1. #16
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    Turkije gaat niks doen tegen Israël dan alleen maar blaffen,
    het enige wat ze doen is overleggen waar niks uit zal komen en medische hulp bieden aan de Palestijnse slachtoffers.

    “O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend.
    Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen.
    Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.” (5:51)

    Daarom is er zo een puinhoop in de Arabische landen, omdat er samen wordt gewerkt met de vijanden van Allah
    Deze ayaat wordt gewoon glashard genegeerd. Hoe gaat Erdogan en alle Arabische leiders zich verantwoorden?
    een vraagje , weet jij toevallig wanneer soerat al maida neer daalde, in mekka of madina en wanneer ongeveer ?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    Dua's en hopelijk worden ze verhoord door Allah ta3alaa.
    Citaat Geplaatst door Monddoodbario Bekijk reactie
    He broeder, Ik ben het vaak met jou eens maar dit is niet eerlijk van jou.

    De ene heeft meer mogelijkheden dan de ander.

    De ene doet met du3a's 100% van zijn mogelijkheden.

    De ander doet met scherpe bewoordingen maar 1% van zijn mogelijkheden.

    Erdogan heeft hele scherpe woorden naar Israël toe maar als hij een man is doet hij alle economische betrekkingen met Israël in de ban.

    Alleen het probleem dan is dat er een andere Arabische land op zal staan om de economische betrekkingen met Israël naar ene hoger niveau te krikken door er zelf beter van te worden op de rug van de Palestijnen.

    Nee tuurlijk niet broeders…. De overwinning komt bij Allah vandaan en het falen bij ons zelf, niet bij onze leiders. Dus als wij constant roepen naar die leiders dat ze niks doen terwijl wij zelf ook net zo weinig doen of zelfs erger… wat scheten we daar dan mee op?

    Erdoghan heeft de moslims opgeroepen… daarmee heeft hij zijn steentje bijgedragen… Stel je nou eens voor dat elk moslim leider zijn voorbeeld zou volgen en exact hetzelfde zou doen, dan heeft Erdoghan in dat opzicht toch voldoende gedaan?

    Wat ons betreft is het niet allen dua verrichten en afwachten, het is ook onze individuele relatie met Allah verbeteren door Hem te gehoorzamen en ons extra in te zetten… pas dan zal Allah de nasr tot stand brengen….

  3. #18
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door LtiFo Bekijk reactie
    een vraagje , weet jij toevallig wanneer soerat al maida neer daalde, in mekka of madina en wanneer ongeveer ?
    Nee dat weet ik niet in welke periode het was en welke waar het was.
    Wat ik wel gehoord hebt is dat deze soera gedaald is voor de Christen en de Joden dat slaat op de manieren van leven.
    Maar dit eigenlijk nooit bevestigd..

    Corrigeer mij als ik fout zit.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    als het erdogie echt om palestijnen gaat, WAAROM VERBREEKT HIJ NIET DE RELATIE MET ISRAEL.

  5. #20
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Nee tuurlijk niet broeders…. De overwinning komt bij Allah vandaan en het falen bij ons zelf, niet bij onze leiders. Dus als wij constant roepen naar die leiders dat ze niks doen terwijl wij zelf ook net zo weinig doen of zelfs erger… wat scheten we daar dan mee op?

    Erdoghan heeft de moslims opgeroepen… daarmee heeft hij zijn steentje bijgedragen… Stel je nou eens voor dat elk moslim leider zijn voorbeeld zou volgen en exact hetzelfde zou doen, dan heeft Erdoghan in dat opzicht toch voldoende gedaan?

    Wat ons betreft is het niet allen dua verrichten en afwachten, het is ook onze individuele relatie met Allah verbeteren door Hem te gehoorzamen en ons extra in te zetten… pas dan zal Allah de nasr tot stand brengen….
    إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ
    Voorwaar, Allah verandert de toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen toestand veranderen.
    [ Soerah ar-Ra'd 13:11 ]

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Nee tuurlijk niet broeders…. De overwinning komt bij Allah vandaan en het falen bij ons zelf, niet bij onze leiders. Dus als wij constant roepen naar die leiders dat ze niks doen terwijl wij zelf ook net zo weinig doen of zelfs erger… wat scheten we daar dan mee op?

    Erdoghan heeft de moslims opgeroepen… daarmee heeft hij zijn steentje bijgedragen… Stel je nou eens voor dat elk moslim leider zijn voorbeeld zou volgen en exact hetzelfde zou doen, dan heeft Erdoghan in dat opzicht toch voldoende gedaan?

    Wat ons betreft is het niet allen dua verrichten en afwachten, het is ook onze individuele relatie met Allah verbeteren door Hem te gehoorzamen en ons extra in te zetten… pas dan zal Allah de nasr tot stand brengen….
    Kijk broeder, wij zijn leken. Onze (enige) mogelijkheid is zoals jij beschrijft dua verrichten en onze individuele relatie met Allah te verbeteren door hem te gehoorzamen.

