1. #121
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Ik maakte de slaapkamer schoon. Overal lagen kledingstukken en lingerie. Bah, dacht ik in mezelf. Kennen deze mensen geen schaamte? Ik schopte haar kleren in een hoek. Echter de kleding van Youssef pakte ik op en deed deze in de was. In de loop van de dag ging Youssef naar werk en was zij kennelijk vrij. Ze liep de hele tijd te lachen met de mannen beneden en te bellen en op de laptop te kijken. Tegen half drie gingen de mannen weg en ging Senna naar boven. Ineens hoorde ik een gedreun van iemand die met alle haast de trap af kwam lopen en ze kwam meteen naar mij toe. "Waarom heb je mijn kleren daar in de hoek gezet op de grond!". Siste ze me toe. Ik legde de stofdoek weg en keek haar aan. Ik wilde beleefd blijven maar het lukte me niet. Niet na alles wat ik heb mee gemaakt. Moet ik ook nog door een barbie look-a-like, met haar opgeblazen kogelvis lippen op me donder krijgen? "Waarom moet ik jou kleding opruimen?". Vroeg ik vriendelijk. Ze keek me streng aan. "Misschien omdat je hier schoonmaakt en er ook nog eens belachelijk veel betaald voor krijgt!". Siste ze me toe. Oh ja, geld, inkomen.. ik moest op mijn hoede zijn. Als ze zou klagen bij Youssef, was het gedaan met mijn baan. Dan was het 24/7 boenen en poetsen in dat horrorhuis. Ik zuchte en maakte excuses. "Ik.. ruim het wel op". Zei ik. "Dat dacht ik al..". Zei ze met haar armen over elkaar. "En de volgende keer dat je hier iemand over de vloer haalt, mag je dat wel even van te voren melden". Zei ze met een bittere ondertoon. Had Youssef nou werkelijk waar geklaagd over mij bij haar? Ik bleef stilstaan en keek haar aan. "Waarom zeg je dat? Dit is toch al besproken met Youssef?". Zei ik. Ik moest mijn lippen dicht branden! Wat zei ik nu! Maar het leek alsof ik op de automatische piloot stond. Alles floepte eruit. Maar wat wilde ze doen dan? Mij net als Abdel een klap geven? Mij even de mond snoeren? Wie was zij, dat ze mij zo benaderde met zo'n toon en mij op mijn donder gaf. Ze woonde hier nog amper! Ze kwam naar me toe lopen. "Ik heb je heus wel gezien hoor met je man, vriend of wat hij ook van je is. Ik zat in de auto en zag jou met hem naar binnen lopen. Lekker brutaal!". Zei ze. Dus zij had het door gegeven aan Youssef. Ik schudde mijn hoofd. "Dit gesprek ben ik al aangegaan met de eigenaar van DIT huis. Ik hoef jou geen verantwoording af te leggen en ik hoef jou zooi al helemaal niet op te ruimen. Dus wat het huishoudelijke probleem betreft ruim je voortaan je eigen troep op. Je bent hier net als mij gewoon te gast, alleen het verschil tussen jou en mij, ik krijg betaald! En eh je hebt nog twee minuten voordat Esma vrij is." En met deze woorden vetrok ik naar de slaapkamer om haar zooi nog eens goed weg te schoppen richting de wasmand. Ze bleef totaal aangeslagen achter. Ik heb genoeg vernederingen mee gemaakt, oh hell no als Mevrouw opgeblazen, fake Kim Kardahsian mij ook nog eens de grond in probeerde te duwen!

