1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Aboe Mas'oed 'Oeqbah Bin 'Amr berichtte dat een man eens voedsel voor hem klaarmaakte en hem uitnodigde. Hij vroeg aan de man:

    "Zijn er beelden in het huis?"

    De man antwoordde: "Ja."

    Aboe Moesa weigerde toen om er binnen te gaan totdat het beeld kapot geslagen was, en toen ging hij naar binnen. (1)

    (1) Overgeleverd door al-Bayhaqi. Door al-Albani geklasseerd als betrouwbaar (Adab oez-Zifaf p. 165.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Assalaamu 'alaikom. Op dit moment heb ik even geen tips of inspiratie. Jullie mogen zelf ook handige informatie delen. Bedankt voor de moeite/meelezen. Ghair in sha Allah.

  3. #63
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door ummAyub Bekijk reactie
    Assalaamu 'alaikom. Op dit moment heb ik even geen tips of inspiratie. Jullie mogen zelf ook handige informatie delen. Bedankt voor de moeite/meelezen. Ghair in sha Allah.
    Enige oplossing is dat we alle wantrouwen wegdenken, mannen in real life gewoon weer stappen durven te zetten en tot actie komen. Vrouwen normaal gedragen als iemand je netjes aanspreekt en wat minderen in eisen.

    Deal?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Enige oplossing is dat we alle wantrouwen wegdenken, mannen in real life gewoon weer stappen durven te zetten en tot actie komen. Vrouwen normaal gedragen als iemand je netjes aanspreekt en wat minderen in eisen.

    Deal?
    Haha, je hebt helemaal gelijk. Tawakoel Allah.

  5. #65
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door ummAyub Bekijk reactie
    Haha, je hebt helemaal gelijk. Tawakoel Allah.
    Ja joh na 100 topics over dit onderwerp en allerlei prachtige tips zijn we alleen maar jaren verder gekomen.

    Actie actie er moet getrouwd worden genoeg gefilosofeerd over hoe en wat.

    We sterven zo nog uit 20 jaar later nog steeds hier aan het kletsen ondertussen allemaal onvruchtbaar. Tijd haalt ons in mensen, we worden er allemaal niet jonger op.

    Dus actie!
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Ja joh na 100 topics over dit onderwerp en allerlei prachtige tips zijn we alleen maar jaren verder gekomen.

    Actie actie er moet getrouwd worden genoeg gefilosofeerd over hoe en wat.

    We sterven zo nog uit 20 jaar later nog steeds hier aan het kletsen ondertussen allemaal onvruchtbaar. Tijd haalt ons in mensen, we worden er allemaal niet jonger op.

    Dus actie!
    Extra tips/advies is altijd welkom, ongeacht hoeveelste topic dit ook is. De generatie groeit en de onwetendheid ook helaas.

    Er moet inderdaad actie genomen worden. Meer durven, in plaats van schuilen. Wees een man/vrouw en neem de stap gewoon om elkaar echt te leren kennen op de toegestaande wijze. En als het dan niet klikt, dan weet je wat je moet doen.

    Zo ben je een ervaring rijker, veilig opgesteld en heb je het ook nog eens halaal toegepast.

    A 'udhu billaah. Ja, het is zorgwekkend! We moeten gewoon weer terug naar de old school tijden. Toen de man een vrouw ergens zag en meteen actie ondernam (geen uithuwelijkingen natuurlijk).

  7. #67
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Dat laatste vooral dat is het.

    Gewoon weer verhalen zoals vroeger, van ik heb mijn man ontmoet:

    - tijdens het tanken
    - in de supermarkt
    - op de boot onderweg naar Marokko
    - nieuwe buren van mijn tante
    - collega van mijn broer
    - bij autopech
    - in de trein
    - achtervolgd tot mijn huis
    - briefje op vooruit van mijn auto

    Nee helaas hoor je dit niet meee iedereen leeft in de social media wereld gekluisterd aan de mobiele telefoon. Zo erg dat we niet wens meer zien als iemand langs loopt. En het ontbreekt aan beetje lef en actie, op een nette acceptabele manier
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    506
    02-01-2019

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Dat laatste vooral dat is het.

    Gewoon weer verhalen zoals vroeger, van ik heb mijn man ontmoet:

    - tijdens het tanken
    - in de supermarkt
    - op de boot onderweg naar Marokko
    - nieuwe buren van mijn tante
    - collega van mijn broer
    - bij autopech
    - in de trein
    - achtervolgd tot mijn huis
    - briefje op vooruit van mijn auto

    Nee helaas hoor je dit niet meee iedereen leeft in de social media wereld gekluisterd aan de mobiele telefoon. Zo erg dat we niet wens meer zien als iemand langs loopt. En het ontbreekt aan beetje lef en actie, op een nette acceptabele manier
    Haha, ik moest wel lachen om je lijstje. Lekker cliché, maar wel gedurfd!

    Ja, dat is de realiteit. Ik snap het ook wel, hoor. Het is maar net hoe we met z'n allen met de tijd meegaan en veel mensen kopiëren dat omdat dat normaal is tegenwoordig. Het voelt veiliger en minder eng.

