door Lostandseeking Bekijk reactie
    2002> for real
    gouden jaar
    Hoe een deugniet toch deugdzaam kan zijn

    Een mens voor wie het moeilijk is om deugdzaam te leven en die toch dapper eraan begint om zichzelf te overwinnen, is tweemaal zo verdienstelijk als diegenen wiens zachte en trage natuur hen niets in de weg legt.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.294
    26-02-2002

    Misschien is het een idee om bij de balie een bord op te hangen met heel groot erop dat 35kg het maximale is.
    elke kilo extra, word een x bedrag extra voor gerekend.
    komt er een vrouw of man aand e balie die 2 kg teveel heeft, dan zou ik aan hem/haar overlaten of hij er 2 kilo vanaf wilt halen of een x bedrag betalen.

    gewoon duidelijk zijn en anders laten voelen