    Maar de leider van Turkije heeft meer mogelijkheden. Erdogan ziet in Turkije een wereldmacht als VS en Rusland.
    Jij zegt dat hij de moslims heeft opgeroepen en dat hij daarmee zijn steentje heeft bijgedragen. Ik vind dat wel een erg klein steentje. Een klein kiezelsteentje gegraven door een enorm graafmachine.

    Nogmaals, ik ben het met Erdogan eens want bij gebrek aan beter ga je kijken naar alternatieven.

    Verzetsgroep Hamas blijft toch de nummer 1 in deze. Met weinig tot GEEN mogelijkheden beschermen ze toch dat kleine stukje grond wat ze nog over hebben.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    Nee dat weet ik niet in welke periode het was en welke waar het was.
    Wat ik wel gehoord hebt is dat deze soera gedaald is voor de Christen en de Joden dat slaat op de manieren van leven.
    Maar dit eigenlijk nooit bevestigd..

    Corrigeer mij als ik fout zit.
    ik weet het zelf ook niet vandaar mijn vraag.

    ik weet wel dat nadat het schiereiland moslims zijn geworden de arabieren zich richten op het noorden, de romeinen die palestina en sham bezet hebben ,in palestina had je joden die met de romeinen vochten, toen rasoel sa3ws nog leefde hebben ze oorlog tegen deze romeinen met hun collaborateurs joden gevochten rond wat nu de grens is tussen jordanie en KSA. we weten ook dat joden hun afspraken met rasoel hebben geschonden en samen werkten met de mekkanen slag van ohod en slag van khanda9, later zijn de joden verslagen en verjaagd van khaibar en madina. die joden trokken naar het noorden waar de romeinen (byzantijnen) aan de macht waren


    mischien gaat soerat al maida daar over.

    allah ye3lem .

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door LtiFo Bekijk reactie
    als het erdogie echt om palestijnen gaat, WAAROM VERBREEKT HIJ NIET DE RELATIE MET ISRAEL.


    a lemghendef, eerste keer dat ik het met jou eens ben.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    13.051
    23-05-2010

    Als jullie iets willen betekenen... steun dan stichting Kifaia en deel dit zoveel mogelijk.

    Het team ken ik zelf persoonlijk en bestaat uit o.a. juristen, journalisten, activisten, schrijvers , politici etc.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    trouwens de eerst slag van arabieren tegen de romeinen hebben ze verloren en trokken zich terug

  11. #26
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door LtiFo Bekijk reactie
    ik weet het zelf ook niet vandaar mijn vraag.

    ik weet wel dat nadat het schiereiland moslims zijn geworden de arabieren zich richten op het noorden, de romeinen die palestina en sham bezet hebben ,in palestina had je joden die met de romeinen vochten, toen rasoel sa3ws nog leefde hebben ze oorlog tegen deze romeinen met hun collaborateurs joden gevochten rond wat nu de grens is tussen jordanie en KSA. we weten ook dat joden hun afspraken met rasoel hebben geschonden en samen werkten met de mekkanen slag van ohod en slag van khanda9, later zijn de joden verslagen en verjaagd van khaibar en madina. die joden trokken naar het noorden waar de romeinen (byzantijnen) aan de macht waren


    mischien gaat soerat al maida daar over.

    allah ye3lem .
    Allah ou a3lam. Dat zou zomaar kunnen. Ik ga daar eens achter aan insha Allah. Ik ben zelf wel benieuwd

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door handjevolliefde Bekijk reactie
    إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ
    Voorwaar, Allah verandert de toestand van een volk niet, totdat zij hun eigen toestand veranderen.
    [ Soerah ar-Ra'd 13:11 ]
    exact, en dat volk krijgt ook de leiders die het verdient. Willen we een leider hebben als Omar ibnu al Khattaab of Salah addine, dan moeten onze relatie met Allah ook op hetzelfde niveau zijn als dat van de sahaba of de mensen in de tijd van salah addine... maar helaas is onze relatie met Allah slecht....

    rente
    geen gezamenlijk fadjr gebed (maar een uur later iedereen druk in de file)
    muziek
    streven naar tevredenheid van kuffars
    nauwelijks koran recitaties
    Onderlinge ruzies
    Mannen en vrouwen gemengd
    Diefstal
    Fraude
    Verbroken familiebanden
    Dwaling onder jongeren
    Bedrog in de handel
    Zwijgen over munkar
    Afname bezwaar tegen niet-halal consumpties
    Echtscheidingen
    Ryjaa
    Nifaaq
    Al amaana


    … vanwaar moet die overwinning vandaan komen?