    Om half vier hoorde ik de deur open en dichtgaan. Esma kwam huilend naar binnen met gigantische tranen over haar wangen. Ik snelde naar haar toe en veegde de tranen weg. "Wat is er, lieverd". Vroeg ik. Esma huilde maar en verstopte zich bij mij. Senna kwakte haar autosleutels op tafel en het arme meisje zette toen een luider keel op. Ik keek boos naar Senna die het totaal niet kon schelen wat het meisje mankeerde. Ze humde zelfs iets met "rotkind". Ik deed maar alsof ik het niet hoorde en ineens besefte Senna dat er camera's hingen en meteen naar ons toe kwam om Esma uit mijn handen te rukken en ineens de lieve, wanabe moeder speelde. Esma daarentegen bleef vast geplakt bij mij en ik haalde Senna haar handen weg. "Laat haar maar even. Misschien moet ze gewoon wennen aan het feit dat ik haar niet heb opgehaald". Zei ik. Senna rolde met haar ogen en dook de koelkast in. Ik pakte Esma op en nam haar mee naar haar kamer. "Waarom ben jij niet gekomen!". Schreeuwde esma. Ik kalmeerde haar en zei dat haar papa het nog zou vertellen. Ik snapte echter niet waarom Youssef het haar niet van te voren vertelde. Ik maakte haar gezichtje schoon en kamde haar baby haren naar achteren. "Ik heb pijn". Zei ze en streek haar linkerhand helemaal uit. Het handje had niks ergs, maar was super rood. "Ahh hoe komt dat?". Het woordje Senna stond op haar tong, maar ineens liep ze naar binnen en had ze een zak snoep in haar handen. "Kijk eens, pak maar iets lekkers". Zei ze met een zogenaamde vriendelijke stem. Ze keek me aan. "Jij mag weg gaan hoor. We hebben je hier niet meer nodig voor vandaag." Zei ze met een gemene stem. Ik keek haar aan en liep de kamer van Esma uit. Ik pakte mijn tas en jas en liep rechtstreeks naar buiten. Iets verderop reed een auto me tegemoet en ik zag dat het Youssef was. Hij moet wel bakken met geld verdienen wil hij zo'n duur ding willen rijden. Hij stapte voor me neus en deed het autoraampje open. "Hey, ga je alweer weg?". Vroeg hij. Nee, ik blijf hier voor de lol staan, zei ik sarcastisch in gedachten. Ik wilde eigenlijk vertellen wat er was voorgevallen met Senna. Ik weet zeker dat als hij straks binnen is, ze hem alles zou vertellen. Hij zou mijn kant van het verhaal nooit weten als ik mijn mond dicht hield. "Je ziet er eh nogal somber uit..". Zei hij ineens. Net alsof hij gedachten kon lezen. Het was ook een sombere dag. Die camera's die nu elke scheet zouden vastleggen, Senna met haar denigrerende houding, Esma die ik niet mocht ophalen en haar verdriet. Eigenlijk klinkt dit alles bij elkaar lang niet zo erg als wat ik in dat horror huis meemaakte, maar toch. Ik hield mijn lippen stijf op elkaar dicht. "Moet je nog ver naar huis?". Vroeg hij ineens. Ik keek hem aan. "Eh ja een beetje." Zei ik. "En eh je man komt je niet ophalen?". Vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd. "Hij moet werken..". Zei ik. "Oh nou, eh zal ik je niet naar huis brengen? Ik vind het niet erg hoor". Vroeg hij. Wat? Nee! Natuurlijk niet. Naar huis brengen? Dan kon je me maar meteen naar het mortuarium brengen! En ineens begon het te hozen. Regen, regen en bliksemschichten donderde in de lucht en hemel. "Kom stap in". Zei hij. Ik was bijna kletsnat en liep automatisch naar de andere kant van de auto. Ik nam plaats en een schaamte nam de overhand. Soepel keerde hij om en reed vervolgens naar het adres wat ik hem opgaf. Althans een adres van vijf straten verderop onze adres. "Eh, hoe is het met eh je man?". Vroeg hij uit het niets. Ik keek hem aan en weer recht voor me. "Eh goed." Zei ik. Hij humde en stopte bij een rood stoplicht. "Je bent niet zo'n prater hè". Zei hij ineens. Ik keek hem aan. Hij zag er.. te mooi en te perfect uit. In mijn hoofd zei ik wel honderd keer maschAllah. "Hangt van waar je het over wil hebben". Zei ik. Hij keek me aan en glimlachte. Ik kreeg ineens uit het niets, een déjàvu. Alsof ik met Abdel in de auto zat en hij naar een afgelegen plek reed. "Stop, stop maar hier". Zei ik paniekerig. Youssef keek me vreemd aan. "Wat? We zijn er nog niet." Zei hij met verbaaste blik. Ik begon te hyperventileren en snakte naar adem. "Kan de raam dan een stukje open, alsjeblieft?". Vroeg ik met een trillende stem. Youssef begreep er totaal niks van. Het regende pijpenstelen. Hij keek weg en drukte op een knopje. De raam ging open en de regen kletterde op mijn gezicht. Ik nam diep adem en hield het vast. Langzaamaan begon ik uit te ademen en herhaalde dat een paar keer. Youssef deed het raampje weer dicht en ik keek hem aan. Hij remde ineens keihard en zette de auto uit...