    Maar uiteindelijk is dat het engste van allemaal: iedereen kan een mooi verhaal vertellen en zich voordoen als de perfecte trouw materiaal, eventjes grof gezegd.

    Want diegene ziet je niet (tenzij je persoonlijke foto's hebt gestuurd, een echte NO GO en super gevaarlijk! Denk bv. aan misbruik, chantage, vodoo, catfish, enz.) En het is ook maar de vraag of dat wel zijn/haar echte foto is en geen catfish.

    Ik denk dat mannen gewoon een beetje bang zijn. Bang voor afwijzing. Bang dat ze helemaal de grond ingeboord worden en uitgemaakt worden voor een onrespectvolle man. Of ze zijn erg wantrouwig omdat ze bv. door een situatie of trauma iedereen over een kam scheren.

    Natuurlijk zou ik raar opkijken als een man me aanspreekt op straat. Ik zou het ook heel eng vinden en een beetje ongepast omdat wij vrouwen dit niet gewend zijn en heel vaak enge verhalen horen van anderen. Je denkt gelijk aan je eigen veiligheid, althans dat is waar ik aan denk, haha.

    Maar als een man je bescheiden, normaal en netjes aanspreekt met serieuze doelen, dan kan je toch gewoon bespreken dat hij een nummer van je mahram krijgt (bv. je broer of oom) en zo alles verder kan bespreken en afspreken, nietwaar?

  9. #69
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Nou fijn dat ik je heb laten lachen vandaag, ik heb denk ik iets teveel fantasie.

    Maar idd dat laatste als je op een nette manier wordt aangesproken dan kun je dat toch alleen maar waarderen en netjes op reageren met wel antwoord dan ook. Geen interesse doe dan gewoon netjes en wel interesse kijk welke manier het beste is om verder kennis te maken.

    Ik weet dat het voor mannen ook biet makkelijk is Msakien. Maar iemand moet weer de stap in de goede richting zetten. Durf je niet zelf? Laat iemand anders die eerste stap voor je zetten, altijd veilig.

    Ghair inscha Allah
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    25
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie
    Enige oplossing is dat we alle wantrouwen wegdenken, mannen in real life gewoon weer stappen durven te zetten en tot actie komen. Vrouwen normaal gedragen als iemand je netjes aanspreekt en wat minderen in eisen.

    Deal?
    Ben het helemaal met je eens, ging het maar meer zo..

  11. #71
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    [QUOTE=Gebruikersname_;133976769]Ben het helemaal met je eens, ging het maar meer zo..[/QUOTE

    Wat voor moeilijkheden komen jullie mannen tegen?

    Want ik denk dan misschien makkelijk nl dat de man gewoon stappen moet nemen zodra hij iemand ziet waar hij interesse in heeft.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  12. #72
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Wie weet hoe je een foto plaatst? Heb iets leuks voor jullie..
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    25
    04-01-2017

    [QUOTE=Salamaa;133976839]
    Citaat Geplaatst door Gebruikersname_ Bekijk reactie
    Ben het helemaal met je eens, ging het maar meer zo..[/QUOTE

    Wat voor moeilijkheden komen jullie mannen tegen?

    Want ik denk dan misschien makkelijk nl dat de man gewoon stappen moet nemen zodra hij iemand ziet waar hij interesse in heeft.
    Er zijn verschillende dingen waar wij mannen tegenaan lopen.

    Een van de hoofdredenen is dat sommige broeders het lastig vinden om een zuster te vinden, o.a door gebrek aan connecties, en omdat er niet echt iemand is die hun hierbij helpt en zoekt.
    Hierdoor denkt de man dat er weinig zusters zijn die willen trouwen. Maar aan de andere kant hoor je dat er genoeg zusters zijn. Ze treffen elkaar gewoon niet op de een of andere manier.
    En wat ik ook hoor is dat velen in het begin geïnteresseerd zijn en erna niet meer. Of bindingsangst hebben etc..

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    25
    04-01-2017

    [QUOTE=Gebruikersname_;133977756]
    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie

    Er zijn verschillende dingen waar wij mannen tegenaan lopen.

    Een van de hoofdredenen is dat sommige broeders het lastig vinden om een zuster te vinden, o.a door gebrek aan connecties, en omdat er niet echt iemand is die hun hierbij helpt en zoekt.
    Hierdoor denkt de man dat er weinig zusters zijn die willen trouwen. Maar aan de andere kant hoor je dat er genoeg zusters zijn. Ze treffen elkaar gewoon niet op de een of andere manier.
    En wat ik ook hoor is dat velen in het begin geïnteresseerd zijn en erna niet meer. Of bindingsangst hebben etc..
    Tevens ook doordat velen veeleisend zijn

  15. #75
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    [QUOTE=Gebruikersname_;133977757]
    Citaat Geplaatst door Gebruikersname_ Bekijk reactie

    Tevens ook doordat velen veeleisend zijn
    Bedankt voor het delen, zo kunnen we de mannen beter snappen.

    Misschien denken we te vaak van mannen hebben het makkelijker.

    Maar idd men treft elkaar niet of even in markt termen vraag en aanbod is niet op elkaar afgestemd
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her