1. #30496
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Ameen op je dua zwanger zijn vergt toch veel. Deze gevoelens had ik ook niet bij mijn zoons maar elhamdolilah.
    Ik heb vandaag ook de schrik van me leven gehad wilde gaan douche voor jomo3a maar zag ineens dat ik wat bloed verlies had. Is nu wel gestopt maar ben toch bang..ghair inchaAllah.

    Volgens mij zeiden ze dat omdat het gewoon 'vrouwen' betekende? En omdat het dus een surat is daarom denk ik.

  2. #30497
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Het betekent geen vrouwen.

    Mensen roepen zo maar wat zonder enig bewijs. Jammer dat ze niet eerst kennis zoeken, zo ontstaat er verwarring in de deen.




    Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  3. #30498
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Het betekent geen vrouwen.

    Mensen roepen zo maar wat zonder enig bewijs. Jammer dat ze niet eerst kennis zoeken, zo ontstaat er verwarring in de deen.




    Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

    Oh bedankt voor het opzoeken Juno. Dacht ook echt dat anissa gewoon 'vrouw
    'betekende ook vanwege de surat in de koran. Als ik het zo lees vind ik het best ook een mooie naam. Ik stuur deze info door.

  4. #30499
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @woestijnroosje: heel herkenbaar. Ik heb twee dochters en ben veel missellijker en vermoeid. Ben nu 12+5 en misselijkheid is iets minder elhamdulillah. Gewoon sabr hebben, voor je t weet gaat het beter.
    Ik huil ook super veel, niet omdat ik bang ben maar gewoon hormonen.. Gewoon keihard huilen doe ik ook dan voel je je daarna weer beter hahah.
    Als je ongerust bent over bloedverlies ff bellen en afspraak maken. Hoop dat t niks is....

  5. #30500
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    @woestijnroosje: heel herkenbaar. Ik heb twee dochters en ben veel missellijker en vermoeid. Ben nu 12+5 en misselijkheid is iets minder elhamdulillah. Gewoon sabr hebben, voor je t weet gaat het beter.
    Ik huil ook super veel, niet omdat ik bang ben maar gewoon hormonen.. Gewoon keihard huilen doe ik ook dan voel je je daarna weer beter hahah.
    Als je ongerust bent over bloedverlies ff bellen en afspraak maken. Hoop dat t niks is....

    Hoe was je zwangerschap bij je dochters?
    Ervaar je deze zwangerschap als het zwaarste van de 3?

    Ikzelf vind deze zwangerschap zwaar maar elhamdolilah. Mss is het omdat ik bij mijn andere zwangerschap 25 en 26 was. Nu ben ik 31.

    Bloedverlies was gestopt en heb niet meer gebeld tot 1 uur geleden. Weer wat druppels. Ghair inchaAllah.

  6. #30501
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Dames, ben ook zwanger hmdl zit in mijn 8e week. Gister lag ik plat hele dag geslapen letterlijk. Ontbijt was olijfolie met drie puntjes smeerkaas en wat Turks brood met 2 glazen thee. Ik was zo misselijk de hele dag dat ik pas half 12 in de nacht een kleine bordje salade op had.

    Vandaag wel wat actiever ook gewandeld een uur. Ontbijt/lunch: kwam er niet doorheen letterlijk alles eruit gekotst, vanmiddag voordat ik stad in ging halve puntje met niets erop, zojuist koffiebroodje met een glas sinasappelsap. Misschien steaks nog broodje tonijn denk ik met kommer. Of een ijsje

  7. #30502
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Woestijnroosje insha allaah niks ergs.

    Nawal mabroek, een voldragen zwangerschap insha allaah.

    Misselijkheid kan wel erg vervelend zijn, maar je komt er insha allaah gaandeweg achter wat voor eten je het best kan hebben en wat je moet vermijden. Wat ik veel lees is crackers, brood, fruit en weinig vet en weinig suiker het best zijn om misselijkheid een beetje te beperken. Vooral geen prik ook.

  8. #30503
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @woestijnroosje: Mijn eerste twee zwangerschappen scheelde vooral de eerste 3 maanden beetje, daarna leek het veel op elkaar. Maar tweede heel vroeg voorweeen gehad.
    Deze is ook het zwaarste denk ik qua vermoeidheid en missellijkheid. Heb nu al maagzuur. Ben flauwgevallen etc... Wie weet krijg jij een meisje en ik een jongen haha. Ik ben nu net 27 geworden, denk dat de zwangerschappen gewoon verschillen...
    Ik ben nog steeds niet op controle gegaan naar ziekenhuis, alleen zwangerschapstest gedaan. Hier houdt niemand het ook in de gaten. als je vraagt wanneer moet ik weer komen zeggen ze: wanneer je zelf wilt....
    Ik merkte bij mijn eerste twee dat mijn baby's erg stress hadden van echos. Tijdens echo echt aan t bewegen in mijn buik en daarna heel de dag buikpijn. Wil daarom pas gaan met 20 weken....