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Gewoon zoveel liefde voor jou ♥️♥️
    Heel veel liefde terug ya 3omri!! Ik proestte van het lachen bij deze verwoordingen! Heerlijk zo passievol MashaAllah!!

    tokkie familie

    barbie look-a-like, met haar opgeblazen kogelvis lippen

    Mevrouw opgeblazen, fake Kim Kardahsian

    Hij zag er.. te mooi en te perfect uit. In mijn hoofd zei ik wel honderd keer maschAllah

    Uppp!!!!!

    Youssef helppppp ayudaaaa hielphe anajdaaa help Naimaaaaaaa

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    Nu moet ik echt weten wat er gaat gebeuren!! Hij gaat haar zeker confronteren met die bloedlip..

    İk lees altijd als ik de baby aan het voeden ben.
    Married and children!

  4. #124
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Justmyself. Bekijk reactie
    Heel veel liefde terug ya 3omri!! Ik proestte van het lachen bij deze verwoordingen! Heerlijk zo passievol MashaAllah!!

    tokkie familie

    barbie look-a-like, met haar opgeblazen kogelvis lippen

    Mevrouw opgeblazen, fake Kim Kardahsian

    Hij zag er.. te mooi en te perfect uit. In mijn hoofd zei ik wel honderd keer maschAllah

    Uppp!!!!!

    Youssef helppppp ayudaaaa hielphe anajdaaa help Naimaaaaaaa
    ik ga stuk hahaha

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  5. #125
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Nu moet ik echt weten wat er gaat gebeuren!! Hij gaat haar zeker confronteren met die bloedlip..