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Monddoodbario Bekijk reactie
    Kijk broeder, wij zijn leken. Onze (enige) mogelijkheid is zoals jij beschrijft dua verrichten en onze individuele relatie met Allah te verbeteren door hem te gehoorzamen.

    Maar de leider van Turkije heeft meer mogelijkheden. Erdogan ziet in Turkije een wereldmacht als VS en Rusland.
    Jij zegt dat hij de moslims heeft opgeroepen en dat hij daarmee zijn steentje heeft bijgedragen. Ik vind dat wel een erg klein steentje. Een klein kiezelsteentje gegraven door een enorm graafmachine.

    Nogmaals, ik ben het met Erdogan eens want bij gebrek aan beter ga je kijken naar alternatieven.

    Verzetsgroep Hamas blijft toch de nummer 1 in deze. Met weinig tot GEEN mogelijkheden beschermen ze toch dat kleine stukje grond wat ze nog over hebben.



    Hij heeft inderdaad meer mogelijkheden maar ook hij is sterk afhankelijk van de ummah en de miljoenen onder zijn verantwoordelijkheid, de mate van hun gehoorzaamheid aan hem en de fitna die op de loer staat. Een leider zijn is niet alleen orders geven maar het geheel in stand houden. Ik denk dat dit laatste veel meer energie van een oprechte leider eist. Je moet het niet onderschatten. Een leider wordt met veel meer zaken geconfronteerd dan we weten.

    Als alle moslims ter wereld hem als leider hadden erkend dan was dat steentje meer dan genoeg… maar wat kan hij meer doen dan dat? De moslims die onder leiding staan van een andere leider dwingen? Hij kan ze alleen oproepen en hopen dat hun leiders die door de andere moslims gehoorzaamd worden het voorbeeld volgen. Meer macht heeft Erdoghan niet behalve dat hij zijn lever op Israel afstuurt… maar kan hij erop vertrouwen dat de rest van de ummah volgt? Is dat niet een issue waar hij mee zit?

    Natuurlijk blijft de plaatselijke verzetgroep op nummer 1, Saddam was ook een van de weinigen die raketten durfde af te vuren op Israel… maar als Israel een bedreiging was voor Turkije of het zou een deel van de turkse grond willen inpikken… ik denk dat je van de Turken iets zal zien wat de wereld nooit eerder gezien heeft…. En dat hadden ze al bewezen tijdens die coupe poging….

  14. #29
    Solum

    Reacties
    218
    26-09-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    exact, en dat volk krijgt ook de leiders die het verdient. Willen we een leider hebben als Omar ibnu al Khattaab of Salah addine, dan moeten onze relatie met Allah ook op hetzelfde niveau zijn als dat van de sahaba of de mensen in de tijd van salah addine... maar helaas is onze relatie met Allah slecht....

    rente
    geen gezamenlijk fadjr gebed (maar een uur later iedereen druk in de file)
    muziek
    streven naar tevredenheid van kuffars
    nauwelijks koran recitaties
    Onderlinge ruzies
    Mannen en vrouwen gemengd
    Diefstal
    Fraude
    Verbroken familiebanden
    Dwaling onder jongeren
    Bedrog in de handel
    Zwijgen over munkar
    Afname bezwaar tegen niet-halal consumpties
    Echtscheidingen
    Ryjaa
    Nifaaq
    Al amaana


    … vanwaar moet die overwinning vandaan komen?
    Ik ben het met je eens, zoals het nu eruit ziet is er geen overwinning voor de moslims mogelijk, maar ik moet wel zeggen dat ik geloof in de belofte van Allah dat er een overwinning komt.
    Dit is ook een tijdperk waarin vele kleine tekenen van het uur zich hebben getoond. Imam El-Mahdi zal met de hulp van Allah ons leiden naar de overwinning.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    exact, en dat volk krijgt ook de leiders die het verdient. Willen we een leider hebben als Omar ibnu al Khattaab of Salah addine, dan moeten onze relatie met Allah ook op hetzelfde niveau zijn als dat van de sahaba of de mensen in de tijd van salah addine... maar helaas is onze relatie met Allah slecht....

    rente
    geen gezamenlijk fadjr gebed (maar een uur later iedereen druk in de file)
    muziek
    streven naar tevredenheid van kuffars
    nauwelijks koran recitaties
    Onderlinge ruzies
    Mannen en vrouwen gemengd
    Diefstal
    Fraude
    Verbroken familiebanden
    Dwaling onder jongeren
    Bedrog in de handel
    Zwijgen over munkar
    Afname bezwaar tegen niet-halal consumpties
    Echtscheidingen
    Ryjaa
    Nifaaq
    Al amaana


    … vanwaar moet die overwinning vandaan komen?


    je hebt gesproken
    Solidair met Tarik Ibn Ali!