  9. #30504
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    Heb je ook buikpijn woestijnroosje? Wat zegt je verloskundige?

  10. #30505
    MVC Lid

    Reacties
    292
    08-03-2016

    @Nawal: Mabroek, spannende tijd. Voor jou rank ik dat je Ramadan misschien niet gaat vasten toch? Probeer indd bepaalde eten uit. Bij mijn oudste gaf ik niet over bij yoghurt, sinaasappel, snoepjes met fruitsmaak dus frisse dingen... Voor je t weet is t over...
    En gewoon lekker slapen hoor wanneer t kan, die zwangerschaps slaap is killing maar zo een lekkere slaap...

  11. #30506
    MVC Lid

    Reacties
    5.700
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    @Nawal: Mabroek, spannende tijd. Voor jou rank ik dat je Ramadan misschien niet gaat vasten toch? Probeer indd bepaalde eten uit. Bij mijn oudste gaf ik niet over bij yoghurt, sinaasappel, snoepjes met fruitsmaak dus frisse dingen... Voor je t weet is t over...
    En gewoon lekker slapen. Als het kan vast ik mee is dat verantwoord denk je moet

    wanneer t kan, die zwangerschaps slaap is killing maar zo een lekkere slaap...
    Vrijdag was killing die slaap die ik had. Als het kan vast ik mee is het verantwoord denk je?

  12. #30507
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Dames, ben ook zwanger hmdl zit in mijn 8e week. Gister lag ik plat hele dag geslapen letterlijk. Ontbijt was olijfolie met drie puntjes smeerkaas en wat Turks brood met 2 glazen thee. Ik was zo misselijk de hele dag dat ik pas half 12 in de nacht een kleine bordje salade op had.

    Vandaag wel wat actiever ook gewandeld een uur. Ontbijt/lunch: kwam er niet doorheen letterlijk alles eruit gekotst, vanmiddag voordat ik stad in ging halve puntje met niets erop, zojuist koffiebroodje met een glas sinasappelsap. Misschien steaks nog broodje tonijn denk ik met kommer. Of een ijsje
    I
    Bij jouw is het je eerste zwangerschap toch? Is idd erg wennen nu. Komt goed inchaAllah je bent al 8 weken ver. Nog efkes en je kunt weer normaal eten zonder misselijk te worden.

  13. #30508
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Woestijnroosje insha allaah niks ergs.

    Nawal mabroek, een voldragen zwangerschap insha allaah.

    Misselijkheid kan wel erg vervelend zijn, maar je komt er insha allaah gaandeweg achter wat voor eten je het best kan hebben en wat je moet vermijden. Wat ik veel lees is crackers, brood, fruit en weinig vet en weinig suiker het best zijn om misselijkheid een beetje te beperken. Vooral geen prik ook.
    InchaAllah ochtendmens.

    Ja ik heb gwn de hele dag echt trek in zoet. Pfff gisteren bakje aardbeien helemaal alleen opgepeuzeld.

  14. #30509
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    @woestijnroosje: Mijn eerste twee zwangerschappen scheelde vooral de eerste 3 maanden beetje, daarna leek het veel op elkaar. Maar tweede heel vroeg voorweeen gehad.
    Deze is ook het zwaarste denk ik qua vermoeidheid en missellijkheid. Heb nu al maagzuur. Ben flauwgevallen etc... Wie weet krijg jij een meisje en ik een jongen haha. Ik ben nu net 27 geworden, denk dat de zwangerschappen gewoon verschillen...
    Ik ben nog steeds niet op controle gegaan naar ziekenhuis, alleen zwangerschapstest gedaan. Hier houdt niemand het ook in de gaten. als je vraagt wanneer moet ik weer komen zeggen ze: wanneer je zelf wilt....
    Ik merkte bij mijn eerste twee dat mijn baby's erg stress hadden van echos. Tijdens echo echt aan t bewegen in mijn buik en daarna heel de dag buikpijn. Wil daarom pas gaan met 20 weken....
    Je bent echt jong mashaAllah.
    Bij jouw is het ietsje erger als ik het zo lees met flauwvallen erbij...ghair inchaAllah. Hopelijk gaat het gauw voorbij.

    Stiekem hoop ik idd op een meisje maar een jongen is natuurlijk ook wel welkom..zolang het maar gezond is he..klinkt cliché maar gezondheid is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend.

  15. #30510
    MVC Lid

    Reacties
    186
    27-09-2017

    Citaat Geplaatst door ummRoqaya Bekijk reactie
    Heb je ook buikpijn woestijnroosje? Wat zegt je verloskundige?
    Vrijdag was het bloeding met wat krampjes. Gisteren geen krampen wel bloeding gehad. Nu nog afwachten of het ook vandaag weer voorkomt.. Ik hoop van niet. Maar zo wel bel ik vandaag naar het ziekenhuis.