    İk lees altijd als ik de baby aan het voeden ben.
    Zo lief ik ga weer verder

  6. #126
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Ik keek geschrokken naar Youssef. "Wat.. wat doe je??". Zei ik. Ik probeerde de deur open te doen, maar hij zat op slot. "Doe normaal, Naima! Ik ga je niet vermoorden ofzo!". Zei Youssef. Hij keek me aan en deed zijn gordel uit. "Wat.. is er met je onderlip gebeurt". Vroeg hij ineens. Ik keek hem aan en mijn hart begon weer naar normaal te tikken. Mijn rechterhand klemde zich nog aan de handgreep van de portiekdeur. "Ik eh.. ben gevallen". Loog ik alweer. Goh, als er toch een award zou zijn voor de grootste leugenaar zou ik hem dubbel en dwars verdienen! "Ah kom op Naima!". Zei hij ineens. Wat scheelde er toch aan hem! Wat wilde hij nu precies weten? Mijn ellende? Mijn horror leven? Wat.. wat heeft hij ermee te maken. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik wilde naar huis. En wel nu! "Weet je wat zo gek is, op de camera had je nog geen scheurtje op je lip en toen ik je vrijdag zag wel. Ik wil gewoon weten of je in orde bent. Oké?" Zei hij ineens. Ik keek hem aan. "Alles gaat goed! Wil je me nu alsjeblieft laten uitstappen". Vroeg ik. Echt, dit keer meende ik het oprecht. Niet zozeer dat ik het niet super lief vond dat hij vroeg of ik in orde was, maar ik wilde niet huilen voor zijn gezicht. De auto deur ging van het slot en ik stapte snel uit. Zonder ook maar iets te zeggen ben ik hard gaan lopen naar huis. Ik moest nog flink wat lopen, maar het kon me niet schelen. De regen die op mijn gezicht viel spoelde mijn tranen weg. Ik hoorde hem weg rijden en zuchte diep en bleef staan. Mijn harte voelde ik in mijn keel bonken en ik dacht automatisch terug naar begin dit jaar. Naar die rot nare ervaring met Abdel. Ik geloof dat ik in een depressie verkeerde, als ik dat al niet was. Nu pas begon ik bij mezelf te realiseren wat ik mee heb moeten maken. Alsof ik nu pas goed wakker werd geschud. Niemand die mijn pijn zag behalve de mensen die daar ook thuis woonden. En zelfs Youssef, die ik amper twee weken ken, weet dat er iets niet in orde is. Wat is er dan met mijn familie! Mijn moeder! Mijn vader! Mijn broers en schoonzussen! Waarom vraagt niemand naar mij! Waarom komt niemand naar mij toe en vraagt of ik écht gelukkig ben. Waarom liet mijn moeder mij, met die verkrachter trouwen! Ik storte neer op mijn knieën en voelde de pijn van het as van de weg door mijn broek en huid boren. De regen viel nog harder naar beneden alsof de wolken mee huilden met mij. Ik snikte en snikte en uiteindelijk stond ik op. Langzamerhand liep ik door totdat ik gearriveerd was. Ik stond voor de deur van mijn ouders. Een totaal andere wijk. Een totaal andere straat. Het licht brande vanuit de huiskamer. Ze waren thuis. Ik stak mijn vinger op en wilde naar de bel gaan om te bellen. Ik sloot mijn ogen en belde hard aan. Daarna maakte ik rechtsomkeer en liep ik weg. Pas een minuut later hoorde ik de deur open gaan. Maar toen was ik de straat al bijna uit.. Als een klein kind die een belletje trok en snel weg rende. Zo voelde ik me. Alleen dit was een schreeuw om hulp. Hulp die ik hoogstwaarschijnlijk toch nooit zou kunnen krijgen. Want als dat wel het geval was geweest, zou ik amper hulp nodig gehad moeten hebben. Dan zou ik nu zoals alle andere meiden van mijn leeftijd op school zitten, en bij mijn ouders aan de eettafel zitten en elkaar vertellen over wat we vandaag zoal hadden beleeft.

