1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    Haha je laat mij echt lachen... De topic is verwijderd omdat hij tegen de 100 onzinreacties aanzat... Dat is niet de bedoeling...

    Nasieha: Lijkt me verstandiger dat jij eerst je Alif, Baa, Taa onder knie krijgt. Tafsier laten we over aan zij die ermee begunstigd zijn door Allaah.
    Kan je mij wel kleineren omdat ik nooit de Arabische taal heb geleerd, maar tot jou niveau ga ik me niet verlagen.

    Daarnaast heb ik geen Tafsier gegeven maar een misinterpertatie van iemand onderuit gehaald. Kan jij het wel Tafsier noemen en dat hij hiermee is gezegend, maar je weet niet eens wie dat geschreven heeft!!

    Het is random een website, waarop iemand miracles plaats met zijn eigen interpertatie van verzen en met de interpertatie van snelheid van Engelen met dat vers zit hij mis, het vers gaat daar niet eens over.

    En nu je het toch hebt over Tafsier van hen die ermee begunstigd zijn, waarom sla je niet zo een Tafsier open en kijk je wat de interperatie van het vers is, staat daar ook het gaat over Engelen? en ik zeg niet dat de Tafsir altijd klopt, jij verwijst ernaar nl.

    Als je volwassen bent geef je gewoon een normale inhoudelijke reactie en ga je niet gelijk in de aanval dmv mankementjes van mensen.

    Ik leg je toch ook normaal wat uit of niet soms?

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Dat is niet de tafsir van deze verzen.

    Dit wel :
    http://www.recitequran.com/en/tafsir/en.ibn-kathir/32:1
    http://www.recitequran.com/en/tafsir/en.ibn-kathir/70:5

    Geen maan, geen afstand, geen snelheid en al helemaal geen lichtsnelheid.
    Geen engelen in 32.
    Wel engelen in 70.

    En wel een zekere tijdspanne gedurende dewelke het ene of andere plaatsvindt.
    Je wordt wanhopig en weet niet meer waar je zoeken moet.

    Dat het niet in deze tafsir staat wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Overigens wordt er in meerdere verzen van dat tafsir loopafstanden genoemd.

    Conform onze telling. Dat is iets wat jou nu dwars zit terwijl iedereen weet hoe wij zaken tellen of berekenen.


    "Hij is het die de zon gemaakt heeft als verlichting en de maan als een licht en die ervoor standen heeft verordend opdat jullie het aantal van de jaren en berekening weten."*

    Soerat Joenoes, koran 10:5

    "Zij vragen jou naar de nieuwe manen. Zeg: Zij zijn tijdsaanduidingen voor de mensen en de bedevaart..."

    Soerat al Bakara, koran 2:189


    Het is dus duidelijk dat de 1000 jaar die wij (moslims) tellen gebaseerd is op de maankalender.
    Je kan en mag hoog en laag springen maar dat 1000 jaar conform maankalender is wederom niet hetzelfde als 50.000 jaar loopafstand maar komt wel overeen.
    1000 jaar maantelling = 50.000 jaar loopafstand
    Simpeler als dit kan ik niet voor je maken.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    844
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Dat vers waarop men berekent gaat niet eens over Engelen. Met andere woorden men berekent iets waarvan men niet eens weet wat het is en men denkt dat het gaat over iets dat in een ander vers word tegengesproken (70:4) waarin de snelheid (hun interpertatie) met een factor 50 word vermeerd.
    Daar kan ik geen uitspraken over doen. Wat ik wel weet is dat de afstanden niet overeenkomen. Als je het gaat uitrekenen krijg je een heel groot verschil. De maan legt in 1000 jaar veel meer kilometers af dan de lichtsnelheid dat in een dag zou doen.

  4. #19
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Je wordt wanhopig en weet niet meer waar je zoeken moet.

    Dat het niet in deze tafsir staat wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Overigens wordt er in meerdere verzen van dat tafsir loopafstanden genoemd.

    Conform onze telling. Dat is iets wat jou nu dwars zit terwijl iedereen weet hoe wij zaken tellen of berekenen.


    "Hij is het die de zon gemaakt heeft als verlichting en de maan als een licht en die ervoor standen heeft verordend opdat jullie het aantal van de jaren en berekening weten."*

    Soerat Joenoes, koran 10:5

    "Zij vragen jou naar de nieuwe manen. Zeg: Zij zijn tijdsaanduidingen voor de mensen en de bedevaart..."

