1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Weetje wat het vaak ook is. De vaccinatie beschermt dus niet 100%. Gevaccineerde kinderen kunnen alsnog de ziekte krijgen waarvoor ze zijn ingeënt. Echter word beweerd dat ze dit dan in een minder erge vorm krijgen Allaahu alam. Ik vind het nog steeds een lastige beslissing. Mijn oudste is wel gevaccineerd maar de 2 erna niet en in shaa Allaah straks de baby ook niet. Bij twijfel niet doen Allaahu alam. Moge Allaah onze kinderen beschermen ameen.

    Ameen!! Ik vind het een heel moeilijke beslissing, maar als je leest wat je kindje allemaal kan krijgen.....pff.

  2. #32
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ameen!! Ik vind het een heel moeilijke beslissing, maar als je leest wat je kindje allemaal kan krijgen.....pff.
    Ja moeilijk is het he. Je wilt het beste voor je kindje, maar wat is het beste? Ikzelf ben tegen die cocktail prikken. Als ze ze individueel hadden aangeboden had ik er enkele wel overwogen denk ik Allaahu alam.

  3. #33
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Mn dochter heeft nog steeds maar 1 prikje gehad. Ze is nu alweer een jaar en we gaan het denk ik toch niet doen. We twijfelen enorm en neigen meer naar niet doen.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    8
    29-01-2018

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Mijn oudste is wel gevaccineerd maar de 2 erna niet en in shaa Allaah straks de baby ook niet. Bij twijfel niet doen Allaahu alam. Moge Allaah onze kinderen beschermen ameen.
    Als ik dit lees ben ik zo blij met mijn ouders. Griezelig dit. Allah heeft mensen de wijshijd gegeven om vaccinaties te ontwikkelen maar helaas niet genoeg wijsheid gegeven aan iedereen om hiervan gebruik te maken. Graag zo snel mogelijk nieuwe wetgeving waarmee we ouders die hun kind verwaarlozen zoals jij strafrechtelijk te kunnen vervolgen. Walgelijk dat jij je kinderen het risico op levensbedreigende ziektes geeft.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    8
    29-01-2018

    Citaat Geplaatst door Classsse Bekijk reactie
    Niet doen. Ga op onderzoek uit.
    Ga naar de huisarts. Alsjeblieft mensen. Hoe zijn jullie met zo veel?? Heeft een van jullie uberhaubt zijn middelbare schooldiploma wel gehaald?

    Echt niet te geloven dit.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    8
    29-01-2018

    Citaat Geplaatst door _hidaya Bekijk reactie
    mn dochter heeft nog steeds maar 1 prikje gehad. Ze is nu alweer een jaar en we gaan het denk ik toch niet doen. We twijfelen enorm en neigen meer naar niet doen.
    wel doen!!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    8
    29-01-2018

    Heel simpel opgezocht en van een betrouwbare bron. Het is helaas wel in het Engels maar in het belang van je kind die volledig op jou als zijn ouder is aangewezen lees dit alsjeblieft even door.

    https://academic.oup.com/cid/article/48/4/456/284219

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    10
    19-02-2018

    ik respecteer echt iedereen maar ik vind de gedachten om je kindje niet te vaccineren echt heel zorgelijk. Ik zelf werk in een bedrijf waar we de vaccinaties hiervoor maken en tot nu toe is er op geen enkel manier grondig bewezen dat kindjes dood gaan van vaccinaties.
    Besef heel goed dat als jij je kind niet vaccineerd dit grote gevolgen kunnen hebben, bijv als ze later naar de opvang gaan of school. Als zij niet gevaccineerd zijn is een griepje wat uit de hand loopt dodelijk, of als ze toch pokke krijgen of een andere erge ziekte die een gevaccineerd kindje draagt is dit echt dodelijk!!!!!
    begrijp mij aub niet verkeerd maar ik zie dagelijks kindjes dood gaan door GEEN vaccinatie, en amper kindjes dood gaan die WEL gevaccineerd zijn. Doe het aub wel want kindjes zijn zo vatbaar voor ziektes, wij maken die vaccinatie echt niet voor niks!! en ik heb zelf ook twee kindjes EL Hamdullah en zijn ook gevaccineer. Allah is groot en alleen hij weet wat voor ons geschreven staat, maar hij heeft de mens ook kennis meegegeven.