  7. #127
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Natuurlijk was ik veel later thuis. Kletsnat. Het weer was warm. Het was zo'n tropische warme dag. Dertig graden, maar donkere wolken en veel regen. Abdel bekeek me van top tot teen en vroeg uiteraard waarom ik zo laat was. "Tram was ontspoord". Loog ik maar. "Dus moest ik een hele stuk lopen". Hij trapte erin en ging naar de slaapkamer. Mijn schoonma stond in de keuken te koken en zodra ik alles had weg gelegd liep ik naar haar toe. Marwa was nergens te bekennen. Ik hielp met koken en de tafel dekken. Aan tafel was het stil. Echt doodstil. Marwa was er nog steeds niet en ik maakte me zorgen. Mijn schoonma zei niks. Pas toen iedereen klaar was nam ik de tafel af en ging Abdel de deur uit. Ik keek naar mijn schoonmoeder en vroeg haar waar Marwa was. Ze snikte en zei iets wat ik niet kon geloven. "Marwa is naar haar man". Zei mijn schoonmoeder stilletjes. "Haar man?". Ja, Marouan dat weet ik wel, maar waarom? Toen zei mijn schoonmoeder alles. Kennelijk was de schoonmoeder van Marwa vandaag langs geweest om over de bruiloft te praten en Marouan was mee gekomen. Echter nadat ze Marwa zo gehandhaafd zagen met haar blauwe oog, is ze meteen mee vertrokken. Haar schoonmoeder vond het schandalig dat ze geslagen is door haar broer en Marwa wilde willens en wetens meteen mee. Geen bruiloft, geen poespas. Gewoon weg van hier. Samen zijn met haar man. Precies zoals ze dat zei en wilde. Ik liet me zakken op een stoel en keek naar mijn schoonmoeder. Ze was er duidelijk kapot van. Meskina. Het liefst had ze haar een leuke feestje gegeven. Daar droomde ze altijd al van als jong meisje legde ze me uit. Door Abdel is er vrees in het huis. Iedereen wilde vertrekken. Hij joeg letterlijk iedereen weg. Ik kon het niet geloven. Alhoewel ik Marwa alle geluk van de wereld gunde, ik had zo graag afscheid van haar willen nemen. Ik vond het super dat haar man en schoonmoeder zo voor haar opkwamen. Marouan zou zelfs Abdel gedreigd hebben. Een échte man die voor zijn vrouw opkwam. Precies zoals het hoorde. Ik legde mijn hand op de hand van mijn schoonma. "Je moet je nu beseffen dat ze veel gelukkiger is. Met iemand die haar gelukkig gaat maken en een fantastische schoonfamilie die altijd klaar zal staan voor haar". Zei ik. Mijn schoonma knikte en ineens ging de bel. Het was Fahima. Ook zij is op de hoogte gebracht en kwam huilend naar binnen. Ik dacht aan die ene keer toen ik haar moest helpen bij bezoek. Althans "helpen" uiteindelijk deed ik alles zelf. Fahima stortte zich op haar moeder en huilde. "Dit is niet eerlijk. Dit is niet ok mama". Zei ze snikkend. Ik stond op en verliet de keuken. Ik snapte de keuze van Marwa wel. Ik sloot mijn ogen en zuchte. Het is teveel voor vandaag. Senna, Youssef, Marwa, mijn ouders en het immense verdriet van mijn schoonmoeder en schoonzus. Ik was op en moe. Ik liep naar de slaapkamer en liet mij vallen op het bed. Ik wilde net mijn ogen dicht doen toen ik ineens iets zag glimmen onder het bed. Voorzichtig stond ik op en ging naast het bed hurken. Ik tilde lichtjes het matras op en wat papieren lagen eronder. Ik pakte een blaadje en zag ineens iets wat mijn lichaam deed doen sidderen. Als het al niet genoeg is wat ik mee gemaakt heb vandaag! Het was een korte samenvatting van de politie. Mijn ogen bleven gebrand op de tekst "poging tot verkrachting". Ik keek naar de datum en die stamde van twee jaar geleden. Ik probeerde alles door te nemen, maar mijn hersenen leken niets meer op te nemen. Gauw stond ik op en pakte ik iets om op te schrijven. Ik toverde een pen en een stukje papier tevoorschijn en noteerde alles wat ik belangrijk vond. "Mevr. A. Simonissen." Ik noteerde de woonplek ook en gauw legde ik het blaadje terug. Ik keek om me heen en durfde amper in deze kamer te blijven. Het werd me een beetje bij beetje duidelijk dat Abdel een poging tot verkrachting heeft gedaan bij deze dame! Althans, van de informatie die ik nu heb. Joost mag weten wat hij allemaal nog op zijn kerfstok heeft staan. Ik moest hier wel weg! Het was of weg lopen of... "Naima, mijn moeder gaat met mij naar huis." Ik werd uit mijn gedachten gehaald en keek in de ogen van Fahima. "Geen haar op mijn hoofd dat ze hier nog een seconde langer blijft!". En zo keerde ze zich om en liep terug.