    Soerat al Bakara, koran 2:189


    Het is dus duidelijk dat de 1000 jaar die wij (moslims) tellen gebaseerd is op de maankalender.
    Je kan en mag hoog en laag springen maar dat 1000 jaar conform maankalender is wederom niet hetzelfde als 50.000 jaar loopafstand maar komt wel overeen.
    1000 jaar maantelling = 50.000 jaar loopafstand
    Simpeler als dit kan ik niet voor je maken.
    Grapjas. Er is geen enkele grond in geen van deze verzen of hun tafsir om tot de lichtsnelheid te komen. Geen, nul, nada.

    http://englishtafsir.com/Quran/70/in...sdfootnote5sym
    n Al-Hajj: 47, it has been said: "These people are demanding of you to hasten the torment; Allah will never tail to fulfill His threat, but a day with your Lord is equal to a thousand years as you reckon." In Surah As-Sajdah: 5, it has been said: "He administers the affairs of the world from the heavens to the earth, and the report of this administration ascends (to be presented) before Him in a Day whose length, according to your reckoning, is a thousand years". And here, in response to the demand for the torment, the measure of Allah's one day has been stated to be fifty thousand years. Then the Holy Prophet (upon whom be peace) has been consoled, saying: "Have patience at the demand for the torment which the people make out of jest and fun," and then it is said: "They think it is far off, but We see it as near at hand." When all these verses are read together, what becomes obvious is: "The people, because of their narrow and restricted outlook, measure the time of Allah's decrees by their own scales of time and, therefore, consider a hundred years or so to be a very lengthy period, whereas in the Divine conduct of affairs there are schemes spreading over a thousand years each, or fifty thousand years each, as you reckon, and this measure also is only by way of example; otherwise schemes in the universe may extend over millions and billions of years as well. Of these one is the scheme under which Mankind has been created on the earth, and a time limit has been set during which it has been allowed to function here. No man can know when this scheme began, what time-limit has been decreed for its completion, what Hour has been appointed for bringing it to an end, when Resurrection will take place, and what time has been fixed for raising all men, born since the beginning of creation till Resurrection, from death simultaneously and calling them to account for their deeds. We only know to some extent that part of the scheme which is passing before us, or a partial history of the past ages which exists with us. As for its beginning and end, to say nothing of knowing it, we do not even have the power to understand it, not to speak of understanding the wisdom which works behind and underlies it. Now the people who demand that the scheme be cut short and its conclusion be brought immediately before them, and if this is not done. they use it for an argument to prove that the universe has no end and conclusion, in fact, present a proof of their own ignorance and folly.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  5. #20
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Kan je mij wel kleineren omdat ik nooit de Arabische taal heb geleerd, maar tot jou niveau ga ik me niet verlagen.

    Daarnaast heb ik geen Tafsier gegeven maar een misinterpertatie van iemand onderuit gehaald. Kan jij het wel Tafsier noemen en dat hij hiermee is gezegend, maar je weet niet eens wie dat geschreven heeft!!

    Het is random een website, waarop iemand miracles plaats met zijn eigen interpertatie van verzen en met de interpertatie van snelheid van Engelen met dat vers zit hij mis, het vers gaat daar niet eens over.

    En nu je het toch hebt over Tafsier van hen die ermee begunstigd zijn, waarom sla je niet zo een Tafsier open en kijk je wat de interperatie van het vers is, staat daar ook het gaat over Engelen? en ik zeg niet dat de Tafsir altijd klopt, jij verwijst ernaar nl.

    Als je volwassen bent geef je gewoon een normale inhoudelijke reactie en ga je niet gelijk in de aanval dmv mankementjes van mensen.

    Ik leg je toch ook normaal wat uit of niet soms?
    Lager zinken dan jou akhi... Dat kan ik mij haast niet voorstellen.... Je spreekt geen woord Arabisch en verwerpt tafsier van geleerden omdat jij jouw interpretatie beter vind? Hoe belachelijk wil je het hebben akhi?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Mediterraneo Bekijk reactie
    Daar kan ik geen uitspraken over doen. Wat ik wel weet is dat de afstanden niet overeenkomen. Als je het gaat uitrekenen krijg je een heel groot verschil. De maan legt in 1000 jaar veel meer kilometers af dan de lichtsnelheid dat in een dag zou doen.
    Tuurlijk klopt het NIET want de Engelen doen er 50.000 jaar over en niet 1000 jaar net zoals meegenomen in deze valse berekening.

    In een anders vers staat letterlijk Engelen vermeld met 50.000 jaar erbij en uit de context blijkt dat het om de TERUGweg gaat, Daarnaast is er nog een Sahih Hadith waarin vermeld staat de HEENweg 50.000 jaar is, kijk maar in Tirmidhi.

