1. #1
    Teddybeer

    Reacties
    145
    05-01-2003

    Braziliaans??????

    Wie een keer trek heeft in compleet iets anders, probeer eens Braziliaans. Ik werk in een Braziliaanse restaurant en heb genoeg lekkere recepten. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een lekkere tortilla gevuld met warme krabsalade.

    Benodigdheden:

    2 eieren
    blok nep krap (surimi)
    100 gram gesneden ui
    300 gram garnaaltjes
    1 eetlepel peterselie onder olie
    tomatensaus
    1 eetlepel parmezaanse kaas
    pakje geraspte kaas

    Eerst doe je een beetje boter in de pan, vervolgens doe je de ui en garnaaltjes bakken. Hierna doe je de eiren die je eerst goed klopt er doorheenen zorgen dat het geen omelet word maar alleen een bindmiddel. Als dit klaar is die je er tomatensaus bij, zeg een halve glas, de eetlepel parmezaanse kaas goei je er nu ook bij. Goed roeren en dan de gesneden krap erbij doen en de peterselie. Nu heb je een heerlijke krabsalade. Nu pak je een tortilla pannekoek en vul je die met de krabsalade. Je doet de tortilla dicht en doet er een beetje tomatensaus overheen, daarboven op de geraspte kaas. Nu gooi je hem in de oven totdat de kaas een mooie kleur krijgt. Een overheerlijke Brazilaanse gerecht heb je nu!

  2. #2
    Secret Lover..

    Reacties
    1.361
    10-04-2003

    lekker...kan het ook zonder ei want ik lust geen ei


    ● ℓσνє му αηgєℓ


  3. #3
    Teddybeer

    Reacties
    145
    05-01-2003

    Eigenlijk niet, de ei overheerst niet maar het is gewoon veel lekkerder met.... snap je
    Love don't love me!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    297
    25-03-2003

    heel apart, mischien ga ik het wel uitproberen!!!!!!!!!!!!Heb je nog meer buitenlandse recepten???????????????
    ik ben blij dat ik een moslim ben!!!
    ALLAH oe akbar....

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    141
    26-05-2003

    heb je nog meer van die recepten want ik wil ze wel uitproberen!!!!!!!!

  6. #6
    Teddybeer

    Reacties
    145
    05-01-2003

    Ja ik heb meer gerechten. ALs soort tapas kan je het volgende doen:

    Een stokbrood in kleine stukjes snijden. Je snijdt 4 tomaten, 1 uitje, wat peterselie, olijfolie en oregano. DFat mix je met elkaar en zet je in de *****ng. Na een uurtje pak je de gesneden stokbrood en daar doe je de tomatenmix op. ZO heb je een soort toastje. Je kan zelfs tonijn erbij voegen. Het gerecht komt uit Sicilie en heet Bruschkete. Als de mix op de stukjes stokbrood ligt doe je er nog wat olijfolie op!
    Love don't love me!

  7. #7
    Teddybeer

    Reacties
    145
    05-01-2003

    Het lekkerste gerecht wat ik kan maken (is ook best duur) is Tilapia filet met Hollandaise sauce!

    Voor 2 personen:

    JE koopt bij de visboer/handel 4 stukken tilapiafilet. Is een witte vis en komt volgens mij ergens uit Brazilie, dus hij is wat prijzig.
    Eerst ga je de sauce aanmaken. Je pakt een pak (halve liter)Hollandaice sauce. Nep krap (surimi) 200 gram, 100 gram garnaaltjes, beetje peterselie, 1 eetlepel koksroom.

    De Hollandaise sauce zet je op het vuur, dan doe je er krap bij en garnaaltjes. Je gooit er peterselie en koksroom bij. De sauce op een laag pitje zetten en flink roeren. De tilapiafilet moet je bakken in een beetje olijfolie. Lekker bruin aan alle bei de kanten. Als de Tilapia niet bevroren is dan is hij zo klaar. Op een bord doe je de tilapiafilet en de Hollandaice saus die je zelf gemaakt heb mag er op. Mag veel saus op. Als je hier nog een beetje rijst bij doet dan is hij helemaal overheerlijk! Het is de lekkerste sauce die ik ooit heb geproefd!
    Love don't love me!

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    1.006
    05-12-2002

    ga k zeker een keer uitproberen wel leuk dat jij als man zijnde zoiets op de forum zet !!!

    maare sokran he !! ciao

  9. #9
    Teddybeer

    Reacties
    145
    05-01-2003

    Origineel gepost door meryema
    ga k zeker een keer uitproberen wel leuk dat jij als man zijnde zoiets op de forum zet !!!

    maare sokran he !! ciao
    Jaa er zijn ook mannen die kunnen koken, maar uiteindelijk is de kookkunst van de Marokkaanse vrouw niet te overtreffen! Dat kan ik heel moeilijk nadoen! Graag gedaan en als je ooit meer recepten wilt dan moet je het maar vragen. Beslamaaa

  10. #10
    Teddybeer

    Reacties
    145
    05-01-2003

    .

    Origineel gepost door supahsaiyangirl
    ik kom ook uit eindhoven.welk restaurant werk je dan.ik heb wel eens in zo'n restauarant gegeten in eindhoven.
    Je komt niet uit ehv maar uit rotterdam, dat staat er tenminste.....

    Geintje, ik werk bij Carioca een Braziliaans eetcafe in de stad!Kom een keer langs zou ik zeggen!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    jaaaa die tortila ik zweerdt das mijn lievelingseten ik ben der gek op

    bedankt voor u recepten
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  12. #12
    Teddybeer

    Reacties
    145
    05-01-2003

    graag gedaan lady moi, dus je bent een bekende bij de braziliaan:: Wat leuk!
    Love don't love me!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2
    13-07-2015

    Ha misterfes,
    Heb je ook het recept voor tortillas met palmhart? Die waren kei lekker
    Alvast bedankt

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    201
    20-10-2014

    Misterfes, ik lust geen vis en ook geen eieren. Heb je lekkere Braziliaanse vleesgerechten?
    2 gebruikers

    Geen pm's van mannen!

  15. #15
    Idgaf.

    Reacties
    1.329
    25-05-2012

    Hij is helaas sinds 11 november 2004 niet meer online geweest
    Always mad, bro. Gtfo.

    I wanna start a fight