    Het was gedaan met mij.. Ik was totaal aan mijn lot overgelaten. Die nachtmerrie die ik laatst had, dat ik samen alleen met Abdel in dit huis zou blijven werd werkelijkheid. Hij en ik. Hoe.. hoe moest ik dit in hemelsnaam in mijn eentje doen? Ik stopte het papiertje met de gegevens weg en liep naar de keuken. "Ze kan niet gaan!". Zei ik tegen Fahima. Fahima keek me aan. "Ben je gek? Ben je wel helemaal gestoord in je hoofd! Mijn moeder is doodziek geworden van alles. Van haar zoon, van jou van alle problemen in dit gezin. Ze moet hier weg!". Snauwde Fahima. Ik ging tegenover haar zitten. "Jou moeder is niet ziek door mij! Maar door jullie allemaal!! En voornamelijk van je zieke broer! Die is pas gestoord en gek! Hoe durf je mij gek en gestoord te noemen. Je rukt haar nu weg en dan.. dan..". Ik kon amper mijn zin afmaken of Fahima vulde het aan. "En dan? Dan wonen jij en hij samen! Dus wat? Wat is het probleem?". Snauwde Fahima weer. Ik boog mijn hoofd voorover. Mijn schoonmoeder was in haar kamer om haar spullen in te pakken. Het was een feit. Ik zou voor altijd in dit ellendige, grote huis alleen met hem zijn. Ik zou het niet trekken. Nooit..

  8. #128
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    "Je snapt het niet Fahima. Heeft je moeder of je zusje je dan nooit wat gezegd? Weet je dan helemaal niks over mijn huwelijk met hem en weet je wel hoe hij mij behandelt?". Zei ik. Ik verwachte een schoonzus die naast me zou komen zitten en me zou vragen wat ze zou moeten weten. Wat speelde eraf? Waarom ben ik ongelukkig in dit huwelijk? Wat is er vooraf aan gebeurt dat dit huwelijk überhaupt voltrokken is? Heeft mijn schoonmoeder dan niets verteld over mij, over hem? Hebben Malik en Marwa niks tegen haar gezegd? Tegen hun grote zus?? Is de communicatie tussen broers en zussen zo bagger dat men amper weet wat er zich afspeelt? Marwa had al die tijd gelijk. Verwant door bloed, maar verschrikkelijk ver van elkaar wat communicatie betreft, liefde voor elkaar, empathie, zorgen, begrip. Het ontbrak echt aan alles in deze familie. Fahima stond op en keek me aan. "Ik weet alles. Maar dat is mijn probleem niet." En zo liep ze de keuken uit om haar moeder te helpen. Eén ding, een belofte hoefde ik in ieder geval niet meer waar te maken, de zorgen om haar.. mijn schoonmoeder. Alhoewel ik straks zeker de prijs moet betalen, is ze in ieder geval veilig en wel bij haar dochter. Hoopte ik tenminste..

    Mijn schoonmoeder vertrok en letterlijk een half uur later kwam hij naar binnen. Het huis was kil en leeg. Iedereen woonde of op zichzelf of was getrouwd. Vier lege kamers, een grote huiskamer en een slaapkamer waar een gammel bedje in stond. Een huis vol geheimen en vooral pure angst. Ik zat in de keuken en probeerde alles te verwerken. De plotselinge vertrek van Marwa en nu ook mijn schoonmoeder. Het was letterlijk de muis tegen de kat nu. En ik had geen poot om op te staan. Overgeleverd aan hem, een monster die alles kon doen en laten wat hij met mij wilde. Moest ik naar mijn ouders? Welke ouders? De ouders, die nu lekker knus samen televisie zaten te kijken of te eten, en zich amper bekommerde om hun eigen vlees en bloed? Zijn dat ouders? "Waar is yemma?". Vroeg hij toen hij de keuken in kwam. "Ze is.. met Fahima mee naar huis". Zei ik. "Hoe bedoel je? Mee naar huis?". Zei hij en pakte zijn mobiel. Ik bekeek hem van top tot teen. Hoe had ik het in mijn hoofd gehaald ooit iets te willen beginnen met deze man. Achteraf kon ik mezelf voor me kop slaan. Hij was totaal niet mijn type. Hij was de type juist, die ik ontweek altijd. Waar ik met mijn vriendinnen grappen over maakte! Hij belde zijn zus en hield met gespannen hand zijn mobiel goed vast. Nog even en dat ding kon zo kapot gaan. "Waar is mijn moeder!". Gilde hij door de telefoon. Zijn zus heeft duidelijk geantwoord dat ze hem nooit meer wilde spreken en hij hun met rust moest laten. Hij vloekte het hele huis bij elkaar door de telefoon. Ik kromp ineen, maar had me al voorbereidt dat dit zou gebeuren. Alleen ik had mezelf er niet op voorbereidt dat hij zijn frustratie jegens Fahima en zijn moeder op mij zou afreageren. Ik werd kort en klein geslagen en die nacht.. was een hel.

