1. #106
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    https://www.groene.nl/artikel/de-indonesische-injectie

    http://degrauweeeuw.blogspot.nl/2017...en_12.html?m=1


    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je moslim bent.
    Mag een moslim zich zo gedragen als jij hier doet?


    Weet je ook waarom Indonesië dat geld heeft overgemaakt?

    Ik denk dat we beter kunnen spreken dat we wel nog hebben geprofiteerd van geld wat werd verdiend in Indonesië.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  2. #107
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Ik kende het verhaal tot op zekere hoogte.
    Ik stelde de vraag omdat ik de indruk kreeg dat jij het stelde alsof Indonesië uit liefde voor Nederland geld doneerde.
    Echter zoals in deze artikelen ook vermeld staat, waren ze het volgens afspraken Nederland verschuldigd.
    Wat je daar ook verder van vindt.

    Ik blijf het lastig vinden in welke verhouding ik deze zaken moet zijn als schandalig van Nederland en toch ook normaal in die tijd.

  3. #108
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Mijn vader is Indonesisch. En wat heb jij met Indonesie te maken?
    Helemaal niets. Dus ophouden met jezelf te identificeren met het leed van anderen en gewoon doorgaan met dingen die je wel aangaan. Toiletten schrobben op Centraal Station waarschijnlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Lekker tegen Nederland schoppen.

    Hij heeft geen idee wat er zich na W.O. II afspeelde.

  4. #109
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Lekker tegen Nederland schoppen.

    Hij heeft geen idee wat er zich na W.O. II afspeelde.
    En het leed van andere mensen daarvoor gebruiken zodat je jezelf als slachtoffer kan positioneren. Begint zo langzamerhand erg doorzichtig te worden dat trucje.
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  5. #110
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door Shrek Bekijk reactie
    Met jou serieus in debat?
    Mag ik even hartelijk op je terroristen kop kotsen?

    Deze man is 1 vd judas figuren , niet serieus nemen
    Ik wil niet met jou in debat, jij zet niet eens iets logisch neer.
    Volgens mij heb ik jou weleens gezien!
    Vanmorgen vlak voor ik doorspoelde.

  6. #111
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door Ori Bekijk reactie
    VOC was gewoon vies groot bedrijf met teveel macht net zoals Shell of Media Markt, het gewone volk had geen slaven,
    zo word er nu wel gepraat door veel Allochtonen als of elke Nederlander een slaaf in huis had,
    de werkelijkheid was dat de grootte bedrijven en de oude regering slaven hadden aan de andere kant van de wereld
    zodat het gewone volk dat hier niet kon zien.

    En al die Allochtonen die zo lopen te roepen tegen de blanken Nederlanders doen er nu even veel aan mee als de gewone Nederlanders toen. Want heel veel kleding word vandaag de dag gemaakt door arme mensen die bijna moeten leven als slaven in Bangladesh en India. Ja jullie Allochtonen kopen ook wel een wat bij de Primark, Zeeman of Wiebra, jullie komen er zelfs vaker als ons blanken. Dat betekent dat jullie er onbewust dus ook aan meedoen aan hedendaagse slavernij, net zoals dat vroeger dat vroeger ging met de VOC, dat de gewone blanke Nederlander onbewust meedeed aan slavernij door handel te drijven met de VOC, waar je vroeger ook moeilijker om heen kon
    Goed stuk Ori!

  7. #112
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Jij bent geen Indo. Je bent een jiddi, een IDF kindermoordende poepluier soldaatje met hoogstwaarschijnlijk een lange kromme neus.
    Dom dat je niet beseft dat dat allebei kan. Geert Wilders is bijvoorbeeld joods én Indo.
    Gek hé? 2 dingen tegelijk! :-)
    Eigenlijk net als jij: én zandneger, én Nederlander!
    Dat is niet raar, dat is gewoon, heel, bijzonder..

  8. #113
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door Anti-mushrikeen Bekijk reactie
    Hakeem weer verbannen ?
    Die gast van Sesamstraat?!
    Wat de fok?

  9. #114
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door Qaatiluuhom Bekijk reactie
    "Én zandneger, én Nederlander"

    En dit getuigt dat jij slim moet zijn ofzo???? Debiele bloembol vretende kk Hollander dat je bent.
    Jij bent ontzettend om te lachen.....

    Bloemkool graag met een papje.
    En dat jij dat inzicht niet bezit is niet erg.. Neem het maar van me aan.

  10. #115
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    De naam van kapitein Raymond Westerling jaagt nog altijd schrik aan in het gebied.





    Iedereen kent de verhalen over Nederlandse militairen die volgens de naar Westerling vernoemde methode 's nachts kwamen, dorpelingen bijeendreven en mannen standrechtelijk executeerden. Woensdag bepaalde de rechtbank in Den Haag dat Nederland aansprakelijk is voor de schade van kinderen en weduwen van geëxecuteerde mannen in Zuid-Sulawesi. Het tussen de rijstvelden gelegen Salomoni is zo'n plek waar begin 1947 executies waren.

