1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Ik vroeg om een betrouwbare bron..niet een flutkrant wat fout was in de oorlog en bekend staat om het verspreidden van fakenews
    Hier een link naar het onderzoek.
    https://www.wodc.nl/onderzoeksdataba...rscentrum.aspx
    https://www.wodc.nl/binaries/Cahier%...m28-299890.pdf

    Leef je maar uit. Dan mag je daarna dit gaan ontkennen.

    De een hier roept op voor de doofpot, jij gaat gewoon op je oude mantra van ontkenning over.

    En als je niets wilt lezen...

    Er is zelfs een filmpje...



  2. #62
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Wat ik zeg is heel simpel, daar waar jullie de ene willen weerleggen als bijzaak want diefstal is velen malen erger.
    Beide slachtoffer situaties zorgen voor een traumatisch stress syndroom, er is geen bagatalisatie in dit.
    Ookal willen jullie het ene weerleggen of ontkennen omdat ik het in deze context verwoord, het ene erkennen en het andere ontkennen is je reinste onzin en het ontkennen van de realiteit.

    Ga eens praten met winkeliers en dienstverleners in Ter Apel.

  3. #63
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Alleen racisten en rechtse lui zullen dit blijven doen, het is voor hun win win.
    Win: want ze zullen hun ongefundeerde primitieve haat kunnen “rechtvaardigen”
    Win: de allochtoon/kleurling zal klein worden gehouden.
    .

  4. #64
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Ga eens praten met winkeliers en dienstverleners in Ter Apel.
    Want?

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    .
    "want ze zullen hun ongefundeerde primitieve haat kunnen “rechtvaardigen”"
    Het is niet ongefundeerd. Lees toch gewoon eens wat er staat.

    20% van alle mensen uit Noord Afrika in AZC zijn verdachte van misdaden.
    Dat kan van stelen tot aan aanrandingen zijn.

  6. #66
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Een paradijs?
    Nee hoor. Een "paradijs" wordt het misschien als ze, soms na jaren, erkend worden en een eigen huisje kunnen gaan betrekken.
    Behalve dat ze dan, net als iedereen, tegen de stress van het dagelijkse bestaan en de dagelijkse problemen aanlopen.

    Begrijp me goed, ik hoef ze niet als zielepoten weg te zetten. Veel asielzoekers zijn ook geluksvogels omdat ze aan slechte omstandigheden, oorlog, geweld zijn ontsnapt. Maar dat blijf altijd maar een klein stukje van het verhaal.
    Weg uit het geweld, veilig, geen angst meer, lijkt mij het paradijs vergeleken met wat is ontvlucht.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Hier een link naar het onderzoek.
    https://www.wodc.nl/onderzoeksdataba...rscentrum.aspx
    https://www.wodc.nl/binaries/Cahier%...m28-299890.pdf

    Leef je maar uit. Dan mag je daarna dit gaan ontkennen.

    De een hier roept op voor de doofpot, jij gaat gewoon op je oude mantra van ontkenning over.

    En als je niets wilt lezen...

    Er is zelfs een filmpje...


    Een filmpje,dan zal het wel waar zijn ja..

    In dat onderzoek staat niks over aangiftes die niet worden verwerkt,waar haal je dat vandaan?

    Onderbuik?

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Weg uit het geweld, veilig, geen angst meer, lijkt mij het paradijs vergeleken met wat is ontvlucht.
    Tuurlijk is dat ook zo.

    Als men alleen een geweldloze omgeving zocht, had men ook in de balkan kunnen blijven.

    En vandaar dat er ook nooit iemand meer terug gaat naar Syrie.
    Geef ze eens ongelijk..

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Een filmpje,dan zal het wel waar zijn ja..

    In dat onderzoek staat niks over aangiftes die niet worden verwerkt,waar haal je dat vandaan?

    Onderbuik?
    Wat knap van je!

    Heb je dat hele rapport al gelezen!
    Wow...

    Zoek eens op het trefwoord beperkingen.
    Daar staat het haarfijn uitgelegd.

    "Effecten op de veiligheid buiten de buurt zijn niet onderzocht. Een deel van criminaliteit
    zal zich elders voordoen, bijvoorbeeld in aangrenzende buurten of
    het stads- of dorpscentrum. Ook criminaliteit op de COA-locaties zelf blijft in dit
    onderzoek buiten beeld." Punt 2 pagina 19

    Maar misschien beter als je dat niet doet.
    Want dan kun je het misschien allemaal wat moeilijker ontkennen.
    En dat is niet zo goed voor je, denk ik.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Ranonkel Bekijk reactie
    Je kunt honderden situaties opnoemen waarbij mensen tekort word gedaan maar wat heeft het met het onderwerp te maken?

    Waarom specifiek dit voorbeeld en niet al die andere gevallen? Aangezien je het vaak over selectief hebt.
    kijk alleen al maar naar het onrecht die ze alle zwarte pietjes aandoen racisten slavendrijvers kolonisten.
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Zo rooskleurig is het niet in die AZC's, DP.

    De bureaucratie, het wachten, onzekerheid, het samenleven (soms in hetzelfde huis!) met mensen uit volkomen andere culturen, taalproblemen, onzekerheid over achtergebleven familie, vul maar aan.
    Ik zou niet graag willen ruilen. En bedenk eens dat mensen er soms jaren zitten, van de ene op de andere dag overgeplaatst kunnen worden naar een ander AZC...