  9. #129
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Veel lees plezier

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Loog ik alweer. Goh, als er toch een award zou zijn voor de grootste leugenaar zou ik hem dubbel en dwars verdienen!

    Pfff.. klootzak Abdel, verrotte snotaap!!

    @pureglossy, thanks baby!!

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    Het einde was te zielig! Nu hebben we snel een vervolg nodig... die man van haar moet snel klappen krijgen van Youssef.
    Married and children!

  12. #132
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Justmyself. Bekijk reactie
    Loog ik alweer. Goh, als er toch een award zou zijn voor de grootste leugenaar zou ik hem dubbel en dwars verdienen!

    Pfff.. klootzak Abdel, verrotte snotaap!!

    @pureglossy, thanks baby!!
    Zo is dat!

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  13. #133
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Het einde was te zielig! Nu hebben we snel een vervolg nodig... die man van haar moet snel klappen krijgen van Youssef.
    Yess ik ga verder!

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  14. #134
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Weken gingen voorbij. Ik telde ze zelfs af. Waarom weet ik niet. Uit verveling wellicht. Het is week zes dat mijn schoonmoeder en Marwa vetrokken zijn. Niemand kwam nog naar dit huis. Soms kwam Malik even naar zijn moeder om te kijken of alles ok was. Haar andere zoons ook. Maar sinds ze weg is gegaan, komt niemand hier meer over de vloer. Ze vinden het zelfs fijn dat ze hier weg is. Niemand bekommerde zich om mijn welzijn, gezondheid en ga zo maar door. Abdel deed wat hij maar wilde met mij en ik liet het toe. Ik liet het toe, omdat hij me zelfs dreigde te vermoorden als ik dit huis ooit zou verlaten. Bizar en ironisch, ooit wilde hij me kwijt. En nu moest ik het niet in mijn hoofd halen om weg te lopen. "Ik zoek je op en maak je af! Ik heb mijn contacten. Ik weet alles". Dreigde hij. Ik bleef negen van de tien keer kalm, maar soms kon ik er niet meer tegen. Zodra hij de deur uit was wilde ik mezelf iets aandoen. "Vergeet je niet hier ook af te stoffen". Hoorde ik haar zeggen. Ik keek op en ontwaakte uit mijn gedachten. "Ja. Eh sorry". Zei ik en begon af te stoffen waar de koningin van dit huis, wilde dat ik moest afstoffen. Ik heb sinds die dag dat hij me naar huis bracht, nooit meer een woord erover gewisseld met Youssef. Ik hechte veel meer waarde aan dit baantje en als ik het zou verliezen, dan zou ik helemaal voor eeuwig gedoemd zijn in dat huis. Dan moest ik maar op mijn knieën poetsen en de domste klusjes die Senna ineens verzon, wel doen. Het maakte niet uit. Ik moest wel. Esma werd nog steeds opgehaald. Soms kwam ze thuis en vol van tranen en soms zo boos dat ze direct naar haar kamertje rende. Ik vroeg me af, van al die camera die hier hingen, waarom het Youssef nooit is opgevallen hoe ziels ongelukkig dat meisje was als ze weer eens opgehaald moest worden door die heks van een Senna!

    Ik zuchte en ruimde de schoonmaak spullen op. Senna ging Esma ophalen en ik kon weer even adem halen. Ik ging zitten op een stoel en barste in tranen uit. Hoe moest ik vandaag doorkomen? Weer een dag alleen met dat monster? Weer een avond alleen met hem? Een nacht? Ik trok het niet meer. Lichamelijk en geestelijk was ik een wrak. Hoe lang en hoeveel kon een mens nog aan? Het enige wat Abdel een beetje "normaal mens" maakte was als ik uitbetaald kreeg. Ik durf te wedden dat het geld er diezelfde dag van uitbetaling erdoorheen gejaagd werd door hem. Ik veegde mijn tranen weg en deed mijn jas aan. Youssef wilde ook dat ik alleen tot drie uur, in plaats van vier uur werkte. Dit omdat Senna dat vroeg. Want wat deed ik hier nog als zij Esma ophaalde? Dat mens maakte het me nog moeilijker.