    In de heuvels rondom het dorp zaten Indonesische strijders. ,,De soldaten kwamen te voet, mijn man was de ronde aan het doen'', vertelt de oude weduwe Tarenre. Ze woont in haar traditionele huis op palen nog altijd op steenworp afstand van de onheilsplek. Ze zag de executies. Maar ze realiseerde zich niet dat haar echtgenoot La Poto onder de doden was. Eenmaal thuis kwamen de dorpsbewoners haar halen.


    ,,Je man is erbij'', kreeg ze te horen. De Nederlandse militairen dachten misschien dat hij een spion was, denkt Tarenre, maar zij weet zeker dat hij dat niet was. Wat toen gebeurd is, jaagt nog steeds vrees aan. ,,Ik ben niet boos, maar wel bang voor Nederlanders'', zegt bijvoorbeeld weduwe Sikati. Ze vertelt emotioneel hoe ze kilometers moest lopen naar Suppa, wat toen een broeinest was van het Indonesische verzet.


    Daar werd de bevolking uit de hele omgeving samengedreven onder het huis van de datoe; de anti-Nederlandse plaatselijke vorst. Voor de ogen van angstige vrouwen en kinderen werden 208 mannen doodgeschoten, nadat ze waren uitgekleed en geslagen. Onder hen was Sikati's man Abdul Rahman, met wie ze een dochtertje had.


    ,,Ik weet niet waarom hij eruit werd gepikt'', zegt de nooit hertrouwde vrouw. In korte tijd zijn zeker 3100 mannen geëxecuteerd in het gebied, dat toen nog Zuid-Celebes heette. Het heeft veel en diepe sporen achtergelaten. Nog afgezien van de vele begraafplaatsen en monumenten in het landschap, waar auto's nog steeds toeterend voorbijrijden om de geesten te verjagen, hebben nabestaanden hun leven lang gekampt met de gevolgen.


    ,,Kunt u het zich voorstellen dat je man wordt gedood?'', klinkt het verwijtend uit de mond van Kakassa uit de regio Bulukumba. Ze was destijds zwanger. Haar man Majide -volgens familieleden een strijder- hield zich schuil in het bos, maar kwam tevoorschijn na de belofte dat het vrede was en hij zijn werk als boer weer kon oppakken.


    Hij werd doodgeschoten bij de plaatselijke markt; Kakassa stond er daarna alleen voor.
    Hebben ze de indonesiers al betaald voor de leed dat is aangedaan door het barbaarse nederlandse regime.

  11. #116
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door muslim23 Bekijk reactie
    Niks beters te doen dan anoniem moslims bashen?
    Je bent echt geen moslim hoor, je bent een munafiq, een nepmoslim.
    Je blijft overigens zelf anoniem, wat een lafbek ben je dan?

  12. #117
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Kinderen worden als ze stout zijn in Indonesië bang gemaakt door te zeggen '' de Hollander komt je halen'' ipv de boogyman. Wel een grote eer die aan de Hollander toekomt niet dan....!?

  13. #118
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Kinderen worden als ze stout zijn in Indonesië bang gemaakt door te zeggen '' de Hollander komt je halen'' ipv de boogyman. Wel een grote eer die aan de Hollander toekomt niet dan....!?
    Waar heb je die wijsheid vandaan?
    Zal ik dit factchecken bij de Indonesische vriendin van een collega van me?
    Die me al heeft verteld dat ze zich in Indonesië helemaal niet druk maken om wat daar gebeurd is toen trouwens.

  14. #119
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door 137986 Bekijk reactie
    Ja zo dat ook zeggen van nazi duitsland, arme NSB'ers.
    Duitse Wehrmacht soldaten waren inderdaad ook maar dienstplichtigen.
    SSers, dat waren gevaarlijke zwijnen, want die meldden zichzelf met plezier aan..
    En NSBers? Dat waren Nederlanders, geen Duitsers.
    NSBers waren dus geen dienstplichtigen in de Duitse Wehrmacht, NSBers meldden zichzelf soms natuurlijk wel aan voor de SS.

    Hopelijk heb je het zo iets duidelijker, want uit jouw stukje maak ik op dat je niet zo goed hebt opgelet tijdens de geschiedenisles.

  15. #120
    veni vidi vici

    Reacties
    91
    27-01-2005

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Waar heb je die wijsheid vandaan?
    Zal ik dit factchecken bij de Indonesische vriendin van een collega van me?
    Die me al heeft verteld dat ze zich in Indonesië helemaal niet druk maken om wat daar gebeurd is toen trouwens.
    Ik zal eens ff mijn schoonvader vragen, die woont momenteel al een paar jaren in de jungle van Java...