    En dan kopieert en plakt men een vers over 1000 jaar zonder iets over Engelen van een of andere website en dan denkt men dat een hoge geleerden het geschreven heeft.

    Dus nogmaals de vraag is niet of de berekeningen wel of niet kloppen, maar of de interpertatie 'Engelen/Licht' wel klopt, laat men dat eerst maar bewijs en de tegenstrijdigheden uitleggen en dan pas kunnen we over berekeningen praten.

  7. #22
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    De wetenschappelijke berekening klopt... Nu gaan we kijken welke islam geleerden deze claim tegenspreken en wat hun hujjat zijn. Als iemand deze matn heeft stuur ze.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    844
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    De wetenschappelijke berekening klopt... Nu gaan we kijken welke islam geleerden deze claim tegenspreken en wat hun hujjat zijn. Als iemand deze matn heeft stuur ze.
    Zou je die berekening hier willen plaatsen? Ben daar erg benieuwd naar.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    Lager zinken dan jou akhi... Dat kan ik mij haast niet voorstellen.... Je spreekt geen woord Arabisch en verwerpt tafsier van geleerden omdat jij jouw interpretatie beter vind? Hoe belachelijk wil je het hebben akhi?
    1. Ik heb geen interpertatie gedaan, maar een interpertatie verworpen.
    2. Ik verwerp geen tafsier, maar een interpertatie van een tot nu toe onbekend persoon, die jij blijkbaar als geleerden ziet.

    Kan je me blijven denigreren mevrouw de koningin, pure arrogantie met je jij spreekt geen Arabisch.

    Enige wat je wilt doen is discussies uitlokken en bloed onder mensen hun vinger vandaan halen.

    Zoals ik al had verwacht geen inhoudelijke reactie, alleen arrogantie. Dan houd het voor mij ook op, volg vooral elke website die je tegen komt en neem alles voor waar aan, succes

  10. #25
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Waarom altijd boos so..en ruzie..

    Nog altijd 2x geen antwoord op mijn reactie..beiden topics...

    Dat moet dus de elite van MNL voorstellen?


  11. #26
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    1. Ik heb geen interpertatie gedaan, maar een interpertatie verworpen.
    2. Ik verwerp geen tafsier, maar een interpertatie van een tot nu toe onbekend persoon, die jij blijkbaar als geleerden ziet.

    Kan je me blijven denigreren mevrouw de koningin, pure arrogantie met je jij spreekt geen Arabisch.

    Enige wat je wilt doen is discussies uitlokken en bloed onder mensen hun vinger vandaan halen.

    Zoals ik al had verwacht geen inhoudelijke reactie, alleen arrogantie. Dan houd het voor mij ook op, volg vooral elke website die je tegen komt en neem alles voor waar aan, succes
    Heb je wel gedaan, van de week nog.... Je vond jouw interpretatie beter dan dat van de grote geleerden.. Over arrogantie gesproken... Verder geef je just weer zelf aan, dat een tafsier niet altijd hoeft te kloppen? En dit terwijl jij geen woord Arabisch spreekt? Maar tegelijk maak je hier wel weer een punt van? Jij begrijpt geeneens wat je zegt... Als jij het al niet begrijpt en wilt begrijpen dan weet ik het ook niet... Ik denigeer je niet.. Gaf je nasieha en toen begon je te schreeuwen....

    Als er geleerden zijn die deze bewering tegenspreken mag je ze uiteraard plaatsen... Daar ben ik benieuwd naar...

  12. #27
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Je wordt wanhopig en weet niet meer waar je zoeken moet.

    Dat het niet in deze tafsir staat wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Overigens wordt er in meerdere verzen van dat tafsir loopafstanden genoemd.

    Conform onze telling. Dat is iets wat jou nu dwars zit terwijl iedereen weet hoe wij zaken tellen of berekenen.


    "Hij is het die de zon gemaakt heeft als verlichting en de maan als een licht en die ervoor standen heeft verordend opdat jullie het aantal van de jaren en berekening weten."*

    Soerat Joenoes, koran 10:5

    "Zij vragen jou naar de nieuwe manen. Zeg: Zij zijn tijdsaanduidingen voor de mensen en de bedevaart..."