  15. #135
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Ik liep de voordeur uit toen Senna samen met Esma de auto uit stapte. Esma vloog me om de armen en ik knuffelde haar stevig. Ze fluisterde in me oor dat ze me miste en ik hield haar nog meer stevig vast. "Tot morgen lieverd". Fluisterde ik en ze liep terug naar Senna. Senna met haar getuite lippen en haar strakke kleding die zo haar bloedvaten nog zouden af knellen. Ze liepen naar binnen en ik zwaaide nog even. Ineens staarde ik naar een bekende auto. Het was Abdel! Hoe lang stond hij daar al? En wat deed hij hier? Ik liep gauw zijn kant op en stapte in. "Wie was dat?". Zei hij ineens. Ik slikte een paar keer en begon weer met een leugen. "Dat is die vrouw waarvoor ik werk." Zei ik. Hij humde. "Lekker wijf". Zei hij. Ik keek recht voor me uit en hij reed weg. Op het moment dat we weg reden, reed Youssef langs ons. Ik durfde te zweren dat hij ons zag. "Ik wist niet dat je me kwam ophalen". Zei ik ineens. "Ik moet je zo nu en dan toch in de gaten houden". Zei hij. Ik keek weg en hij reed met volle gas naar huis. Thuis aangekomen zat hij met zijn vieze tengels aan mij. Ik wist wat hij wilde, maar al gauw wimpelde ik hem af. Hij liep vol ongenoegen de deur uit en ik keek uit het raam of hij echt weg was. Zo kon ik Rabia even bellen en met haar een plan of iets bedenken, want dit hou ik niet meer vol. Hij was inderdaad weg gereden. Ineens viel dit keer mijn oog op nog een bekende auto. Het was Youssef! Hij keek direct naar mij en ik keek in zijn ogen. Even bleven we elkaar aankijken en hij reed vervolgens weg...

    Met trillende handen sloot ik de gordijn weer. Hij was ons gevolgd, maar waarom? Ik snapte het niet. Hij vertrouwde me al niet, maar nu al helemaal niet meer! Ik liep naar de kamer van Marwa en toverde uit mijn nieuwe verstop hoek mijn mobiel eruit. Ik zette hem aan en ik probeerde Rabia te bellen, maar tevergeefs. Ineens kreeg ik een SMS binnen en die opende ik. Het was van Youssef. "Beste Naima, het is beter als we stoppen met onze overeenkomst. Ik betaal je nog tot het einde van de maand. Dat is geen probleem. Ik heb helaas alle vertrouwen verloren in jou. Het spijt me en succes met alles". Ik hield mijn hand voor mijn mond. Ik huilde en snikte keihard. Alles wat ik nog had, alles gewoon werd me ontnomen. Natuurlijk vertrouwt Youssef mij niet meer. Ik heb gelogen over zowat alles. Mijn leven, mijn adres! Hij wist dat er iets niet ik de haak was. Hij wist het! Had ik alleen maar de ballen om alles te zeggen tegen hem. Maar ik durfde niet. Ik was mijn adem, mijn vrijheid gewoonweg kwijt. Ik veegde mijn tranen weg toen ik de deur open hoorde gaan. Snel verstopte ik de mobiel en deed alsof ik de was aan het doen was. Abdel hoorde ik praten via de telefoon. Ik haatte hem! Ik haatte hem zo erg! Hij liep naar de huiskamer en sloot de deur dicht. Pas na een half uur kwam hij eruit en riep hij mij. "Naima!". Gilde hij. Snel liep ik naar hem toe. Hij kwam op me aflopen en pakte mijn hand vast..