    Stress genoeg. Dagelijks.
    Dit gaat om mensen die bij vertrek al weten geen kans te hebben..noord afrika is grotendeels veilig.
    Dit soort " Asielzoekers" staan in heel Eurooa bekend als overlastplegers ook nog eens overlastplegers die vaak alle west europese landen aandoen..
    niet te vergelijken met asielzoekers die alle recht hebben op opvang en onderhoud.
    Deze in de topic genoemd zijn asielverziekers..niks te verliezen en vaak niet meer welkom in thuisland of europa moet opvang onderhoud en scholing in thuisland betalen..

    melkkoeien voor noord afrika..
    In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act..

  12. #72
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Dit gaat om mensen die bij vertrek al weten geen kans te hebben..noord afrika is grotendeels veilig.
    Dit soort " Asielzoekers" staan in heel Eurooa bekend als overlastplegers ook nog eens overlastplegers die vaak alle west europese landen aandoen..
    niet te vergelijken met asielzoekers die alle recht hebben op opvang en onderhoud.
    Deze in de topic genoemd zijn asielverziekers..niks te verliezen en vaak niet meer welkom in thuisland of europa moet opvang onderhoud en scholing in thuisland betalen..

    melkkoeien voor noord afrika..

    Dan nog. Ook die mensen wonen een tijdlang in een AZC onder dezelfde omstandigheden.
    Nogmaals, ik hoef er geen zielepieten van te maken, helemaal die gelukszoekers niet, maar wonen in een AZC....

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Het onderwerp op dit forum zijn niet meer de topics, dat je nog doet alsof dat wel zo is eigenlijk lachwekkend.
    Mensen als joosje (ik kan nog wel een paar namen noemen maar ene kant voel ik me er vies bij als ik die namen moet typen) kiezen keer op keer een kant, het is altijd dezelfde kant, het hun en wij, het jullie en zij.
    Als je praat vanuit joosje zn perspectief gebasseerd op zijn reacties hier, dan is het niet mogelijk dat allochtonen in dit land gediscrimineerd worden, of daar mentaal onder lijden onder belaalde vormen van stigmatisering en demonisering, en daarbij komende behandelingen in de samenleving.
    Dus mensen die berooft worden lijden hier onder, dus als een autochtoon berooft wordt van haar sieraden en daar een stress syndroom aan overhoud.
    Dan kan een menig allochtoon dat ook over houden aan het keer op keer ervaren van demonisering stigmatisering en het ontnemen van kansen.

    Je zou kunnen zeggen dat ik nu eens niet selectief bent, en gewoon alle topics laat voor wat ze zijn en de kwestie bij de horens pakken door simpelweg de strijd die hier op dit forum gaande is, te benoemen en handelen hoe het is: wij tegen zij, ongeacht of je een punt hebt of gelijk hebt.
    Hier is de basis van de racisme, alles ontkennen en bagataliseren van je tegenstander.

    Al gaat deze topic over whatever, maakt het uit?
    Het is niets meer dan een strijd tegen onrechtvaardigheid in digitale vorm, lui als joosje en de rest van het gespuis zijn daar mega grote voorstanders van.
    Ik heb bij jou en Mike nog mijn twijfels maar verder is het overduidelijk.
    Het klopt natuurlijk dat alochtonen en eigenlijk elke bevolkingsgroep niet altijd eerlijk behandeld worden. Maar vind de vergelijking met diefstal een beetje mank.

    Dat over selectief was niet erg serieus bedoeld en ietwat flauw van mijn kant.

  14. #74
    Verbannen

    Reacties
    405
    15-10-2018

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Welke stress bedoel je?

    Dat ze geen verblijfsvergunning konden krijgen wisten ze al bij vertrek.

    Dit is een groepje die alleen komt komt om te stelen en roven en er een zootje van te maken!

    Heeft niets met oorlogsvluchtelingen te maken hoor!
    Politieke vluchtelingen die bestaan ook nog met evenveel asiel-rechten als de oorlogsvluchtelingen
    Ze moeten vluchten anders gaan ze colaflessen consumeren

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...n-in-nederland

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door ISWA Bekijk reactie
    Dit heeft geen toegevoegde waarde alleen dat het averrechts werkt. Stop met enquettes over minderheden die tweedracht en haatzaaien onder de bevolking.
    Als je een probleem wilt oplossen is het toch wel handig om dat probleem in kaart te hebben.
    Als je armoede op wilt lossen ga je toch ook zoeken waar de meeste armoede is?

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    De kwestie is dat bestolen mensen het zo zwaar hebben mentaal.
    Daarbij geef ik aan de gemiddelde allochtoon in dit land vaker bestolen word van zijn en haar rechten als we kijken naar de samenleving.
    Ik doel hier niet op azc’ers.
    Ik ben geen azc’er en ken er geen, geef enkel aan waarom, gezien vanuit joosje zn context dus velen allochtonen zich afzetten tegen dit land en autochtonen, aangezien bestolen mensen het zo zwaar hebben.
    Bedoel je te zeggen dat het deel van de azc'ers dat criminele feiten pleegt dat doet omdat ze bestolen worden van hun rechten als allochtoon?
    Ik spreek niet voor joosje, maar ik word zowel niet vrolijk van het bestolen worden van rechten als letterlijk bestolen worden.
    Alleen dit topic gaat niet over discriminatie maar bepaalde vluchtelingen die zich niet weten te gedragen.