  9. #39
    Temet Nosce

    Reacties
    334
    09-12-2016

    Gewoon doen.

    En voor de mensen die zeggen dat de kinderen alsnog griep krijgen na een griepprik en dat als argument gebruiken...dat hoort ook eh domme doos.

    Die vaccinaties zijn de aandoening zelf maar in een hele kleine mate dat word ingespoten in jouw lichaam zodat het lichaam vanzelf de stoffen etc gaat aanmaken om de aandoening te bestrijden, zodat als zij echt ziek worden door de aandoening, het lichaam namelijk al de stoffen en dergelijke klaar heeft liggen om de aandoening te bestrijden. Je geeft jouw imuunsysteem een kleine schop onder de kont om het maar zo te zeggen.

    Mensen die het niet doen, laat jullie onwetendheid niet de oorzaak zijn van de slechte gezondheid van jullie kinderen.
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah die rabijnen hebben vaak zo'n noor op hun gezicht.
    !!!!!



  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    heb mijne wel voor alles laten vaccineren. geen spijt.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    318
    24-10-2017

    egoistisch als je het niet doet.
    Blinde liefde is het onbekende beminnen❤

  12. #42
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Jasmin91 Bekijk reactie
    ik respecteer echt iedereen maar ik vind de gedachten om je kindje niet te vaccineren echt heel zorgelijk. Ik zelf werk in een bedrijf waar we de vaccinaties hiervoor maken en tot nu toe is er op geen enkel manier grondig bewezen dat kindjes dood gaan van vaccinaties.
    Besef heel goed dat als jij je kind niet vaccineerd dit grote gevolgen kunnen hebben, bijv als ze later naar de opvang gaan of school. Als zij niet gevaccineerd zijn is een griepje wat uit de hand loopt dodelijk, of als ze toch pokke krijgen of een andere erge ziekte die een gevaccineerd kindje draagt is dit echt dodelijk!!!!!
    begrijp mij aub niet verkeerd maar ik zie dagelijks kindjes dood gaan door GEEN vaccinatie, en amper kindjes dood gaan die WEL gevaccineerd zijn. Doe het aub wel want kindjes zijn zo vatbaar voor ziektes, wij maken die vaccinatie echt niet voor niks!! en ik heb zelf ook twee kindjes EL Hamdullah en zijn ook gevaccineer. Allah is groot en alleen hij weet wat voor ons geschreven staat, maar hij heeft de mens ook kennis meegegeven.
    Zie jij dagelijks kinderen die niet gevaccineerd worden doodgaan??

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    10
    19-02-2018

    Ik zie inderdaad veel cijfers van sterf gevallen doordat ouders ervoor kiezen hun kids niet te vaccineren. Vooral als ze onder andere kindjes komen die dit wel zijn. Kinderen die gevaccineerd worden, die hebben een immuum opgebouwd voor een bepaalde virus. Als een niet gevaccineerd kindje in de buurt is en dit virus krijgt dan kan het snel overlijden helaas.
    Vooral in afrika en 3e wereld landen zorgen we ervoor dat er vaccinaties beschikbaar zijn. en ook hier zijn de sterfgevallen minden. Als ik dan lees dat je in een Europees land waar dit vergoed word de keuze maakt om je kind niet ge vaccineren vind ik dit echt heel dom (sorry maar niks is zwaarder dan een klein kind zien dood gaan door de keuze van ouders)

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Ja joh onzin. Ik twijfelde ook heel erg ik heb toen salaat istikhara gedaan en besloten om njet te doen. En wie zijn jullie om te zeggen dat wij egoïstisch zijn?

    Wallaahi ga eens op onderzoek uit. Dus jij wilt gif in je kind spuiten omdat het MISSCHIEN een kinderziekte zou kunnen krijgen die eigenlijk en gezonde kind aan zou moeten kunnen.
    Het is nooit bewezen dat het door de vaccinaties komt dat de ziektes wegzijn. De ziektes zijn weg omdat de leefomstandigheden zijn veranderd.

    Mohim verricht salaat istikhara en laat de keuze aan Allaah Azzawajal over
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Ja joh. Als die shayateen, Afrika eens op een ander manier zouden helpen ipv zelf die ziektes daar gooien en hun uit laten hongeren dan zou er al heelveel verholpen zijn.
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.