    Soerat al Bakara, koran 2:189


    Het is dus duidelijk dat de 1000 jaar die wij (moslims) tellen gebaseerd is op de maankalender.
    Je kan en mag hoog en laag springen maar dat 1000 jaar conform maankalender is wederom niet hetzelfde als 50.000 jaar loopafstand maar komt wel overeen.
    1000 jaar maantelling = 50.000 jaar loopafstand
    Simpeler als dit kan ik niet voor je maken.
    We hebben een atheïste mufti onder ons haha. Achterlijkheid viert hoogtij vandaag op m.nl

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door deleukstuu Bekijk reactie
    Heb je wel gedaan, van de week nog.... Je vond jouw interpretatie beter dan dat van de grote geleerden.. Over arrogantie gesproken... Verder geef je just weer zelf aan, dat een tafsier niet altijd hoeft te kloppen? En dit terwijl jij geen woord Arabisch spreekt? Maar tegelijk maak je hier wel weer een punt van? Jij begrijpt geeneens wat je zegt... Als jij het al niet begrijpt en wilt begrijpen dan weet ik het ook niet... Ik denigeer je niet.. Gaf je nasieha en toen begon je te schreeuwen....

    Als er geleerden zijn die deze bewering tegenspreken mag je ze uiteraard plaatsen... Daar ben ik benieuwd naar...
    Klopt ja de geleerden hadden destijds geen wetenschap dus die konden het vers niet begrijpen. En een Tafsir hoeft niet altijd te kloppen nee, waarom zijn er dan zoveel verschillende opmerkingen op verzen, kloppen ze allemaal wou je zeggen?
    Daarnaast heb ik in die andere topic mijn interpertatie niet eens kenbaar gemaakt, dus waar heb je het over. Je weet niet eens of ik wel of niet gelijk heb.

    Maar wat jij nu volgt ivm die lichtsnelheid is hetzelfde alsof je mijn wetenschappelijke mening op dat ene vers zou volgen. En dat laatste kraak je nu dus af, snap je wat ik bedoel.

    Je meet met twee maten, dat wat je van die website hebt geplukt en waarvan je niet eens weet van wie het komt neem je wel aan voor waar, terwijl de Tafsirs niets zeggen over lichtsnelheid.

    Ik heb zelfs wat beters geplaatst als woorden van geleerden, namelijk een ander Koran vers die het tegenspreekt en daarnaast de woorden van de profeet uit Sahih Hadith uit Tirmidhi.

    Dus wat wil je nu zeggen, dat die geleerden boven de Koran en Sunnah staan? Terwijl men de Koran altijd in eerste instantie uitlegt dmv Koran verzen zelf en vervolgens pas na de Hadith kijkt. Kies jij er blijkbaar voor om een ...... te volgen die het woord The Command / De Opdracht volgens zijn eigen denkvermogen interperteert als Licht/Engelen en dit word tegengesproken in een Koran vers.

    Dus als jij de meneer de Geleerden van die website wilt volgen, veel succes Ik ga het niet nog 10x uitleggen, al helemaal niet na al die onnodige denigrerende opmerkingen, waaruit je kan opmaken dat iemand die de Arabische taal machtig is, automatisch meer kennis heeft van de Islam. Heb je altijd gemogen maar dit is gewoon pure arrogantie.

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Die zapdoz begint steeds meer trekjes van een kafir te krijgen.
    Vond jou altijd al een rare vogel maar je laat steeds meer van je ware aard zien.
    Spelletjes met de Qur'an doen alsof je dammen speelt a mies an zeb3a.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Die zapdoz begint steeds meer trekjes van een kafir te krijgen.
    Vond jou altijd al een rare vogel maar je laat steeds meer van je ware aard zien.
    Spelletjes met de Qur'an doen alsof je dammen speelt a mies an zeb3a.
    Welke spelletjes Koran werd altijd al geinterperteerd dmv Koran en Hadith.

    Ga jij maar iemand volgen die zomaar dingen uit zijn duim zuigt en claimt dat De Opdracht/The Command staat voor Licht op basis van wat?

    De geleerden onderbouwde dat altijd dmv Koran of Hadith, maar volgen jullie maar de moderne geleerden, waarvan jullie niet eens weten wie er achter zit.

    Pm je nummer maken we wel even afspraak, kijken of je die dingen over me moeder ook in me gezicht gaat zeggen. PM als je man bent, achter je toetsenbord is makkelijk yek, PM voor afspraak je speelt met eer van mij moeder en mij ook nog met een Kafir vergelijken? Ik garandeer je ik kom al neem je al je vriendjes mee.

    Saffi deze discussie met jou is afgelopen na deze reactie, PM mij en we handelen het af als mannen onder elkaar. JouW PM is dicht stuur mij bericht, je gaat echt paar vingers en een hand inleveren voor wat je getypt