1. #1
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Is er meer leed dan vrede/geluk op aarde?

    Is het pessimistisch van mij om zo te denken? Ben benieuwd of er nog mensen zijn die hierover anders denken? SHOOT.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.188
    21-12-2005

    Kwam k toevallig net tegen

    bghitha sérieux
    ou gerzjatli vicieuse


  3. #3
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    er is altijd meer vreugd dan leed op aarde.
    je moet het maar vinden en zoeken en de kleine dingen leren waarderen

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  4. #4
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door si_al3arbi Bekijk reactie
    Kwam k toevallig net tegen
    enige bron vermelding van die hadith beste brada

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  5. #5
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Citaat Geplaatst door si_al3arbi Bekijk reactie
    Kwam k toevallig net tegen
    Kijk eens aan. Mag ik vragen naar de titel van het boek? Dankjewel alvast. Zo denk ik er dus ook over. Maar probeer oprecht te begrijpen hoe mensen hier anders over denken. Want ze zijn er.
    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ja
    Dan delen we dezelfde mening.

  6. #6
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    er is altijd meer vreugd dan leed op aarde.
    je moet het maar vinden en zoeken en de kleine dingen leren waarderen
    Dus jij gelooft dat vrede en geluk het leed overheerst? Stel dat ik me daar bewust van ben en ik inderdaad genoegen neem met minder en hiervoor de waardering deel waarover je spreekt? Is het dan niet héél naïef om echt te denken dat er meer mensen die geluk ervaren dan het omgekeerde?

  7. #7
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door -KIEKEBOE Bekijk reactie
    Dus jij gelooft dat vrede en geluk het leed overheerst? Stel dat ik me daar bewust van ben en ik inderdaad genoegen neem met minder en hiervoor de waardering deel waarover je spreekt? Is het dan niet héél naïef om echt te denken dat er meer mensen die geluk ervaren dan het omgekeerde?
    dat mensen het naief noemen dat ze niet gelukkig mogen zijn omdat ze niet na leven wat er voor hun wordt georchestreerd dat geluk betekend.
    is niet mijn schuld he haha
    mensen willen nou eenmaal altijd dingen die ze niet kunnen krijgen

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  8. #8
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    dat mensen het naief noemen dat ze niet gelukkig mogen zijn omdat ze niet na leven wat er voor hun wordt georchestreerd dat geluk betekend.
    is niet mijn schuld he haha
    mensen willen nou eenmaal altijd dingen die ze niet kunnen krijgen
    Dat hoor je mij nergens zeggen? Maar het gaat hier nu eventjes niet om het 'ik' of wat 'ik voel' 'ik vind' of 'ik wil geloven'. Tuurlijk is niet alles negatief. Er zijn momenten van vreugde en geluk. En ik hoop oprecht dat ieder mens dit mag en zal ervaren. Vraagstelling was 'Is er meer leed dan vreugde en geluk'? In zijn totaliteit. Maar bon. Eindeloze discussie.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    537
    24-09-2016

    Er is meer leed dan vreugde.
    Vreugde is tijdelijk.
    Leed zal er voor altijd zijn.
    I was told i was dangerous..i asked why? they said ''because you dont need anyone. ''That's when i smiled.

  10. #10
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door lion7777 Bekijk reactie
    Er is meer leed dan vreugde.
    Vreugde is tijdelijk.
    Leed zal er voor altijd zijn.
    Precies, en leed overschaduwt ook geluk. Leed weegt altijd zwaarder, en blijft langer hangen in je brein.
    HAGENEESJE

  11. #11
    Bijna Lid

    Reacties
    159
    17-12-2017

    Je moet het niet tellen, maar wegen. Een druppel geluk is belangrijker dan een vloed aan ongeluk.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.188
    21-12-2005

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    enige bron vermelding van die hadith beste brada
    Goeie vraag. Kwam die foto tegen op internet. Is een koppie van het boek wees niet bedroefd ofso denk ik
    Citaat Geplaatst door -KIEKEBOE Bekijk reactie
    Kijk eens aan. Mag ik vragen naar de titel van het boek? Dankjewel alvast. Zo denk ik er dus ook over. Maar probeer oprecht te begrijpen hoe mensen hier anders over denken. Want ze zijn er.

    Dan delen we dezelfde mening.
    Wees niet bedroefd of iets in die richting?

    bghitha sérieux
    ou gerzjatli vicieuse


  13. #13
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Citaat Geplaatst door Inversus Bekijk reactie
    Je moet het niet tellen, maar wegen. Een druppel geluk is belangrijker dan een vloed aan ongeluk.
    Als we het optimistisch willen bekijken heb je meer dan gelijk. Maar daar ging de vraag niet over. Is er meer leed op aarde?
    Citaat Geplaatst door lion7777 Bekijk reactie
    Er is meer leed dan vreugde.
    Vreugde is tijdelijk.
    Leed zal er voor altijd zijn.
    Klopt. Als we 'm in zijn geheel bekijken hé.
    Citaat Geplaatst door si_al3arbi Bekijk reactie
    Goeie vraag. Kwam die foto tegen op internet. Is een koppie van het boek wees niet bedroefd ofso denk ikWees niet bedroefd of iets in die richting?
    Dankjewel.

  14. #14
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Het is erg opmerkelijk dat er vele zijn die het nodig vinden om rond te pot draaien of de neiging hebben om het te gaan verbloemen of gewoon over iets totaal anders beginnen als 'JA MAAR." Grappig. Moeilijke maar vooral gevoelige vraag voor sommige.